LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN SURINAT VKO 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dirlittan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä laitoin Aatun jo yöunille kun ei ole kunnon unia nukkunut koko päivänä. Käytiin päivällä asioilla ja se vissiin häiritsi tuon rytmiä niin ettei mistään tullut mitään. Anni ja isä on uimassa joten mulla on omaa aikaa ainakin tunti :D Hain tuohon jo uusimman kaksplussan jos sitä vaikka hetken lukisin ja sitten katson salatut elämät rauhassa.

Ostin tänään Mammin ensimukin, mutta eipä tuo ymmärtänyt senkään päälle mitään. Puri vaan sitä korkkia ihan raivona. Mulla tulee kohta paniikki kun vauva ei opi mistään juomaan mitään. Ei kai se muuten haittaa, mutta jos multa loppuukin maito joku kaunis päivä. Tuntuu kyllä että ei kai tämä maito voi enää yhtäkkiä loppua kun on kerran tähänkin asti riittänyt, mutta silti mietityttää kovasti.

No mutta nyt sohvalle.
:wave:

no nyt on ½-vuotis synttärit lusittu... Siiri vierasti ihan kauheesti mun kummisedän vaimoa :o ei oo ketään vierastanu tolleen ennen... aika hassua.
tässä lupaamani kuva kakusta... joka tosin on melkein syöty :D

mut nyt soffalle maate ku koko illan ollu pystyssä...

Alkuperäinen kirjoittaja minsu:
Valkosorsa: Taustaillut olen minäki.. :ashamed: Jotenki välillä tulee niin laiskaksi ettei jaksa näpytellä. Tai sitten jos jaksaisi niin typy on hereillä eikä anna. :D

Tyttelille piti jo ajat sitten vastata, että tuollainen musteloinen meilläki on, ihanasti alkoi muutama päivä sitten tiputtamaan karvaa..

Dirlittan: Etusivun listaan saa meidätkin laittaa, eli minsu 29.10 rv 42+4 Mea 3800g 51,5cm.

Kivan näkösiä nuo teidän pipot! On kyllä hauskaa kun saatte noita villityksiä aina!:D

Ai kun mukava, että teilläkin mustiainen kotosalla

;) Niin olikos teillä minkäikäinen grotsku, jostain mulla se käsitys että nuori pakkaus vielä? Ja nyt kun kuulin, että teillä groenendael, minun kiinnostushan vanhana belgi-ihmisenä heräsi, että mikäs tai siis minkäniminen koiruli on kyseessä :D Aika paljon mekin aikaisemmin reissattiin noissa koira jutuissa pitkin Suomea, että tunnen ja tiedän noita kenneleitä. Jos et halua mulle vastata täällä, voit yksäriäkin laittaa. Pakko ei tietty oo jos et halua. Mullahan tuo koiruli on jo 10v vanha, vaikkei uskoisi, on sellainen energiapakkaus! Se meidän vanhempi narttu jouduttiin lopettamaan viime kesänä :'( Se oli minun eka belgi ja oli kyllä kova pala. En tiedä kuin hyvin tunnet belgi linjoja, mutta tuo minun vanhempi oli kennelistä Black Shock (Classic) ja tämä nuorempi sen jälkeläinen Chimney Sweep´s Abigail. Donatrixia virtaa tämän nuoremman verissä myöskin (isä ja Duke v´t Belgish Schoon oli tuon vanhemman isä. Dukehan kuoli vain vähän ennen muutamaa kuukautta ennen, melkein 16v. Finnoir kennelistä oli tuo uros =) Minä olen ollut alusta lähtien tällainen belgi höperö :whistle: Vaikka meillä oli aikanaa kultainen noutaja kotona, vasta belgi sykähdytti. Kunhan lapset vähän kasvaa, haluan kyllä tänne sellaisen mustan pikku karvakasan kasvamaan =)

Toivottavsti ei ollut sekavaa tekstiä ja ei hirveesti lipsunut palstan aiheesta, mutta täällä on kyllä puhuttu vaikka mistä. Just sain pojan nukkumaan ja huomasin Minsun vastanneen, piti ihan heti alkaa kirjoittamaan :laugh:

*muoks juu ja tiedän mitä se karvanlähtö on :| meillä onneks nyt uus tulossa, mutta kunhan taas alkaa pudottamaan, imuri raikaa..

soseista Mie annoin Ellalle tänään eka kertaa sitä banaanipuuroa (muksu,hyvänyönpuuro)..ei ole mistään vielä noin kovasti irvistellyt.Puistatteli päätään ja kakoi kaiken ulos :laugh: Ei tainnu herkkua ollakkaan meidän neitille.Hää tykkää hirveesti ihan perus eloveena kaurapuurosta ja siihen sekotettu sosetta.Aika täynnähän se on paakkuja mut hyvin uppoo.Kaupan soseista lemppariksi on löytynyt punakampela ja peruna.Pitäs itekkin tehdä enempi ruokaa pakkaseen.Oon vaan niin laiska :ashamed:

Menkoista ei täällä tietoakaan vaikka nyt on aika paljon vähentyny imetys.Tosin miula on aina muutenkin ollu toooosi epäsäännölliset.Mie oon varmaan ainut joka odottaa kovasti jo menkkojen alkamista,haluu pieniä vauvoja lissää :saint: Mites missäs ne meidän testaajat on?? Onko tullut uusia vauvauutisia?

Huomenna lähdetään tosiaan aamulla reissuun ja sunnuntaina palataan.Elikkäs hyvää viikonloppua kaikille :wave: Meikä palaa sunnuntaina teemaan taas. =)

nyt ois hommat tehty,aika levähtää pikkasen..tein ihanaa feta salaattiakin..enpä oo tänään viel kerenny syödä ku yhen suklaa vanukkaan ja kahvilla keksin :ashamed:
taitaa kuopiossa olla lauantaina tapaaminen hassua kun mua ei oo kututtu eikä informoitu mitenkää :/

Mulla on mennyt ihan ohitse tuo syöttötuoli homma. Minkäslainen siellä Ikeassa se tuoli oikein on, mistä puhutte? Iski mullakin uteliaisuus, kun meilläkin sen osto ihan lähiaikoina. Jos vaikka kävis tuolla Haaparannalla :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
tytteli,käys kato ikean sivuilta =) kuis muuten masu kaveri jakselee?joko liikkeet tuntuu?ja jokos teil oli se rakenne ultra?
Antilop syöttis
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/00069725
Antilop tarjotin
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/40076093
Tässä tämä on.... :D

Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
tytteli,käys kato ikean sivuilta =) kuis muuten masu kaveri jakselee?joko liikkeet tuntuu?ja jokos teil oli se rakenne ultra?

Joo pitääpä käydä, tais olla tuossa alemmassa linkkiäkin, kiitos Piituli

=) Hyvin kaveri jakselee, viime viikon maanantaina käytiin neuvolassakin, Eemil isoveljenä mukana ;) Hyvin kuuluu sydänäänet ja kova on siellä mahassa meno. Joo kyllä on jo välistä alkanut tuntua sellaista pientä hentoa, alkuun piti ihan keskittyä ja miettiä oliko se sitä, mutta sitä se on =) Ja maha on alkanut kasvaa! Ihan näkee jo. Se rakenneultra on 24.4, ettei vielä ole ollut. Ellotuksen tunteetkin alkaa pikkuhiljaa väistyä, tuntuu jo vähin sille että elämä voittaa. Ainakin välillä.

Heipat täältäkin tänään :wave: !

Vipille hyvää lomaa :) ! Ihanaa, kun Santti pitänyt vauvalle oikein kemut :heart: . Niinhän mekin ekalle, mutta sitten on kemut jäänyt noilta kahdelta... Yleensä koitan kyllä olla tosi tasapuolinen, mutta puolivuotisbileet sai vaan eka :snotty: .

Hitto kun en osaa lainata enkä ala nyt kokeileenkaan. Miten sitä oppis, ettei ne työt tekemällä lopu? Totesi Enja... NIINPÄ!!!! Toi sopis mulle jotenkin niin hyvin. Laukkaan täällä kokoajan tekemässä jotain. Ja kokoajan keksin lisää, niin että kokoajan on jotain tekemättä... Sinänsä tykkäänkin näin ja ei ainkaan pitkästy, mutta kyllä välillä tuntuu, että kai sitä joskus vois vaan ollakin. Mä en enää osaa :headwall: . Paitti tietty istun tässä koneella välillä ja illan telkkarihetki, mutta siinä on mun istumiset, saatikka että makaisin. Huomaan, että nyt on viime aikoina, kun väsyttänyt yövalvomisetkin, niin välillä ketuttanut, kun kokoajan on jotain hommaa. Itepä sen homman täällä järjestän ja mitäs vaadin, että kaiken pitää olla melkeisten tiptop :ashamed: .

Katjanna, mä en oo nyt huomannut (ihme!!) miettiä maidon loppumista. Olis jännä kokeilla, että suostuuko tuo tuttipulloa syömään... En vaan taida viittiä kokeilla, kun ei sinällään ole tarvetta. Jotain mukia voiskin kokeilla, ruuan päälle vettä vaikka hörppy. Kai se sit jos maito loppuis, alkais vauva vähitellen jollain muulla konstia nesteensä ottamaan? Eikä kai sun maito lopu :) , toivottavasti ei munkaan :) .

Jaapa jaapa, en oo pitkään aikaan kunnolla ehtinyt käydä kerhon puolella, jos vaikka pistäytyis, vaikka en taida nytkään sen enempiä perehtyä.

hienoa..mä kans mietin ekoja liikkeiden tuntuja varmaan monta päivää et olikohan se nyt jotain :laugh: tuntu et 3 pientä kuplaa puhkes..ja liikkeitähän ne oli ku niitä alko tulla useempaa..ja arvaappa säikähdinkö elämäni ensimmäistä harjoitus supistusta :laugh: piti ihan kaks kertaa miettiä mikäs se tuo oli :laugh:

niin ei kyl varmaan kannata opettaa enää tuttipulloon jos ei oo sellasesta syönykkää..niitä nokkamukejakin on sellasia joissa on ns.tippalukko,vaikkakin varmaan kaikki jo tietää tollaset :laugh: me saatiin tänään eka tollanen nokkamuki ja arvelin antaa poitsulle sen joku päivä käteen ja laittaa vettä sinne..meillä tykätään juoda vettä välillä..

Voi että, on se kyllä niin hassua, että joku meistä on jo raskaana uudelleen :) :heart: . Kiva lukea Tyttelin tuntemuksia. On se niin spesiaalia aikaa tuo raskaus :heart: . Ja meillä menee ukko huomenna siihen sterilisaatioon |O . Sitä on siirretty ja siirretty ja mä jo jossain vaiheessa aattelin, että tää on kohtalon juttu, että me joudutaan siirtään, että vahinko ehtis tapahuta :kieh: . Ei ole tapahtunut ja oikeesti varmasti hyvä niin. Mutta aina voi haaveilla... Huominen tosin vie siivet haaveilta :laugh:

Meillä ihan paras nokkamuki on ollut se Tupperin silikonikantinen muki. Oli niin "joustava" se nokkaosa. Niitähän ei enää valmisteta, kun menivät vissiin aika herkästi rikki. Meilläkin kaksi mukia oli ja nyt taitaa olla molemmista purtu palat nokasta pois. Mitenkähän nyt pärjätään ja mikä ihmeen muki valitaan... Ostaisin edelleen tuon mukin, jos niitä tehtäisiin, vaikka jossain vaiheessa ehkä hajoaisikin.

Niin ja mun raskaushaaveita lisäsi tänään, kun näin yhden tutun pitkästä aikaa ja sillä oli pieni maha :ashamed: , niille tulee neljäs.... Oi oi, mä en saa nyt alkaa tunteileen :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Voi että, on se kyllä niin hassua, että joku meistä on jo raskaana uudelleen :) :heart: . Kiva lukea Tyttelin tuntemuksia. On se niin spesiaalia aikaa tuo raskaus :heart: . Ja meillä menee ukko huomenna siihen sterilisaatioon |O . Sitä on siirretty ja siirretty ja mä jo jossain vaiheessa aattelin, että tää on kohtalon juttu, että me joudutaan siirtään, että vahinko ehtis tapahuta :kieh: . Ei ole tapahtunut ja oikeesti varmasti hyvä niin. Mutta aina voi haaveilla... Huominen tosin vie siivet haaveilta :laugh:

Eikös siinä miehen sterilisaatiossa ole se 3 kk varoaika, jolloin pitää käyttää jotain muuta ehkäisyä lisänä... :) että ei se vielä huomenna ole ohi =)

no joo arvaa vaan kun mun 4 kaveria on raskaan :laugh: huomen tulee käymään yks niistä ja sillä on pari viikkoo laskettuun :heart: mä :heart: taidan syödä noi 3 pilleri liuskaa ja sit jättää pois..
tänään itku kurkussa muistelin sitä päivää kun tultiin anttonin kanssa kotiin,oli niin ihana syksyinen ilma,äippä oli käyny siivoamassa meillä ja pessy pyykit,tehny mun lemppari lasagnea ja salaattia ja tuoretta ruisleipää,ja illalla tuli miehen vanhemmat ja veljet käymään ja toivat ihania pullia ja kakkuja..ja se oli muutenkin jotenkin niin ihana päivä :heart: huoh,melkein itku tulee nytkin kun muistelee sitä päivää :'(

Ja mihin ne viikot nyt menee! Mulla jo menossa 17. lopuillaan kohta alkaa 18. ! 16+5 nyt. Kyllä niitä liikkeitä yms saa taas miettiä, hassua kuin sen aivanku ihan unohtaa mille ne tuntui ne ihan ekat liikkeet =)

Joo, nyt Levolacia ja sit jos se ei auta, niin rukoilen tuon kolme kuukautta :laugh: . Ei vaan, kyllä se näin kuuluu mennä, mutta :laugh: :headwall:

Ja mä en kestä, on se sit jännää täällä jännätä, että millon Tytteli lähtee synnyttään :heart: . Ihanaa, jos saadaan sitä täällä jännätä, niin kuin jännättiin silloin lokamassuissa! Voi että mä muistan sen yön, kun täällä itekseni valvoin ja teillekin kirjottelin, kun supistukset yhtäkkiä alkoivatkin. Ja miten täällä oli sitten aamulla mua kyselty :heart: :hug: . IIHhh!! Ja muuten tulostin itelleni ne mun yölliset jorinat ja osan teidän kyselyistä ja sitten myöhemmin onnitteluista :) . Pitäs kyllä joku päivä ottaa aikaa ja lukee noita kaikkia odotusajan juttuja :heart: . Tai sit ei pitäs :headwall: , tulee pian vaan enemmän haaveita :headwall: :( :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Meillä ihan paras nokkamuki on ollut se Tupperin silikonikantinen muki. Oli niin "joustava" se nokkaosa. Niitähän ei enää valmisteta, kun menivät vissiin aika herkästi rikki. Meilläkin kaksi mukia oli ja nyt taitaa olla molemmista purtu palat nokasta pois. Mitenkähän nyt pärjätään ja mikä ihmeen muki valitaan... Ostaisin edelleen tuon mukin, jos niitä tehtäisiin, vaikka jossain vaiheessa ehkä hajoaisikin.

Niin ja mun raskaushaaveita lisäsi tänään, kun näin yhden tutun pitkästä aikaa ja sillä oli pieni maha :ashamed: , niille tulee neljäs.... Oi oi, mä en saa nyt alkaa tunteileen :'(

Rontti, niitä saa taas, meinan niitä Tupperrin mukeja missä on silikoni kansi. Mutta ne ei mene enää takuuseen. Varaosina saa pelkkiä kansiakin. Tilasin just tytöille meinaan semmoiset. Pitäis tulla huomenna. :D

minäki muistan ku taisin ilmotella et käyn saunassa,pakkaan koirien kassin ja lähdetään :heart: salissa odoteltiin 2pvä ennen ku alko tapahtua,loppujen lopuks kalvojen puhkaisulla,supistuksia tuli mut epäsäännöllisesti..kätilö sanoi et syntyy vasta aamulla,no kymmenen aikaan illalla tokas et tää syntyy parin tunnin sisällä,poju tuli 00.36 :heart: ääh ei pidä puhuu näitä ku kuume tulloo :laugh: no nii nyt on kupu ravittu feta salaatilla,nyt nukkumaan..

Yhteistyössä