LOKAPIRPANAT-05/4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ----
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

----

Vieras
Huomenta!

Avasin uuden ketjun, kun edellisessä sata tuli täyteen.

Kylläpä näyttää ilma ulkona kylmältä, hrr, maa on ihan kuurassa. Eilen iljemmasta käytiin pojan kanssa rattailemassa, mut piti tehdä lyhyt lenkki, kun oli niin kylmä. Pitää vaatekaappia penkoa ja etsiä lämmikettä.

Meillä on nyt siirrytti kokonaan tavalliseen maitoon. Näyttää pojan massulle käyvän ja ihan hyvin sitä juo. Tosin maitotuotteita meillä menee päivässä turkasen vähän =(, mut yritetään nit antaa aina kun mahdollista.

Pitäis tällä vkolla lähteä kiertämään kaupungin valokuvausliikkeet ja varata pojalle aika 1v. kuvaan. Mitähän hänelle laittais päälle???
Aiotteko te muutkin viedä valokuvaan pikkuiset? Entäs synttärit? Oletteko jo niit suunnitelleet? Me pidetään ihan pienet synttärit, sama porukka kutsutaan kuin ristiäisiinkin eli jos kaikki tulee niin vähän päälle 10 ihmistä.

Okei, suihkuun taidan hyökätä.

Kirpeää syyspäivän jatkoa teille kaikille

T: katju

Huomenta! noista synttäreistä..mä luulen että meille tulossa aika paljon porukkaa.olen tietysti sen viikonlopun töissä kun pojalla on synttärit että joudun sitten jo viikolla osalle vieraista synttärit pitämään.no äipppälomalaisillehan käy varmasti viikolla hyvin tulla.

ulkona joo todellakin kylmä.ihanaa saa lenkillä käydä ilman että läkähtyy.olin eilen illalla ja oli toodeella kylmä.
pojalle tulossa kait hampaita kun itkeskelee öisin..
meillä olisi tarhassa ensi viikolla valokuvaus.ajattelin jos siellä jotkut kivat kuvat saisi aikaiseksi?tosin pojalla ei ole edes tarhapäivä mutta kait me sinne saadaan silti mennä..eipä vaatteistakaan mitään hajua.ajattelin pojalle laittaa farkut,ovat kyllä varmaan liian isot.jokku hieno body sitten varmaan????

mekin juodaan pitkin päivää rasvatonta maitoa.unille annan sitten nannia.mutta enpä taida ton laatikon mikä tota nannia jäljellä enää uutta ostaa.

no eipä muuta mäkin hyökkään suihkuun:D
hauskaa päivän jatkoa!!!

Hei!

Kyl on nyk. harvaa tämä meikäläisen kirjoittelu, poika on löytänyt tietsikan ihanuuden, joten eipäs oikein anna äitin nettailla =(.

Hienoa, että pilar poikasi oppi kävelemään kunnolla, khta hän jo juoksee. Meillä vasta harjoitellaan nousemista tukea vasten, mut ehkä joku päivä täälläkin kävellään.

Jep, pitää lopettaa, kun ei poika malta nyt yhtään. Muksaa illan jatkoa kaikille!!!

heippa,

mulla on kans tää kirjottelu jäänyt vähän vähälle viime aikoina. On niin paljon kaikenlaista häslinkiä.

Kiva, että poika oppi kävelemään, pilar. Meillä kävellään vaan naperokärryn kanssa ja välillä seisoskellaan ihan hyvin ilman tukea, mutta askeleita ei oo vielä otettu. Tänään poika oppi uuden sanan. Sana on "haua" ja tarkoittaa koiraa tai siis haukkua. Poika on tällä hetkellä ihan älyttömän kiinnostunut koirista. Tietokoneellakin katseli tänään ihan ihmeissään koiria, kun näytettiin yhden tutun koiraharrastajan sivuilta muutama koiran kuva.

Mites muuten Kaiju, joko teillä on poika paremmalla päälle eli siis onko ne itkut jo loppuneet?

Meijän poitsulle ei taida oikein tavallinen maito sopia vielä. Maha menee kuralle vaikka oon tosi vähän laittanut maitoa korvikkeen joukkoon. Pitää varmaan hakea apteekista niitä rela-tippoja, josko ne vaikka auttais. Tai sitten täytyy jättää toi maidon kokeilu vähän myöhemmäksi.

No, nyt pitää taas mennä katsomaan tota bb:tä vaikka se onkin ihan hölmö ohjelma nykyään, mutta niin vaan sitä tulee kytättyä...

Huomenta!

Sateinen päivä :( eli sisällä ollaan aikalailla.

Emmu: ei poika niin paljoa ole nyt itknyt (taas koputan sitä puuta). Välillä on hyviä päiviä ja välillä huonoja, niinkuin meillä kaikilla.

Meilläkin poika on ihan innoissaan koirista. Rattailemassa kun ollaan ja poika näkee koiran, niin innoissaan hihkuu ja osoittaa karvaturria. Nyt vain vähän pelottaa, että onko poika niille allerginen vai mistä on kyse, kun toissa iltana käytiin kaveripariskunnan luona kylässä ja pitkää aikaa ei keretty siellä olemaan, kun poika alkoi itkeä. Hän oli tulipunainen naamaltaan, kuolaa valui tosi paljon ja nenä oli ihan tukossa. Aika pian meidän piti lähteä pois. Kotona koko kroppakin oli pun., mutta se alkoi onneksi hävitä. Mut nenä oli tukkoinen koko yön ja hän raskaasti hengitti nukkuessaan. Vähänkö tuollainen säikäytti. Nyt sit ihmetellään, et mistä moinen voi johtua. Kavereilla on koira, mutta ollaan me siellä aikasemminkin käyty eikä mitään oireita pojalle ole tullut. Sit mietin, et kun heillä on maatila, et josko lehmät ärsyttää. En tiedä, mut pitää vähän salapoliisityötä tehdä.

Yllättävän paljon poika ymmärtää puhetta, itsekin ihan oon hämmästynyt. Sanoja ei kyllä vielä tule, vaan höpöttää välillä sitä omaa kieltänsä.

Hui, tämä on nyt sitten se kuukausi jolloin poika vuosi sitten syntyi. Kyl on aika mennyt kuitenkin nopeaan, vaikka raskaimpina aikoina tuntui, että aika on pysähtynyt.

Joko olette toppapukua pitäneet vauvalla päällä? Itse olen parina päivänä rattaillessa pojalle laittanut sen äitiyspakkauksen puvun. Poika on se päällä kuin michellin ukko. Just sopivan kokoinen on puku, ei välttämättä kauaa mahdu päälle enää. Mut on meillä se uusi puku odottamassa kaapissa.
Viime vkolla ostin myös villapuvun kokoa 90cm. Tuntuu aika hurjalta koolta, mutta pienempi olis ollut 80cm (ei ollut välikokoja) ja mieluummin ostan sellaisen puvun, joka menee vähän pidempään, kuin sellaisen joka menee pieneksi heti. Ja kun noi villapuvut eivät ole halvimmasta päästä...

Jep, tulipahan kirjoiteltua. Kirjoitelkaa muutkin ja kertokaa kuin elo sujuu.

Nyt hyvää alkavaa uutta viikkoa kaikille...

Heips vaan pitkästä aikaa!

Meikäläisellä on ollut aika alavireiset tunnelmat viime päivinä; minun isäni kuoli lauantai iltana! Olen itkeä tihrustellut, mutta onneksi on ukkeli, sisarukset ja äiti tukena. Onneksi tyttö ei vielä oikein mitään tästä ymmärrä. Hautajaisia järjestellään.

Aika hurjaa, että loppu kuusta on tosiaankin se syntymäpäivä!!! Toivottavasti oma fiilis vähän nousisi että jaksaisi edes jotain pientä järjestellä, edes hommata kakun ja muuta sellaista. Tyttö juttelee kovasti ja tänään meni varmaan itselleenkin yllätyksenä kuivaus kaappiin kun sitä tyhjensin. Oli oven pielessä seisaallaan ja otti kuivaustelineiden päistä kiinni, ja astui sisään. Sitten ihan kummissaan ja itsestään ylpeänä katseli minua... Ja muihinkin paikkoihin yrittää koipiaan nostella.

Noista koirista; meillä on pieni terrieri ja tytön kummisetä on yliherkkä koirille, muttei koskaan saa kuulemma meillä käydessään mitään oireita?!?!?! Ja muista koirista saa. Onkohan meidän piskillä jotenkin erikoinen karva (tai siis se hilse joka aiheuttaa oireita)?

Minä en ole vielä osannut tarjota tavallista maitoa. Varmaan jo kannattais kokeilla. Sapuska politiikkakin on viime päivinä mennyt ihan piltti-linjalle, kun olen niin horkassa ollut että hyvä jos on tajunnut ruokaa ruoka-aikana tytölle tarjota. Mutta hyvä siis, että piltti on meille sapuskat valmiiksi pyöräyttänyt, en aijo siitä ressiä repiä!

Minä en taida saada muksua 1-v valokuvaan raahattua, se on sama tunnustaa heti tässä vaiheessa. Ostin keväällä digikameran, ja sitä olen räpsytellyt aika kiitettävästi. Vieläkin harmittaa, kun synnärillä otetut kuvat meni kaikki pilalle vanhalla rouskulla, grr!

Nyt kömpii nukkumaan tämä täti että jaksaa aamulla 6.00 kömpiä ylös!
Hyvää yötä kaikki!

yritän nyt uudestaan.elikkäs ihan ekana olen todella pahoillani gaia että isäsi kuoli.koita jaksaa ja iso voima hali täältä.

katju: millaiasen villappuvun ostin ja misä?mitä maksoi? ajattelin sellaista ruskovillan pukua.mutta mistä niitä saa ja paljon ne maksaa?onko halvempia?

oltiin tarhassa eilen ottamassa tarahkuvat.niistä tuli ihan yhtä hienot kuin olisi ollut oikea 1-v kuva.pojalla oli päällä farkut ja niihin kuuluva body.jossa oli sitten tahra joka ei ollut pesussa lähtenyt.voi peppu.huomasin sen vasta sitten siellä paikan päällä.

poika täyttää sitten ensi viikolla 1-v.voi tulee melkein tippa linssiin:)olen varsinkin nyt kun olen raskaana katsonut noita synäriltä otettuja kuvia.ovat niin ihania.nyt viikkoja reilu kymmenen.ensi viikolla 12viikkoa täynnä.jännitävää.maha jo kovin pullottaa.elikkäs turvotustahan se on.

lähetän tätä ihan tahalleen osissa kun en enää udelleen jaksa tätä kirjoittaa jos taas häviää.oho tossa edellisessä sitten hiukan kirjoitusvirheitä sori..

en jaksaisi millään enää meidän työpaikkaa.ilmapiiri on enemmän kuin kireä.kolmen ihmisen töitä tekee nykyään yksi.koko ajan pelkkää tappelemista ja porukkaa irtisanoo itsensä.no enivei.soitin tänään kelaan jos otan pojan pois tarhasta ja teentöitä vaan 3-4 kertaa viikossa.saan sen kotihoidontuen sitten kelalta ja sitten voitan pojan tarhamaksun 130€/kk.ei mitään järkeä mun sielllä olla.pinna koko ajan kotona kireänä.huuda ja melskaan.työtunteja on 30-40h/vk.työvuorot vaihtelee ilta-väli-aamu-ilta jne..ei mitään säännölisyyttä elämässä.poikakin tällä viikolla 2 tuntia vaan tarhassa ni ei siitäkään mitään järkeä maksaa 130€/kk.no enivei ei raha kaikkea merkkaa.ainut että töissä ihmisistä pulaa en tiedä saanko pois jäädä.sitten vielä se että työantajan pakko suostua siihen että miehellä ja mulla sitten oltavan eri vuorot.elikkäs jos mulla 3 vapaata viikolla ja 2 työpäivää niin mulla pakko olla aamu kun miehellä ilta.juttelen huomenna hänen kanssaan katotaan mitä sanoo.

poika nyt sitten kävelee jo monta askelta ja nurin:) pojan kummitäti oli meillä toissa päivänä ja kuuli kun poika sanoi äiti.mä nyt en tietenkään sitä kuullut..pupuakin usein toistelee:)

no surffailen hetken netissä vielä ennen kuin poika herää..

Huomenta!

Gaialle lämmin osanotto täältä. Suru ja ikävä on varmasti ihan mieletön. Paljon jaksamista sinulle ja perheellesi.

En ole koneelle päässyt moneen päivään, kun mies oli reissussa ja kun olen kahden pojan kanssa, on turha konetta aukaistakaan, kun poika on heti koneen kimpussa. Mut nyt yritän nopsaan kirjoittaa.

Pilar; prismasta ostin sen villapuvun, hinta oli jotain 31€, halvin mitä löytyi (ja siltikin ihan kivan hintainen). Uskon, että on ihan lämmin ja hyvä. Ja suomalaista laatua on.

ja vielä pilar; kuulostaa kyllä nuo sinun työkuviot hankalilta ja ikäviltä. toivottavasti asiat selviävät parhain päin, joten jaksuja sinnekin.

Meillä pojasta on tullut ihan mahdoton ruisleivän perään. Joka aterialla pitäis leipää saada ja kaapin ovea osoittaa koko ajan, että leipää haluan. Tietysti hyvä kun ruisleipä maistuu... =).

Ihankuin meilläkin poika olis pari kertaa sanonut äiti, mutta vielä olen pistänyt oman mielikuvituksen piikkiin. Kovasti kyllä odotan sitä ekaa sanaa ja olisihan se kiva jos se olis äitiii.

Tää on nyt tätä. Poika tuli tietsikalle kans. Joten parempi lopetella.

Kaikille hyvää vkonloppua ja paljon jaksamista!!!!

Huomenta!

Johan sai etsiä tätä ketjua. Alkaa olemaan niin hiljaista tässä ketjussa, että...
itsekään en näillä ellin sivuilla nykyisin paljoa käy, vaikka aikaisemmin vietin aikaani täällä tosi paljon. Näin se elo muuttuu.

Ehkä me tehdään tilaa noille uusille lokapirpanoille, jotka tuolla odotuspuolella odottavat saapumistaan tänne =).

Kun tämä minun kirjoitteluni on niin vähäistä, niin haluan toivottaa kaikille lokapirpanoille-05 Oikein hyvää syksyn jatkoa. Kiitos kovasti seurastanne ja jaksamista pikkuisten kanssa.

Hei!

Täytyypä sanoa että veit sanat suustani katju. Elo on tosiaan (minullakin) muuttunut niin paljon viime aikoina, ettei juuri viestejä kerkiä lukemaan, saati niihin vastaamaan. Minäkin toivottelen samoin hyvää syksyn jatkoa, pikku-pakkasia ja synttäri onnitteluja meidän kaikkien "vauvoille". Ehkäpä innostumme taas jonkin ajan kuluttua enemmän kirjoittelemaan.

Kerrohan meille pilar, miltä kakkosen odotus tuntuu ensimmäiseen verrattuna. Minä ainakin seurasin vauvan kehitystä viikko viikolta (pampersin sivuilta!), luin kaiken raskaudesta ja kaikki oli kauhean kiinnostavaa! Miten lie kävisi, jos toista alkaisin odottamaan =)

Yhteistyössä