Lokakuiset 2007 (8)

  • Viestiketjun aloittaja Lumi81
  • Ensimmäinen viesti
Lumi81
Synnyttäneet:

Jellybean, Mustatukkainen Tyttö 15.8, 1850 g,

Odottajat:

Niiskulainen 24v LA 1.10. Toinen KAKS
hamada LA 1.10
MissPiggy LA 2.10
Pompula 29v LA 3.10. Esikoinen, Keski-Suomi
Lissu78 29v LA 4.10 Esikoinen. Porvoo
Lumi81 25v LA 5.10 Toinen, OYS
Juulia77 29v. LA 7.10. Toinen, TYKS
Jazz 29v LA 8.10. toinen (esikkotyttö 080805) KOS
mattai, LA 10.10, toinen, OYS?
Ann77 29v, LA 13.10. Esikoinen. SEKS
Tehotyttö 35v, LA 14.10., neljäs, TYKS
Laura79 27v, LA14.10, esikoinen, Jyväskylä
Jellybean 25 ja 26, LA 17.10. Esikoinen. Kainuu,
Aurinko 28 v. LA 15.10., kakkonen, TAYS
Ninni83 24 ja 25 LA 18.10 kakkonen KOKS
Pia78 LA 21.10 toinen & kolmas (kaksoset) HYS
Maxiina 34 v, LA 22.10. kolmas SatKS
Jelli 26 v., LA 23.10., esikoinen, KYS
Iikka76 LA 23.10. esikoinen, Päks
Iidaleena 26v LA 23.10 esikoinen TYKS
Entu 25 ja 31 LA 24.10 toinen KYS
Pikku2 29v. ja 30v. LA 25.10. pikkukakkonen, EKKS
Octo 23v ja 31v. LA 26.10. esikoinen, KYS
Ilona 28 ja 29 v. LA 27.10. esikoinen, TAYS
tuleva äityli 31v. LA 29.10 esikoinen
Ainu 25v., LA 30.10.eka keski-suomi
Äiti78, LA 29.10. ensimmäinen ja Espoo
 
Ann77
Onko lokakuulaisissa paljon jo sairaslomalaisia? Ite sain eilen sairaslomaa äitiysloman alkuun asti, eli n.1,5 viikkoa. Oon keittiöllä töissä, jossa joutuu käytännössä oleen jalkojensa päällä koko päivän, rupes selkää särkemään ja jalat puutumaan.
Miten te saatte aikanne kulumaan? Onneksi eilen alkoi bb, jota tulee nyt seurattua netistä pitkin päivää. Ja olishan täs kaappien inventointia yms. mutta kattoo nyt saako itestään irti mitään;)
 
Jellybean
En ole varsinaisesti sairaslomalainen, kunhan muuten vaan venyn kotona.. Mutta vastaanpa silti: istun koneella niin paljon kuin takapuoli antaa myöten, katon telkkaria ja luen kirjoja. Vahingossakaan en koske imuriin, luutuun tai tiskiharjaan. :)

Kiitos onnentoivotuksista ja kiitos Emmylle rohkaisevasta tarinasta. Juuri eilen lastenlääkäri sanoi, että menee laskettuun aikaan ennen kuin lapsi saadaan kotia, eli vielä 7 viikkoa.. Kaikki tuntuu riippuvan painonnoususta. Nyt kun aloitettiin Nutriprem-ravintolisä, niin sitä annetaaan ainakin siihen asti kun vauva painaa 2500 grammaa, eli ainakin siihen saakka vauva pysyy sairaalassa. Ja lääkäri arvioi, että siinä painossa ollaan joskus lasketun ajan tienoilla. Odottaminen on sitten kiduttavaa!

Oli hassua, kun toissapäivänä kenguruhoidossa tyttö haistoi maidon ja alkoi vääntelehtiä, aukoa suutaan ammolleen ja lipoa tissin kylkeä. Muuten kun pikkuinen vaan nukkuu niin oli hauska nähdä miten pieneen ihmistaimeen tuli kummasti eloa kun oli evästä lähellä.

Vauva sai ensimmäisen laskunkin.. 182 euroa seitsemästä päivästä OYS:issa. Mietin vaan, että mahtaakohan tuo Tapiolan syntymättömän lapsen hoitokuluvakuutus korvata ennenaikaisen syntymän takia aiheutuneita kuluja. Pitääpä muistaa ottaa selvää.

 
Jellybean
Synnyttäneet:

Jellybean, Mustatukkainen Tyttö 15.8, 1805 g,

Odottajat:

Niiskulainen 24v LA 1.10. Toinen KAKS
hamada LA 1.10
MissPiggy LA 2.10
Pompula 29v LA 3.10. Esikoinen, Keski-Suomi
Lissu78 29v LA 4.10 Esikoinen. Porvoo
Lumi81 25v LA 5.10 Toinen, OYS
Juulia77 29v. LA 7.10. Toinen, TYKS
Jazz 29v LA 8.10. toinen (esikkotyttö 080805) KOS
mattai, LA 10.10, toinen, OYS?
Ann77 29v, LA 13.10. Esikoinen. SEKS
Tehotyttö 35v, LA 14.10., neljäs, TYKS
Laura79 27v, LA14.10, esikoinen, Jyväskylä
Jellybean 25 ja 26, LA 17.10. Esikoinen. Kainuu,
Aurinko 28 v. LA 15.10., kakkonen, TAYS
Ninni83 24 ja 25 LA 18.10 kakkonen KOKS
Pia78 LA 21.10 toinen & kolmas (kaksoset) HYS
Maxiina 34 v, LA 22.10. kolmas SatKS
Jelli 26 v., LA 23.10., esikoinen, KYS
Iikka76 LA 23.10. esikoinen, Päks
Iidaleena 26v LA 23.10 esikoinen TYKS
Entu 25 ja 31 LA 24.10 toinen KYS
Pikku2 29v. ja 30v. LA 25.10. pikkukakkonen, EKKS
Octo 23v ja 31v. LA 26.10. esikoinen, KYS
Ilona 28 ja 29 v. LA 27.10. esikoinen, TAYS
tuleva äityli 31v. LA 29.10 esikoinen
Ainu 25v., LA 30.10.eka keski-suomi
Äiti78, LA 29.10. ensimmäinen ja Espoo


Korjasin tuon vauvan syntymäpainon kun olen sen väärin ilmoittanut aikoinaan.
 
MissPiggy
Mä en ole ollut saikulla, mutta äitiysloma alkoi pari pv sitten. Tähän alkuun olen laitellut jotain treffiä, shoppailua ym. ja aion myös vähitellän käydä läpi kaappeja tms. ja tehdä vähän tilaa, lueskella, katsella videoita, käydä uimassa jne.
 
Juulia´77
Saikulla oon ollu elokuun kaheksannesta päivästä asti ja äippäloma alkaa 3.9.! Töissä olin komeet kax päivää hoitovapaan päätteex ja sitten jäin jo pois, kun supistelut meni aika hurjiksi ja muutenkaan vatta ei kestänyt koko päiväistä seisoskelua ja taivuttelua... Noloa, mutta pyysin pomolta hiukan helpompia hommia ja niitä ei herunnut vaan laitettiinkiin heti seuraavana päivänä raskaampiin hommiin, joten lähin suosiolla pois.Ihme touhua!! Meillä työ on kanssa aika raskasta fyysisesti.

Mulla on nyt iltasin sellanen pakottava tunne jossain häntäluun kohdalla ja aattelinkin, että mahtaako vauva olla jo laskeutunut lähtökuoppiin!?? Se on aika inhottava tunne, aivan kuin synnytyksessä ponnistusvaiheessa. En usko kumminkaan, että vauva vielä syntyisi lähiaikoina, kun esikoinenkin syntyi 2 päivää ennen laskettua aikaa... mutta kuten ollaan jo huomattukkin, niin kaikki on mahdollista... supistukset mulla on kyllä rauhoittuneet melkein kokonaan pois viimeisten viikkojen aikana.

Juulia rv 34+4
 
Ainu =+x
Minä olin jo sairaslomalla heinäkuussa, tämän kuun sitten työttömänä ->ens kuun 26 päivään kun äippä raha alkaa...

Kipuja löytyy... ensiviikolla olisi neuvola lääkäri ja toivottavasti määrää sairaalaan tutkimuksiin että kaikki on ok. Supistuksia ei ole mutta liitoskivut on jatkuvia ja nyt on alkanut sattumaan kummallekkin puolelle alavatsaan, illalla aika jatkuvasti.
Ei kyllä jaksais enään. Minullakin vain tasan 2kk laskettuun aikaan tänään!!!

Ainu 31+2
 
maxiina
heippa kaikille!

onkos teillä muilla vauvat pyörähdelly paljon mahassa? mulla oli viikonloppuna sellanen meininki masussa että oksat pois... puoli-istuvassa asennossa joutu olee sen aikaa et tilanne rauhottu ja sit pääsi vasta ylös... eikä kyllä tuntunu kivalta yhtään. ihan poikittain oli välillä, mä jo ajattelin että kaveri tulee jommasta kummasta kyljestä pihalle kun niin meni lujaa. meillä oltiin jo raivotarjonnassa mutta nyt eilen kävin neuvolassa niin ei osannut varmaksi sanoa että mitä tietä siellä tällä hetkellä ollaan... kun ei nyt vaan olisi kääntynyt pylly-edellä-tulijaksi... nooh, parin viikon päästä lekuri, silloin tulee varmistus =)

muuten on kaikki ok, paitsi sokerit on ihan persiilleen.... onko ketään saanut sitä insuliinikuuria? mä luulin et alkaa olee jo parempaa suuntaa sokeriarvot mut nyt on tullut taas takapakkia =(

mut muuten menee kivasti, vatsa alkaa olemaan monessa asiassa vähän tiellä mut niinhän se vähän jo kuuluukin =)
vointeja kaikille, kotona jo oleville ja vielä raskaan työn raatajille... vähiin käy ;)

maxiina rv 33
 
Sini1977
Hei vaan. Aika hiljaista on täällä ollut ja itselläkin on lomaviikon alettua ollut täysi tohina päällä kuten työaikanakin. Tosin tuntuu, että jalat ei kanna ja vauva painaa jo ikävasti haaroihin, joten mikähän se olo on sitten lokakuussa...

Viikkoja nyt tasan 34 kasassa ja vauvan todettiin neuvolassa laskeutuneen. Seuraava neuvola on kuitenkin vasta tasan viikoilla 36 ja viimestä lääkäriaikaa ei edes vielä varattu.

Meillä vauva temmeltää kauheasti masussa kuten esikoinenkin ja ei ole onneksi tarvinut liikkeistä huolestua. Toivoisin kyllä, että tämä masuasukki ois tosi elämässä hiukan tasaisempi luonteeltaan kuin tempperamenttinen ja tulinen esikoinen. Mutta jos masussa ilmennyt käytös ennustaa tulevaa niin samanlainen tehopakkaus ois tulossa :)

Toivottavasti teillä kaikilla supistuksista kärsineillä on asiat kunnossa! Oli myös ihanaa lukea Jellybeanin hyviä uutisia.

Lisään itseni tuohon listaan.

Synnyttäneet:

Jellybean, Mustatukkainen Tyttö 15.8, 1805 g,

Odottajat:

Niiskulainen 24v LA 1.10. Toinen KAKS
hamada LA 1.10
MissPiggy LA 2.10
Pompula 29v LA 3.10. Esikoinen, Keski-Suomi
Lissu78 29v LA 4.10 Esikoinen. Porvoo
Lumi81 25v LA 5.10 Toinen, OYS
Juulia77 29v. LA 7.10. Toinen, TYKS
Jazz 29v LA 8.10. toinen (esikkotyttö 080805) KOS
mattai, LA 10.10, toinen, OYS?
Sini1977, LA 12.10. toinen, PHKS
Ann77 29v, LA 13.10. Esikoinen. SEKS
Tehotyttö 35v, LA 14.10., neljäs, TYKS
Laura79 27v, LA14.10, esikoinen, Jyväskylä
Jellybean 25 ja 26, LA 17.10. Esikoinen. Kainuu,
Aurinko 28 v. LA 15.10., kakkonen, TAYS
Ninni83 24 ja 25 LA 18.10 kakkonen KOKS
Pia78 LA 21.10 toinen & kolmas (kaksoset) HYS
Maxiina 34 v, LA 22.10. kolmas SatKS
Jelli 26 v., LA 23.10., esikoinen, KYS
Iikka76 LA 23.10. esikoinen, Päks
Iidaleena 26v LA 23.10 esikoinen TYKS
Entu 25 ja 31 LA 24.10 toinen KYS
Pikku2 29v. ja 30v. LA 25.10. pikkukakkonen, EKKS
Octo 23v ja 31v. LA 26.10. esikoinen, KYS
Ilona 28 ja 29 v. LA 27.10. esikoinen, TAYS
tuleva äityli 31v. LA 29.10 esikoinen
Ainu 25v., LA 30.10.eka keski-suomi
Äiti78, LA 29.10. ensimmäinen ja Espoo

 
Jelli
Moro vaan,

Täällä ei sairaslomast atietoakaan, mutta kesäloman toienn päivä on menossa!!! Minulla on nyt 18 päivää kesälomaa ja sitten alkaa äippäloma. Huh, oli kyllä tiukka heinä-elokuu töissä, mutta olen voinut hyvin, joten raskaus ei mielestäni ole tehnyt siitä juuri normaalia rankempaa.

Olin juuri tänään neuvolassa ja pasi on edelleen kiltisti raivotarjonnassa, joskin pyrkii kylkikaaresta ulos harva se hetki. Mulla kohtu on aika korkealla, sf mitta 32 cm ja vauvan pää toisaalta jo tosi matalalla. Paino aon tullut jo 12 kiloa, joten olen varmana aika valas lokakuun loppua kohti...No, en kyllä edelleenkään syö normaalia enempää herkkuja, joten nouskoon vaan se paino, jos näillä syömisillä on noustakseen. Verenpaine on onneksi pysynyt hyvänä ja nyt oli hemoglobiinikin noussut huimasti, kun olen muistanut syödä rautaa!

Eli täsäs valtakunnassa kaikki hyvin. Ensi viikola Ikean reissulle, nii pääsee ostelemaan uuteen taloon huonekaluja ja vauvalle lipaston. Sitten alkaa vaatteiden pesu ja järjestely!

Jelli ja pasi 32+3
 
Iikka76
Heips!

Meillä Jellin kanssa, kun raskaaksi tuleminen oli vaikeaa, taitaa tää raskausaika sit taas olla helppoa. ...mut entäs sitten se lähestyvä synnytys!? ;) Eli mulla kans vointi hyvä ja kaikki etenee hyvin, että aamuisen neuvolakäynnin mukaan kuin oppikirjasta! Nasu kans raivotarjonnassa ja ollut vissiin jo muutaman viikon, kun pylly nousee, jalat potkii ja hikka tuntuu suurinpiirtein samoista paikoista. Välillä kyllä mahtavia masun muodon muutoksia, että on ollut oikein jännää niitä seurailla.

Huomenna olis kaverin polttarit ja reilun kuukauden päästä vielä häät, että katotaan sitten, missä kunnossa ollaan viime metreillä.

Hyvää masunkasvatusviikonloppua kaikille!

Iikka ja Nasu 32+3
 
Lumi81
moi!

Tänne ei oikeestaan kuuu mitään uutta. Tiistaina neuvolassa kaikki oli ennallaan, paineet matalat, samoin hb alakanttiin, RT, sykkeet ja liikkeet +++ ja pissi puhdas. Luulin että painoa ois tullu lisää ainaki 2kg mutta säikähdettiin tädin kans ku oli TIPPUNUT 400g täs kahden viikon aikana!!! Mietittiin siinä sit sen tädin kans että voiko johtua siitä jos lapsivesi on tosiaan vähentynyt huomattavasti et ihan painokin tippuu??
Onneks on tasan viikon päästä se äitipolin tarkistusultra niin sittenpä tietää enemmän.
Kohdunkaulaa on tosiaan 3cm jäljellä ja kohdunsuu pehmentynyt ja sormelle auki.
Kivuttomia harjoitussupistuksia tulee päivittäin ja niiden lisäksi tulee (ei ihan joka päivä) kipeitä supistuksia sarjoissa.. viimeksi viime yönä. Taas olin ihan varma että lähetään synnyttämään :D mut ei onneks.

Oon täällä kotona lepäillyt suurimmaksi osaksi. Oon myös nyt pessyt ja silittänyt kaikki vauvan lakanat ja vaatteet ja järjestellyt kaappiin :D tosi mukavaa!!
Mies remontoi meijän eteiseen laattalattian ja tuotiin vaunut valmiiksi odottamaan. Kylppäriin laitoin jo amme-hoitopöydän. Tänään pitäis koota pinnasänky ja huomenna patjaostoksille. Tuntuu että kaikki on nyt valmiina, että puuttuu vaan se vauva :D Ihan helpottaa ajatus että nyt se saa vaikka syntyä ku on kotona kaikki valmiina.
Mut vielä ku viikon pysyis sisällä niin lääkärin mukaan saapi syntyä.

Yks asia joka vaivaa on se että nyt pitää pidättäytyä yhdynnästä..ainaki vielä se viikko! Onhan tässä jo oltukki pari viikkoa ilman :D
Nojoo, kaikkee muuta on tullu harrasteltua onhan se seksi muutaki ku yhdyntää.

No menipä taas nää jutut tämmöseksi ;D hehheh!

Lumi & Aape rv 35+0
 
MissPiggy
Juulia, kun sanoit tuosta että tunne on kuin synnytyksen ponnistusvaiheessa, niin mulla just tuli "kammo" (ensisynnyttäjä olen), että miltähän ponnistus tuntuu, kun tuo paine jo tuntuu välillä niin ikävältä enkä tiedä edes onko vauva vielä "laskeutunut"... meillä ei kerrota neuvolassa mitään, vaan ympäripyöreitä, mitään kokoarvoita en ole saanut tms. vaikka 36. viikko menossa.
 
Jellybean
Arvaa oliko tällä ensisynnyttäjällä kuumat paikat kun lääkäri silloin aamulla sanoi, että synnytys sitten käynnistyy kunnolla joko tänään tai huomenna.. Siinä lääkärille itkin että kun jäi synnytysvalmennuksetkin käymättä, että kuinka siitä synnytyksestä oikein selviää. Vakuutti se että hengissä selvitään molemmat. Ponnistusvaihe tuntuu juuri siltä kuin kuulostaakin: ponnistuttaa niin pirusti. Etukäteen pelkäsin etten osaa ponnistaa oikein, mutta se huoli ainakin osoittautui turhaksi. Ponnistus tuli niin itsestään, ettei siinä oikein voinut kuin vain tehdä mitä kroppa käski. Ja omalla kohdallani tuntui että kivut loppui kuin seinään siinä vaiheessa kun annettiin lupa ponnistaa. Tai sitten vaan huomio kiinnittyi niin siihen äheltämiseen ettei enää niitä kipuja huomannut. Enkä minä kyllä ehtinyt ponnistaakaan kuin kolmesti kun jo oli pikkiriikkinen vauva maailmassa.

Meidän pikku-Irene on jo huimat 1925 grammaa. Pienin askelin lähestytään sitä kotiin pääsyä. Kuten huomaatte niin roikun edelleen täällä odottajien puolella. Miellän itseni edelleen odottajaksi enkä niinkään lapsen hoitajaksi. Ehkä sitten lokakuussa kun saadaan Irene kotiin niin minäkin osaan siirtyä tuonne lasten hoito -puolelle teidän muiden mukana.

Jellybean+Irene
 
MissPiggy
Ihana kuulla, että ponnistusvaihe meni noin hyvin, Jellybean. Mua se jotenkin pelottaa, että panikoin enkä uskalla työntää, pelkään repeämistä jne. mutta kai se tunne on vaan niin pakottava. Olen vissiin liikaa lukenut kauhujuttuja kun joku sanoi ponnistusvaiheen kivun olevan "sietämätön" ja se tuntui kamalalta. Tietysti lie eri juttu ponnistaa joku 4-kiloinen kuin parikiloinen, vaan mene ja tiedä.
Meillä oli 1 valmennus synnytyksestä, joka ny ei mitään varsinaisia vinkkejä tuonut, mitä pitää tehdä ;-(
 
Jellybean
Aivan varmasti pääsin helpommalla kun lapsi oli noin pieni. Etukäteen pelkäsin ponnistusvaiheesta kaikkea peräpukamista ja repeämistä lähtien, mutta ei niitä enää siinä vaiheessa mieti. Näin kun kätilö otti sakset käteen ja kiljaisin että aiotko leikata, mihin kätilö vastasi että pitää pikkuisen nipsaista että pää mahtuu tulemaan. Odotin jotain hirveää kipua, mutta sekään ei tuntunut miltään. Synnytyksestä ylipäänsä pelkäsin etukäteen sitä, että menen täydelliseen paniikkiin enkä kykene toimimaan enkä kuuntelemaan ohjeita. Avautumisvaiheen kipu olikin jotakuinkin järjen vievää, mutta sitten kun pääsin ponnistamaan niin se sujui itsestään ja oli kaiken lisäksi nopeasti ohi. Kipuja ei enää ollut, ainoastaan hirveä tuska saada ponnistettua vielä hieman kovempaa että lapsi tulee ulos.
 
Ninni83
Onnea synnyttäneille!
Jellybean, On varmaan raskasta, kun joutuu olemaan erossa omasta pikkuisesta. Toivottavasti, et sentään lokakuuhun asti joudu odottamaan.

Mulla on raskaus sujunut ihan ok. Vauva ei kyllä ole vieläkään kääntynyt oikein päin. Samoja tuntemuksia myös täällä kuin maxiinalla..aivan mahdotonta menoa, mut lopulta käy aina samaan asentoon, eli pää mun kyljessä ja potkut alhaalla. Toivottavasto vielä kääntyy..
Pari päivää mun selkää ja mahansivuihin särki äluttömästi, eilen sitten tajusin mitata lämmön, kun oli muutenkin kuumeinen olo. Oon nukkunut nyt tosi paljon ja lämpöä ei enää ole. Mut edelleen maha on ihan sekaisin. Oisko jotain vatsaflunssaa?

Ninni rv 33+2
 
Jellybean
Niin ne veikkailee että lokakuulle saakka menee. Paras arvio minkä tähän mennessä olen saanut, on että pari viikkoa ennen laskettua aikaa aikaisintaan. Eli siinäkin tapauksessa menisi lokakuun puolelle. Noh, eihän se auta kuin päivä kerrallaan mennä. Ja ilon voi repiä niistä pienistä edistymisistä mitä vauvan voinnissa tapahtuu koko ajan. Esim nyt paino on jo 1970 grammaa, eli se maaginen kahden kilon raja lähestyy koko ajan.
 
Ainu =+X
Huomenta!!
Särkylääke yön jälkeen aamu tuntuu kerrankin hyvältä!

Jellybean: korvasiko vakuutus sairaalakulut kun niitä tuossa äskettäin mietit? Mukava kuulla että neiti vahvistuu, kyllä se sieltä vielä kotiin tulee kun valmis on.

Meillä väsymys tahtoo vaivata. Jotenkin on niin masentunut olo joka asian suhteen ja tekis mieli vaan nukkua. Ensiviikolla olisi neuvolalääkäri siinä toivossa että pääsisi sairaalaan tutkimuksiin että jos näihin kipuihin jotain apua (joko se voisi syntyä??).

Mulla oli teille ihan joku kysymyskin jota mietin yöllä oottaessa unta.... mmm... ei tuu mieleen enään... myöhemmin sitten

Mukavaa sadepäivää kaikille
Ainu 31+4
 
Jellybean
Lähetin Tapiolalle kyselyn, että korvataanko ennenaikaisesta syntymästä aiheutuneet hoitokulut ja vastauksena tuli että korvataan. Lähettivätpä vielä ystävällisesti korvaushakemuskaavakkeetkin postissa tulemaan. Kohta lähetään taas pikkunaperoa katsomaan. Jospa se kahden kilon raja on mennyt jo rikki niin pääsee sitten pian avokoppaan..
 
Ann77
Joko ootte ajatelleet, mitä puette vauvalle päälle kun kotiudutte sairaalasta?
Riittäiskö pitkähihainen body ja potkuhousut ja fleece haalari päällä. Entäs mitä päähän ja käsiin ja jalkoihin? Toki jonkin peiton voi laittaa vielä autossa pienen suojaksi. Kertokaa te kokeneemmat!!!
 
Lumi81
minä ainakin ehkä laitan bodyn, potkuhousut, kypärälakki, lapaset, töppöset (?), pipo, äitiyspakkauksen kevyttoppapuku (hihoja ja lahkeita pitää varmasti kääriä), vauva autonistuimeen ja päälle mahdollisesti peitoksi äitiyspakkauksen makuupussi. Eiköhän tarkene :D
 

Yhteistyössä