Hae Anna.fi-sivustolta

Lokakuun Ajatukset 2008

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Lumis, 01.10.2008.

1. pimmu. Vierailija

Voi ei Erica.. Harmi ettei teillä onnistunut. Halitukset sulle. Ja sullahan oli jotkut pirskeet huomenna, eikö? Sinne vaan nollaamaan kaikki.

Mullakin meni eilinen itkuks. Mutta se kyllä helpottaa kummasti. Välillä tuntuu, et mä niin tarvitsisin jonkun jonka kanssa jutella ihan oikeasti. Onhan mulla teidät (iso kiitos siitä) mutta en mä tiedä. Mulla ei ole täällä ketaän muuta, kuin mun mies joka ymmärtää. Eikä sekään aina ymmärrä. Eikä voikkaan ymmärtää. No joo.. Ehkä tääkin helpottaa, kun hoidot taas alkaa. Nyt tä on tämmöstä odottelua.

Täällä sataa vettä kaatamalla. Nice. Ja on niin kylmä.. Me ajateltiin mennä huomenna pitkästä aikaa ulos syömään, ja ehkä drinksulle.. Ja illaksi takkatuli. Romantic..

Ultrikselle onnittelu miehen kelkan käännöstä. Toivottavasti pääset pian hoidoissa etiäpäin.

Hannalle tsemppiä kierron suhteen.

Keijulle halit. Ja Minnille. Ja kaikille meille.

2. Pimmu vielä.. Vierailija

Juu Minni ilmottaudu ihmeessä. Ei parin päivän heitto mitään haittane. a niin varmasti tekee tosiaan moni muukin. Toivottavasti pääset sisään.

3. Minni_ Vierailija

Senkin rontti kun valitat kylmästä siellä etelässä, Pimmu ;) Paitsi että siellä ei vissiin oo niin tehokkaat lämmityskeinot. Onneks teillä on takka, sen edessä kelpaa kölliä. Oih, mä näkisin just itseni niin juomassa punaviiniä ja syömässä suklaata takkatulen edessä... Harmi kun se Sterling meni konkurssiin, oisin muuten varmaan suhauttanut Pimmun luokse kattomaan takkatulta ja juomaan hyvää mutta kohtuuhintaista punkkua... :) Perhanan Sterling, meidän romanttinen viikonloppu Tukholmassa ois tehnyt niin hyvää, mut ei voi mitään, täytyy vaan möllöttää kotona... Mennään sentään tänään leffaa, saa luvan riittää romantiikan osalta.

4. Minni_ Vierailija

Hihi, ja kohta Lumis "laittaa mut paikalleen" kertomalla että siellä Pohojosessa on lunta ja pakkasta :)

5. pimmu. Vierailija

Täällä ei ole lämmitystä. Ja ihan turha edes puhua lämmityskeinoista, aloitetaan vaikka ihan perus tiivisteistä :), niitä kun täällä ei juurikaan ole. Ja ikkunat on yksilasisia, vai miten se sanotaan. Ja ilman tiivisteitä totta kai. Eli jos ulkona on kylmä, sisällä on kylmä. Ja lämmistyslaitteet on tosi kalliita.

Mutta luulis, että se takka lämmittää mukavasti. Hope so.

6. Minni_ Vierailija

Usch, no kyllä se on sitten uskottava että siellä on kylmä. Täällä saa sentään väännettyä pattereita. Booooooring.

7. Minni_ Vierailija

Siis toi boooooring-kommentti oli ihan omaan olotilaan ja elämään, ei Pimmun kommenttiin :)

8. ultravioletti- Vierailija

Joo.. tässä on näitä muitakin käytännön ongelmia, ukkeli siis asuu toisessa kaupungissa työn takia eikä haluis vaihtaa sitä kovin pian, ja mulla on tiedossa ihan loistava kämppä joskus vuodenvaihteessa josta en kovin pian lähde enkä muutenkaan haluis mielellään muuttaa kotikaupungistani mihkään!

Suhde ei oo oikeestaan tässä edes mihkään viilennykään, muuten kun "virallisesti" sopien.. ollaan nähty melkein joka viikonloppu, ajattelin etten ala sitä nyt esteleenkään jos "väkisin" ittensä kutsuu kylään, ja kun ei mitään muutakaan oo tässä ollu.. ja melkeimpä hauskempaa ollu yhessä nyt eroaikana kun muuten :eek: täytyy varmaan välillä virkistää suhdetta - erolla! :D Ja nyt jos se tarjoutuu "lahjottajaks" eli oiskin valmis alkaan ne hoidot niin mitäs syytä sille erolle sit enää on..?

9. Minni_ Vierailija

Jassåå, oottekste sit yhdessä? :) Mikäs siinä jos miehen haluttomuus mennä hoitoihin oli ainoa syy eroon :)

10. Keiju80. Vierailija

Voi Erica... Lohtuhali ja jaksamista! Olis positiviiset uutiset olleet niin tervetulleita, miks meille ei niitä suoda...

Minni, täällä on nyt LUNTA ;) Mutta +1, joten ihana loskakeli... Great. Onneks oli jo talvirenkaat autossa. Ilmoittaudu ihmeessä huomenna, aina kannattaa yrittää. Ja jos et ilmoittaudu, niin Murphyn laki toteutuu ja menkat alkaa kuitenkin illalla ;)

Booooring-olo täälläkin, vaikka viikonloppu on ovella. Nyt ei jaksa kommentoidakaan mitään, sorry... Kivaa viikonloppua vaan kaikille!

11. Hehheh juu juu täällä tuiskuttaa ja pakkasta on! Piti lähteä kaverin kanssa shoppailemaan naapurikuntaan, mutta peruttiin kelin takia. Tällaisella ilmalla tekisi tosiaan takkatuli ja kuuma kaakao ja suklaalevy ja hyvä kirja terää. Kävinkin eilen lainaamassa Juha Vuorisen taatusta tuotannosta vielä lukemattoman kirjan ja Marian Keyesin uusimman. Joten on vara mistä valita.

Ericalle lujat rutistukset! Toivottavasti huominen on jo parempi.

Siinä lukemassani Kirjassa oli tuosta adoptiohommasta... Eli kun vuoden yrityksen jälkeen 5% pariskunnista raskautuu luomuna, niin adoption jälkeen prosentti on ihan sama. Eli todennäköisyys luomuraskauteen ei ole adoption myötä yhtään sen suurempi kuin muillakaan. Osasinko selittää asian ymmärrettävästi?

Vielä muutama minuutti töissä ja sitten alkaa virallisesti tämän tytskän viikonloppu, pidennetty sellainen.

Harmi, että Minni ei päässytkään reissaamaan!

12. Säde-82 Vierailija

No nyt on sitten epäily polykystisista munasarjoista, ultrataan niitä vielä ens viikolla miten on kehittyny.. :( En ees tiiä mitä se sit tarkottaa.. Lääkärillä tuntu vaan olevan kiire saaha mut ulos sieltä kyselemästä. Sanoi, että katsotaan sitten yhdellä kertaa kaikki tulokset kun on kaikki kokeet otettu.

Oonhan itekki epäilly ovistikkujen perusteella, ettei se ovis ehkä tapahdu.. Paskaa, mut nyt koiran kanssa lenkille..

13. Katriina _ Vierailija

Mullahan oli raskauden aikana endometriooma, joka oli löydetty juuri ennen raskautumista ja olin siis menossa laparoskopiaan, mutta tulinkin raskaaksi. Raskauden aikana tuota endometriooman tilannetta seurattiin säännöllisesti, koska haluttiin välttää mahdolliset komplikaatiot sekä tilanteesta riippuen olisi voinut vaikuttaa myös mahdollisesti synnytystapaan. Mun kohdalla kaikki kääntyi kuitenkin hyvin ja ultrassa puoli vuotta synnytyksen jälkeen endometrioomaa ei ollut enää.

14. ultravioletti- Vierailija

Minni_: Jaa,a, uskaltasko niin sanoa että ollaan.. no ainakaan tällä hetkellä ei haeta muita ja nähään säännöllisesti, niin kai sitten? :)

Säde: Ne on inhottavia sellaset kiireisen oloset lääkärit, tuntuu ettei ehdi siinä miettiä edes mitä pitikään kaikkee kysyä ja sit puolet jää vaivaan mieltä. Nykysin kerään asiat listalle ettei mikään unohdu, enkä lähe mihinkään ennenkun oon saanu käydä sen läpi ;) Ootteko julkisella? Siellähän sentään aika usein vaihtuu lääkärit..enin osa mulla on ollu ihan ok.
    Just kävin kaupassa ja ostin pähkinäsuklaalevyn, sipsejä ja lakuja! Sentään jotain epäterveellistäkin, kuten mandariineja :p Ja sitten vaan illan tv-ohjelmiston pariin..

15. ultravioletti- Vierailija

Katriina_: Ohhoh :O oon luullu ettei ne voi hävitä ittekseen, toisin ku muunlaiset endopesäkkeet!! Mut sekin on sit hyvä tietää :) Minkä kokonen se oli ennen raskautta ja kasvoiko sen aikana? Oliko hävinny yhtäkkiä pois vai alkoiko kutistuun?

16. Anna.. Vierailija

Voi Erica ystäväiseni, harmittaa puolestasi niin kovin.. Jaksuja sinne, vaikka tiedän, että tällä hetkellä mikään ei lohduta.. Miten sitten jatko?

Vai lunta jo, täällä vain sataa, olisikin lunta, niin olisi kivampi ulkoilla..

Lumis, oliks siinä kirjassa jotain prosentteja muutenkin.. Muistatko, miten se menee, että montako prosenttia raskautuu sen vuoden sisään? Ja moniko niistä lopuista todella jää lapsettomaksi?

17. Anna.. Vierailija

Keijulle, miks siellä pitää olla kp3-5 vapaita aikoja, mitä silloin tehdään? Mulla kans tänään kp1, perinteinen itku- ja mässypäivä. Mut polille on soitettu ja menen ultraan kp 12 ja inssi sitten mahdollisesti kp14/15. Eli planssit eteenpäin ja hyvä niin.

[email protected] tsemppiä, aina se on sellaista, että jossain vaiheessa kyseenalaistaa kaiken ja ehkä sit just tarvitaan, että saa taas uutta näkökulmaa elämäänsä.. Niinhän se taitaa olla, kuten Hilma totesi, että stressin määrä on vakio.

Ja Lumikselle, jos haluat sen Vauvahorkka-kirjan, niin lähetän sen sulle.. Olen perinyt sen jo Neilikalta ja laitan sen mieluusti eteenpäin. :)

Pimmu ja Keiju, hang on there honeys! Ihanasti Erica tsemppasi minua luottamaan onnistumiseen.. :) Luin yhdestä blogista, että jonkun anoppi oli sanonut tälle lapsettomalle, että "sinä olet meille aivan yhtä rakas ja tärkeä, vaikka ette koskaan lasta saisi." Ihanasti sanottu, tämä jotenkin kolahti, kun koko ajan itse koen itseni niin huonoksi ja epäonnistuneeksi, kun sitä lasta en onnistu saamaan, nakertaa itsetuntoa hitaasti, mutta varmasti. Tottahan se silti on, että minäkin olen yhtä lailla tärkeä ihminen tässä maailmankaikkeudessa kuin se työkaveri, joka on raskautunut jo kolmesti pelkästä miehensä intohimoisesta katseesta. Sen kun muistaisi. Kauniit unet!

18. Lumis Vierailija

Huomenta! Viisitoista senttiä lunta, melko jouluinen olo. Vein eilen ulos kynttilälyhtyjä ja illalla sitten haudoillekin kynttilöitä viemään.

Anna, muistelen, että 90% pareista raskautuisi vuoden aikana ja hoidoilla lapsen saa 75%. Siinä kirjassa niitä ei ollut. Otan mielelläni Vauvahorkan vastaan :)

19. Keiju80. Vierailija

Hey girls! Anna, meidän sairaalassa vain on sellainen käytäntö, että haluavat ns. "nollaultran" kierron alkupäiviin, jossa sitten katsotaan hoidon eteneminen siinä kierrossa, lääkeannos yms. Halit sullekin uudesta kierrosta. Onneksi on suunnitelmat selvillä eteenpäin, joten onnea tähän yritykseen.

Noista raskautumisprosenteista muistelen lukeneeni, että kun tuo 90 % raskautuu luomusti vuoden sisään, niin toisen yritysvuoden aikana luku nousee 95 %. Tämä siis ilman hoitoja käsittääkseni. Tosi p*skaa kuulua tuohon epäonnisimpaan 5 %:iin... Mutta täytyy vain yrittää luottaa siihen, että hoidoilla kuitenkin noinkin suuri osa onnistuu.

Ihanasti oli sanottu tämä "sinä olet meille aivan yhtä rakas ja tärkeä, vaikka ette koskaan lasta saisi." Pitäisi yrittää ajatella niin, sillä mullakin on erityisesti viime kuukausina alkanut itsetunto rapisemaan tämän asian myötä. Kaikki on jotenkin niin epävarmaa.

20. Erica. Vierailija

Heippa honeyt!

Uusi päivä ja uusi taistelutahto-moodi käynnistetty. En ole kyyneltäkään tirauttanut tän takia, en ymmärrä. Mut kun ei tule niin ei tule. Kaipa se jossain kohtaa tulee, taitaa vaan psyyke tällä hetkellä suojella itse itseän, tai jotain? Emmä tiiä.

Mies on ollut ihan super ihana. Se oli kans tosi pahoíllaan tästä ja eilen kun saunassa juteltiin asiasta ja kerroin mun pelosta että mitä jos emme koskaan saakaan omia lapsia, sanoi hän, että hän kyllä uskoo että saadaan ja jos ei niin hä silti rakastaa mua yli kaikien ja että kasvatatetaan sitten meidän koiraperhettä :) Jotenkin helpotti mielettömästi kuulla että mua ei "hylätä" vaikka en lapsia hänelle saiskaan synnytettyä. Ymmärtänette mitä tarkoitan.

Mutta kuten kirjoitin, on jotenkin tämä uusi päivä tuonut mukanansa uuden ja uljaamman uhon. En hitto anna tämän lannistaa, uutta yritystä kohti!
    Me jatketaan nyt heti perään toinen pistos hoito, mutta ilman inssiä, koska meidän kohdalla se ei ole tarpeen. Kotikonstein yritetään saada mini-me aikaiseksi tällä kertaa. Toivotaan että pistos hoito kasvattaa hienon ja hyvän muniksen, vaikka kaks mun puolesta ;)

Minni, saitko ilmoitettua teidät jonoon? Toivottavasti onnistui!! bd bd
    Voihan mälsyys sen Sterlingin kanssa, pöh :/ Toivottavasti teillä on kuitenkin mukava viikonloppu yhdessä vaikka reissuun ette pääsekään!

Pimmulle kans isoja lohtu ja voima haleja! Tää on niin pirun rankkaa kun mielialat heittelehtii koko ajan. Välillä tuntuu että se musta aukko imasee kaiken sisälleen... Ja kuten Anna ja Keiju kirjoitti, itsetuntokin on todella koetuksella. Mulla on kans niin, tuntuu etten kelpaa tällä hetkellä mihinkään..
    Mutta uskotaan siihen valoon ja aurinkoon sateen jälkeen!!

Hienoa Anna että teillä taas lähetynyt homma käyntiin! Nyt vaan peukkuja, varpaita, mitä vaan ristiin ja pystyyn ja vaikka vinoon että onnistuisi!! :)

Meidän klinikalla käydään ultrassa kp 3-5, silloin katotaan että piikitysten aloitukselle ei ole esteitä, kuten esim. kystiä ym. Nyt vaan odotetaan että lugejen vaikutus loppuu ja täti pääsee kartaa paikalle niin että saan varattua sen ultra-ajan klinikalle!

Vai on teillä Lumis jo ihan talvikelit!! Ihanaa, mäkin haluun talven tänne etelään!! Viime "talvi" oli surkein mitä koskaan olen kokenut. Voi kunpa nyt saatais valkoinen joulu!!

Jeps, tänään on nollaus päivä. Ihan kivaa päästä tanssahtelemaan ja rymyämään, ja mikä parasta, höpöttelemään parhaan ystävän kanssa punkkulasillisen ääressä! Tän jälkeen pitääkin taas sitten pidättäytyä näistä nautintoaineista :)

Hannalle temppiä, pidäthän meidät ajantasalla :) !!

Mukavaa lauantai-iltaa kaikille!!

Isot halit, E

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus