LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN SURINAT VKO 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dirlittan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Meilläkin tökkii noi omatekoiset soseet pojalla, en tajua? Luulisi että on juuri päinvastoin..Ja kokista se ei voi olla kiinni :whistle:

Mä luulen, että siinä on se vika, että kaupan soseet on niin älyttömän sileitä ja pehmeitä. Kotona mä en ainakaan saa niistä niin sileitä. Jos ei nuo "sattumat" oikein kelpaa pojulle. Ja toisaalta onhan ne vähän eri makuisiakin, kun kaupan tavarassa on sitä riisintärkkelystä mukana. Olen jossain välissä saanut paremmin menemään, kun sekottaa molempia sekaisin, mutta ei muuten.

No onneksi noi marjasoseet menee ihan kotikutoisinakin, enkä edes vedä niitä minkään siivilän läpi. Ainakin vadelma menee ihan noin vain.

Soseista..minä alan antaa ainoastaan itsetehtyjä soseita ettei pääse kaupansoseiden makuun..Huomasin vanhempien lasten kohdalla että oli virhe tarjota kaupansoseita ennenkuin oli soseiden syöminen päässyt hyvään vauhtiin..Tietysti reissussa ollessa valmiit soseet on käteviä ja lähes ehdottomia..mutta kun nuo tottuvat niin helposti noihin kaupan sileisiin soseisiin :kieh:

Siis muillakin on ongelmia saada syòmààn kotitekoista sosetta Noihin kaupan mòssòihin varmaan laitetaan ties mità ettà saadaan maukkaimmaksi, myòs kaupan hedelmàt kelpaa neidille paremmin.. Mà jo ajattelin ettà meillà on maailman ensimmàinen valmisruokien kannattaja vauva :D Sileità saan kyllà noista soseista ettà ei se ole ongelma, mutta jotenkin maku ei kelpaa lurulle... :/ En kyllà vielà ole luovuttanut enka aiokaan..kun suu aina aukeaa ja kaikki menee alas, ettà eikòhàn annika siihen totu.. ajattelin vaan ettà oiskohan siihen jotain mausteita jota voisi lisàtà... ? Mites tuota riisià olette antaneet muksuille? Ootteko senkin soseuttaneet vai myydàànkò siellà erikseen jotain vauvariisià.. Tààllà mà olen katsonut ettà myydàn vauva pastaa, jota aattelin jauhelihan jàlkeen koklata (pastaa + tomaattijauheliha kastike :p ) Ikàsuositus oli jopa 4 kk ylòspàin.. =)

terkut avoimesta!
Mä ostin anopille tuon antilooppi-syöttiksen ja harmittelin, kun ei kotio semmosta hommattu. Siinä kun on vyökin valmiina. Anoppi myi sen tuolin sit eteenpäin, kun ei tiedetty tuleeko sille enää käyttöä.

Mä haluun kangaskauppaan ja haluun testata kimperin tekoa. Saa sitten kaikki tuttujen vauvat uuden kesälookin ;)

Eero alkaa heräileen toisilta uniltaan. Onni kiukkuaa väsyneenä, mutta ei muka väsytä..
Jopas mä kerkesin koneella istuun vartin, jee...

Soseista vielä. Eero syö onneksi munkin tekosia- riisistä munkin piti kysyä, että ihanko tavallista riisiä annatte? Mä en sitä oo koskaan ees ajatellu Onnin aikaan. Mä teen myös niin, että laitan omatekosen nyytin lihasosetta ja purkin maissisosetta. Ne kun sekottaa niin uppoo. Mä kun kerran Onnille tein maissista soseen, enkä toiste siihen urakkaan ryhdy!!
Mutta annan siis eri kasvissosetta ja lisään kanaa tai nautaa, mitä on nyt pakkasessa tehtynä.

Alkuperäinen kirjoittaja Heidi25:
Taidanpa kàydà màkin hakemassa ikealta tuon syòttòtuolin kun noin halvalla saa! Onko muuten hyvà selàlle, tukeva?

Minusta on, ja itsellä siinä on Pikku-Piian istuinpehmuste joka pienentää tuolia. Siitä saa myös ne vyöt pujotettua käyttöön.

Valkosorsa: Taustaillut olen minäki.. :ashamed: Jotenki välillä tulee niin laiskaksi ettei jaksa näpytellä. Tai sitten jos jaksaisi niin typy on hereillä eikä anna. :D

Tyttelille piti jo ajat sitten vastata, että tuollainen musteloinen meilläki on, ihanasti alkoi muutama päivä sitten tiputtamaan karvaa..

Dirlittan: Etusivun listaan saa meidätkin laittaa, eli minsu 29.10 rv 42+4 Mea 3800g 51,5cm.

Kivan näkösiä nuo teidän pipot! On kyllä hauskaa kun saatte noita villityksiä aina!:D

Kyll mä äsken vedin riisin broilerin ohessa sauvalla soseeksi. Ja en mä saa siitä niin sileetä vaikka mitä tekis... tai no kai sen sais jos viittis jonkun siivilän läpi vetää, mutta... Just oli uusimmassa kaksplussassa (vai oliko se telkussa), kun Jyrki Sukulakin sanoi että lasten pitäisi oppia heti noihin sattumiin. Ei sen soseen tartte olla niin sileetä kuin kaupassa on. Mutta eipä noi kaupan soseet oikein maistu miltään, joten jos siinä on se vika... ?

Meillä ollu kaikilla muksuila sama, kaupan soseet uppoo paremmin..heti kun ovat alkaneet sietää niitä sattumia, olen enämpi ja enämpi siirtynyt kotikutoiseen ruokaan..Ja hyvin on onnistunut, ei noi 7 ja 10 v enää syö kaupan soseita :laugh: :laugh:

Minsu, kiva kuulla sinustakin:) Lisään tonne listaan, pääsette meidän kanssa samalle päivälle:)

hmmm... meillà olisi tuollaista jauheena olevaa riisià... viittiskòhàn koklata sità tuon kanan kanssa =) Mutta olen niiiiin samaa mieltà LillaStinan kanssa noista sattumista! Munkin mielestà on ihan hyvà ettà alusta asti on jotain palasia seassa, oppii heti siihenkin! Sen takiakin en mielellààn antelisi noita jauho riisejà- ja maissia. Siis myyvàt paketeissa riisistà ja maissista tehtyà jauhoa jota voi sitten latrata joko maidon tai veden kanssa sellaiseksi sileàksi puuroksi.. Helpointa , mutta ei ehkà niin halvinta tai maukkainta, olisivat nuo jauhot mutta mutta... Ei meinaa antaa luonne periksi, jotenkin tuntuu ettà aito ruoka on parhainta :/

Pessi lähettää terkkuja kaikille kavereille =)

Piituli,maksoin mökin vihdoin =) Ja eipä oo mulla ollu kun ne yhdet menkat vasta joskus aikoja sit ja Pessi nyt 6kk ja imetys lopetettiin vuoden vaihteessa... :o
Jahas ja kun mä pääsen istuun niin molemmat pojat herää huutaan...ihmekkös tuo.

:wave: minä luuraan täällä :) taustaillu kun ei oikein löydy jutun juurta..hatuttaa toi meitin piski..oli viimeyönä vähän ahkeroinu, matossa jumalaton reikä ja sen seurauksena oksennusta porraskäytävässä :kieh: Nyt sais koiran kun hakee vaan pois...

Me luurattiin kaupungilla koko perheellä kun mies on talvilomalla. Kerrankin käytiin vaateostoksilla ilman kummankaan kiukuttelua ja :attn: Essille ei ostettu mitään vaan meille vanhemmille ainoastaan :laugh: Ja käytiin Amarillossa syömässä sekä sain vaihtaa kahdesti vaipan siellä :whistle: Toinen oli kunnon kakkavaippa, hankalaa oli vaihtaa vaippaa kapealla pöydällä invavessassa, kun lapsi pyörii ihmeissään ja kattelee outoa huonetta.

Tekis mieli vielä livahtaa kangaskauppaan, saas nähdä pääseekö tästä...

kyllä nuo teinit on kranttuja..hitto ravattiin tuolla kaupungilla yksille ettimässä farkkuja..sitten poltin päreeni ja yhessä kaupassa sanoin että jos ei tämän kaupan tarjonta miellytä kävelkää entisissä housuissa :headwall: ja johan rupes löytymään..

venlalle piti sitten sortua lindexistä ostamaan kesäksi aivan ihana vihreä paita jossa housut mukana,omppukuvioita oli housuissa..ja sitten sellanen mekko/essu systeemi jossa oli kans housut samassa...
itelle en taaskaan saanut yhtikäs mitään :(

tyty tossa nukkuu,isäntä tekemässä lumitöitä..minuukin väsyttää |O

Heippa kaikille tosi pitkästä aikaa,

PIITULI - mökki on nyt maksettu. Anteeksi kun kesti, unohdin koko asian :ashamed:

En ole läheskään joka päivä täällä nyt käynyt lukemassa ja olen vähän pihalla kaikesta. Mielessä olette olleet enkä suinkaan ole unohtamassa teitä - mutta päivät ovat niin täynnä, että palstailu on jäänyt vähemmälle.

Huomasin reilu kuukausi sitten, että alan tulla mökkihöperöksi. Paljon olin menossa silloinkin, mutta silti oli paljon päiviä että olin vain kotosalla Hilmukan kanssa. Seinät alkoivat kaatua päälle.. nyt meillä on sitten paljon harrastuksia ja käydään ahkerasti muiden mammojen kanssa ihan vain kyläilemässä ja kahvittelemassa. Ja sitten on tietysti päälle nuo opiskelujutut. Tänään käytiiin Babybiossa ja jäätiin sitten vielä muskarin kautta tutuksi tulleen mamman ja heidän pikkuisen kanssa kaupungille pyörimään. Reissuun lähdettiin 9.30 ja kotona olin viideltä :)

Kiinteät aloitettiin hiljalleen viime viikolla, syystä että Hilmaa kiinnosti kaikki ruoka niin paljon. Yrittää napata kaiken kädestä ja seuraa tarkasti mitä suuhun menee. Tänään meinasi viedä mamman hampurilaisen kädestä :laugh: Mutta aika pieniä määriä vielä syödään, maitoa kun multa vielä tulee hyvin.

Yritän nyt lukea noita viestejä vähän taaksepäin, jotta pääsen taas kartalle..

Yhteistyössä