LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN SURINAT VKO 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dirlittan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Blogi on vähän niinkuin nettipäiväkirja. Erilaisia blogeja löytyy esim http://www.blogilista.fi Jos ei ole ajatuksena tuttu, niin tuolta löytyy vähän joka lähtöön. Voi vähän katella mistä on kyse :D

Sormiruokinnasta kun oli pientä juttua, niin tässä yksi blogi, jossa kirjoittaja kertoo omia kokemuksia ja huomioita. http://lauranen.vuodatus.net/blog/category/Sormiruokinta
*muoks* tuon kirjoittaja sitten kannattaa ½ vuoden täysimetystä. Joten siltä pohjalta kirjoittaa tekstinsäkin.

ou jee! B) hyvät naiset, täälä on elämäni ensimmäinen sopiva kimperi valmiina! vähänkö oon ylpeenä :D

harmi vaan että mun mallini nukahti ennen kun kerkesin kuvan napata, no nyt on aikaa tehä niitä vielä lisää! illemmalla sitten todistusaineistoa tellekin nähtäväksi...

Alkuperäinen kirjoittaja susa79:
Jos kuvion suunnalla ei ole väliä, niin kangasta ei tarvitse ostaa kuin pipon leveyden verran (puolet päänympäyksestä + saumavarat). Kuvassa ostamani kangas kaksinkerroin ja vieressä orkkis Kimperi. Tuosta kankaasta pitäisi tulla 2 kimperiä. En vaan muistanut kangasta ostaessani, että mun oli tarkoitus tehdä niistä isompia kuin tuo alkuperäinen S koko... :headwall:

Ompele pitkät sivut yhteen nurjalta puolelta. Käännä kangas oikein päin. Nyt sinulla on kaksi kertaa kimperin korkuinen "pussi" (n. 30 cm+saumavara). Ompele toinen lyhyt sivu kiinni ,toiseen ei tule saumaa, vaan taite. Työnnä lyhyt sivu, jossa on sauma pipon sisään. Merkki on ommeltu pipon läpi, joten en voi vetää tuota oikeaa pipoa auki.

Sauma jää siis pipon laelle sisäpuolelle. Molemmilla sivuilla on saumat, mutta ne jää kankaan sisään. Kuvassa orkkis kimperi nurinpäin. Sisäpuolen sauma näkyy.

Jos joku käsityöihminen osaa muuttaa tämän sepostuksen selkokielelle, niin ole hyvä vaan... :D

Mä meen ihan sekasin noitten teijän ohjeitten kanssa. Ajattelin kkuiteski käydä joku päivä ostamassa kangassta ja kokeilla =) Mulla olis tosin vaippakankaatkin tuolla odottamassa.

Onko joku muuten tietoinen siitä, kummin päin coolmax kannattaa laittaa taskuvaippaan?

Mulla olis tuolla viininpunasta ja pinkkiraidallista pulia ja sitten on suklaanruskeaa mikrofleeceä ja turkoosia coolmaxia. Ne pul-kankaat, mitä olisin halunnut, oli loppuneet ja melkein summassa otin nuo sitten. Taitaa tulla aika räyheitä vaippoja :laugh:

Mulla on tehtynä kaks Nakkikoira- vaippaa, tilasin Suuren Käsityölehden paketin tammikuussa. Tein vaan silloin M-koolla kaikki vaipat ja ne on "jostain kumman syystä" hieman nafteja tuolle meidän primpsessalle :D

hu! kai munkin täytyy hankkia tollanen kimperi paljos ne maksaa halvimmillaan? mstä ootte niitä ostanu? tässä ä-rahoja ootellessa! =) meillä lähti tyty isänsä kanssa päivystykseen ku on koko päivän kiukutellu yms ni aateltii et vois noi korvat tarkastaa ku noita tulehduksia kuitenkin ollu n.5-6 ei enää laskuissakaan pysy.....hyvä puoli tässä "kauhu"ilmassaki oli sain siivottua meiän kaikkien tyttöjen vaatekaapit ja vaatehuoneen....löysin tolle isommalle tytölle libero laatikollisen uusia vaatteita mitä oon hamstrannu alennus myynneistä.... :D
nyt kaapissa odottamassa että tyttö kasvaa muutaman sentin....millos täällä etelä suomessa oli se tapaaminen? (jos joku nyt viittis vahvistaa sen mulle vaikka yyllä.....

:wave:

Ai ai, kyllä muakin nauratti tuo Tiipiin eka kokeilu :laugh: . Olisi voinut käydä mulle samoin :laugh: ! Odotan kuvia onnistuneista. Tässä vielä yks mun tekemä. Noi merkit olikin vähän liian isoja ehkä ja hitsi kun vauvan pipoon toi merkki meni turhan ylös :whistle: . Kerhoon taidan lähettää kuvan, missä pipot on joka tytöllä :)

Ja jottei pelkäksi pipoksi mene taas mun juttu, niin tuossapa kuva vielä meidän tän päivän ruokailusta :headwall: . Ite pitää pitää lusikkaa ja kaikki mitä menee sisään, tulee kohta ulos |O . Pikkusen sotkusta, noi kaks ekaa meillä oli paljon siistimpiä ja helpompia tapauksia :kieh:

meillä kans esikoinen oli paljon helpomppi tapaus joka asiasssa :D tämä neiti on aika vaativa :laugh: ,kiinteistä puolet tulee saman tien ulos suusta :whistle: banaani-riisi puuro ei näköjään ole neidin suosikki :( täytyy kokeila hedelmä puuroa.Mä en tiiä mist johtuu mut tää tyttö herää nykyään monta kerta yöllä |O eikä meina edes nukahtaa heti :kieh: mut maitoa en anna kun aikasintaan klo 5 kun tiedän et pärjää jopa klo 7 asti ilman ,ehkä tekee hampaita kun niitä meillä ei vielä ole :D

Yhteistyössä