Lokakuiset 2007 (8)

  • Viestiketjun aloittaja Lumi81
  • Ensimmäinen viesti
Iikka76
Nyt istuminen sujuu jo paremmin, joten sain rästiin jääneet kirjoituksen luettua ja tuon listankin päivitettyä!

Juu, jatka vaan Ainu kirjoitteluja kuten haluat, me listalaiset olemme täällä toisiamme varten ja omia tuntemuksiamme purkamassa.

Huomasin tuossa, että olin laittanut tänne vielä viestiä viime tiistaina klo 15.53, kun klo 16.30 oli jo kunnon supistukset käynnissä. Siinä sit vaan pyöriteltiin lantioita ja kun sekään ei enää riittänyt, kipittelin keittiön pöytää ympäri, kuin pikajuna konsanaan. Ihan heti ei siis lähdetty sairaalaan, kun oli jo se edellisaamuinen harjoituskäynti alla. Suppariväli vähän vaihteli 10-15 min välillä ja mies meinas, että eivät ole vielä tarpeeksi säännöllisiä. Kipu oli kuitenkin selvästi edellispäiväisiä kovempi, että sain tahtoni läpi ja klo 18.30 oltiin sairaalassa. Kun kätilö sitten tutki tilanteen, olin 2 cm auki ja hiukset tuntui jo. Eli lapsivesi oli mennyt,vaikka en sitä ollut huomannut lainkaan. Todennäköisin hetki oli n. klo 6 aamulla, kun kävin kuumassa suihkussa (jonka jälkeen olin koiran kanssa lenkillä, neuvolassa, töissä ym. käymässä). Mulle tuli ihan tippa silmää jo ton tiedon saatuani, että nyt on synnytys todellakin käynnissä, enkä ollut turhaan taas kärvistellyt suppareita. Siirrettiin suoraan saliin ja siellä supparit tiheni ja paikat aukeni suht nopeasti. Pärjäsin tosi hyvin ilokaasulla, vaikka välillä taisi nuppi olla aika sekaisinkin siitä, kun vetelin sitä supistusten välilläkin ja happi meinas loppua. Miehen selkähieronta oli tosi isoksi avuksi, joten sitä kyllä suosittelen kaikille. Ponnistusvaiheen alettua mulla alkoi sit supparit ja voimatkin hiipua, vaikka kuinka olis aikaisemmin ponnistuttanut. Laitettiin supistuksia tehostava tiputus. Paikalle kutsuttiin lopuksi toinenkin kätilö, joka työnsi tytteliä mahan päältä ulospäin. Mutta olis se helpotus ja suuren suuri ilon ja onnen tunne, kun kuulin komean parkaisun ja sain pikkuisen puseron alle. Aivan mieletön kokemus ja kaikki tuskat oli samantien pois pyyhitty! ..eli toivottavasti Ainu sullakin palkinto kruunaa kaiken! Hyvät yöunet alle olis kyllä hyvä saada, koska mullahan niitä ei ollut pariin edelliseen yöhön ja flunssakin vielä päällä. Oksensin kaiken lisäksi päivällä syömäni ruuat, enkä sit muuta pystynyt syömäänkään enää, että siinä ne voimat sit menivätkin helposti. Ekan päivän olin vielä aika heikko, mut sairaalan hyvällä ruualla ne äkkiä palas, vaikka nukkumisestakaan ei meinannut tulla alussa mitään, kun silloin kun olis saanut, halus vaan ihastella pientä kullannuppua! :) ...että kyllä se vaan on ihmeellistä saada oma vauva, enkä osaa hehkuttaa sitä millään kyllikseni! ;)

Tyttö on tosi suloinen (kuten varmasti kaikkien mielestä oma lapsi on) ja häntä voisi vaan katsella päivät pitkät. Kotonakin on nyt arki lähtenyt hyvin käyntiin, vaikka neidillä tuntuu olevan yö ja päivä sekaisin. Eli päivällä nukutaan ja yöllä seurustellaan. Tissillä olo/syli on myös neidille paras paikka, että omassa kopassa tai nyt enää perhepedissäkään ei haluis olla, vaan sylissä vaan. :) Aika rauhallinen tapaus, mut kyl tempperamenttia kans löytyy. ...jos tissiä ei heti löydy, ja sit sitä ei kuitenkaan ehkä tarvittukkaan muuhun, kuin tutiksi ja sylkästään vähäks aikaan taas pois, jotta koko terhakka tissinmetsästys vois taas alkaa. ...aivan mainio tapaus, pitäisköhän yrittää saada videolle ylös! ;)

Iikka ja Kaunokainen, illalla jo tasan viikon vanha ihanainen! :)
 
Ainu =+x
Juu, kylläpäs kuulostaa ihanalta!!! No meidän PALKINTO antaa odottaa itseään, huomenna olisi 40vko täynnä ja eilen vielä paikat oli yhtä kiinni kun viikko sitten sairaalassa. (siis eilen kävin uudelleen sairaalassa). Ensi viikon maanantaina olisi sitten taas aika äippä polille... kai se 2vko:n ajattelu malli käy pian sitten toteen. Pitäisi vaan saada nuo paikat kypsiksi niin sitten kai käynnistäisivät. Paino arvio oli nyt 3,8kg eli 200g vähemmän kun viikko sitten, mikä lie sitten koko totuus.

Mutta ei kai tässä auta muu kun odotella ja "kypsyä" heh...
39+6
 
Jelli
Sylissä tuhisee Isäntä, s. 24.10. klo 22.26, 3950g, 48,5 cm, pipo 35,5 cm. Tumma tukka nyt jo vaalenee, joten pellavapää taitaa tulla, kuten isänsäkin. Eväs maistuu ja pylly rutisee, joten mikäpä ollessa!

Synnytys kesti 15 ja puoli tuntia, ponnistusvaihe 25 min. Epiduraalin satuani pystyin nukkumaan hetken, kun edellinen yö meni valvoessa supistuksissa.kaikki meni hyvin, oppikirjan mukaan, mutta mitäpä tässä valehtelemaan, kokemus oli niin kivulias, että en tiedä, milloin voisin sen uudelleen tehdä. Epparihaava ja repeämä ovat onneksi lähteneet paranemaan hyvin!

Nyt valtaa kasvava naaman rypistely joten lähdemme valmistautumaan ensimmäiseen ulkoilukeikkaan!

Jelli ja pupu 1 vko
 
Ainu =+x
Onnea Jellille Isännästä!!

Täällä on palsta käynyt hiljaiseksi. Taitaa monella olla kädet täynnä töitä.
Jos ehditte vastaamaan niin miten te ensimmäisen saaneet olette kokeneet arjen alun? Onko ollut rankempaa vai helpompaa kun kuvittelitte??
Minä täällä vielä odottelen.

Ainu ja tasan 40vko
 
Jellybean
Onnea kaikille vauvan saaneille! Se on sitten lokakuun viimeinen päiväkin.

Kyllä tämä rankempaa on ollut mitä kuvittelin. Vauva on ihana ja sitä hoitaa mielellään, mutta tähän unen puutteeseen en ole vieläkään tottunut.
 
Niiskulainen
Heippa!Kyllä kahden muksun kans on kaksinverroin hommaa =). Kumpikin vaatii niin paljon omanlaistaan toimintaa ja tuntuu ettei kädet aina riitä. Nyt sitten esikoinen sai miehen siskon pojalta räkätaudin joka sitten tarttui myös vauvelille, toivoin kovasti että äidinmaidossani olisi ollut vasta-aineita tuota virusta vastaan, mut itsellänikin varmaan sitten on sama virus päällä paitsi oireilee vaan kurkkukivulla. Esikoisella menossa onneksi ohi tuo ja vauvalla on ollut nyt pari päivää nenä hieman tukkoinen ja tissillä on pystynyt olemaan joten vielä ei kauheaa huolta ole. Pari yötä oon nukkunut tooosi huonosti, kun olen kuunnellut vauvan hengitystä ja sitten sekään ei helpota että olen lukenut että monilla kätkykuoleilla on ollut jokin hengitystieinfektio, mut jos sellainen sattuis niin eipä se minun hengityksen jatkuva tarkkailu paljon auttaisi. =(. No jospa nää flunssat tästä paranis niin saattas saada nukutuksi. En kauheana ole kererry ja jaksanut tästä syystä kirjoitella, mut lukemassa oon käynyt. Meillä muuten kastejaiset on päätetty kastajaispäiväksi otettiin iskänpäivä =).
Ainu ja muille vielä synnytystä odottaville kovasti tsemppiä ja voimia, lokakuun viimeistä päivää viedään. =)
 
Niiskulainen
Niin ja pitäähän tässä vielä kertoa että pikku akkeli täytti eilen 1 kuukauden ja käytiin neuvolassa ja pituutta oli 55 cm ja painoo muistaakseni jo 4900 grammaa himpun alle-
 
Ann77
Onpas lokamammoilla kiire, kun ei kukaan kerkee koneelle. Mut niinhän se on että vauva vie melkein kaiken ajan nykyään. Meillä poika on tänään vaan syönyt, nukkunut, herätessään kauhee huuto johon auttaa tissi, sit taas nukahtaa ja kun herää taas kauhee huuto jne. Huutaa aivan hysteerisesti... itelle iskee paniikki, että mikä sitä oikeen vaivaa. Maha on ainakin aika löysällä, mutta ei muuten mun mielestä mitenkään pahasti kipruile mahansa kanssa. Ruokaa saa riittävästi, kun oli jo sadalla grammalla mennyt syntymäpainonsa ohikin, tänään täytti 2 viikkoa.
 
Sini1977
Ainulle tsemppiä viimeisten päivien odotukseen! Ei ole vertaistuen kannalta kyllä mitenkään mukavaa, että me muut olemma nyt "kadonneet" vauvan hoidon pariin ja sinä vielä sitkistelet viimeisiä päiviä. Toivotaan, että pian alkaa tapahtua!

Meillä oli eilen kanssa vauvalla oikea huutopäivä. Nukkui tunnin pätkän aamupäivällä ja sitten 30 min vaunussa, kun kävin kävelyllä. Sitten illalla vasta rauhottui ja nukkui vähän enemmän. Voi kun vielä jonkun konstin millä tuon vauvan saisi yöllä nukahtamaan vähän nopeammin uudelleen. Saattaa syödä 20 minuttia ja sitten vaan tunnin sen perään ähisee ja öhisee eikä nukahda, vaan alkaa heti parkumaan, jos laittaa sänkyyn, eikä kyllä nuku mun vieressäkään.

Mites teillä muilla toisen vauvan saaneilla, missä vaiheessa maidon tulo alkoi tasaantumaan? Rinnat alkaa jo tuntua pehmeemmiltä, mutta mulla menee niin hermo kun en pysty istualtaan imettämään ilman, että maitokaari suihkuaa mun ja vauvan päälle ja joka paikka kastuu, kun siinä yrittää vielä vauvalle tarjota suihkuavaa tissiä, jota se ei halua. Esikoisella takkusi pahasti istuallaan imettäminen ja nyt tuntuu, että ois taas sama kuvio, mikä kyllä sitten rajottaa kodin ulkpuolista elämää.
 
Iidaleena
Kyllä minäkin täällä mahakkaana vielä olen. Eikä vieläkään mitään merkkiä mistään minnekään päin. Neuvolatätikin jo sanoi, että muuten epäilisi, että on tullut arviovirhe hedelmöittymishetkestä, mutta mun kohdalla ei voida edes sitä syyttää.

Tänään oli sitten vika neuvola. Kaikki jälleen OK, enkä mie olossanikaan mitään muutoksia ole tuntenut (viimeseen kolmeen viikkoon). Painoa oli tosin maanantain jälkeen tullut lisää puoli kiloa, osa varmasti turvotusta. Maanantaina olis aika äitiyspolille kontrolliin. Tällä hetkellä fiilis hiukan semmoinen, että sinne asti mennään. Käynnistystä en kauheasti toivo ja onhan tässä vielä ainakin viikonloppu aikaa synnytyksen käynnistyä itekseen.

Kaikki vaatteet on pesty ja järjestetty kaappiin useampaan kertaan, sauna/kylppäri pesty samaten lattiat, pakastin on täynnä, suklaat syöty, päiväunet nukuttu... mitä ihmettä tässä enää tekis |O
Raskautta mie vielä jaksan, mutta odotukseen oon jo täysin kypsyny...
Talvirenkaatkin on vaihdettu, jos sattuis kylmä oleen kun synnärille tulis lähtö (mutta taitaa kevät tulla eka). Anoppikin olis tulossa viikonlopuks kylään, ei oikein inspiroi... Taidan mennä peiton alle kuuntelemaan tuulta ja suostuttelemaan pikkuista...

Iidaleena 41+4 (kohta ylikypsänä)
 
maxiina
voi, mä olen täysillä myötätunnossa mukana teidän muutaman viimeisellä hetkillä kun siellä vielä odottelette. ei varmaan paljoa lohduta mutta kyllä se h-hetki teille sieltä ihan kohta koittaa =)

mä kävin edellispäivänä hakemassa "simolle" disflatylia kun tuntui että noi mahavaivat pahenivat. tänään on ollut jo pikkuisen parempi päivä, vieläkin vatsaa vääntää mutta huomattavasti lyhyemmän ajan.
ja neuvolassa käytiin eilen. jessus että kyllä ne kasvaa ihan mielettömän nopeasti. painoa oli jo nyt 4390g (syntymäpaino oli 3170) ja pituuttakin oli jo 54,2cm(syntymäpituus 49)... eli hurja on tahti =)
ei se neuvolantäti kauheasti ihmetelly että mahavaivoja on kun äijä oli kahdessa viikossa saanut sit painoa lisää 800g. eli ruoka-aikana ollaan kotona ;)
hyvin menee muuten. valveillaoloaika pidentyy koko ajan ja on sieltä tahattomia tai sitten tahallisia (ainakin äidin mielestä ;)) hymyjäkin irronnut useamman kerran. hormoninäppylöitä on edelleen tosi paljon, toivottavasti häipyvät ennen ristiäisiä jotka sovittiin pidettävän 18. pvä.

mut mä toivotan pitkää pinnaa niille jotka siellä loppumatkaa vielä suorittavat ja jo maaliin päässeille iloista viikonloppua =)

maxiina ja "simo" 5 vko
 
Ainu =+x
No onneksi en ole ihan ainoa joka täällä vielä mahan kanssa odottelee.
Mullakin on maanantaina äippäpolille kontrolli, ja jos paikat vaan on kysyny niin käynnistävät luultavammin. No niin onhan tässä vielä muutama päivä aikaa käynnistyä ihan luomusti. Minä täällä suunnittelen järjestyksen vaihtoa, jospa pieni punnertaminen tekisi hyvää. Tuntemuksia on ollut kyllä tälläviikolla enemmän kun viimeviikolla ja yöllä musta tuntu et sattu takareisiin ja alaselkään. Mitä lie sitten??

No nyt puuhaamaan Ainu 40+3
 
Iikka76
Onnea Jellille pikkuisännästä ja tsemppiä Ainulle ja Iidaleenalle odotukseen!

Kyllä tää vauva-arki tosiaan kuluttaa kaiken ajan, tai sitten kun olis aikaa, niin haluu vaan olla. Mulla olis vauvan villatakkikin pahasti vielä kesken, enkä yhtään ole siihen ehtinyt koskemaan enää, että ehkä sit valmistuu seuraavalle vauvelille! ;) ...jos siis vaan saadaan vielä toinen ja mä ainakin olen vielä valmis samaan ruljanssiin, kyllä se kaikki oli sen arvoista! :)

Toki vauva-arki on kyllä raskasta, mut samaan aikaan ihanaa! Edellisyö meni valvoessa, kun neiti vuoroin nukku tunnin ja vuoroin söi/uudelleen nukahtaminen kesti tunnin ja niin mentiin siis koko yö. Päivällä kyllä nukkuu jopa 3 tuntia pötköön, mut yöllä ei. Ilmavaivoja on myös, mut ei kait niin kovasti ja toivotaan, että ei pahentuisikaan. Hormooninäppylöitäkin on nyt tullut pikkasen. Ristiäispäiväksi varattiin jo itsenäisyyspäivä.

Iikka ja Kaunokainen, kotona jo viikon!
 
Näin.
Jos vauva ei nuku, niin ongelma on usein siinä, että äiti on usein vaan tyytyväinen päivisin kun vauva nukkuu. Äidit varta vasten huolehtivat, että "jes, nyt se nukkuu niin ei häiritä" ja yritetäänkin nukuttaa päivisinkin. Sitten ihmetellään, että miksei uni meinää öisin tulla. Vauvankin kanssa pitäisi yrittää olla aktiivinen päivällä. Sen kanssa voi touhuta ja sille kannattaa keskustella, että pysyisi hereillä hetken pidempään. SItten illalla vauva pitäisi yrittää tankata mahdollisimman täyteen maitoa, niin nukkuu paremmin.
 
Niiskulainen
Joo tuo passaa jo pikkasen isompaan vauvaan, mut luulempa että kysymys esim. likan tapauksessa voisi olla vain enemmän siitä että vauva on vielä niin pieni ettei ymmärrä yön ja päivän eroja vaikka yöllä oltaisiinkin passiivisempia ja päivällä aktiivisempia, on vain ajankysymys kun hän oppii että yöllä nukutaan ja päivällä valvotaan. Ja vauva voi päivällä tuntea itsensä turvalliseksi kun ympärillä on elämisen ääniä ja nukkuu siksi paremmin tai ehkä vaikka vaan siksi ettei äidinmaito tuoksu koko ajan nenään ja muistuta tissillä olosta niinkuin yöllä tekee kun äiskä on vieressä. Ja kun vauvaa nukuttaa ja niin kyllä vauvan on oikeati hyvä saada nukkua ja eikä häntä saisi herätellä ja häiritä unia turhaan. En mä usko että likka niinkään yöllä jutustele vauvalle ja päivällä koita vain ja ainoastaan nukutella.

Ainuhan puhui että nyt on jo jotain tuntemuksia ollut lähestyvästä synnytyksestä, onkohan jo lähtenyt? Mulla itselläkin oli pakarat hiukan kipeät kun synnytys alkoi lähenemään =). No toivottavasti Ainu ja Iidaleena ovat tai pääsisivät jo synnyttmään.
Onneksi tämä on enää pieni matka siihen odotukseen mikä on jo takana, mut varmasti rankin ja pisimmältä tuntuva ajanjakso.

Meillä nukutaan yöllä tällähetkellä ihan mukavasti ja päivällä valvotaan pitkiäkin pätkiä jo. Nenä on vielä hieman tukkoinen, mut ei onneksi vaikuta syömisiin. Toki tuo nukkuminen on nenäntukkoisuuden takia levottomampi. Viikon päästä on kastajaiset ja olen jo koittanut valmistella kakkukoristeita ja kakkupohjan pakastimeen odottamaan, ettei sitten kauhea stressi iske.

Vauvalla ei vielä kauheana ole masuvaivoja, mut esikoisellakin ne alkoi vasta 8 viikon iässä pahentumaan ja loppuivat kokonaan vasta 4 kuukauden ikää lähestyttäessä, toivottavasti ei tälle vaaville niitä tulisi.

Niiskulainen ja pienet tonttuneidot 5vko


 
Ainu =+x
Täällä minä vielä!!! Joo kyllä tässä pieniä tuntemuksia mutta välillä sitä miettii jo että vaan kuvittelee... No huomenna olisi taas aika sinne äippäpolille niin siellähän se totuuden sitten kuulee onko edistystä tullut! (toivon mukaan!!)
Täytyy vaan toivoa etten huomenna ole illalla täällä kirjottamassa vaan että paikat on kypsyny ja saan tuskailla sairaalassa niiden supistuksien kanssa!! (kaikkea sitä ihminen toivookin!!!)

Huomista odottaen Ainu 40+4
(ei vaan pitäis toivoa liikaa kun sitten pettyy niin kun kotiin taas joutuu!!)
 
Iikka76
Kyllä meillä muut yöt on nukuttu paremmin, kuin tuo yksi, jolloin tunnin välein nukuttiin ja valvottiin. Sitä edeltävät yöt oltiinkin tosi tyhmiä, kun seurusteltiin kirkkaassa valossa pikkusen kanssa, ja valvottiin monta tuntia pötköön yöllä, että ehkä siinäkin syytä tohon. Nyt on viimeiset pari yötä unipätkät pidentyneet ja päiväsaikaan todellakin meillä jutustellaan, lauletaan ym, että pysyisi pikkuneiti virkeänä mieluummin päivällä ja nukuttaisiin illalla. Eli päivällä on nyt ollut vähintään pari 2-3 tunnin virkeillä olo aikoja ja muita lyhyempiä, enkä todellakaan laita virkeää lasta nukkumaan, vain jotta itse pääsisin vähemmällä! Mutta se on toki totta, että annan pikkuisen nukkua silloin, kuin hän haluaa, on sitten yö tai päivä. Sitäpaitsi nautin joka ikisestä hetkestä, kun saan seurustella oman rakkaan pienokaiseni kanssa, enkä voisi kuvitella minkään muun olevan niin ihanaa. Pikkuisen nukahdettua jään usein myös katselemaan ja ihasteleman sylissäni uinuvaa tuhisijaa, enkä malttaisi laittaa häntä heti nukkumaan sänkyynsä. Että rehellisesti sanottuna loukkaannuin "Näin" -taustailijan kirjoituksista! ...että jos eivät taustailijat muuta osaa, kuin loukata toisia, niin voisivat jättää mieluummin kirjoittelematta! Kiitos!

Iikka ja Kaunokainen
 
Pia78
Nopeasti kuulumisia!

Vauvat ovat täällä tyytyväisiä, mahavaivoja kyllä kummallakin on. Kasvavat myös hurjaa vauhtia. Yöt nukkuvat aika hyvin syöttöjen välit, paitsi viime yönä poika itkeskeli aika ahkerasti. No rauhottui loppuyöksi nukkumaan isin rinnan päälle.

Aikaa ei kyllä tunnu olevan mihinkään ylimääräiseen. Siitä pitää huolen esikoinen, kohta 1v.9kk sekä nämä 2 vauvaa.

Mulla haava tulehtui, repes ja nyt märkii. Kotisairaanhoitajat käy sitä hoitamassa 1x päivässä. Parantuminen kestää n. 1kk. haava on n. 5,5cm syvä ja siellä on n. 2-3cm leveä onkalo. Tosi ärsyttävää, että haavan kans tuli takapakkia. Mutta kai tää joskus tästä paranee... Esikoinen tulu mummon kanssa sisään, kaipa tästä täytyy alkaa jatkaa puuhailuja!

Jaksamista kaikille!

 
Iikka76
Tsemppiä Pialle kaksosten hoitoon ja toivottavasti haavasi paranee hyvin. ...niin ja tietty kaikille muillekin, joilla kädet täynnä yhdestä tai useammastakin pienestä tai vähän isommastakin lapsukaisesta! :)

Vielä tuosta imettämisestä, kun jäi niin eilisillasta vaivaamaan "Näin" kirjoittelu, enkä muistanut siihen hätään näitä mainita. Mun saamien neuvojen ja lukemieni ohjeiden mukaan kaikkein paras imetystahti on vauvan itsensä haluama ja toi yksi yö, kun tissiteltiin tiuhaan, oli ilmeisesti ns. "tilausta". Eli varsinkin alkuvaiheessa, kun vauva haluaa maidontuotannon lisääntyvän, hän lyhentää hetkellisesti imemisväliä, joka siis saa maitomäärän jatkossa lisääntymään! Lisäksi meidän neiti on aika hidas imemään, että yhden tissin kanssa menee helposti 30 min. Synnytyssairaalassa kaikki hoitajat olivat sitä mieltä, että kun on muuten terve ja virkeä lapsi, niin tuo pitkä imetysaika on vaan luksusaikaa molemmille ja arvokasta ihokontaktia. Monesti kyllä meidän neiti simahtaa sitten pitkän tissittelyn jälkeen, on sitten yö tai päivä ja annan hänen kyllä sitten nukkua, jos niin haluaa. Joskus kun imeminen jää selvästi lyhyemmäksi, yritän kyllä piristää neitiä pikkasen, että jaksaisi syödä myös kaikkein arvokkainta takamaitoa.

Iikka
 
Jellybean
Eilen vietettiin kastajaisia. Pikkuinen sai nimen Irene Kerttu Josefina. Eilen pikkuinen myös nimettiin kylän pikku-ämmäksi. Eli todella hektinen päivä oli. Onneksi Irene nukkui koko kastetoimituksen ajan. Papilla tuli moka, kun yhdessä vaiheessa sanoi lasta Irene Kerttu JOOSEFIKSI.. Siinä suunpielet nyki yhdellä jos toisellakin.

Yöt on vaihtelevia täällä. Välillä nukutaan melkein viisi tuntia putkeen, mutta sitten seuraava yö saattaa olla jo tunnin välein heräilyä. Meillä on vajaan kahden viikon päästä edessä jo vellien aloitus ja ainakin joillakin ne on pidentäneet yöunia. Jospa meilläkin.

Lapsen isän kanssa meni sukset nyt todella pahasti ristiin, kun ääliö keksi ruveta juopottelemaan viime viikonloppuna. Samasta asiasta on väännetty kättä ennenkin ja olen jo todennut että jos ei tahti muutu niin leikkikalut lähtee jakoon. Pitää miettiä nyt todella tarkkaan, että mitä tässä tekee. Hyvin meni tovin aikaa, mutta aina se näkyy päättyvän tällaiseen ääliömäiseen kännäämiseen.
 
Sini1977
Täällä ei ihmeempää. Yöt ei edelleenkään mene kovin kummosesti, vaikka vauva ei paljoa päivälläkään nuku.

Itse otin jotenkin itseeni nimimerkin "näin" kirjoitukset, kai sitä on näin herkkänahkainen tässä synnytyksen jälkeen... Kyllä annan vauvan nukkua päivällä, jos nukahtaa ja olen tosiaan siihen kyllä tyytyväinenkin, koska hereillä vauva kitisee tai itkee koko ajan, ja joskus on pakko saada tehtyä ruokaa perheelle, laitettua pyykit ja astiat koneisiin jne. Mutta tosiaan meillä on se ongelma, että vauva ei meinaa yöllä tissille nukahtaa. Eilenkin valvoi illalla kuudesta puoli kahteentoista nukahtamalla välillä vaan muutaman kerran kymmeneksi minuutiksi ja sitten taas alkoi huuto ilmeisesti vatsan kipristelyn taki, koska pieru tuntuu välillä helpottavan itkuisuutta.

Esikoisen saa yleensä nyt helpoiten päikkäreille, että menen imettämään vauvaa meidän isoon sänkyyn ja esikoinen tulee viereen köllimään, sitten hyvällä säkällä pojat nukkuu samaan aikaan. Harmi vaan, että en ole itse nyt saanut päivisin unta, vaikka väsyttää. Kahvinjuonninkin lopetin kokonaan synnytyksen jälkeen.

Mä olen todennut nuo tuplarattaat kyllä ihan käteviksi puistoon mennessä joku taisi mainita ne hankaliksi. Tosin esikoinen on nyt ihan laiskistunut ja ei suostu ollenkaan matkalla kävelemään, kun siitä on jännää istua pikkuveljen vieressä. Esikoinen on myös nyt ylikainen ihastunut puuhamaton roikkuviin leluihin, kun mies kaivoi maton jo nyt varastosta. Eli lelut on nyt sitten esikoisen unikavereina!

Täytyy taas mennä. Pialle nyt erityisesti tsemppiä ja tietysti kaikille muillekin!
 
Ainu =+x
Täällä edelleen... Perjantaina uusi aika taas...

Paikat olivat jo hiukan pehmenneet mutta ei kai käynnistystä ajatellen tarpeeksi, sanoi että ronkki kovalla kädellä jos saatais jotain tapahtumaan ihan luonnollisesti. Perjantaita tässä sitten kovasti odotellaan... jospa sitten käynnistäisivät kun aikakin on ihan aamusta!! (toisaalta jännä että vasten viikonloppua käynnistäisivät!?) Ainakin ukolle jo sanoin että lähtee sitten mukaan. Onko muilla ollut käynnistystä perjantaina??

loppu viikkoa odotellen edelleen Ainu 40+5

 
Iidaleena
Meillä oli tänään sitten yliaikaskontrolli. Kaikki on pienellä hyvin, istukkakin näytti ultrassa hyvältä ja virtaukset oli vahvat. Kohdunsuu on lyhentynyt senttiin ja pehmennyt, auki kahdelle sormelle. Varsinaisia supistuksia en ole vielä kokenut, vain niitä kivuttomia harjoitussuppareita. Lääkäri oli aluksi kahden vaiheilla olisiko laittanut käynnistykseen jo tänään. Mutta kun minun ja pienen vointi ja olo on hyvä, päätettiin vielä hetki odotella, josko synnytys käynnistyis luontaisesti. Varattiin kyllä aika myös käynnistykseen. Eli viimeistään ensi keskiviikkona pienellä on edessä häätö yksiöstään, jos ei ennen sitä mitään tapahdu.

Nyt sitä jaksaa taas odottaa uusin voimin ja paremmin mielin, kun jonkinlaisen takarajankin sai :) Toki luonnollista käynnistymistä edelleen toivon.

Iidaleena rv42
 

Yhteistyössä