Hae Anna.fi-sivustolta

Lokakuun Ajatukset 2008

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Lumis, 01.10.2008.

1. Erica. Vierailija

Mullekin lääkäri määräsi ne vaginaalisesti, en edes tajunnut että niitä voi ottaa myös suun kautta?! Miten tollasia puikkoja voi masuun laittaa? Kaikki on näköjään mahdollista :) Toisaalta olen kyllä kuullut että jotkut laittavat niitä peräaukkoon sen töhnän välttämiseksi, sieltä ne ei valu pois ;)

2. Katriina _ Vierailija

Kiitos teille, ehkä sitten kuitenkin seuraavassa kierrossa otan ne vaginaalisesti, jos hyöty ois sitten parempi ja jos vaikka turhat vuodot sitten pysyisi poissa.

3. Keiju80. Vierailija

Apua, sekö on siis totta, että julkisella tehtäis vain yksi ivf-hoito vuodessa! En ole uskaltanut vielä kunnolla ajatella tuota, mutta olen kuullut/ lukenut, että yhden yrityksen jälkeen joutuisi taas jonon hännille, eli siinä se vuosi helposti vierähtääkin. Äh, ihan tyhmää :/ Eihän tuossa edes ehdi hyötymään lääkkeiden maksukaton täyttymisestä, jos ei saa useampaa hoitoa samalle vuodelle.

Ericalla hyvä taktiikka. Kannattaahan sinne julkisen jonoon mennä ihan varmuuden vuoksi, niin pääsee sitten välillä halvempaan hoitoon, jos ei ennen sitä ole onni myötä. Toivotaan tietty, ettei sinne asti tarvitse mennä :) Mikäs sulla on olo nyt viikko inssin jälkeen? Kauheesti haluisin kuulla sun olopohdintaa, vaikka itse yritin silloin olla kuulostelematta oireita ;)

Siis ei oo totta, että jotkut laittais luget peräaukkoon... yöks... Katriinalle vielä, että vissiin myös sivuvaikutukset olis vähäisemmät alakautta "nautittuna". Vaikka onhan se töhnän valuminen myös aika inha sivuoire :D

Mitenkäs Minnin kävi firman muutoksissa?

Hannalla on tapahtunut taas editystä hoitoasioissa, onnittelut siitä! Hienoa, ettei teidän sitten tarvinnutkaan mennä heti ivf:n, vaan voitte kokeilla inssiä ensin. Kyllä inssin yhteydessä yleensä käytetään pregnyliä, että pystytään varmistamaan oikea ajoitus. Saat varmasti reseptin kontrollkäynnillä. Jos clomeilla ei saada riittävästi vastusta, niin käsittääkseni on mahdollista jatkaa hoitoa vielä piikityksillä. Joten kyllä te vielä inssiin pääsette. Peukkuja!!

Mulla menee niin hermo näihin tuhruihin! Ei hemmetti voi olla normaalia, että tulee tällaisia vuotoja vähän väliä. Nytkin taas viikon verran tullut ihan phs:n asti, mutta ei silti ole vielä menkkaolokaan. Miks lääkärit suhtautuu tähän vain olankohautuksella?? Sais jo tulla täti, niin pääsis uuteen inssikiertoon.

Nyt jumppailemaan, joten heipä hei taas!

4. Minni_ Vierailija

En saanut potkuja, onneksi. Toinen osasto siirtyi meidän osaston kanssa yhteen, ei sen kummempaa. Tosin sain tietää sivukautta (en edes suoraan) että en saa kumpaakaan firman sisäistä hommaa jota olen hakenut... Vituttaa, vituttaa, vituttaa. Olen hakenut myös firman ulkopuolelta, mutta ei vaan millään tärppää. Vituttaa, vituttaa, vituttaa, MIKÄÄN ei onnistu!

5. Hanna28eikir Vierailija

Minni sulla taitaa olla ketutuspäivät menossa? Voimia tsemppiä, kyllä se siitä!!
    Voi Erican kuulumisia mäki tahdon kuulla. Mitäs Wilmalle, mitkä on ollut fiilikset?

Tänään sitten ns virallisesti olemme aloittaneet hoidot, eli tänää nappasin 2 clomhelaxia. Eli nyt mennään eikä meinata. Mä pidin kauan aikaa tuota lääkepakettia pöydällä ja mietin että ottaako vai.. Tuli sellainen olo, että olenko varmasti valmis tähän ja kun ne tabut otan niin sitä sitten mennään eikä meinata. Tabut on otettu ja nyt on hyvä mieli kovin odottavainen :)

6. Hanna28(eikirj.) Vierailija

Sissus mikä koirien ulkoilutus.. Meidän Bichoni kiersi itsensä puun ympäri ja tuol pimees yritin sitten siitä solmusta saada jotain tolkkua. No sillä välin meidän molemmat!! koirat piehtaroi jossakin mädänneessä ruskea-keltaisessa mönjässä.. Hyi tsissus nuo koirat haisi .. Bichoni oli ihan keltainen.. Yöks.. Suoraan sitten pesemää molemmat koirat. Yök tuntuu, ettei se haju vieläkää niistä lähtenyt... Ihanaa olla koirien omistaja ;o) Hoh,hoh.. :)

7. julkisen hoidoista Vierailija

Kuulostaa todella oudolta, ettei hoitoja tehtäisi kuin 1 vuodessa?!!? En ole kuullut, että missään olisi moista käytäntöä, joten tuo taitaa olla ennemminkin poikkeus kuin sääntö, joten esim. Keiju, älä säikähdä. Tiedän hoidoissa käyviä Varsinais-suomesta, Satakunnasta, Tampereen seudulta ja pääkaupunkiseudulta eikä ainakaan niissä tapauksissa ole joutunut odottamaan uuteen hoitoon pääsyä. Ensimmäiseen ivf:ään joutuu jonottamaan sen puoli vuotta (jossain ikävä kyllä kauemminkin), mutta kun ns. hoitoputkeen pääsee, niin yleensä niitä tehdään sitä mukaa kun "tarve vaatii".
    Tsempit kaikille hoitoihin!

8. Erica. Vierailija

Minnille lähetän kilokaupalla rutistuksia! Ei oo kiva kun tuntuu että mikään ei onnistu, sama vika nimittäin rahikaisella..

Tsemppiä ja onnea Hanna hoidon aloituksesta! :) Voi apua noita sun koiria..onneks meidän neiti ei harrasta tota piehtarointia paskassa... ;) (sen syöntiä kylläkin..)

Keiju, hitsi kun mälsiä nuo sinun tiputtelut! Ja ärsyttävää kun lääkärit ei ota todesta! Mitä jos vielä yrittäisit laittaa kovaa kovaa vasten ja saada selityksen? Toivotaan että täti löytäis pian perille ja pääsette uuteen hoitokiertoon!

Mä olen kans yrittänyt olla miettimättä näitä oireita mutta olen todennut sen totaalisen mahdottomaksi. Kyllä täällä tuntemuksia on, mutta kuten kirjoitin, niin ne johtunevat lugeista. Ärsyttävin on toi alavatsan menkkamainen kolotus ja henkinen puoli.

Eilen kyllä tapahtu jotain mikä nosti niskakarvat pystyyn. Mulla vihloi terävästi kohdussa ihan ytimiä myöten. Voikohan luget tehdä senkin? Pakostakin jäin miettimään että oliko se kiinnittymistä?? Nythän ois ne päivät jos siellä hedelmöittynyt munasolu vaan on..Äh, ei siellä mitään ole. Menis nyt nopeesti tää viikko!

Mitäs viikonloppuna leidit?
    Me ajateltiin mm. laittaa kesäkalusteet talviteloille ja muuta yleistä pihan siistimistä.

9. Minni_ Vierailija

Erica, mulla ei ollu lugeista sen kummempia oireita, paitsi siis se inhottava töhnä pöksyissä. Mutta se on kyllä varmasti tosi yksilöllistä... Toivotaan että se eilinen nippaus olisi joku joka tarttuu kiinni kyytiin!!! bd bd

Hanna, hienoa että pääsitten nyt vauhtiin ja sait napsittua ekat clomit!! Voi noita koiria... ja ne kun ei yleensä pesusta kauheesti tykkää. Toivottavasti ei ravistellu sitä liejua sun päälle :)

Mulla oli eilen illalla tosi paha mieli. Itkin ja kiukuttelin, ja mies oli tapansa mukaan ihan toivoton ja ei tienny mitä ois tehny. Mua harmittaa noi työasiat, oon hakenut niin monta paikkaa ja millään ei tärppää, ja kai se vaikuttaa itsetuntoonkin. Oon lihonut, mulla on aika paljon finnejä (kun ei voi syödä niitä pillereitäkään), mun mummo on huonossa kunnossa, mua vaan väsyttää koko ajan, joka paikassa on raskaana olevia vatsoja, ja koko hoitojen aikataulukaan ei voi ole täysin selvää. Mutta otku puhdistaa aina mieltä, jo tänään on jo parempi mieli, joskin tuntuu että elän aika harmaassa pilvessä.

Mutta vietän nyt onneks viikonlopun vanhojen tyttökavereiden kanssa, teen pikareissun Suomeen nyt viikonloppuna, ja aion vaan nauttia, rentoutua, kikattaa, ja ehkä vetää kännit lauantaina.

Niin, ja positiivinen yllätys aamulla oli että tulee pientä rusehtavaa tiputtelua. Menkkojen pitäis siis alkaa viimeistään 1.marraskuuta, 8 pvän päästä, jotta ehdin vielä yhden hoidon ennen joulua. JOS mut siis otetaan sisälle, meidän klinkallahan on se persiistä oleva systeemi että ne ottaa vaan 3 päivittäin sisälle, ja jos joku toinen jäi vaille paikkaa viime kuussa, niin se laitetaan jonossa edelle.

10. Minni_ Vierailija

Siis itku puhdistaa mieltä, ei otku :)

11. Keiju80. Vierailija

Ai, no onpa lohdullista, jos hoitoja tehdään yleensä oman vauhdin mukaan, eikä tarvi aina jonottaa uudestaan. Noin mulla on periaatteessa mennytkin tähän asti, mutta pelkäsin, että ivf on eri juttu, kun siihen on niin kovat jonot muutenkin julkisella.

Erica, mulla ei kyllä ole ikinä ollut mitään kovin tuntuvia vihlontoja tuossa vaiheessa, joten varovaiset peukuttelut. Toivotaan, toivotaan... Toisaalta luget saattaa aiheuttaa vaikka mitä, mutta toisaalta esim. mulla ei viime kerralla ollut yhtikäs mitään tuntemuksia niistäkään. Never know, peukkuja vaan rutkasti!

Minnille ekstralohtutsemppihalit. Pidän niin kovasti peukkuja, että pääsisit heti seuraavassa kierrossa hoitoon. Tää odottelu on niin tuskaista! Hauskaa ja rentouttavaa viikkistä!!

Heh, mä aina ajoittain haaveilen koiran ottamisesta, mutta Hannan kertomus sai taas jalat maan pinnalle ja muistamaan sen, miksi sitä koiraa ei tässä talossa vielä ole! :D

Täällä ei mitään erityisiä suunnitelmia viikonlopulle. Ollaan ja löhöillään... Mutta Erican pihakalustepuheista tuli mieleen, että voiko tuollaiset kovapuiset (?) kalusteet olla terassilla talven yli vai kärsivätkö siitä? Ovat siis ihan suojassa, eikä sade pääse kastelemaan. Tietääkö joku?

12. Lumis Vierailija

Tänänä luvassa älytön retki etelä-pohjanmaalle... Ärsyttää! Puranpa ärtymystäni... Lupauduin kaverille kuskiksi järjettömälle retkelle. Luvassa 6 h autolla ajoa. Kaikki kotityöt painaa päälle ja jäävät nyt tekemättä. Sellaisesta ei kandeis ressata, mutta ressaan silti. Kaiken huipuksi heräsin aikaisin ja laitoin itteni valmiiksi ja sovittuna aikana soitin kaverille. 'Me ollaan vielä täällä kotona'. Ja siirtymisessä tänne kestää tunnin. Mua raivostuttaa aina, kun ihmiset ovat myöhässä. Välinpitämätöntä ja ärsyttävää, ei kunnioiteta yhtään toisen ihmisen aikaa. Anteeksipyyntö toki auttaisi asiaa, mutta pahimmat myöhästelijät eivät tee tätä koskaan. Joo. Mutta siis olen herännyt väärällä jalalla ja migreenikin kurkistelee jo olan takaa.

Tämän lisäksi ei vkl suunnitelmia ;) Toivotaan toivotaan nimenomaan Erican ja kaikkien muidenkin puolesta.

13. pimmu. Vierailija

Voi lumppari, mä niin tiedän mistä puhut!! Mäkin vihaan myöhästelijöitä!!! Ja vielä tollein, että sulta pyydettiin palvelusta! Ärsyttävää todella. Sympatiat sulle.

Ericalle ihan hirveesti peukkuja!

Me käytiin tänään ostaa auto. Vanha annettiin vaihdossa, jotenkin haikea mieli, kun se oli sellanen aika erikoinen vanha auto. Ja ihan kiva, mutta koko aika hajalla. Mutta se oli meidän pikku kärry.. Ja tää (suht) uusi on niin tavallinen ja yleinen, mutta isompi ja käytännöllisempi. Eikä edes hirmu kallis..

Nyt pakko mennä ostaa jotain suuh pantavaa. Aamupala jäi välistä ja nyt järkky nälkä.

Viikonloppu suunnitelmia: auton läpikotainen pesu!

14. sadee81 Vierailija

Lumis, täällä myös yksi joka vihaa myöhästelijöitä yli kaiken ja vielä noin että itse tekisi heille palveluksen!! toivottavasti reissu kuitenkin meni mukavasti ja migreenikin pysyi poissa??

Pimmu onnittelut uudesta autosta! mekin haaveillaan mutta ei ole vielä järkevää eikä varaa kun ei tää nykyinenkään ole kuin pari vuotias.

Ja mInnille isot halit työpaikasta! toi on kyllä niiiiin turhauttavaa kun ei mitään löydy ja lopulta loppuu kaikki motivaatio nykyistä hommaakin kohtaan..mutta peukuttelut että löytyisi (tai sitten se paljon mielekkäämpi vaihtis että pääsisit älomalle :)

keiju, kyllä meillä ainakin on puukalusteet ihan vaan pihalla talven, tosin kun meillä olisivat sateessa niin ovat pressun alla mutta ei siis mikään pakkanen tms niitä vaurioita. Ja keväällä sitten taas käsittelee ne niin pysyvät hyvässä kunnossa.

kaikille taas tasapuolisesti peukutuksia, täällä taustalla ollaan kovasti hengessä mukana!

15. Lumis Vierailija

Kivaa, että Sade käy moikkailemassa!

Reissu meni loppujen lopuksi hyvin. Oli ihan hauskaa. Eihän sille mitään voi, jos myöhästyy, mutta kyllä minimivaatimus olisi tiedottaa heti, kun tietää myöhästyvänsä ja antaa arvio, minkä verran myöhästyy. Nyt en olisi saanut tietoa ollenkaan, ellen onneksi olisi soittanut ennen kotoa lähtöä.

Simppatestistä kysymys... Kun ohjeessä käsketään pidättäytyä 3-6 päivää, niin tarkoittaako tämä sitä, että tavara ei saisi olla kuutta päivää vanhempaakaan?

16. Lumis Vierailija

Eikä se kyllä ole niinkään, ettei myöhästymiselle mitään voi... Sanoin vähän väärin, mutta JOSKUS voi olla voittamamaton este.

17. Lumis Vierailija

Olihan mulla toinenkin kysymys, joka on pyörinyt mielessä... Mitäs sitten, jos munatorvet eivät olekaan auki?

18. pimmu. Vierailija

Niin se mun mielestä on, ettei sperma sais olla "vanhaa". Ja toi max. 6 pvää kuulostaa suht yleiseltä. Jos aukkarissa torvet ei oo auki, ni ne avataan(?) joko niillä kuplilla tai sit jollain muulla järeemmällä keinolla. Tai emmä tiiä, niin mä voisi kuvitella..

Mä muuten oon niin ärsyyntyväinen (onko toi edes sana?) myöhästymisen suhteen, et jos mä olen jossain ajoissa ja joudun siksi odottamaan, mua alkaa ärsyttää. Typerää tiedän.

Hyvä, että Lumiksen reissu meni kuitenkin hyvin.

19. Pimmu jatkaa.. Vierailija

Löysin tän verkkoklinikan artikkeleista.

- Koeputkihedelmöitykseen lähdetään mm. silloin, kun naisella on endometrioosi, siemennesteessä on vikaa, munatorvet ovat tukossa tai munarakkula ei hoidoista huolimatta kypsy

20. Minni_ Vierailija

Kiva kun Sadekin kävi moikkailemassa! :)

Niin joo, joskushan torvet aikeavat ihan siinä tutkimuksessa, mutta jos ovat ihan kunnolla tukossa niin sitten mennään IVF:ään. Esim. klamydia saattaa aiheuttaa tukkeutumista, mutta voi ne olla tukossa muutenkin.

Mä sain muuten meilin siitä työpaikasta mihin en päässy firman sisällä. Kuulemma mulla on mielenkiintoinen profiili, mutta halusivat jonkun vanhemman tiiminvetäjäks siihen ryhmään. Eli sain siis pakit iän takia!

Mulla oli pitkästä aikaa mukava viikonloppu, ja olin lauantaina bilettämässä vanhojen kavereiden kanssa. Teki kyllä tosi hyvää, just what i needed. Odotan kärsimättömästi menkkoja, niidenhän pitää alkaa viimeistään lauantaina. Tai mielummin vähän aiemmin kun musta tuntuu et lauantaina klinikalle yrittää ilmoittautua tosi moni kun se on vika mahis ennen joululomaa. Pientä tiputtelua tulee, mut ei vielä kunnolla...

21. Erica. Vierailija

Huomenta ja maanantaita!

Plääh, taas uusi (ja tylsä) työviikko edessä. Tää tahtois kans niiin paljon vaihtaa työpaikkaa mutta mielenkiintoisia paikkoja ei ole tarjolla, joten en ole edes hakenut nyt mihinkään. Pöh.

Voihan kökkö Minni että työpaikkapakit tuli iän takia! grrrrrrr! Tsemppiä työnhakuun, pidetään peukkuja että jotain mielenkiintoista ilmaantuisi!
    Ihanaa että saitte kunnolla biletettyä ja tuuletettua! Se on niin tärkeetä aina välillä, varsinkin kun tällasten mega rankkojen henkisten asioiden kanssa painii.

Pimmulle onnittelut uudesta kärrystä :)

Keiju, mun mielestä pihakausteet kyllä kestää pakkasen mutta ei sadetta joten nou hätä. Meilläkään ne kalusteet ei oo lämpimässä varastossa vaan sellaisessa pihavajassa.

Mä olen jo valmiiksi sopinut lauantaille biletysillan jos tää yritys meni nyt mönkään. Mä hajoon jos jään sit yksin kotiin itkemään kohtaloani...Nyt on ainakin jotain positiivista odotettavaa jos taivas romahtaa päälle.

Muuten täällä mennään piinafiiliksissä. En osaa yhtään sanoa mitä tuleman pitää, lugejen takia rinnat on mega pinkeet ja kipeet ja pissalla saan rampata koko ajan. Menkkamaista särkyä on aina välillä, mikä kai enteilee tätiä? Vielä sais odottaa koko pitkän viikon, pe ajattelin ehkä testailla vaikka virallinen päivä on lauantaina. (otan huonot uutiset vastaan mielummin perjantaina)

Hauskaa viikonalkua kaikillle!

22. Erica. Vierailija

Ai niin, mites Hannan hommat edistyy? :) bd bd

23. Hilma77 Vierailija

Hienoa viikon alkua!

Hyvä, ettei Minnille tullut huonoja uutisia palaverissa. Mutta pahoittelut, ettet saanut sitä paikkaa ja vielä iän takia! Pöh!

Pimmulle onnittelut uudesta autosta. Onhan sekin kiva, että uusi aauto on huolto varma!

Hienoa, etttä Lumiksen reissu onnistui, vaikka alku olikin kankea.

Jaahan, täällä on ainakin minä, Minni ja Erica, jotka haaveilevat uudesta työpaikasta. Huomaa kyllä, että finassikriisi on vähentänyt avoimia työpaikkoja. Eli pahimmillaan joutuu tämän kriisin kärvistelemään tässä työpaikassa. Pitää vain toivoa, että ei joudu lomautuksen uhriksi.

Hyvää työviikkoa silti kaikille!

24. Brogan* Vierailija

Hellou.. Mun perä on kasvattanut juuret tähän tietokonetuoliin ilmeisesti, kun oon jumittanut tässä koko aamupäivän! Kurjaa Minni, että työpaikka meni sivusuun iän vuoksi. Tuli vain mieleen, että eikö se ole jo puolilaitonta käyttää ikää kriteerinä valita työntekijä?? Siis jos sanotaan suoraan, että juu otetaan tuo toinen kun se on vanhempi. Siis kyllä mä ymmärrän jos työnkuva on sellainen, että ikä suoraan vaikuttaa, mutta nyt ei vissiin ole sellaisesta kyse. No, enivei kurjaa kuitenkin. :S Onkos Tanskanmaalla muuten yhtä harmaa keli kuin täällä?

25. Neilikka.. Vierailija

Täältä ihan mielettömät peukut Ericalle vihlonnan johdosta. Karsea piinaviikko sulla edessä, mutta tiedät että täällä on muita jakamassa sitä sun kanssa.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri