LOKA äidit 2008

  • Viestiketjun aloittaja Neepu
  • Ensimmäinen viesti
Marianne -78
Tiikeri /kolmas/la 1.10./tyttö 10/97, tyttö 10/06
Neepu /kakkonen / la 3.10. /tyttö 09/06 EKKS
kauris / kakkonen la 3.10. /tyttö 04/07
silkkimaki /kakkonen la 8.10 / poika 06/06 Haikaranpesä/Kätilöopisto Hki
Satu -81 /toinen la 11.10 /poika 08/06 HUS/PS
Rosa78 /esikoinen la 11.10
*lennu* / esikoinen la 15.10. Kotkan sairaala
-Helinä-/esikoinen la 16.10
**Johanna** / kolmas, la 17.10. / tyttö 06/97, tyttö 01/06
Hilmaliina / esikoinen la 18.10 TAYS
Caruba / kakkonen la 24.10. PHKS / Lahti
Marianne-78/ esikoinen (poika) la 27.10/ Uppsala
Piupaupou77/ esikoinen la 28.10./ Jorvi
katianna/ esikoinen la 28.10/
Aurora83 / esikoinen la 29.10. HUS / pk-seutu
 
Neepu
heip.. joku näppärä voisi vaihtaa lasketuksi ajakseni 2.10. kun en itse sitä ole osannut...ja ajatellut että ei tuolla niin tarkkaa väliä, mut nyt kun se aika alkaa lähestymään, ni kiva olis saada oikea päivä sinne. jee Tänää eka äippälomapäivä..
 
mariella 81
Tiikeri /kolmas/la 1.10./tyttö 10/97, tyttö 10/06
Neepu /kakkonen / la 2.10. /tyttö 09/06 EKKS
kauris / kakkonen la 3.10. /tyttö 04/07
Mariella81/kakkonen la 4.10/tyttö 04/07
silkkimaki /kakkonen la 8.10 / poika 06/06 Haikaranpesä/Kätilöopisto Hki
Satu -81 /toinen la 11.10 /poika 08/06 HUS/PS
Rosa78 /esikoinen la 11.10
*lennu* / esikoinen la 15.10. Kotkan sairaala
-Helinä-/esikoinen la 16.10
**Johanna** / kolmas, la 17.10. / tyttö 06/97, tyttö 01/06
Hilmaliina / esikoinen la 18.10 TAYS
Caruba / kakkonen la 24.10. PHKS / Lahti
Marianne-78/ esikoinen (poika) la 27.10/ Uppsala
Piupaupou77/ esikoinen la 28.10./ Jorvi
katianna/ esikoinen la 28.10/
Aurora83 / esikoinen la 29.10. HUS / pk-seutu


 
Bamse+
Alkuperäinen kirjoittaja Marianne -78:
Tervetuloa vain uusille ja vanhoillekin.
Johanna, mulla on ollut ihan samoja oireita ku sulla ja sunnuntaiaamuna oksensin aamulla ensimmäistä kertaakin koko raskauden aikana. Pää tuntui räjähdysvalmiilta pari päivää ja verenpainekin oli hieman koholla (ei korkea). Neuvolassa ottivat seuraavana päivänä kaikki testit (virtsa, hg, verenpaine, sydänäänet) eikä mitään poikkeavaa niistäkään löytynyt. Alapaine vain vähän kohollaan.
Itse olen jättänyt kahvin juonnin nollaan joten opastivat päänsärkyyn ottamaan parasetamolia pakkauksen ohjeen mukaan ja pari kuppia kahvia/päivä. Kokeilin vain noita panadoleja ja niillä se päänsärky ainakin toistaiseksi häipyi. Sain myös niskahierontaa isännältä useampana iltana mikä myöskin voi auttaa verenkiertoon. Rintavarustus on sen verran isompi kuin ennen, että vähemmästäkin niska- ja hartiaseutu väsyy. :)
Tuota verenpainetta pitää kuitenkin tarkkailla nyt tiiviimmin, onneksi seuraava käynti onkin jo reilun viikon kuluttua.

Olettekos muuten tilanneet jo lastenvaunuja? Monilla varmaan on vielä vanhat tallella...

Itse en ole laittanut vielä Ruotsin kelaan hakemusta. Täällä on myös suurinpiirtein kk:n käsittelyaika. Saan ensiviikolla vahvistuksen palkankorotuksesta joten en ole sitä senkään takia vielä tehnyt. Toisaalta äitiyslomalle olen jäämässä vasta lokakuun puolessa välissä, joten kiirettä ei kait vielä olekaan.

Oikein paljon tsemppiä kaikille viimeisiin viikkoihin, itsellä ainakin odotus on jo tuntunut ikuisuudelta mutta pian se odotus palkitaan.

Poju 30+3, Uppsala
Ruotsissa sitten eri käytäntö, koska Suomessa pitää ennen tiettyä aikaa jättää Kelaan paperit ja tilanteessasi se olisi jo myöhäistä. Mutta näin siis Suomessa.
 
**johanna**
Tiikeri /kolmas/la 1.10./tyttö 10/97, tyttö 10/06
sweetpearll / la 1.10?
Neepu /kakkonen / la 2.10. /tyttö 09/06 EKKS
stinde79 /kakkonen la 3.10 /tyttö 04/07
kauris / kakkonen la 3.10. /tyttö 04/07
Mariella /kakkonen la 4.10 /tyttö 04/07
-Vanilla- /kakkonen la 5.10 /poika 02/07
silkkimaki /kakkonen la 8.10 / poika 06/06 Haikaranpesä/Kätilöopisto Hki
kesä1 /kolmas, la 9.10 /poika 07/05, tyttö 09/06
Satu -81 /toinen la 11.10 /poika 08/06 HUS/PS
Rosa78 /esikoinen la 11.10
Lindazz / kakkonen # kaksoset la 11.10 / Vantaa
Lumi81 /kolmas, la 12.10 / tyttö 03/02, tyttö 10/07 OYS
*lennu* / esikoinen la 15.10. Kotkan sairaala
serene83/ toinen la 15.10/ poika 12/05 seks
-Helinä-/esikoinen la 16.10
**Johanna** / kolmas, la 17.10. / tyttö 06/97, tyttö 01/06
Hilmaliina / esikoinen la 18.10 TAYS
eeviliina / esikoinen la 19.10?
Aanu / esikoinen? 19.10.
Amilda 79 / esikoinen 20.10. HUS Hyvinkää
Ofelia82 kakkonen la / Tyttö 10/05
Caruba / kakkonen la 24.10. PHKS / Lahti
Marianne-78/ esikoinen (poika) la 27.10/ Uppsala
Piupaupou77/ esikoinen la 28.10./ Jorvi
katianna/ esikoinen la 28.10/
Aurora83 / esikoinen la 29.10. HUS / pk-seutu
 
**J**
Ei käytetä tota typistettyä listaa, en mä tahdo mikään palstadiktaattori olla.
Lyhensin sitä vain siksi, että olis helpompi pysyä kärryillä siitä kenen kuulumisia täällä vielä vaihdetaan ja ketkä on jättänyt meidät jo alkumetreillä. Sitten kun niitä vauvoja alkaa tulemaan niin listasta tulee pitkä ja vaikeaselkoinen kun mukana on ihmisiä, jotka eivät oikeasti tule koskaan tänne kertomaan, että koska vauva syntyi ja minkä merkkinen. Mutta tämä loukkasi jotakuta, sori siitä. Hiljenen taas tässä ketjussa,
kun täällä saa aina noita hyökkäyksiä.
Kiitos ja heipat.
 
Amilda79
Tosiaan... Kyllähän mä teitä olen taustaillut ja seuraillut, että miten teillä muilla samassa vaiheessa olevilla menee, mutta pääsääntöisesti olen kirjoitellut toisessa ketjussa. Tuli jo alussa vähän sellainen fiilis tästä ketjusta, ettei voinut vapaasti kirjoitella, kun tuli tosiaan niitä "hyökkäyksiä" sanomisista, joten jättäydyin suosiolla taka-alalle. Tiedä, jos sitä tuossa jossain vaiheessa vaikka aktivoituisi jälleen... Viimestään äippälomille jäätyä (3 viikon päästä).

No nyt kun kerran kirjoitin, niin pikku kysymys teille muille: Onko muilla ollut pissan proteiinit ja jotkut ihmeen keto-jutskat kunnossa? Ajattelin vain, kun itsellä ollut jo parina viime neuvolakertana proteiinit ja ne keto-jutskat plussalla. Kaikki muut jutut sit OK. Pitäiskö tässä huolestua? Neuvolassa olivat vain sitä mieltä, että olen juonut liian vähän...

Amilda ja tyttö rv 31+4
 
Satu -81
Oikein hypin kattoon että onpas ollut vilkasta kuulumisten vaihtoa.. :)

Mun on tehnyt mieli tehdä Johannat ja listata ne jotka aktiivisesti -siis ainakin sillointällöin kertoilee kuulumisiaan ja osallistuu keskusteluun. Juurikin samasta syystä. Mutta ilmeisesti se kirvoittaa ärsyyntymistä jollekin.. TOSI TYHMÄ AJATUS! ;-) hyi mua, taas.

Tervetuloa uusille. Ja kiva kuulla hiljaiseloa viettäneistä listalaisistakin.
Huimaa että jotkut ovat jo äippälomalla! Mä vein paperit kelaan vasta keskiviikkona ja olen aivan varma ei ihan putkeen mene. Siellä vikalla sivulla lukikin sitten että pitää jättää 2kk ennen LA:a. Ja olin viikon myöhässä. Mun korvissa kuului vain neuvolantädin "näillä ei ole mikään kiire".

Mulla alkoi auvoisesti pesänrakennus -ja loppui lyhyeen. Meillä on tuhat rautaa tulessa muutenkin niin voimia ei oikein jää vauvajuttuihin vaikka mielessä ovatkin. Toisinaan ajattelen että hui jos syntyisi tää vauva vaikka kuukauden ennen laskettua aikaa.

Johanna, tuu kertoo mulle missä luuraat. Tulisin mielelläni sinne samaan paikkaan. Ja ollakseni taas oikeen vaikeaselkoinen niin kyllä- tarkoitan keskustelupalstaa. En oo ainakaan viellä muuttamassa teille asumaan :)

Mukavaa viikonloppua!

Satu ja "Vili"
 
Tiikeri.
Tervehdys mammat!

Tulin kertomaan että meille syntyi hätäsektiolla(rv33+4) 17.8. klo 22.15 pikkuinen poika 2515g ja 45cm. Viime sunnuntaina ihan ykskaks hulahti housuihin litratolkulla (en tiedä kuinka paljon, mutta siltä se tuntui) verta! Ei ollut mitään kipua tai ennakko-oireita että näin kävisi. Supistuksiahan mulla oli ollut jo kuukausitolkulla, tosin edellisellä viikolla ne olivat voimistuneet. Mutta en huolestunut koska olin juuri saman viikon maanantaina ollut neuvolassa, missä kaikki hyvin ja Kätilöopistolle olin menossa seuraavana tiistaina kontrolliin etisisistukan takia.
Taju rupesi siinä jo lähtemään verenhukan vuoksi ja sain onneksi soitettua ambulanssin. Mieskin oli juuri punttiksella tietysti... Makasin lattialla verilammikossa ja mietin että onko vauva elossa, onneksi tunsin hänen liikkeet ja supistuksia ei ollut. Sitten tuli talo täyteen ambulanssi-, ja palomiehiä ja rupesivat laittamaan tippaa ja hääräsivät ympärilläni, yksi soitti miehelleni että "tulisitko pian kotiin". Mies oli kalmanvalkoinen astuessaan ovesta...
Mut kannettiin paareilla ambulanssiin, ilman housuja ja verta valuvana, neuvolakortti sentään muistettiin ottaa mukaan. Pillit vinkuen päästiin Kätilöopistolle ja silloin tilanne oli vielä rauhallinen. Tutkimusten jälkeen aiottiin odottaa jonkin aikaa että jos vauva vielä pysyisi kohdussa niin saataisiin keuhkoja kypsytettyä, mutta valitettavasti lapsivesi oli osittain mennyt ja supistukset alkoivat kivuliaina :(
Tehtiin leikkauspäätös. Kiirettä ei vielä tässä vaiheessa ollut ja miehenikin piti päästä leikkaukseen mukaan. Mutta kun olin leikkauspöydällä ja saanut puudutteet vauvan sydänäänet romahtivat! Ja ei kun vatsa auki kiireesti ja vauva ulos. Minä oksensin samaan aikaan kun mua operoitiin :( Vauvaa jouduttiin elvyttelemään, enkä kuullut itkua ollenkaan. Näyttivät vain päälakea pikaisesti ennen kuin veivät tehohoitoon. Mieheni odotteli vielä huoneessa eikä kukaan kerennyt kertomaan mitä oli tapahtunut. Siellä oli useampi leikkaus silloin ja muutenkin täyttä. Pääsin heräämöön ja sieltä soittivat mieheni sekä vauvan perään. Vasta seuraavana päivänä iltapäivällä pääsin katsomaan poikaa. Pikku raukka oli kaikenmaailman letkuissa ja johdoissa niin avuttomana :( .Vähitellen kuitenkin on toipunut ja nyt näyttää hyvältä. Ehkä saamme poikamme kotiin jo ensi viikolla :) Itsekin olen toipumaan päin, hb laski 82:een, joten olo vieläkin suht heikko...
Maitoa onneksi tulee hyvin ja lypsän kotona ja vien sairaalaan sekä imetän siellä poikaa.
Toivottavasti en pelästyttänyt ketään... En osannut minäkään odottaa ihan tällaista synnytystä saatikka näin aikaisin. Mutta kaikesta voi selvitä ja saimme hyvää hoitoa sairaalassa. Parempaa onnea teille muille, että saatte täysiaikaisen vauvan ja että kaikki menee hyvin!
 
Neepu
Onnea tiikerille, että kaikki kuitenkin hyvin ja pikkuinen toipumaan päin. Onneksi nuo jo suht turvallisia viikkoja ja vauva jo melkein valmis, niin pääsee vähän pienemmällä sairaalassa olo ajalla. Voimia ja hyvää jatkoa. Tulehan kertomaan sitten taas lisää kuulumisia.
 
**Johanna**
Tiikerille onnittelut!!
Toivotaan, että saatte poikanne kotiin pian ja perhe-elämä pääsee normaaleihin uomiinsa! Nyt ruokit itseäsi, että jaksat pyörittää isoa pesuetta tiikeriäidin tavoin...

<3 Johanna, joka ei käy täällä enää... =)

P.s. Satu, mä olen tuolla ex-kermeissä, eli keskenmenon kokeneissa. Siellä on mukava kirjoitella, kun pääasiallisesti annetaan sitä vertaistukea, eikä vit**lla... Harmittaa, että tämä ketju on tälläinen pers.. kun esim. sun kuulumisia on aina ollut kiva lukea.
 
Rosa'
Huh, Tiikeri, onneksi sinä ja poika voitte hyvin! Onnea siis pienestä pojasta! Mutta kyllä oli rankka koettelemus. Vaarallinen paikka kaiken lisäksi kun sulla vielä se eteisistukka. Onneksi sulta ei mennyt taju että ehdit soittaa apua, ehdit leikkaukseen ja loppu hyvin, kaikki hyvin. Ja kaiken lisäksi imetyskin onnistuu. Paljon voimia! Ihanaa kun jos saatte pojan noinkin pian kotiin! Onnea vielä!
 
Piupaupou 77
Onnittelut Tiikerille! Onneksi kaikki päättyi hyvin ja onnellisesti vaikka itse synnytys olikin dramaattinen. Toivottavasti saatte vauvan pian kotiin. Tsemppiä ja voimia. Kirjoittelehan kuulumisia lisää kun ehdit.
 
Marianne -78
Täältäkin Tiikerille onnittelut pojan saamisesta maailmaan!
Aikamoisen kokemuksen jouduit läpi käymään, mutta onneksi ennusteet teille kaikille on hyvät. Nyt vain hoidat itsesi kuntoon että jaksat hoitaa arjen ruutineja sitten kotiuttamisen jälkeen. Paljon lämpimiä ja voimia tuovia ajatuksia myös pojallenne.

-Johanna, en todellakaan toivo että katoat tästä ketjusta totaalisesti. Nuo "häiriköt" ovat todennäköisesti satunnaisia kävijöitä muilta ketjuilta, jotka tekevät vain omaksi huvikseen muille kiusaa. Muistaakseni niitä on vain pari kertaa tänne ilmestynyt. Jätetään sellaiset kommentit omiin arvoihinsa, minä en itse ainakaan ole jäänyt niitä enempää murehtimaan -ethän sinäkään.

Toivottavasti te kaikki muut olette voimissanne. Itsellä on hieman energiataso laskenut ja väsyttää koko ajan. Mutta öisin en kuitenkaan saa nukuttua rauhassa. Onneksi pidän lomaa pian viikon töistä ja pääsen käymään Suomessa tulevien isovanhempien luona.

Jaksamisia
 
Silkkimaki
Huh huh Tiikerin tarinaa!! Onneksi kaikki meni kuitenkin sitten hyvin, jos nyt niin voi sanoa, mutta no tuossa tilanteessa hyvin. Onnittelut siis pojasta!

Ei tässä kehtaa omaa napaa ruikuttaa kun toiset kokee tuollaisia. Ruikutan silti hieman, jouduin sokerirasitukseen kun pissassa oli sokerit yhdellä plussalla. No eipä ollut mitään ongelmaa sitten kuitenkaan, miksihän niitä pissaplussaia sitten tulee?

Mulla on kova tarve saada kaikki valmiiksi vaikka aikaa vielä on. Ostin jo jopa siteitä jälkivuotoon ja ajattelin seuraavalla kauppareissulla ostaa newborn-vaippoja. Eilen laiteltiin vimmalla verhokiskoja ja verhoja kun muuton jäljiltä on vielä vaiheessa. Pesänrakennusta siis.

Tänään oli jotenkin housut niin märkänä että mietin ettei kai lapsivedet oo alkaneet vuotaa. Taisi kuitenkin olla ihan vaan rehellistä pissaa joka jotenkin joskus vuotaa.. ääh. Suuremmalla raivolla pitäisi jumpata lantionpohjaa, selvästi enemmän kuin ekaraskaudessa. Ei silloin mitään lirahtelua tullut. Nyt tulee varsinkin oksentaessa.

Silkkimaki 33+4
 
Amilda79
Onnittelut tiikerille pikkupojasta! Melko hurja synnytys teillä, mutta onneksi äiti ja poika selvisivät siitä kunnialla... Mieletöntä!
Paljon onnea ja tsemppiä tulevaan! Toivottavasti saatte pian pojan kotiin.
Tulehan kertomaan kuulumisiasi myöhemmin...
 
Katy_
Hurja tarina! Onneksi oli onnea matkassa.

Silkkimaki, olen huomannut ihan saman jutun lantionpohjanlihasten kanssa. Ekan kanssa ei ollut mitään lirahteluongelmia, nyt täytyy varautua kaikkiin aivasteluihin, yskähtelyihin ym etukäteen. Ja mulla on tosiaan 9 vuotta raskauksien välissä.
 
Jellybean kirjautumatta
Onnittelut Tiikerille! Kovasti voimia ja jaksamista sairaala-aikaan. Meillä tyttö syntyi viikolla 31+0 viime vuonna. Sairaalassa ravaaminen on todella rankkaa, mutta se todellakin on ohi ennen kuin huomaatkaan ja saatte pikkuisen kotiin. Kovasti suojelusenkeleitä pikkuiselle, että hän välttyisi kaikennäköisiltä takapakeilta ja kasvaisi hyvin. Jos kiinnostaa ja tunnet tarvetta, niin käy keskosvanhempien yhdistyksen sivuilla osoitteessa kevyt.net. Sen keskustelupalsta on itselleni ainakin ollut todella hyvä paikka saada vertaistukea ja tietoa.

Olen viime vuoden lokakuulaisia ja myös tämän vuoden. Kirjoittelin alussa tähän ketjuun, mutta se sitten jäi. Tämän ketjun kun tuntuivat ulkopuoliset jostain syystä ottaneen silmätikukseen.
 
Neepu
Neuvola kuulumisia tältä päivältä.. siellä kaik mallillaan, paitsi hb oli taas vähän tippunut 108, joten täytynee sitä rautaa varmaan popsia. Sf mitta 35, joten aika yläkäyrillä mennään ja siltä kyllä tuntuukin. Painoa reilut 1kg/viikko, mut se ihan normaalia jo näillä viikoilla, kaikkkiaan tullut nyt se 12kg. Huomenna siis tasan 35vk täynnä. Vähiin käy aika..hui... Hivenen turvotusta jo havaittavissa, verenpaineet hyvät edelleen ja pissa puhdas. Vauva mönkii kyllä kovasti masussa ja potkuja satelee tasaiseen tahtiin. Luulis jo tilan käyvän ahtaaksi, mut hyvin näyttää jalat ojentuvan siellä.

Toivottavasti jaksatte muutkin vielä kirjoitella, ettei koko ketju kuole kokonaan typerien kommenttien takia.

T.Neepu joka syö suklaata koko ajan..
 
**Johanna**
Heippa.

Ei malta olla kirjoittamatta, kun käyn täällä lukemassa muiden kuulumisia kuitenkin...
=0)

Neepu, mä en oikein osannut edes hahmottaa, että miten päin vauva tuolla masussa on. Sitten ultraava lääkäri näytti, että tässä peppu ja kädet menee tänne ja pää on tuossa ja vauva ottaa vauhtia tästä seinästä ja pylly tunkee tästä kyljestä ulos.
Nyt onkin sitten parina päivänä muljattu niin, että en taaskaan tiedä, että mikä on jalka ja mikä on käsi. Pääasia on se, että pää pysyy alaspäin. :) Kakkonen sektioitiin perätilan takia, enkä siihen ralliin enää halua.

Lirahteluasiaan: kyllä kait suurimmalla osalla lirahtelee tässä vaiheessa, varsinkin jos vauvan pää on tosi alhaalla jo. Mulla on ainakin se ongelma aina kun aivastan.

Onko kaikki jo äitiyslomalla? En yhtään muista, että oliko joku täyspäiväinen opiskelija. Mä jäin 50 päivää ennen la:ta, eli viime torstaista ollaan oltu lomilla.

Silkkimaki on jo tehnyt kaikki hankinnat. Mä olen vähän kiero ja olen kirjoittanut lapun lopuista hankinnoista: jos en itse ehdi hakemaan kaikkea, niin mies saa sitten käydä sillä aikaa kun ollaan sairaalassa.

Omaa napaa vielä: supistaa ihan päivittäin ja monta kertaa päivässä, ja päänsärky jatkuu. Tänään sitten tulin ajatelleeksi, että liittyykö nämä kaksi toisiinsa,
ja mieleen tuli, että juonko mä tarpeeksi vettä. Juon kivennäisvettä kyllä, mutta se ei taida riittää, koska kun nyt join 1,5 litraa vettä illalla, niin päänsärky hävisi, eikä supistuksiakaan ole tullut. Eli summa summarum: orastava nestehukka. Että ihminen voi olla pöjä. Kävin neuvolassakin viime viikolla mittauttamassa verenpaineen ja antamassa pissanäytteen kun päänsärky jatkui ja jatkui. Eipä tajunnut neuvolantätikään neuvoa juomaan vettä. Huomenna pitää sille sanoa kun menen sinne.

Pian ollaan niillä viikoilla, että ihmiset alkaa käymään synnytystapa-arvioinneissa. Kai se on kaikilla? Täällä maalla on niin mukavaa, kun rahat riittää vielä siihenkin, mites kaupungeissa?

Öitä toivottaa ketjuun palannut,
Johanna 32+5
 
Aurora83
Hei!

Lueskelin tuossa ketjuamme taaksepäin. On tosiaan tullut keljuja kommentteja välillä.. ilmeisesti siis ihan ulkopuolisilta!? Höh. Ei anneta noiden häiritä, jooko?

Johanna: täällä on ainakin yksi, joka kärvistelee vielä töissä. Eipä sitä enää paljoa ole, ennen kuin pääsee lepäilemään, reilut pari viikkoa. (Koulu alkaisi ensi viikolla, mutta ei ole järkeä mennä kuluttamaan penkkiä sinne, kun joutuisi jättämään kurssit kuitenkin kesken.)

Hokasin juuri eräänä päivänä, etten ole itse ostanut lapsukaiselle rätin rättiä. Sitä käytettyää vaatetta tuli niin hirveästi pari kuukautta sitten, että ajattelin käydä ne läpi ennen kun lähden suurempia ostelemaan.. mutta en ole --vielä-- jaksanut niitä sen kummemmin inventoida. Ehkä hurahdan sitten äippälomalla kiertelemään kirppareita ja kauppoja. Myös pari roipetta on vielä hankkimatta, tärkeimpinä kantoliina ja imetystyyny. Toivottasti jalat jaksaa vielä kantaa näinä tulevina viikoina.

Alan tuntea pikku hiljaa ihan hillitöntä tarvetta laittaa kotia kuntoon ja valmiiksi pienokaista varten. Ongelmana on vain se, että töiden jälkeen ja viikonloppuisin olen niin poikki, etten jaksa oikein mitään. Kaikki duuni pakkautuu sitten sinne äitiyslomalle. Täytyy muistaa delegoida tarpeeksi hommia miehelle, että kerkiää itse lepäämään.

Omasta navasta vielä sen verran, että 2 viikon takaiselta lääkärikäynniltä ei jäänyt muuta käteen kuin lähete labraan. Kohdunsuulla ei ollut muutoksia siihen edelliseen käyntiin, joten kun nuo tulehdukset suljettaisiin pois, niin voisi taas porskuttaa eteenpäin, vaikka vähän supistelisikin. Näytteet sain toimitettua viikkoa myöhemmin.. oli hankala järjestää niin, ettei työkuviot mene ihan sekaisin. Vaan nuo kirotut labrat sitten onkin kiristänyt ruuvia päässäni nyt jonkin aikaa. Ensin ei tuloksia kuulunut, sitten niistä ei näkynyt kuin puolet, sitten niitä ei voitukaan antaa minulle puhelimitse ja niin edelleen. Ihme pelleilyä ja pompottelua. Tuossa meni monta päivää, kiitos tunnin puhelinaikojen. Lopulta ne näytteet oli kai sitten puhtaat, ehkä. Täytyy selvitellä lisää tädin kanssa kun menen neuvolaan ensi viikolla. Se on puhelimessa aina ihan sekaisin.. puhui mulle esim näistä alkuraskauden vaivoista.. Haloo! Viikko 31 menossa. Argh. Toisina päivinä voisin mottasta jotakuta, toisina itkeä tillittää kun ketuttaa niin.

--Aurora 31+1--
 
**Johanna**
Neuvolakuulumiset:
rr 116/79,
prot ja sokerit -
sf-mitta 32,5
rt
syke 140-150
liikkeet ++
painoa tullut riittävästi. =)

Synnytystapa-arvio syyskuun puolen välin jälkeen.
Seuraava neuvola neljän viikon päästä.

Johanna 32+6
 

Yhteistyössä