LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN SURINAT VKO 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dirlittan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jee kävin ostaan ompelukoneen, saan alkaa väsäileen kans kimpereitä!!! ai miten niin tulis halvemmaks ostaa aito kimperi?!? :laugh:

no mun on jo kauan pitäny hankkia tuo kone, joten nyt tuli sopiva hetki ;)

hmm... sain just tehtyä marianne juustokakun siihen vaiheeseen et saa hyytyä rauhassa jääkaapissa...mun pitäis vaan mennä varmaan ostamaan vattuja kaupasta... vai pitäisköhän tehä se päällinenmansikoista ku niitä tuol pakkasessa olis... ei oikein himottais lähtee ajelemaan.... :/

Enja käytetyn Bernetten. Myyjän mukaan on hyvä ja kestävä kone ja ah, niin helppokäyttönen tällaselle poropeukalolle. Siinä on kuitenkin vuoden takuu ja jos ei ole tyytyväinen niin sen saa sinä aikana vaihtaa toiseen ja saa hyvitettyä saman hinnan kuin mitä nyt maksoi. Eiköhän tuo ole mulle ihan passeli, mitään ihmeempiähän en kuitenkaan tee...kimpereitä lähinnä :laugh:

Minä mietin kans tuossa äsken että pitäisi leipoa jotain herkkua. Lähinnä mulla tekee mieli vaaleita pikku leipiä, äsken jo vetäsin ens hätään muumikeksejä aika kasan nassuun :p

Tiipii: onnittelut uudesta hankinnasta :flower:

Teettekö itse vauvallenne mitään makeita soseita? Mulla näytti äsken siltä ettei yhtään kaupan purkkia ole ja tuli paniikki että mitä makeaa osaan sille tehdä jos ei ole kaupan purkkeja kaapissa? Soppaaki varmaan vois jo antaa, mutta on aika litkua syötettävää :p tuollaiselle joka sotkee kaiken mahdollisen ruoan pitkin naamaa. On se kumma kun pitää aina yhtäaikaa työntää sormet suuhun kun lusikkaa yrittää sinne työntää. :D

Taidan ostaa tänään Aatukalle maissinaksuja kun käyn lähikaupassa sillä aikaa kun Annilla on jumppa.

Mä olen soseuttanut itse hedelmistä banaania, päärynää..en juuri muuta.
Noi kaupan soseet on niin helppoja.. :ashamed:
Ja tuntuu että ne menee niin hyvin alas kun on niin sileitä.
Mua kanssa kiinnostais antaa niitä maissinaksuja, saa nähdä mitä toi meinais:)

Aamulla kuorin pojalle porkkanan käteen, oli ihan kummissaan. Imeskeli sitä ja oli niin tyytyväinen:) Vielä kun ei ole noi hampaat kunnolla läpi niin ei saa paloja irti siitä:)

Krisun kuva ei näy edelleenkään :(
Enja Tuleeko tuossa sun ohjeessa sauma pipon laelle? Ei menny mulla tollolla ihan jakeluun...
Ei lähdetty Eelin kans auton haku reissulle mukaan. Vähän tylsää olla kotona kun ei ole sitä ompelukonettakaan... suuria suunnitelmia vain :D

Minä en uskalla antaa porkkanaa kun pelkään että saa paloja purastua. Meillähän on jo kaksi terävää piikkiä alhaalla. Itselläkin tänään kävi tuo porkkana nimittäin mielessä. Saas nähdä mitä apinanpoikanen sanoo naksuista :p

Voi /(&/(%&/%¤( :kieh: :kieh: :kieh:
Meil ei oo netti toiminnu koko päivänä..aamulla kun niin suunnittelin koko päivän istuvani täs ruudun ääres ja PAH,nyt vasta pääsin :headwall: :headwall:

Äitivaan Eipä täälläkään soseita vielä syödä yhtään..kun ensin pitäis edes sopiva maito löytää!
Eli tiedän tunteen,kun ottaa päähän kun toisten muksut syö jo vaikka mitä..ois se vaan niin helppoo,kun kaikki kävis,mut ku ei :/ . Mut oo onnellinen,että' teille sentään joku jo käy..kyllä se siitä,näin mäkin yritän aatella! :heart:

Olipa ulkona tuuli. nyt kun kotiin päästiin alko satamaan luntakin. Poika jäi vielä vaunuihin nukkumaan. Meillä on L-mallinen talo ja sopivasti saa vaunut laitettua suojaan tuulelta talon sisäkulmaan. Jää vaunujen aukkokin sopivasti ikkunaa kohti. Tosin tuo tuuli pyörii siihen malliin, että oon pari kertaa käyny ravisteleen lunta vaunuaukon suojana olevasta harsosta pois ja varmistanu, että edes pieni ilma-aukko olis.

Eilen kun pyörin käsityö blogien ihmeellisessä maailmassa ja haeskelin ideoita, tuli semmoinen ajatus, että mitäs jos avattaisiin esim vuodatukseen blogi. Jonne siis kaikilla lokamammoilla olis mahdollisuus laittaa kuvia ja tekstiä. Vuodatukseen on ainakin helppo lisätä kuvia. Sieltä olis sitten helppo katsoa ohjeita ja ideoita käsitöistä, askartelusta yms lapsiin liittyen, eivätkä hukkuisi viestiketjuihin Julkinenhan se olisi, mutta hyvät ideat kannattaa aina jakaa :D Vai kuulostaako liian vaikealta/ monimutkaiselta?

hyi kun paleltaa,just rehkin pihalta jumalattomat lumikinokset pois..ja lisää tulee :o riittäs tää lumi jo..tässä meidän pihassa ei oo viel koko päivänä aurannu kukaan ja voitte kuvitella vaan et jääkö autot kiinni parkkikselle kun koko päivän ollu tyhjänä..äippä jäi äsken kiinni sinne..ukot nukkuu,minä hihhuloin koneella :laugh: ihana rauha :heart:

:laugh: :laugh: Mulla on nyt 10 :laugh: kimperiä tehty. Kolme tosin sellasta "korvallista". Täytyy laittaa noista uusimmista kuva, kun saan typyt sisään, tais tulla kivat :) . Mä oon tehnyt tolla Enjan ohjeella ja musta niin tulee hyvät, ainakin mulle ihan tarpeeks hyvät :) . Vauvan pariin pipoon laitoin sauman toiseen sivuun enkä keskelle taakse. Isommilla se keskelle taakse on musta ihan kivakin. Ja tosiaan mustakin se kangas kannattaa ostaa Enjan mallin mukaan, vauvan kokoon ostin muistaakseni 32cm ja noille isomille mistä tein niin 40cm. "Venyvyys" menee näin sit pään myötäsesti.

Rintarepusta, meillä joku BabyBjornin (apua, miten se kirjotetaan) halvempi malli ja musta siinä ei voi pitää kuin kasvot minuun päin :( . Sen takia jäänyt aikatavalla käyttämättä, en aikoinaan ostaessa tajunnut tollasta juttua ollenkaan :headwall:

On tuolla tota lunta, nyt on isäntä hommissa :kieh: . Me mennään tänään vauvaa kattoon :heart: . Meidän typy on sit varmaan jo jättiläinen siinä rinnalla :/ .

niin ja neuvolassa kannattaa avata suu väsymyksestä/masennuksen tunteesta..viikko sit minä sanoin ja sain heti ajan neukku lääkärille..antoi väli aikaiset lääkkeet ja mä oon ollu kohta viikon äksyilemättä,ei väsytä ja olen iloinen ja on muutenkin hyvä olla :D tosin ens viikolla on uus aika neukku lääkärille ja katotaan verikoe tulokset ja katellaan vaihtuuks lääkkeet..

Niin ja hyvä idea toi kankaitten vaihto/myynti. Mulla nyt näistä kankaista ei jäänyt mitään, justiinsa 3 sain aina yhdestä suirosta. Mutta taidan vielä joskus kaupoille :laugh: . Aattelin kummipojillekin lahjanlisäksi tehdä pipot :)

siis yritin noita susan ohjeita kun olin itekki sen mielessä niin ajatellu. jotain tais mennä vikaan jo heti alkumetreillä, hitto kun mää oon huono näissä :headwall:

ja sillä ei ole väliä että kenen ohjeilla teen, kunhan vaan saisin ees yhen sopivan myssyn tehtyä.

Heh... voin kuvitella miten käy kunhan valjastan äitini ompelukoneen tulille. Täällä jakelen tietoviisaana neuvoja ilman minkäänlaista ompelukokemusta :whistle: Harmi kun porukat on reissussa niin en pääse kokeilemaan kimperiteoriaani käytännössä. Tiipii Minkä kokoisen kankaan leikkasit? Tossa eka yrityksessä sen ois pitäny olla esim. 22cm x 60cm ja +sauma ja kutistumisvarat. Onneksi tuo pallokangas joustaa suunnilleen saman verran joka suuntaan, niin ei mene mun ostokset hukkaan. Esim. nanson trikoot oli ihan eri tuntusia.

Muoks* tuo leveys 22cm siis määräytyy päänkoon mukaan. Eli tuo leveys jos kuula on 44cm.

Yhteistyössä