LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN SURINAT VKO 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dirlittan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippa kaikille!

Minä olen ollut palstapimennossa reilun kuukauden. Lähdettiin silloin reissuun ja siellä jotenkin vieroitun tästä palstailusta ja päätin sitten hetken pysytellä poissa. Mutta nyt iski niin kova ikävä, että pakko oli tulla kurkkaamaan teidän kuulumisia, ja mukava niitä olikin lukea!

Ja voitte arvata, että äsken naputtelin sitten pitkän viestin ensialkajaisiksi, ja kädet osuivat jotenkin johonkin näppäimeen ja koko teksti katosi taivaan tuuliin |O Just mun tuuria, kun päätän taas alkaa kirjoittelemaan!!!!!

No lyhyesti se, mitä pidemmin äsken naputtelin.

Onnittelut plussanneille! En ihan päässyt selvyyteen oliko muita kuin tytteli? Mulla oli tuossa viikko takaperin jotenkin tutunoloista pahoinvointia ja ihme kipristelyä mahanpohjassa, mutta kun ei ole menkatkaan vielä alkaneet ja täysimetyksellä vielä ollaan, niin hyvin epätodennäköistä... Ei vielä tarviiskaan tärpätä, mutta ehkäisyä ei olla jaksettu käyttää, kun todennäköisyys spontaanille tärpille on varmaan muutenkin hyvin hyvin pieni, kun paljon apuja vaati Vienan aikaansaanti.

Meidän neiti on jo hurjan iso tyttö (5kk4pvä ). Aurinkoinen kuin mikä, ja harvoin itkeskelee. Keneltä lie lempeän ja iloisen luonteensa perinyt ;) , ei ainakaan multa... :whistle:

Mut ne yöt. Hipkukka, saat suuret sympatiani, samanmoista meillä. 4-5 kertaa syödään eikä mikään muu kuin äiti ja maito auta... Mulla jaksamiseen on auttanut se, että tietoisesti lopetin kellon katsomisen, heräämiskertojen laskemisen ja muutoksen odottelun. Rytmi muuttuu sit, kun muuttuu... ei sitä voi pakottaa. Viena myös nukkuu nyt koko ajan mun vieressä, näin saan itse torkuttua tosi hyvin, vaikka syökin.

Mut uusin kuvio on klo 5 aikaan herääminen!!! :o Ei, apua! Unille menee 19.30-20.30 välillä eikä sen venytys oikein ota onnistuakseen eikä oikein nappaakaan, kun sit oma aika niin lyhkänen... Oisko kellään vinkkii? Aamutorkut sitten seiskan aikaan, päikkärit kympiltä ja toiset päikkärit noin kolmelta. Mites muiden päiväunirytmi?

Parin viikon päästä aletaan kiinteiden maistelut, joten toivotaan,et ne sit vaikuttaa nukkumiseen. Kovasti en odottele, niin en sit pety.

Kiva olla täällä taas! :)

òistà mà en tiedà kuinka annika rupesi nukkumaan 12 tunnin yòunia, niin siinà vaan kàvi yksi pàivà.. koputan kuitenkin puuta, kun ei noista naperoista ikinà tiedà.. ;) kiinteàt varmaan auttoi paljon, samoin iltavellin lisààminen..

meillä kans noi yöunet on mennyt huonompaan suuntaan :/ Oisko tämä joku tähän ikään liityvä juttu kun tuntuu et kaikilla on sama ongelma :headwall: Musta tuntuu mitä isommaks likka tulee sitä väsynemmäksi minä :ashamed: eka pätkä meillä on 22-05,ite meen nukkumaan 24 en vaan saa aikasemmin unta :( toki joskus meillä herätään jo klo 2,3,4 ja tuttia annetaan miljoona kerta :whistle: Ennen meillä herättiin n.klo 8,3-9 nykyään jo 7-7,3 :o Mä tarvin kans aika paljon unta muuten oon aika kiukkuinen :whistle:
Mut toivotaan et tää vaihe menee ohi kun hampia tulee :D
Sori mun kirjoitus virheistä,mut ku mie en ole täältä Suomesta(vaan rannikon toiselta puolelta =) )

Alkuperäinen kirjoittaja äitivaan:
Haluaako joku ostaa S-koon limepallokimperin?Siis ihan aidon :laugh:
Meitin mussukalle se on liian pieni (py.44cm)

Pitää mitata tonn pikku ukon pää kunhan herää. Mutta siis, voin ostaa sen sulta pois, jos se vaan mahtuu meille.

Tin sulla on täällä muutakin ostettua tavaraa :laugh: :laugh:

yöunista meillä tyty nukkuu 9-11h yössä,eli n.klo 20 nukkumaan,n.klo 05 pikkusen maitoa tai velliä,ja sitten vielä unta sellaset 1-2h,ja ite kyllä nukun ainakin sen 8h :o
viime yönä en laittanut kuin 2x tutin suuhun,siis tytylle,joinakin öinä saatan joutua sen 5x laittamaan tuttia..nyt en ole edes joka inahukseen hypännyt,vaan kuunnellut et alkaako isompi möykkä,niin sitten vasta tuttia laitan.rauhottuu hyvin tolla tutilla,mutta jotenkin tuntuu että kun on käynyt kääntymään niin yötkin muuttu levottomiksi,myöhkää ja pitää ääntä,viime yönäkin huuti yhteen otteeseen oikein kovasti :o mutta unissaan.

nytten tuolla komentaa isäänsä,siis aivan mahoton möykkäämään,ja mölisemään..oikein naisellista ääntä juu :D

etätytöt olis tulossa tänään,ja omat menossa isäsä luo...hyvästi rauha taas muutamaks päiväks :o jotenkin nyt ei jaksas..yhtään ylimäärästä tässä..mutta pakkohan se on.

saapi nähdä muuttaako kellojen siirto,tytyn rytmiä..

huvitti tänään tuolla prismalla,kun oltiin just tulossa kaupasta ulos,ja joku viimesillään oleva nainen tuli ottamaan kärrejä,se tuumas ähkien ja puhkuen,et olkaa onnellisia et teillä on jo käärö ulkona,hän ei jaksa enää yhtään..en edes tuntenu koko naista,mutta jotenkin oli vaan niin koominen tilanne,kun vaappuen meni kauppaan,naama punasena,puhkuen :D

nyt tytyllä taitaa käämit palaa,pitää mennä se viskaamaan tonne ulos päikkäreille.

Minullekin on sanottu että puolen vuoden iässä ei ole enää tarvetta yösyönnille. Tosin Annin aikana eli noin 4 vuotta sitten.

Rontti: Anteeksi, en ollut lukenut niin hyvin että olisin ymmärtänyt toimenpiteen olevan jo näin äkkiä. Vai helppo ja vaivaton, hmmm :saint:

Dogtorille
paranemista :hug:

Meillä vauva nukkuu öisin 10-11 tuntia ja minä itse 8-9 ja syömään herätään kerran-kaksi. Enkä ole yhtään väsynyt, paitsi jos on normaalia risaisempi yö. Päiväunia en nuku koskaan.

Moi

Meillä tänään sanoi terkka neuvolassa että kun lapsi alkaa saada aamupuuron, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapuuron, ei yösyötoille ole tarvetta..
saa nähdä miten Eemi ton tajuaa :laugh:

Meillä siis oli 5kk neuvola tänään, ja taas sama homma kuin viimeksi, Eemille oli tullut kyllä pituutta hyvin, mutta painoa liian vähän.
Eemi siis syö nyt:
Aamulla maitoa, aamupäivällä kasvissosetta, kun herää niin hedelmää, iltapäivällä kasvista, illalla riisipuuroa, ennen unille menoa velliä + joka välin ja yöllä tissiä..
No, nyt saatiin ohjeeksi että aamupuurokin aloitetaan ja toinen aterioista korvataan lihalla.
Ja viimeksi sanoi että kaurapuuron saa aloittaa lihojen jälkeen 6kk iässä, niin nyt sanoi että molemmat voi aloittaa nyt..??
Eemi on hurjan hyväkuntoinen ja iloinen, ei itke ja valita. Iho terve, maha terve..pituutta tulee reippaasti, painoa vaan pituuteen nähden ei tarpeeksi.
Oli sitä mieltä kun Eemi on niin kova touhumaan, ja koko ajan on liikkeessä että kuluttaa paljon.

Rokote meni ok,Eemi ei edes huomannut:)

Ja siitä lääkäristä, täällä on neuvolalääkäri kun on 6vkoa, seuraava on kun on 8kk..Että näin täällä:)

Nyt tuli aika pitkälti omaa napaa, anteeksi :ashamed:
Jotain piti kommentoida teillekin, mutta meni nyt ohi.
Ainakin siitä että ihanaa kun tulee lisää vauvoja, kateellisena seuraan odotustanne:)
Ja noista yöheräilyistä, taitaa olla joku ikään kuuluva juttu, kun oppii päivänmittaan kaikenlaista, tulee unikin rikkonaiseksi. Muistan aikanaan noi isommat oli samanlaisia, kun vaikka oppi istumaan, niin vähän väliä piti käydä laittamassa nurin kun istua tököttivät sängyssä:)

Nyt menen katsomaan tuota minun pientä suursyömäriäni:):)

Laitan tähän kuvan minun pitkästä, mutta hoikasta vauvasta. Ei tuo mun silmiin mikään liian pikkainen ole.. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Enja:
Jatkoa vielä. Terkkarit suosittelivat mahdollisuuksien mukaan vauvan siirtoa omaan huoneeseen, sillä se parantaa myös äidin ja isän unta, kun jokaista rasahdusta ei kuule.

Meille suositteli viimeksi samaa, mutta ei onnistunut! Äiti sai laukata vähän väliä lohduttamassa vauvaa kun itkeskeli tuon tuostakin. Meillä normaalisti Aatu herää kerran syömään niin tuona yönä heräili tunnin välein kunnes menin itsekin samaan huoneeseen nukkumaan. En tiedä oliko sitten vain yksittäinen yö,mutta en jaksa alkaa tuollaiseen ramppaamiseen.

meillä tuo miun isompi tyttö söi vielä 10 kuisena :o saatto kaksikin kertaa vetästä yöllä pullollisen maitoo..sitten terkkari 10kk neuvolassa sano että voisi lopettaa kyllä tuon yösyönnin..joten piimää nokkamukiin,ja sit sitä yöllä tarjosin kun kävi vaatimaan maitoo..kahtena yönä otti hörpyt,ja kolmantena yönä kun näkikin mukin niin käänti vaan kylkee.

mie oon miettinyt että mihinhän väliin tunkis tytölle sen viidennen ruuan..kun meillä aamupuuro,lounas,välipala,ja päivällinen,sitten tuleekin jo iltavelli..tietysti korvaahan tuo (kai) iltavelli sen puuroaterian...eipä tuo nyt nälkää ole nähnyt..kaipa noilla syömisillä pärjää..

yöunista.. meillä molemmat tytöt on nukkunu aina tosi hyvin 3kk iästä ihan täydet yöunet 20-08 noh..tästä oon saanu kuulla monelta että empä tiedä lastenhoidosta mitään kun molemmat on nukkuneet niin hyvin..onkohan sekin hyvän äitiyden mittari että mitä ennemmän vauva huutaa sen parempi äiti olet :laugh: empä sille minkään mahda jos hyvin nukkuvat, ovat ilmeisesti perineet minun geenit nukkumisesta..heh!

onko kellään tarvetta rintarepulle ? on 2 vuotta vanha tomy merkkinen. erittäin siistissä kunnossa. ohjeet saa mukana! ei oo tullu käytettyä niin joutais pois!

Tinakenkätyttö Toi on niin totta, että jos sun vauva on kiltti, niin sä et silloin tedä vauvan hoidosta mitään! Mullekin hoettiin sitä ekat kuukaudet kun poika nukku kun unelma... ja nyt kun nukkuu huonosti niin sitten hoetaan, että no niin, nytpähän tiijät...

LS Mittailitko poitsun päätä?

MIÄ HALUAN PUNAISET (joku punaisen sävy) MATKARATTAAT |O Ja siitä en pääse yli enkä ympäri. Aamulla yhdet netistä bongasin ja nyt kun oisin alkanut tilaamaan niin niitä ei enää ollut :headwall: :'( :headwall:

Anteeksi, mutta nyt v...tuttaa ja rankasti!

Minkäs painoinen Dirlittanin Eemi olikaan 5kk neuvolassa? Näyttää aika samanmoiselta kuin tuo meidän Aatu =) siis mittasuhteet silmillä katsottuna :D

Niinukka: minä vaihtaisin vellin puuroon. Olipa erikoinen tuo ohje laittaa nokkamukiin piimää. Mua meinasi hymyilyttää kun mietin mitä vauva tuumaisi kun saisi maidon sijaan piimää. Ei ole ihmekään jos neiti tyytyikin jatkamaan uniaan ilman piimää =)

Tuutilulla: oliko vaunut netti kaupassa vai missä myynnissä? Luulen että tulee lisää jos on kaupassa myynnissä, mutta jos yritit yksityiseltä ja ne meni, niin sitten ei kai voi mitään :hug: Tiedän miltä tuntuu kun "pakko, pakko" saada iskee ja sitten ei saakaan. :'(

heipat!
enja, kivoja "öidenparannusohjeita",etenkin silmiini tarttui että nimenomaan isä olisi hyvä rauhoittelija lapselle kun se öisin herää :D ! tämän kerron meidänkin isukille :D !
ja dirlittan musta teidän napero näytti oikein hyvältä, pitkä poika on meilläkin :heart: !

en oo koskaan noihin käyriin kauheesti tutustunu,mutta nyt kuuntelin että milläs käyrällä me mennään ja tasaisesti nollakäyrälle asettunut paino, pituus +1 ja neukkatäti kovasti kehui kasvua ja lisäruualle ei vielä sen suhteen tarvetta. 5kk siis 8365/69,6.

äiti toi tuliaisiks libero 7-11kg housuvaippoja, onpas ne tosi söpösiä :heart: ja jotenkin ei niin kauheita tumppuja kun noi teippivaipat, joita sit toi kaks pakettia! oli kaikki puoleen hintaan yhessä kaupassa joka lopettaa. että ei ihan heti tartte vaippakauppaan lähtee :whistle:

meillä se iltapuurokokeilu jatkuu; edelleen piereskellään aika rankasti mutta yöunet on jo parantuneet vaikka ihan onneton on se määrä mitä annan,ehkä viis-kuus lusikallista! kerran yössä herätään tisulle :D ! mut aamuherätys tänäänkin 5.30 |O |O |O !
jatkan pienellä annoksella jos se maha rupee siihen pikkuhiljaa tottumaan.

huomenna edessä 840km tien päällä; lähetään se pikkukoirapalleroinen hakemaan :heart: !
pelottaa miten toi poika jaksaa......

kävin lainaamassa yheltä tutulta kantoliinaa, täytyy testata sitä heti ku neiti herää... jos sellasen vaikka ostais sit... kyselenki nyt jo et oisko kellään myynnissä kantoliina?
Kävin cittarissa ja siel olis ollu vaikka mitä kivaa Sirpukalle... mut en raaski ostaa nyt ku sille on tulossa iso vaate paketti ja sit ne kimperit. Ja joku kyseli niitä limen vihreitä käsineitä... tuol oli ainakin reiman limen vihreet toppahanskat... tai sellaset vähän ohkasemmat... tosin niis oli peukun paikka mikä ei ehkä näille meijän sankareille oo viel ajankohtasta.
Anoppi ja appi olis kohta tulossa... ja miehen etä-lapsosetkin viikon lopuks... jiihaa... :$

Tuutilulla: Mistä netti kaupasta katselit rattaita? Mekin tarvittaisiin jotku tosi halvat ja olen käytettyjä katsellut, mutta minusta ovat olleet aika kalliita käytetyiksi. Äläkä osta mitään tilalle jos vähänkin epäilyttää ettei korvaa aikaisemmin katsomiasi. Se harmittaa sitten jälkeenpäin jos ei ole mieluiset. Tuttuakin tutumpaa on tuo että jos ei heti osta ja jää jappaseen, niin sitten niitä ei olekaan kun haluaisi. :headwall:

Yhteistyössä