Hae Anna.fi-sivustolta

Lokakuun Ajatukset 2008

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Lumis, 01.10.2008.

1. Erica. Vierailija

2. Keiju80. Vierailija

Voi blaah, Minni, halit siitä työpaikasta... Aina sitä on väärän ikäinen: alle 30 v on liian nuori, mutta sen jälkeen alkaa olla jo liian vanha. Onneks sulla oli kiva viikonloppu, niitä todella tarvitaan :)

Tsemit muillekin tylsässä työpaikassa kärvisteleville. Työnhaku on yksi viheliäisimmistä hommista, mitä tulee mieleen. Ja erityisesti, jos hyviä paikkoja ei ole edes auki...

Ihanilta kuulostaa noi Erican vihlonnat :) Hurja peukutus siis jatkuu, että lauantaina saisit bilettää onnesta soikeena ja ihan vesilinjalla! Nuo viimeiset piinapäivät on kyllä tuskaa, kun miettii joka oiretta ja kuulostelee itseään jatkuvasti. Tsemppiä! Ja muista, että me täällä luetaan mielellämme sun oirepohdintoja ;)

Lumis saikin jo vastauksia mietteisiinsä, eipä niistä sen enempää. Myötätuntoinen halaus sulle vielä jälkikäteen myöhästelyn sietämisestä, mä inhoan sitä myös yli kaiken! Onneksi reissu kuitenkin onnistui, kunhan vauhtiin pääsitte. Vieläkös te odottelette jotain tutkimustuloksia, vai kuinka homma etenee?

Kiitos vastauksista pihakalustekyssäriin. Tosi hyödyllinen tää palsta, kun kaikkeen tulee vastaus ;) Meilläkin vaihtoehtoinen säilytyspaikka olis kylmä pihavarasto, joten yhtä hyvin menevät sitten tuossa terassillakin talven yli. Olispa jo kevät...

Omaan napaan ei oikein uutta kuulu, niin lätisen täällä sitten kaikkea pihakalusteista lähtien ;) Menkat sais todellakin nyt alkaa, tiputellut jo yli viikon. Että hoh-hoijaa...

3. Säde-82 Vierailija

Vähän kökkö juttu jos kosahti ikään tuo minnin homma.. Vaikka onhan se totta et tietyissä tehtävissä vaaditaankin nimenomaan kokemuksen tuomaa tietoa ja taitoa tai jotain..

Itellä kanssa huomenna työhaastattelu.. Oon flunssassa, enkä oo valmistautunu mitenkään kun en oo jaksanu.. Eli oletettavasti menee ihan persiilleen.. Oon vaan oma kiukkunen flunssainen itseni ja vedän mynthonia naamaan.. ;)

Perjantaina pitäisi saada ekojen verikokeitten tulokset ja ehkä spermanäytteen tulos +sit on se ultra.. Eli siis jännä viikko, toivottavati vaan ei hirveen negatiivisia uutisia tulis.. :(

Puntaroin tässä, että lähdenkö aamulla töihin vaiko en.. Kuumetta ei oo, mutta olo muuten paska kun nenä tukossa, kurkku kipee, väsyttää jne.. klassiset flunssa oireet.. Kuumetta ei kai kumminkaan oo.. Tänäänki oli tuskaa olla töissä ja yrittää jutella ihmisten kanssa, vaikka oliki toimistopäivä.. Ehkä en mee tartuttamaan toisiaki, tai kattoo aamulla mikä on vointi.. (pakottakaa mut jäämään kotiin, etten tartuttais lisää porukkaa tähän tautiin!!)

4. Hanna28(eikirj.) Vierailija

Hei,
    mitäs naiset?
    Ajattelin,äkkiiä kertoa kuulumisia. Eli clomhexalit on nyt vedetty naamaan ja ihmettelen,että en ole saanut mitään sivuoireita. Odotin päänsärkyä, ripaskaa ja räpäskää ;o) Mutta olo is okei. Nyt vaan sitten jännään torstaista uä ja ssg-reissua.
    Joten palailen asiaan,kun tiedän enemmän.

Nyt, vain vapaa-ajan koitan keskittyä muihin asioihin ja taidanpa seuraavat pari päivää "asua" tallilla, niin saa muuta ajateltavaa ;o)

Öitä ;)

5. Hanna28(eikirj.) Vierailija

Niin ja SÄDE, ei saa mennä kipeenä töihin! Tämä on kaipaamasi käsky/pakotus ;o)
    Oikeesti, ei se työpaikka luulis katoavan vaikka sairastatkin ihan rauhas :)
    Paranemisia.

6. Säde-82 Vierailija

Juu, pikkuhiljaa alkaa tuntumaan siltä, ettei ehkä sitä töihin lähtöä tapahdu aamulla.. Kurkku on ihan törkeen kipeä, nenä niin tukossa kuin vai voi ja äsken mitatessa lämpöäki vähän.. On kyllä tosi kurja olo, kun tuntuu ettei nukkumisestakaan tuu oikeen mitään..

Hanna, teilläkin nyt sit jänskä viikko.. Toivotaan, että ne clomit on tehonneet ja hyvä vaan kun et oo sivutuotteena saanu mitään ylimääräisiä oireita! :)

7. Minni_ Vierailija

Säde peiton alle mars!! Mun lempiniksi kipeeseen kurkkuun (Bafucinien tms lisäks) on kamomillatee hunajalla, johon 5 tippaa apteekista saatavia Carmolis-tippoja, maistuukin ihan mukavalta.

Hanna, mä pidän peukut pystyssä ettei tulis huonoja tuloksia!

Keiju, täällä odotellaan kans menkkoja, pelkkää tiputtelua, hmph... Alkais nyt et pääsisin ilmoittautumaan taas actioniin!

Joo mä sain siis ihan oikeesti kielteisen vastauksen iän takia. Kirjoitti että mulla on mielenkiintoinen profiili (mulla on jonkun verran kokemusta vastaavanlaisista tehtävistä), mutta osaston ikäjakauman takia halusivat vanhemman tiiminvetäjän. Ois nyt ees huijannu että kokeneemman....

8. Hilma77 Vierailija

Kyllä se Säde niin on, että petiin mars! Kun nyt lepäät muutaman päivän, pääset tod.näk. paljon helpommalla.

Hannalle ja Ericalle bd bd

Keijulle kestämistä tiputtelujen kanssa. Ovat kurjia moiset!

Mulla on tässä nyt yksi työpaikka vielä "roikkumassa" eli pian pitäisi saada tietää, miten on käynyt. Tää on vähän hankalaa, kun taantuma painaa päälle ja työpaikkaa pitäisi vaihtaa. Mutta kun tämä nykyinenkään ei ole mikään "turvatyöpaikka". *äh*

Ja sitten katselen kalenteria ja huomaan, että neljän kuukauden kuluttua tulee jo kaksi vuotta yritystä täyteen. Painaa mielen matalaksi. Ja lääkäristäkään ei kuulu mitään.

9. Säde-82 Vierailija

No kotiinhan sitä sitten jäin, on kyllä uskomattoman väsynyt olo.. Sunnuntain jo pelkästään nukuin ja katoin telkkaria väsytti niin kovin. Olis vaan pitänyt heti eilisestä jäähä kotiin. Aattelin et omantunnon vuoksi haen huomisesta saikkulapun jos näyttää ettei olo oo kohentunut.

Olis se työhaastattelu tänään iltapäivällä.. Jos vetäis pari buranaa ja menis niiden voimalla sinne.. Tai sitten vois koittaa siirtää sitä jos siltä tuntuu. Oikestaan se paikka ei mua kauheesti kiinnosta, mutta pakko jotain on kehitellä kun nykyinen loppuu.. Kiinnostavia paikkoja ei vaan ole auki.

Tilasin äsken clear bluen ovistestejä tähän kierron kartoitukseen kun lääkäri niitä suositteli, aikamoinen hintahaarukka noilla on. Halpatestistä sai 31€, kun taas mammaksilla samat testit makso 37€. Ei niitä kyllä joka kuu raskis ostaa. Senkin puoleen vähän huono kun joskus se ovis venyy ja venyy, et voi olla ettei ne 7 tikkua riitä mihinkään.. Mutta ehkä se lääkäri jotain osaa sanoa sen ultran perusteella millon kannattaa alottaa tikutus. Se kun meinas et sen takia ei oo ovista muutamaan kiertoon löytyny kun on huonot tikut, katsotaas nyt auttaako paremmat tikut sit asiaa. Aika nopeasti tää aika on KUITENKI menny, parin viikon päästä on kaikki alkututkimukset tehty ja lompakko keventyny huomattavasti..

10. Hilma77 Vierailija

Ai että laadukkaammilla ovistikuilla laadukkaampi ovis. Mulla on Donna oviksen bongaamiseen. Onkohan se tarpeeksi hyvä? Pitää kysyä lekurilta, kun joskus taas sen näkee.

En saanut työpaikkaa. "Mikä ei tapa, vituttaa"-fiilikset.

11. Lumis Vierailija

Keiju, ehkä ne kalusteet olisi hyvä viedä ulkovarastoon. Jos niihin aurinko paistaa kesät talvet, saattavat haalistua tarpeettomasti.

Juu, verikokeeseen menen tällä viikolla ja miehen simpat tutkitaan myös ihan pian.

Augh tilasin juuri raskaustestejä ja yritin muistella, mikä se on se paikka, jossa olivat edullisia... Tilasin sitten mammaksilta, mutta tuota halpatestiä yritin muistella.

Voisitko Minni ilmoittautua joka tapauksessa tiputtelujen perusteella hoitoon? Ettei kävisi niin, että et tulevassa kierrossa pääsisikään... Ja ikävä homma tuo työ - tuntuu kyllä laittomalta perusteelta minustakin.

Säteelle pikaista paranemista ja Hannalle tsemppiä tutkimuksiin!

Onko pimmusta otettu niitä valokuvia, mistä puhuit tässä aiemmin syksyllä?

Googlailin sitä munatorvien tukkeentumista ja ivf tosiaan näyttäisi olevan yleisin vaihtoehto. En kyllä yhtään luota tuohon tutkimustulokseen, ärsyttävää lähinnä. Ehkä on auki, ehkä ei... Blaah! Miehen kanssa naurettiinkin miten hullua hommaa.

Luin tässä vasta ensimmäisen lapsettomuusaiheisen kirjan ja siellä oli ihan mielenkiintoisia ajatuksia. Minni, mitä kirjoja suosittelisit? Muistan, että sä olet lukenut niitä enemmältikin.

12. Anna.. Vierailija

Ericalle kovasti plussaonnea! Mitkäs on tuntemukset tällä hetkellä? Voi, kun se plussa nyt pärähtäis.. :)) Millaisella annostuksella otat lugeja? Mulla ne menkkaoireet on tulleet aina lugejen yhteydessä, mut myös silloin kun plussasin, joten..

Lumikselle, niin tosiaan mäkin arvelisin, että jos munatorvet on tukkeutuneet, niin se ivf olis sitten vaihtoehto, mut se teidän tulos nyt oli tosi epämääräinen, joten älä vielä murehdi! Askel kerrallaan, niin yritän itseänikin aina rauhoitella.. Mites, eikö sun miestä tosiaan vielä tutkittu? Muistelen, että kerroit, että miehesi huokasi helpotuksesta..

Mä olen kans lukenut kaikki lapsettomuusaiheiset kirjat, mitä meidän kirjastosta löysin, mutta en nyt muista niiden nimiä ja oliko siellä mitään helmiä edes.. Minkä kirjan sä luit Lumis? Piditkö?

Säteelle pikaista paranemista! Minnille harmitukset tuosta työpaikasta.. Josko se nyt tarkoittais sun epäonnes työmarkkinoilla, että siitä passista se plussa tulee.. Pidän peukut pystyssä! Ja Keijulla vaan tuhruttaa, tuhruttaako sulla lugejen läpikin? Mulla on lugejen aloittamisen jälkeen tuhruttelut kyllä loppuneet, jotain posia..

Kaikille hyvää syksyä!

13. Keiju80. Vierailija

Lumis, jos toisessa munatorvessa näkyi edes jotain virtausta, niin on edes toinen puoli auki. Ja sehän jo riittää raskaaksi tulemiseen :) Noh, kuulostaa ehkä hieman liian helpolta noin sanottuna, mutta pointti oli, että älä vielä liikoja stressaa tuolla. Jospa voisivat tehdä tutkimuksen uudestaan, jos kerran jäi noinkin epäselväksi? Vaikka vähän inhottavaa sekin...

Mä muistelen tilanneeni testejä ainakin kotitestit.fi:stä, oli silloin joku hyvä tarjouskin vielä. Oliskohan oikeesti noin, että clear bluen kalliit ovistestit olis sitten olennaisesti parempia kuin halvat? No, Säde saa tehdä tieteellistä tutkimusta ja olla koekaniinina niin saamme vastauksen :)

Anna, ei mulla oo lugejen läpi tullut ikinä tuhrua, mutta nyt on menossa välikierto, niin en oo ottanut niitä.

Mun pitäis kans lukee joku lapsettomuusaiheinen kirja seuraavaksi, joten kirjasuosituksia otetaan mielellään vastaan. Vaikka nyt on jäänyt muutenkin lukeminen vähemmälle, kun tulee iltaisin töllättyä vaan BB:ia :)

Hilma, siis apua, joko teilläkin tulee pian 2 v. yritystä täyteen?! Musta tuntuu, että mä olin yrittänyt ikuisuuden jo silloin, kun sä liityit wabbilaisten haaveilijoihin! Mutta niin se aika rientää... Mikäs siellä lääkärin odottelussa nyt kestää? Eikös sulla jo jotain verikokeita otettu?

Hannalle tsempit torstaille ja Säteelle paranemisia! Hyvä, että jäit kotiin sairastamaan :) Sitä usein turhan tunnollisesti odottaa kunnon kuumetta, että malttaa olla pois töistä, vaikka pelkkä flunssakin saa tosi kurjan olon aikaan.

Ericalle vielä miljoonasti peukkuja! bd bd Nyt syömään...

14. Lumis Vierailija

En nyt hirveästi stressaakaan niitä aukkarin tuloksia, ne vain olivat ihan täysin epäluotettavat. Kun ei kerran osannut sanoa varmaksi yhtään mitään -> yhtä tyhjän kanssa.

Luin sellaisen kuin Lapsettomuus kriisinä kirjoittanut Linda Saltzer (tai jotain sinne päin). Kyllä mä tykkäsin, vaikka se olikin vaaa-anha... Mutta eihän se tunnepuoli mihinkään ole muuttunut, vaikka hoidot ovatkin.

15. Lumis Vierailija

Ja ei ole simppoja vielä tutkittu, mutta mieheltä on otettu verikokeita ja vehje tsekattu ja ne olivat kaikki ihan ok.

16. Säde-82 Vierailija

Joo, näin se lääkäri väitti, että laadukkaammilla voisin saada oviksen näkyville.. Sinänsä aika jännä juttu, koska oon aiemmin saanu mammaksin testeillä kyllä plussan ovistikkuun, mutta oisko ne siellä päässä vaihtanu toimittajaa tai jotain ja nää ei toimis sitten.. Mutta muutaman kierron oon koittanu noilla tikuilla bongata sitä, niin nyt jos tuolla clearbluella tulee plussa, niin uskon niihin. Eli teen tieteellistä testiä nyt sitten ja raportoin teille.. :) Tai jos ei toimi niin voihan häikkää olla siinä kohtaa..

Lumis, mitä verikokeita sun miehestä on otettu?

Minä varmaan sekoaisin, jos alkaisin vielä lukemaan jotain lapsettomuutta käsittelevää kirjaa. Olen parhaani mukaan yrittänyt olla ajattelematta tulevaa niin paljon kuin vain pystyn, koska se ahdistaa. Yritän keskittyä vaan nyt tähän hetkeen ja näihin tutkimuksiin. Parin vuoden päästä, jos tilanne on paha, voin alkaa lukemaan kirjoja "miten pidät pääsi kasassa" tai jotain vastaavia..

Mähän oon just ja just painoindeksin mukaan normipainoinen, mulla kertyy vaan kaikki ylimääränen tohon vatsan alueelle. Äiti sitten päätti heittää hienon kommentin kun kävi pitkästä aikaa kylässä. Arvaatte varmaan sanomattakin kommentin sisällön.. Eli kysyi, että oonko mä raskaana? Se kun tuijottelee sitä aina (on muuten äärettömän kiusallista). No, eihän se varmaan pahalla tarkoittanut kun ei tiiä koko asiasta, mutta vihlas se kuitenki, itse siinä t-paita päällä ja kädessä mustelmat verikokeiden otosta, ihme, ettei se kysynyt niistä, olis varmaan lentänyt persiilleen jos olis kuullut syyn. Sit se höösää jostain meidän häistä ja ollaan kuulemma saamattomia kun ei saada päätettyä ajankohtaa.. No, ajankohta ei kai ole se suurin syy vaan raha ja sukulaisten tenttaus ja vihjailu lapsista ym. sitä en halua kyllä kokea. Jos mulle sanottais lapsista samalla tavalla kuin mun serkulle sen häissä, eli puhuttiin täysin itsestään selvyytenä ym., niin lähtisin varmaan kävelemään sieltä. Ja nyt se samainen serkku on raskaana ja siitä jaksetaan jauhaa ja mua ei vaan kiinnosta kuulla siitä asiasta yhtään mitään. (ilkeä minä)

17. Minni_ Vierailija

Säde, ilmeisesti äitisi ei tiedä lapsettomuudestanne...? Mä oon huomannut että kommentit ja utelut tyssäs siihen, kun kerroin lähipiirille meidän ongelmista. Ja melkein KAIKKI asian tosi hyvin. Ne jotka otti asian huonosti vähätteli ongelmaa ("no mut tollaset jututhan voi onneks nykyaikana hoitaa aika helposti..." ivf...helposti?) tai oli muuten vaan outoja ("voi vitsi miten jännää!")

Eipä tässä muuta... pitäis mennä töihin mutta motivaatio on aika alhaalla... Ja oon yrittänyt surffailla uusia paikkoja mut ei oo oikein mitään. Meen parin viikon päästä juttelemaan sellasen henkilöstöosaston muijan kanssa mun urasta, se sano kerran että voi jutella mun kanssa jos haluan (se tietää että haluan muuta hommaa), ja toivottavasti se osaa kertoa hyviä vinkkejä.

Lumis, mä tilasin jossain vaiheessa netistä pari lapsettomuudesta kertovaa englanninkielistä kirjaa. Sellanen kun Rachel Watson: Baby Roulette oli ihan ookoo ja viihdyttävä, toinen oli ihan huono. Oon kans lukenut sen Maybe Baby kirjana, se mistä on tehty leffakin, mutta ei ollu kovin kummonen.

18. *tiiti Vierailija

Itse keräilin joskus netistä lapsettomuutta käsitteleviä kirjoja muistiin itselleni:

- Kerttu Lähteenmäki - Lapsettomuus. 30 tositarinaa.
    - Aarne I. Koskimies - Hedelmällinen rakkaus. Toiveena lapsi.
    - Linda Shaltzer - Lapsettomuus kriisinä
    - Tuuli Oininen - Helmiä simpukoista -Kun lapsettomuus koskettaa
    - Eve Hietamies - Puolinainen
    - Elton Ben - Inconceivable (Vauvahorkka)
    - Terhi Koulumies: Vauvaa vailla
    - Judith Uyterlinde: Rakkaustesti
    - Pirre Saario: Haikara lentää ohi
    - Minna Sallinen: Ruusunpunaisista pilvilinnoista tuuliajolle - Tahaton lapsettomuus psyykkisenä kriisinä (Pro gradu työ, löytyy netistä)

19. Erica. Vierailija

Huomenta!

Täällä alkaa toivo laskea kuin lehmän häntä. Meinas jo aamulla autossa tulla itku. Nenä ei ole aamuisin yhtään tukossa joten veikkaan että pieleen meni tämä yritys. Muuten mulla on kyllä rinnat ihan erilailla kipeet kuin normaalisti ennen menkkoja ja masussa on edelleen painontunnetta aina välillä, mutta nämä ovat ilmeisesti lugejen aiheuttamia oireita. Niin ja sitten olen ollut ihan törkeen väsynyt, mikä herätti toiveita.. kunnes luin että ne perhanan luget aiheuttaa senkin oireen. Mihinkään ei siis voi luottaa.
    Niin, siis otan lugeja 2 x 200 mg/päivässä.

Hilmalle halitukset missatusta työpaikasta :/
    Hannalle tsemiä huomiselle!

Anna, mikäs teidän tilanne on? Onko inssi seuraavana?

Mä oon nyt ihan tyhjä päästä, en saa mitään järkevää tekstiä aikaiseksi.. palailen viimeistään loppuviikosta kertomaan lopputuleman. On tää vaan paska vaihe elämässä, ei voi muuta sanoa. Pää hajoaa..

20. Hilma77 Vierailija

Ericalle lämmin halaus. Ei ihan vielä menetetä toivoa tämän kierron suhteen, eihän?

Jep, Keiju, kuukausi sitten (!!) otettiin verikoikeita ja niiden perusteella lääkäri päättää mihin mut ohjataan. Ymmärsin kyllä niin, että mun ei tartte itse ottaa keneenkään yhteyttä, mutta ehkä pikku hiljaa voisi jotain tapahtua..

Minnille jaksamista työhön. Toivotaan, että henkilöstöosaston nainen osaa auttaa.

Hyvä, Säde, kun jäit kotiin potemaan. Kannattaa uskoa meitä ;)

Jep, kyllä on työmarkkinat kuivuneet ja nopeasti! Nyt olisi tosi hyvä aika jäädä äitiyslomalle, vain yksi pieni mutta asiassa...

21. Lumikukka'' Vierailija

Kiitos tiiti, Shaltzerhan se olikin. Ja tervetuloa tänne puolelle jos siltä tuntuu (olen taustaillut teitä haavepuolella).

Mieheltä otettiin ainakin kilpirauhaskokeet ja pieni verenkuva ja samat hormonit kuin multakin. Sillä oli kaikki ok.

Ericalle luja rutistus.

22. Minni_ Vierailija

Anteeks Erica mä olen ihan kamala ihminen, mutta mua rupesi naurattamaan kun kirjoitit että et usko enää plussaan kun nenä ei ole tukossa... Mä peukutan vielä varovaisesti!!! Mutta ihan vakavasti, piinailu on IHAN hirveetä, ja mä oon sitä mieltä kans et on tosi paska vaihe elämässä, vaikeeta nauttia niistä asioista joita on.

Lumis, milloin saatte tuloksia?

Anna, what´s up?

23. Erica. Vierailija

Heh, joo myönnetään että kuulostaahan tuo hassulta. Mutta kun mä niin turvaudun edellisen alkuraskauden tuntemuksiin. Silloin, varsinkin aamuisin nenä oli ihan tukossa ja olo oli muutenkin flunssainen (palelu) ja niistä oireista alkoinkin epäilemään plussaa. Nyt ilma vetää rööreissä oikein mainiosti..
    Mutta niinhän ne sanoo että jokainen raskaus on erilainen erilaisine oireineen... Vituttaa silti jo valmiiksi :(
    Pitäis vaan ottaa ihteään niskasta kiinni ja saada asia pois "päiväjärjestyksestä" ja tehdä se testi niin ei tarvii kärvistellä. Kyllä se nyt jo näkyy jos on näkyäkseen.. Kaipa se on raahauduttava sinne apoteekkiin hakemaan niitä hiton testejä. Nih.

24. Minni_ Vierailija

Erica, milloinka sulla pitäis alkaa menkat jos ne alkaa?

t. Varovaisesti peukutteleva Minni...

25. Erica. Vierailija

Jos lugejen vaiktusta ei oteta huomioon niin viimeistään perjantaina (ovis oli pe aamuyöllä kaksi viikkoa sitten), mutta olen ymmärtänyt että luget voivat siirtää tätiä parilla päivällä?
    Virallinen, lääkärin antama testipäivä on vasta lauantaina.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri