LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN SURINAT VKO 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dirlittan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huh, mikä päivä! Leivottiin, tehtiin ruokaa,syötiin.. lumitöitä sai tehdä urakalla ja tein sitten naapurinkin. Hiki virtas ja läski palo :whistle:
Ole ne lastenvaate-kutsut. Kutsuin parisenkymmentä eukkoa, joista paikalle saapui 5. Eli ei ollu menestys, mutta onneks ei turhaa reissua myyjä tehnyt. No, sainpahan pakkaseen paljon vierasvaraa.
Nyt oon ihan puhki, ekan kerran istun nyt tässä koneella-- maate tarttee mennä, eli siis yrittää katsoa Greyn anatomiaa--
Mä kuulkaa meen mun serkun luo, näytän kimperin ohjeen täältä ja pyydän opastusta. Mä kun en tota ilman mallia ymmärrä.
Jahas, meitin pikku-ukot unilla. Eerokin näköjään vietiin yöunille. Nukku lyhyet unet päivällä sisällä. Ulos en uskaltanut viedä, ettei tuuli vie mennessään.

Nyt vaakatasoon, Öitä!

Heippa täältä kinosten keskeltä ja lunta pyryttää vieläkin :o Huomaa että huono ilma ollu tänään koko suomessa kun tekstiä on pukannut tänne urakalla ;)

Laitoin viime yöksi pimennysverhon eteen patentit ettei valo paista aamulla välistä ja Ella herää sen takia. P-marat sanon minä.Viime yönä heräs puolentoista tunnin välein itkemään täysiä ja 05 päätti ettei enää uni tule silmään. |O |O Mikähän kumma siinä on ettei tuo neiti malta nukkua???Kyllä VIIIIRAAAAA mamman mieltä!!!

Viikonloppuna lähdetään koko perhe Raumalle kummityttöä katsomaan.Jännittää jo valmiiksi miten tulee niin pitkä ajomatka sujumaan.Ystäväni soitti että tulevat koko perhe meille maanantaista keskiviikkoon. Heillä on kuukauden vanhempi poika ku mein Ella.Eli hulinaa tiedossa ja taidan joutua olemaan nettipimennossa pe-ke.Huh,pitää jo ruveta henkisesti valmistautuu :D

Alkuperäinen kirjoittaja vip1:
Heippa täältä kinosten keskeltä ja lunta pyryttää vieläkin :o Huomaa että huono ilma ollu tänään koko suomessa kun tekstiä on pukannut tänne urakalla ;)

Pikasesti täällä käväisen ennen pehkuihin menoa. Ja muutes ei koko Suomessa ole ollut huono ilma

;) Tulkaa tänne pohjoiseen, täällä paistanut aurinko koko päivän :wave: Eikä kyllä lumisateesta oo ollu tietoakaan =) Onneks ja toivottavasti ei tuukkaan! Meillä taidettiin päästä Eemilin taudin kanssa aika vähällä, koputtaa puuta. Alkaa olla jo ihan entisensä.

Minä täällä olen pähkäillyt maitomäärien kanssa, sanokaas mulle mikä se on 5kik ikäiselle ja miten se lasketaan, että saa siis sen kalkkimäärän mitä tarttee päivässä :/ Ku Eemil ei jaksa juoda mitään älyttömiä. Hyvä jos 700ml päivässä menee. Ja kun neuvolassa puhui että 700-1200 se toinen terkka ja joteskin en kaikessa muussakaan luota siihen, oma terkka oli lomalla... tuntui vaan niin äärettömälle määrälle. Nyt olen sitä määrää tässä nyt laskeskellut. Onko todella noin?

Meillä näyttää sitten olevan imetys jutut ohi, jotenkin haikeetakin. Mutta toisaalta, on tässä itse ollut niin kovilla kun on raskaana ja imettää, vaikkakin sen kerrankin päivässä.

Mä en tajua, mun päähän ei uppoa, enkö mä pysty käsittämään vai olenko hieman yksinkertainen? MUTTA tarvitsen vissiin kuva ohjeet tuohon pipon ompeluun kirkkaan keltaisilla viivoilla kuvissa opastettuna vaihevaiheelta mistä ommellaan ja minne ja miten päin kangas jne?? :o :ashamed: :D

Tytteli: Meillä neiti juo maitoa ehkä tuon 700ml/vrk, mutta myös soseita kaksi purkkia ja iltapuuroa joskus. Tuosta maitomäärästä on siis yleensä 200ml velliä. =) Jos soseita ei menisi yhtään niin silloin jois varmaan 1000-1200ml/vrk.

Alkuperäinen kirjoittaja milli78:
Mä en tajua, mun päähän ei uppoa, enkö mä pysty käsittämään vai olenko hieman yksinkertainen? MUTTA tarvitsen vissiin kuva ohjeet tuohon pipon ompeluun kirkkaan keltaisilla viivoilla kuvissa opastettuna vaihevaiheelta mistä ommellaan ja minne ja miten päin kangas jne?? :o :ashamed: :D

Tytteli: Meillä neiti juo maitoa ehkä tuon 700ml/vrk, mutta myös soseita kaksi purkkia ja iltapuuroa joskus. Tuosta maitomäärästä on siis yleensä 200ml velliä. =) Jos soseita ei menisi yhtään niin silloin jois varmaan 1000-1200ml/vrk.

Juu, kun meilläkin syödään noita soseitakin ja olen laskenut noihin määriin tietty vellitkin
:/ Varmaan jos tosiaankaan ei söis noita soseita, menis varmaan paljon enemmän.. Ei vaan äärettömiä jaksa juoda, mikä minustakin on selvää kun syö muutakin. Mutta mietityttää vaan että saa sen kalkkimäärän mitä tarvii :/

milli minä tein niillä enjan ohjeilla. eli ensin leikkaa kankaasta pala mikä on 45x31cm. sitten taita kahtia niin että oikeat puolet on vastakkain. sitten ompele se 31cm olevat reunat yhteen (laitoin omaani tämän sauman pipon sivulle). tämän jälkeen pitää ommella enää yks reuna, ja se sauma tulee sinne myssyn sisälle. hankala selittää mikä reuna se on mutta kun kääntelet sitä palasta niin hoksaat kyllä, tsemppiä!

eli siis koko aikana pitää ommella ainoastaan 2 reunaa, ja siinä viimosessa ommellaan kaikki 4 reunaa yhteen.

On hienoja pipoja. Mä taidan kanssa harkita tollasen tekemisen kesäksi... Kunhan ensin saisin nämä kalusteet pystyyn...

Ai niin, tossa kymppiuutisissakin oli tosta espoon pankkiryöstöstä. Isännän valmentaja oli siinä haastateltavana... Vähänkö olen naureskellut sille... Ukolla hiukset pystyssä (tais jäädä kampa kotiin aamulla) :saint: :D Pitääkin muistaa kohta laitaa tekstari hälle... meidän julkkis :laugh: :laugh:

Muuten meillä ei mitään ihmeellistä. Eemeli on alkanut herätä siinä aamulla kuuden aikoihin, mutta leikkii leluillaan nätisti siihen seittemään asti. Illalla hädin tuskin jaksaa enää valvoa ysiin asti, kuten on aina ennen valvonut. Ruoka on alkanut maistua ihan urakalla. Uusia taitoja on tullut toi lantion liikkuminen :D On muuten notkea :laugh: Ei pysy poika paikoillaan enää...
Minä teen ainakin vielä kuolemaa. Vuodan kuin niagara ja mikään särkylääke ei tehoa, edes kolmioista ole mitään hyötyä... No jospa tää huomenna viimeistään alkais helpottamaan (siis ainakin kivut)...

Nyt mä meen nukkumaan ja yritän saada unta edes vähän... Pitää varmaan varata särkylääkettä ja juotavaa, niin ei tartte yöllä lähteä alas hakemaan... Vielä kun olis se mikro siellä :D

Heipat pitkästä aikaa! Taustaillu oon kyllä hyvinkin ahkerasti mut tää kirjottaminen on olevinaaan niin hankalaa :headwall:
Missäs Minsu ja Mamma3 luuraa? Taustalla kans vai?

Hienoja pipoja ootte tehny. Multa ei noi käsityöt onnistu, hyvä jos joskus housuni saan lyhennettyä. Ja niistäkin tulee usein vielä eripituiset :laugh:

Imettäjät! Onko kaikilla jo kuukautiset alkanut? Täällä ei vielä tietoakaan koko kuukautisista, toisaalta hyvä niin mut toisaalta odottaa et koska ne alkaa kun imetyskerrat on vähentynyt kiinteitten alottamisen myötä.

Entäs onko teidän miehet ollut vauveleitten kanssa yötä niin että ootte ite ollut juhlimassa? Mulle tarjoutu tilaisuus tai tuli kutsu naisten iltaan lauantaina ja nyt koko ajan arvon mennäkkö vaiko eikö!!?? :attn: Jotenkin ajatuksesta tulee huono omatunto vaikka mieli tekis tosi paljon mennä

:ashamed:

Tytteli Mun käsityksen mukaan tuo 700-1200ml/vrk on se määrä mikä täytys mennä jos ei soseita syö. puol vuotiaan pitäs se 500ml saada maitoo jos soseita syö ihan hyvin. näin mulle kerrottu. Meillähän ei soseita syödä vielä olleskaan ja silti maitoo menee VAAN 500-800ml ja kuiteski typy kasvaa pituuttakin 3cm/kk. Painoa tulee hintsusti,mutta tulee kuiteski.
Tänään just allergialääkäri katsoi typyn käyriä eikä ollut olleskaan huolestunut,vaikka minä olenkin :( . Jotkut ne vaan tulee toimeen pienemmällä määrällä :)
Eli siis varmasti teille kalkkimäärä täyttyy jos maitoa tuo 700ml menee :hug:

meillä menee 3 purkkia sosetta päivässä ja maitoa menee vellit mukaan lukien oikeestaan se 1000ml,meillä poika siis syö melkein koko ajan..ihanaa,poitsu nukkumassa,sain kattoo greyn anatomian ilman häirintää ja masu on täynnä :D ja ilta lääke otettu eli melkosta rento meininki..jospa sitä maate menis..
ihania "kimpereitä" ootte tehny,ja mallit ovat todella suloisia..

huomisiin ja hyvää yötä

Tiipii, sä ootkin löytänyt vähän erilaisia kankaita :) ! Hienot pipot!

Valkosorsa, mulla ei ole menkat alkanut, enkä niitä odota :kieh: Minä en oo lähtenyt vauvan viereltä vielä mihinkään muualle kuin kauppaan ja muitten lasten kans ulos. Mä en osaa kuvitellakaan vielä jättäväni yöksi kenenkään kanssa, ihan jo imetyksenkin takia. Mutta mä oonkin tässä asiassa "vähän vauhko" ;) . Tänään taas totesin, että tuo vauva ei meinaa enää iltasin olla isukin kanssa tyytyväinen. Niin nytkin sitten minä seurustelin koko illan ja jätin omat juttuni... Kai me näin saadaan vauva vaan vielä enemmän kiintyyn muhun, mutta en mä jaksa kovin kauaa kuunnella sitä itkua tai kitinää, jos vauva on isukin kanssa. Päivällä kyllä menee paremmin, mutta illat... On isukille helppoa :D ja oikeesti, meillä tuo isukki on vaan tyytyväinen, kun saa olla itekseen, vaikka tietty hetkellisesti voi harmittaakin, kun vauva hänen kanssaan alkaa kitiseen.

Oltiin pientä vauvaa kattoon ja tuo meidän neiti oli tooooodella iso possu siinä rinnalla :/ . Voi hitsi, näytti tosiaan oikein tankilta :whistle: . Rumasti kai sanottu, mutta siltä näytti. Onneksi kotona oli taas pikkuinen :heart: . Miten sen aina unohtaakin niin nopsaan, että kuinka pieniä ne vastasyntyneet onkaan.

Mä kans just suihkussa aattelin (hah, pyöritte kokoajan mielessä :laugh: ) mamma3. Mamma ottaa pyrähdyksiä, on pitkään hiljaa ja sitten taas parina päivänä avaa suunsa :) . Pääasia, ettei jätä kokonaan :) . Mites mahtaa Milekon pesue jaksella? Ja kenes piti testailla? Pikkumyyn ainakin vai? Testatkaas jo ja tulkaa kertomaan |O !!!

Mä meen kans nukkuun, tai ainakin yrittään. Ihmeen virkee taas illan ollut, vaikka ihan liian vähäisillä unilla. Ja että nää päivät menee nopeeta!! Mä haluisin päiviin puolet lisää :attn: :attn: :attn: !!!

Huomenta!! Eero herätti kuudenaikaan iloisesti jokellellen =) Mikäs siinä sitten muu autooi, kuin nousta ylös. Onnikin hetkenpäästä kömpi ylös.
Aamupala nautittu. Avoimeen lähdetään ja pääsee stigalla!! Jotain iloja tästä lumentulosta.

Vaatekutsuista: Siellä oli aika paljon samoja, kuin edellisessä esittelyssä. Onnille löysin paidan ja Eerolle ostin Tikru-aiheisen t-paita+housut-setin sekä yhdet housut. Olivat niin ihanan pehmoisen oloiset. Ruokalappuja oli lisää ja uusi kuvia. Pakko oli ostaa uus I love my mummy-ruokalappu edellisen tilalle, jonka pilasin kuivausrummussa. Auto-kuvallisenkin ostin.
Mä koitan vaikka ottaa kuvat niistä vaatteista ja saada tänne, joskus---
Nyt on mentävä suihkuun, että saa taas hikoilla ulkona =)
Jospa päivällä sais istua hetken rauhassa koneella.

Tytteli: Pakko kysyä, vieläkös se aurinko teillä pohjosessa paistaa?? Vai löysikös lumisade teillekin?? (Pekka kertoi, että olis sinne löytänyt) :whistle:

Huomenta!

Täällä tulee taas lunta... On se hyvä, että koko talven lumet tulee kerralla... :o Ja huomiseksi luvattiinkin jo +3- +5 astetta ja aurinkoa... lähtee ne lumet samalla :D Ihan älytöntä tälläinen..

En mäkään tykkää jättää lasta yöksi silloin, kun äippä lähtee juhlimaan... Joten meillä eemeli ei vielä jää muuta kuin kotiin isin kanssa. En mä vielä haluis jättää niin, että molemmat on poissa koko yön. Kyllä mä haluan, että toinen on lähellä suurimmaksi osaksi. On turvallisempi mieli lähteä. Illaksi lähteminen onkin sitten ihan eri asia. Kyllä voisin jättää anopille illaksi.

Mitähän muuta minun pitikään kommentoida? Pesuaineet on tulossa.... Tai siis ne oli tulossa jo ennen pääsiäistä, odottelen vain postipoikaa tuomaan pakettia... Luulis, että olis tullut jo, mutta kaipa toi pääsiäinen sotki taas tätäkin asiaa.

Mutta joo, jos vaikka menis taas tekemään jotain järkevää....

Huomenta vaan kaikille!
Taas oli rikkonainen yö takana, hieman väsyttää. :/ Join illalla seittemän aikaan pari kuppia kahvia, oliko sillä vaikutusta pojun parin tunnin pätkäuniin?

Alkuperäinen kirjoittaja valkosorsa:
Imettäjät! Onko kaikilla jo kuukautiset alkanut? Täällä ei vielä tietoakaan koko kuukautisista, toisaalta hyvä niin mut toisaalta odottaa et koska ne alkaa kun imetyskerrat on vähentynyt kiinteitten alottamisen myötä.

Entäs onko teidän miehet ollut vauveleitten kanssa yötä niin että ootte ite ollut juhlimassa? Mulle tarjoutu tilaisuus tai tuli kutsu naisten iltaan lauantaina ja nyt koko ajan arvon mennäkkö vaiko eikö!!?? :attn: Jotenkin ajatuksesta tulee huono omatunto vaikka mieli tekis tosi paljon mennä

:ashamed:

Mulla ei ole vielä menkat alkaneet, täysimetyksellä mennään eikä soseita olla vielä maisteltu. Mun puolesta ne vois jäädä kokonaan tulematta, en kaipaa yhtään.
Ja tuosta yöjutusta. Vaikeaahan se päätös on tehdä. Teit niin tai näin, niin silti harmittaa. Miehesi kyllä varmasti pärjää vauvan kanssa yön, mutta miten sinä pärjäät. ;) Ainahan sitä voi palata takaisin kotiin aikaisemmin, jos tulee liian kova ikävä. Meillä poju on ollut yön ilman äitiä ja hyvin on mennyt.

Huomenta :wave:
Menkoista minulla menkat alkoivat noin 7 viikkoa synnytyksestä, vaikka täysimetyksellä oltiin..Syynä tähän oli varmasti se, että yösyötöt meiltä jäi pois jo 2-3 viikon ikäisenä..eli pitkä syöttöväli.
Minä en ole vielä edes miettinyt illanviettoja..eipä kyllä ole ollut tarvettakaan, kun kaikki kaverit on satojen kilometrien päässä :ashamed: mutta aivan varmasti vauva pärjää isän kanssa. Nämä illanvietto jutut on niin henkilökohtaisia, miten niihin suhtautuu..haluaako/pystyykö vauvaa jättämään hoitoon eli paras kuunnella omia tuntemuksia ja toimia niiden mukaan :)
Pitäisköhän tänään tehdä vielä parit pipot...(miten monta hattua/pipoa tuo lapsi oikein tarvitsee :whistle: ..)

voihan helevetti mikä yö! tyttö heräili taas vähän väliä tissittelemään |O välillä oltiin pystyssä puolen tunnin välein, pisin pätkä minkä nukku yhtäjaksosesti oli klo 5-7 :headwall:

hampaita ainakin näyttää tulevan...toivottavasti johtuski vaan siitä nämä heräilyt eikä mistään ylikorostuneesta tavasta yösyömiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja Vilma-Onni:
Huomenta!! Eero herätti kuudenaikaan iloisesti jokellellen =) Mikäs siinä sitten muu autooi, kuin nousta ylös. Onnikin hetkenpäästä kömpi ylös.
Aamupala nautittu. Avoimeen lähdetään ja pääsee stigalla!! Jotain iloja tästä lumentulosta.

Vaatekutsuista: Siellä oli aika paljon samoja, kuin edellisessä esittelyssä. Onnille löysin paidan ja Eerolle ostin Tikru-aiheisen t-paita+housut-setin sekä yhdet housut. Olivat niin ihanan pehmoisen oloiset. Ruokalappuja oli lisää ja uusi kuvia. Pakko oli ostaa uus I love my mummy-ruokalappu edellisen tilalle, jonka pilasin kuivausrummussa. Auto-kuvallisenkin ostin.
Mä koitan vaikka ottaa kuvat niistä vaatteista ja saada tänne, joskus---
Nyt on mentävä suihkuun, että saa taas hikoilla ulkona =)
Jospa päivällä sais istua hetken rauhassa koneella.

Tytteli: Pakko kysyä, vieläkös se aurinko teillä pohjosessa paistaa?? Vai löysikös lumisade teillekin?? (Pekka kertoi, että olis sinne löytänyt) :whistle:

Ei ainakaan ole vielä se sade löytänyt, mutta aurinkoa ei näy :| Toivottavasti menis tämän Keminmaan ohi :whistle:

muoks :snotty: kattoinki tarkemmin pihalle, yön aikana on satanut lunta |O :kieh: sen verran, että kolalle löytyy hommaa ainakin vähin... toivotaan ettei tuu lisää :|

Yhteistyössä