Lokavauvat 2007

  • Viestiketjun aloittaja Lumi81
  • Ensimmäinen viesti
Ainu =+x
Moikka kaikille!!

On jäänyt hiukan vähälle tämä kirjoittelu näköjään, myönnetään olen ollut aika väsynyt...

5kk neuvolassa on käyty ja painoa oli 7830g ja pituutta 68cm. painoa oli kuulemma tullut liian vähän mutta pituutta 3cm kk niin ei painon vähyys haittaa. Neuvolan jälkeen aloitettiin puuro mutta kun ei tahdo maistua. Piltti vauva puuroo on ja vaikka kuinka laittaa hedelmä sosetta sekaan niin ei maistu. Olisiko neuvoja??

Terveenä ollaan suunnilleen oltu ja minä olen yrittänyt saada painoa tippumaan, huonolla tuloksella. Käyn joka päivä kävelemässä vähintään 30min ja katson vähän mitä syön niin paino vaan nousee... voi kuinka lohdullista ja kannustavaa. Olisiko teillä hyviä vinkkejä tähänkin??

No nyt pitää mennä, moi
 
Sini1977eikirj
Meillä lähti tuo 3-vuotias mummulle päiväksi ja nyt hetki taas aikaa kahvikupin kanssa. Mulla on ollut melkoista tahtojen taistelua nyt tuon esikoisen kanssa, kun jäi huhtikuun alusta kokonaan kotiin eikä käy enää parina päivänä viikossa hoidossa. Uhmis pääsi taas uudelleen valloilleen ja myös sen huomaa, että liian vähän pystytään ulkoilemaan tuon viliskantin tarpeisiin nähden. Eilen meni vähän mukavammin, kun pystyttiin olemaan aamupäivällä kerrankin 2 tuntia ulkona ja vielä eri puistossa kun yleensä ja oli muitakin lapsia seurana. Meillä tuo vauva ei kovin hyvin nykyisin viihdy rattaissa niin sekin rajoittaa tuota ulkoilua. Sitten mies lähti vielä eilen työpäivän jälkeen tuon esikoisen kanssa jotain autojuttua katsomaan niin pääsi poika taas ulos remuamaan.

Odotan, että tulis jo tosiaan kesä ja pääsis myös helpommin ulos ilman pukemisruljanssia. Mua niin inhottaa tämä kerrostalossa asuminen, kun täältä aina hankalampi lähteä ulos, aina maalla sukulaisilla käydessä on niin helppo piipahtaa pihalle, mutta ei täällä silleen tule lähdettyä ulos ja taas hetken päästä sisälle.

Mä olen nyt muutamana iltana satunnaisesti kokeillut iltapuuroa tuolle meidän vauvalle, mutta ei se mitenkään yöunia paranna. Herra vaan huutaa öisin tissin perään niin kauan kuin pääsee syömään. Eilen yritän puoli yhdeltätoista päästä nukkumaan, mutta käytännössä pääsin uneen vasta kahdentoista maissa, kun tuo vauva taas vähän väliä känisi. Sitten taas vielä reilun tunnin sisällä herätti kolme kertaa. Tuntuu kyllä oikeesti, että helpommolla pääsee, kun tissin lykkää suuhun, muuten on niitä herätyksiä vielä tiuhempaan.

Just aamulla mietin, että miten ihmeessä tuosta yötissistä joskus eroon pääsee ja yösyömisestä yleensäkin. Esikoinen kun vieroitti aikanaan itse itsensä ja sitten yösyötöt jäi helposti pois, yöunet esikoisella takkusi tosi pahasti kyllä vielä 2 v ikään asti ja vieläkin se heräilee satunnaisesti öisin. Toissayönä esikoinen pulputti, että haluuaa mennä joskus mummille taas yöksi eli juttelee myös unissaan :)

Välillä mietin, että annanko tuolle vauvalle liian vähän kiinteitä sen tarpeisiin nähden, koska kaikki menee mitä annan. Aamupuuroa en ole vielä aloittanut. Meinasin, että mennään pari viikkoa noillla kolmella aterialla ja sitten vois taas aloitella sen aamupuuron. Ei olla päästy kokeilemaan edes mitään uusia ruoka-aineita, kun pitäisi pitää ruokavalio tasaisena ennen maitoaltistusta. Enkä tiedä päästäänkö vielä ensi viikollakaan siihen altistukseen, kun tuo poitsu on vieläkin röhäinen, kuumettahan sillä ei ole. Ihmeen paljon ovat nämä lokavauvat sairastelleet eikä ole imetyskään suojannut taudeilta.

Lauran oksutauti kyllä tosi inhottava ja pitää vielä vauvaa jaksaa hoitaa. Tautia tosiaan paljon liikkellä, toivottavasti ei sairastuta, kun nyt on mennyt jo monta viikkoa flunssien takia eristyksessä perhekerhosta ja lapsikavereista.

Ainu, voihan olla että teidän pikkumies ei ole ihan valmis vielä puuron syömiseen eli hiljaa hyvä tulee, pikkuhiljaa oppii sitten puuroakin syömään. Mä olen nyt tehnyt tälle kakkoselle kaurapuuron suoraan tavallisista hiutaleista ja on alusta asti syönyt sen ihan kakomatta. Täytyy varmaan itsekin opetella kohta syömään puuroa taas aamuisin, muuten ei ehditä ulkoilemaan tarpeeksi sukkelaan. Tosin kaurapuuro on minusta ihan kamalaa ;) Ruishiutalepuuro uppoaa omaan suuhun paremmin.

Palataan taas!
 
Sini1977eikirj
Ai niin, hampaat meillä ainakin tuottaa kiusaa. Toissapäivänä huomasin, että taas ylhäältä on ien jo "rikki", mutta hammaskiukku loppuu meillä kyllä vasta, kun valkoinen hammas kunnolla pilkistää esiin.
 
Ainu =+x
Sini1977: Taitaa olla meillä syöttäjästä tuo puuron syönti kiinni, isä kun syöttää niin näyttää uppoavan aika hyvinkin. Itsellä sama vika (kyyläkin kaikkien puurojen suhteen) että ei kyllä uppoa vaikka mitä ja miten olisi väännetty!!

Mekin syötiin ennen neuvolaa noin 1 pikku purkki päivässä, no nyt ne neuvo että 4 lämmintä päivässä aamulla ja illalla puuro. Ruoka määrä on nyt kasvanut 1,5vko siitä yhestä purkista vähintään 2 ja ½ pirkkiin. Nyt tuntuu ettei muuta ehdikkään kun syöttämään pikkusta, no jospa sitä painoa nyt alkaisi tulemaan!!!
 
Jelli
Moro,

Meillä ukkeli syö, ja on syönyt jo kuuakuden päivät, aamu- ja iltapuuron, lounaalla kasviksia purkin, iltapäivällä marjoja purkin ja alkavalla viikolla ajattelin maistatella lihasoseita. Meillä puurot menee soseen kanssa ihan hyvin, vielä ruispuuron totuttelu ja sitten siirryn neljän viljan puuroon. Puurot olen keitellyt tse, enkä enää aja hiutaleitakaan jauhoksi. Samoin oon tehnyt paljon kasvissoseita pakkaseen. Liha tulee tarpeeseen, tuntuu, ettei iltapäpivällä marjasose täytä mahaa kunnolla. Meillä puurot vaikuttivat valtavasti yöuniin ja nykyään ei siis yösyöttöjä enää ole kuin satunnaisesti. Herätään puoli kahdeksan tienoilla ja sitten puuroa kehiin!

Nyt nukkumaan!
 
Jellybean
Minä kokeilin Irkulle iltapuuroa, mutta nukahtaminen meni jotenkin vaikeaksi ja ajattelin että josko johtuisi puurosta. Nykyisellään syödään aamulla ja illalla velli, lounaaksi ja päivälliseksi lihasosetta ja välissä välipala hedelmäsosetta. Maitoa tietenkin ruokajuomaksi ja aamuviiden syönti on aina maitoa.

Eilen illalla säikähdin, kun menin Irenen kanssa yhtäaikaa nukkumaan ja yhtäkkiä alkoi kakominen. Raukka oli uniriepu-pupun kulman survonut kurkkuunsa. Sain vedettyä sen pois ja puolen minuutin päästä tuli valtava oksennus ja kaikki meni vaihtoon unipussia, yöpukua ja pinnasängynsuojia myöten. Nyt en uskalla edes harkita enää omaan huoneeseen siirtämistä.

Öinen nuha vaan jatkuu. Nenäsuihke auttaa vähän tukkoisuuteen, mutta sitäkin joutuu suihkauttamaan useamman kerran yössä. Toivottavasti tuollaista keittosuola-aloe vera -suihketta voi käyttää niin usein, kun pakkausselosteessa ei sanota mitään.
 
Sini1977eikirj
Jospa kirjoittelisin, kun molemmat pojat nukkuu. Tosin vanhempi varmaan kohta jo herää.

Meillä ei muuten ole 6 kk neuvolaa nyt ollenkaan, kun käytiin 5,5 ikäisenä kasvukontrollissa eli sitten ensi viikolla ois 6,5 kk neuvola. Tuntuu, että painoa tulee pojalle tosi nihkeästi. Käytännössä en kyllä voi iltapäivään ottaa mitään hedelmäsosetta, kun poitsu ei sitten taas söisi tissiä kuin joskus 3-4 tunnin päästä siitä, ja jos siihen antaisin vielä viiden maissa soseen niin sitten siirtyisi tissi entisestään. Neuvolassa viimeksi olivat sitä mieltä, että ainoastaan kaksi ateriaa päivässä saisi antaa, kun ei ole kovin halukas rintamaitoa syömään. No annan kyllä nykyisin jo kolme ateriaa, kun puuro on nyt vakiintunut iltoihin. Yritän imettää aina ennen soseita, mutta ei ole poitsu päivisin kovin innokas tissittelemaan ja soseen syötön jälkeen menee aina monta tuntia ennenkuin suostuu tissille. Eilen ja tänään ei lounas oikein maittanut, ehkä just koska öisin roikkuu syömässä koko ajan ja herättelee jatkuvasti. Eilen taas haastoin ihan turhaan illalla riitaa miehen kanssa, kun olin vaan niin totaalisen väsynyt.

Huomenna varmaan nyt sitten päästään maitoaltistukseen, tai no pakko päästä koska en sitä aamulla perunut. Poitsun yskiminen oli jo viime yönä poissa. Yskänlääkkeen lopetin jos kahden yön jälkeen, kun siitä ei mitään apua ollut.

No niin nyt tuo vanhempi poitsu jo heräskin ja katsoo nyt hetken lastenohjelmaa.

En tiedä miten kuvittelevat huomenna siellä maitoaltistuksessa sitä maitoa syöttävän tuolle vauvalle, kun oli ohjeessa että tuttipullo mukaan. No kai ne voi ruiskulla laittaa suuhun, jos ei pullosta syö. Ja jos altistus sitten jatkuu kotona niin en tiedä miten saan sitä maitoa syötettyä.

Oletko Jellybean kokeillut ihan tavallista keittosuolaliuosta Irenen nenään esim. päivällä, jos tuo alovera vaikka sittenkin ärsyttää. Tai onko sulla mahdollisuus esim. soittaa sinne lastenosastolle, jos ne ottaisi kantaa asiaan. Refluksihan voi kaiketi myös tehdä sitä tukkoisuutta, kun nenään tulee tavaraa takaisin (saatan olla myös väärässä, mutta näin muistelin), mutta irkulla ei kai muita refluksioireita ole ollut.
 
Jellybean
Kiitos vinkistä Sini, kokeilen sitä kun sattuukin olemaan varulta sitä tavallista keittosuolaliuosta. Se on vaan tippoina niin saa nähdä minkälainen tappelu tulee. Refluksi suljettiin pois silloin kaarioksennusten aikaan. Pystyyköhän se tulemaan yhtäkkiä vai onko se jo syntymästä saakka jos on? Pitänee jonnekin soitella piakkoin, kun ei tukkoisuus näytä hellittävän.

Sinille lykkyä maitoaltistukseen. Ikävä jos maitoallergia löytyy, mutta toisaalta sitten tietäisitte ainakin mikä vaivaa ja millä keinoin sitä pystyy helpottamaan.
 
Jelli
Onko teillä Sini poika sen verran ronkeli syömään, ettei ota tissiä enää soseen jälkeen? Meillä nimittäin poika syö aina soseen jälkeen tissiä iha kuin ei olisi sosetta syönytkään, joten tissittelykertoja tulee päivässä reilusti.

Jellybean: Varmana kannattaa tosiaan soittaa ja kysyä siitä sumutteesta. Kuitenkin se normia sumutetta saa käyttää aikuisetkin vain pari viikkoa eikä jatkuvasti. En muista, josko tätä olitkin jo miettinyt, mutta voisiko tukkoisuus johtua kuivasta sisäilmasta? Eikös se voi aiheuttaa limakalvoille ärsytystä? Tuli vaan mieleen, jos Irene ei kuitenkaan ole räkäinen.

No nyt syömään...
 
maxiina
mun piti sellaista kysyä teiltä ketä vielä syöttelee öisin ja varsinkin niiltä kenen vauvoille on hampaita tullut että onko neuvolassa/hammashoitajalla puhuttu siitä yösyömisen lopettamisesta?
kun kävimme pojan kanssa siellä hammashoitajalla niin se kielsi yösyötöt. viimeistään siinä vaiheessa kuulemma täytyy lopettaa kun ensimmäinen hammas tulee. hampaat altistuu koko ajan happohyökkäykselle...
varmasti on jotain perää tuossa jutussa mutta kyllä meillä vanhemmatkin lapset ovat yöllä saaneet tissiä vielä hampaiden tulon jälkeenkin eikä kummallakaan ole reikiä, siistit on hampaat.
meni vähän niinkuin yli sen hoitajan toitottelut kun koko ajan toisteli että yösyötöt pois.
 
MissPiggy
Nopea vinkki puuro-ongelmaisille: sileää kaupan vadelma-kaurapuuroa tuttipulloon ja maitoa laimentamaan, että menee vellitutista läpi. Näin saa ainakin illalla puuroa väsyneellekin napaan;-)
 
MissPiggy
No niin nyt hieman lisää: eli yksi yösyöttö on vielä, unille n. klo 20 ja herätys n. klo 6, yleensä päikkärit joskus klo 10 aikaan (tunti tms.), sitten iltapäivällä vaihdellen, riippuen ollaanko kotona, autossa, rattaissa (liikkeellä nukahtaa aina, vaikka olisi yhdet päikkärit jo ottanut;-).
Mitenhän yösyötön voi lopettaa yhtäkkiä jos heppu vaan karjuu? Vinkkejä... tutti tai vesi tms. ei meillä auta. Tosin hampaitakaan ei ole vielä.
 
Sini1977eikirj
Oltiin jokunen päivä nettipimenossa, ensin ei toiminut sähköposti ja sitten ei lopulta edes netti, no eilen onneksi korjaantui.

Pojat nukkuu ja pitäisi itsekin nukkua, mutta en malttanut, kun tämä on ainoa hetki ns. omaa-aikaa. Nyt ollaan taas oltu enemmän ulkonakin niin tuntuu, että ei ole sitäkään vertaa vapaa-aikaa, kun aiemmin.

Meillä on pikkupoitsun neljäs maitoaltistuspäivä menossa ja itse olin jo ihan vakuuttunut, että mitään oireita ei tule ja ne aikaisemmin olleet itkut olisi sitten olleet jotain koliikkia tms. No nyt tässä kuitenkin hämää se, että meidän kakan panttaajaa, joka perinteisesti on kakannut harvakseltaan on alkanut kakkaamaan tosi tiuhaan. Tosin ei kai tuo korvike niin hyvin sulakaan kuin rintamaito. Eilen Poitsu tekin neljät kakat ja tänään jo kolmet aamupäivällä, joista viimeinen tuotos oli löysä. Sori tää analysointi, eli jatketaan maidon antamista ja toivotaan, että oireita ei kuitenkaan tulisi vaan maito sopisi. Kuinka usein teidän muiden vauvat kakkaa normaalisti, jos nyt tässä tilanteessa jaksatte vastailla?

Noista yösyötöistä. Olipas Maxiinalla hassun kuuloinen hammashoitaja, tietysti ymmärrän, että yösyötöt on pahasta hampaille, mutta hampaitahan tulee myös jo muutaman kuukauden ikäisille ja ei niitä yösyöttöjä voi siinä vielä aina lopettaa. Esikoinen söi öisin johonkin 8 kuukauden ikään asti, jolloin yösyöttöjen lopetus kävi sitten ilman MissPiggyn kuvaamaa karjuntaa (toki itki silloinkin), joten aiemmin en jaksanut yrittää yösyötöistä eroon, kun esikoinen karjui hulluna. No nyt tää kakkonen tissivauva syö ties kuinkamonta kertaa yössä, vesipullolla ollaan nyt päästy hiukan vähempiin yösyömisiin ja sen vesihuikan antaminen on itsellekin helpompaa.

Meillä olisi toukokuussa sellainen yhteistilaisuus hammashoitajan pitämänä, eli sitä yleistä luentoa ja sitten siellä saisi hammasharjan. En ajatellut sinne mennä, koska ei ole mitenkään pakollinen.

Olen nyt öisin imettänyt ja päivisin yrittänyt syöttää korviketta. Eilen ei korvike meinnut upota millään ja poika sai aamulla siitä ihan hirveät raivarit joten imetin myös päivällä pari kertaa. Loppujen lopuksi sain korviketta kuitenkin sitten menemään 3,5 dl juotettuna ja perunan seassa. Tänään on korvike uponnut paremmin ja huomasin, että sellainen melkein kuuma korvike menee parhaiten eli vaikka tuntuu omalla käden selkämyksellä hiukan liian kuumalta niin sellaisesta poitsu tuntuu nyt tänään tykkäävän.

En ole lypsänyt mitenkään paljoa enkä yrittäänyt pitää maidontuotantoa tietoisesti entisella tasolla tämän altistuksen aikana. Olen lypsänyt vaan pahimman ahdistuksen pois ja koska öisin imetän aika usein niin luulen, että jos maito ei sovi niin imetyksellekin pystyy vielä palaamaan. Tosiaan kuten Jelli kyseli niin ei tämä meidän poika suostu tissillekään koskaan kiinteän aterian jälkeen ja yritän aina nyt syöttää korvikkeenkin, kun on tosi nälkäinen.

Esikoinen on nyt vuorostaan yöllä raapinut itsensä ruville joten pitäisi mummulta kysellä mitä sille eilen syötti. Varmaan jotain "terveellistä" neljän hedelmän mehua, jossa oli appelsiinia. No nyt tuttipullojen tiskaamisen pariin.
 
Jelli
Meillä poika on alkanut panttaamisen jälkeen (rintamaidolla ollessaan kakkasi kerran viikossa) kakkaamaan kiinteiden myötä joka päivä ainakin kerran. Joutuu äheltämään kakkaa tosissaan, on siinä ja siinä, ettei ole liian kovana maha, joten useasti sitä tavaraa "jää" vielä toiseenkin kertaan. Nyt häntä tuntu ukyllä häiritsevän, jos päivä menee kakkaamatta ja yö on levottomampi sitten.

Olen alkanut miettimään imettämisen lopettelua, kun ei taida paljon enää mahantäytettä siitä olla, lohtua enemmän. Miten se käytännössä kannattaisi hoitaa? Varmaan vaan pullo illalla puuron jälkeen nukutukseksi. Mutta annanko korviketta, velliä vai vettä? Luulen kyllä, että lämmin juoma on paras, joten ei ehkä vettä kuitenkaan. Päivisin imetyksen lopettaminen ei ole ongelma, koska syö mahansa täyteen muusta eväästä ja yösyöttöjä ei olekaan ollut yli kuukauteen kuin hyvin satunnaisesti. Haluaisin kuitenkin lopettaa kerralla, enkä "jäädä jumiin" vaikkapa iltatissiin. Olen ajatellut, että jos reiluun seitsemään kuukauteen imettäisi.

Ja pitäisi kai se poika siirtää omaan huoneeseenkin nukkumaan. Se on kyllä kova paikka. Ei tekisi mieli. Menee nyt yöt niin hyvin, kun ehdin apuun tutin kanssa ennen kuin herää kokonaan. Jos ehtii herätä, niin sitten tarvitaan yleensä tissitainnutusta.
No, nyt vauvauintiin valmistautumaan!

Jelli ja yli puolivuotias isännän poikanen
 
Ninni..
Sini..Isosiskolla kaatus maidot ja pienen tytön kasvoihin roisku yksi tippa niin kasvot meni ihan nokkosihottumalle..Kyllä säikäytti! onneksi sain kortisonilla ihon rauhottumaan. Onneksi ens viikolla on lääkäri.
Meillä tyttö kakkasi tosi useasti,ainakin 2xpvä silloin kun vielä käytin maitoa..lopettamisen jälkeen kakka on tiukempaa ja sitä tulee harvemmin n.jokatoinen päivä.
 
Tehotyttö.
Pikainen kurkistus tännekin..

Mietin Jelli, että miksi poika pitää siirtää omaan huoneeseen nukkumaan.. Onko siihen joku tilaratkaisullinen syy?
Meillä nimittäin pienet nukkuu molemmat meidän huoneessa. Eli 2v9kk myös :) On nukkunut siis koko ajan. Siirretään heidät sitten joskus yhdessä, kun nuorempi parivuotias. Paljon nukkuu pienempi ihan välissä edelleen ja tissittelee myös öisin. Ei ole meilläkään koskaan ollut puhetta, että hampaiden takia pitäisi yösyötöt lopettaa. Täällä siis yksi hammas ja toinen ihan just puhkeamassa..

Tehis ja "Lahja"(eilen täytti 6kk)
 
maxiina
heipsis!

heh, vai on siellä tehikselläkin perhepeti... =) meillä alkaa olemaan kans aika lailla ahdasta kun kaikki viisi tuppaa samaan aikaan sänkyyn ;) isommat kyllä nukkuvat suurimman osan yöstä omassa sängyssä mutta johonkin aikaan yötä meillä alkaa ihme vaeltelu ja tulevat meidän sänkyyn. pieninkin kyllä nukkuu pääasiassa omassa sängyssä mutta tykkää kyllä äidin kainalossakin nukkua ja tissitellä. meillä joutuu välillä käydä etsimässä että kuka nukkuu missäkin sängyssä tai sohvalla, mies siirtyy useasti lastenhuoneeseen nukkumaan tai sohvalle kun kaikki kolme lasta nukkuu meidän sängyssä. sit usein vielä vanhin hakeutuu isän viereen niin taas vaihtuu sängyt.. tai sitten se olen minä joka siirtyy sohvalle, onneksi on mukavat sohvat nukkua. meillä tarvitsisi hommata tuohon eteiseen liikennevalot, on sen verran liikennettä öisin ja kaikki samaan aikaan ;) ihme rumba, ties sitten onko tuleva kesä sekoittanut jo kaikkien unet...

kieltämättä tuo hammashoitaja kuullosti kumman negatiiviselta yösyöttöihin mut eipä se meikäläisen päätä kääntänyt. kyllä kaveri vielä yötissinsä saa, ei silti vieläkään ole puhjennut ensimmäistäkään hammasta. meidän tytöllä puhkesi eka hammas kun ikää oli viisi ja puoli kuukautta ja siitä viisi viikkoa eteenpäin niin neidillä oli kahdeksan hammasta suussa!! niitä tuli kuin sieniä sateella ;) isommalla pojalla ne tuli aika lailla oppikirjojen mukaan =) niin ja nyt on hänellä se eka hammas lähteny ja toinen heiluu vieressä =)

mut me lähdetään nyt ostamaan vappupalloja.. kaikille hauskaa ja lämmintä (tänne on luvattu melkein 20 astetta lämmintä... teepparit, shortsit ja sandaalit kaapista esiin) vappua!!

maxiina ja "pikku"mies, tänään tasan 7kk =)
 
Jelli
Tehis: Ihan ehjempien yöunien toivossa siirtäisin pojan. Nyt havahdun itse varmaan lähes jokaiseen kääntyilyyn ja varmasti survon tuttia suuhun liian ahkeraan. Luulen, että jos en itse olisi niin hätäinen, poika jatkaisi unia ihan itsestäänkin sen kummemmin heräämättä. Mutta toisesa huoneessa nukkuessa poika varmaan htii sitten herätä kunnolla, jos on herätäkseen ja sitten ei tepsi muu kuin tissi!

 
Sini1977eikirj
Pojat nyt vasta nukkumassa, kun aamulla oli neuvolareissu rattailla. Pikkusella 6,5 kk mitat: 7,9 kg ja 69,2 cm. Pidempi kuin isoveli aikanaan, mutta hoikempi.

Mites teidän puoli vuotiaat muuten nukkuu päiväunia nykyisin - kahdet vai kolmet unet? Meillä on poitsu siirtymässä kaksiin ihan itekseen, mutta on sitten jo illalla seiskalta käymässä yöunille, mikä on minusta turhan aikaisin. Herää sitten vastaavasto aamulla niin aikasin ja nukkuu ainoan 3-4 tunnin pätkän alkuillasta, kun itse en vielä pääse nukkumaan. Esikoinen kiekuu aina kymmeneen asti, mutta ilman päikkäreitä ei olla yritetty sitä nyt taas pitää.

Maitokokeilu jatkuu epäselvissä merkeissä. Kokeiluhan päättyy kai virallisesti huomenna ja pitänee sitten soitella allergiahoitajalle. Sekavaa kokeilua: lauantaina poitsu kakkasi sellasta vihreää velliä kerran, suun ympärys meni joka maitoannoksen jälkeen punaiseksi ja reidet alkoi punoittaa. Isovelikin ihmetteli la:na, että mikä pikkuveljen naamaa vaivaa, kun se vaan helotti punaisena. Eilen taas "oireet" lievempiä joten en mä tästä ota selvää. Tänään sitten neuvolassa vauva sylkäisi sellaset puklut mun päälle ja lattialle kahteen otteeseen, että ei ole pitkään aikaan tapahtunut. Eli toisaalta tuntuu, että maito sopii ja toistaalta taas ei, olen ihan pihalla. Maitoa ei uppoa kuin 3,5 dl päivässä, vaikka kuinka yritän.

Mä nukutin meidän poitsua kolme yötä itekseen, joista eka yö meni siinä mielessä hyvin, että nukkui jopa yhden kolmen tunnin pätkän keskellä yötä. Nyt on taas palattu kahden tunnin välein yösyömisiin ja vesipullokin irrottaa vaan huudon, joten en jaksa juoksennella syöttämään vaan palataan ensi nukkumaan samaan huoneeseen. Todennäköisesti se vaan sitten lisää mun yöherätysten määrää.

Ninnin tytön allergiaoireet kuulostaa hurjille, onneksi pääsette juttelemaan asiasta lääkärin kanssa. Meidän pojan kanssa oli samaan aikaan altistuksella yksi tyttö, joka sai jo ekasta annoksesta pahat oireet, tosi kurjaa tuollainen.
 
Tehotyttö.
Meillä neidin 6kk mitat 66,5cm ja 7,4kg.
Vierastaa edelleen. Eihän tätä ole kestänyt vasta kuin 3kk :) Nykyisin yrittää kovasti olla reipas, mutta sieltä se vierastus sitten kuitenkin tulee..

Varmaan Jelli tuohon asiaan voisikin auttaa tosiaan..

Vai trafiikkia siellä Maxiinan perheessä öisin, hih..
Sitä se tosiaan välillä on. Tuntuu, että meilläkin välillä jos pienet nukkuis yön hyvin niin varmasti esikoiselle (12v) sattuu unissaankävely-yö. Harvoin nykyisin, mutta joskus saattaa käydä jonkun show:n vetasemassa meidän sängyn vieressä tai jotain muuta hauskaa.. :)
Tuo 2v9kk poitsu nukkuu nykyisin tosi hyvin, mutta viimeistään kuudelta herää ja mönkii meidän sänkyyn. Joskus saattaa vielä nukahtaa. Useammin pölpöttelee sitten pikkusiskon kanssa..
Nukutaan sitten eläkkeellä, eikö??? :-D

Meillä muuten pojille tuli ekat hampaat tasan 4kk iässä. Esikoisella myös sitten lähti maitohampaat tosi aikaisin, 5-vuotissynttäreiden aikoihin alkoi tippuilla.

Mukavaa lämpöistä vappuviikkoa kaikille!

Tehis
 
Sini1977eikirj
Suloinen tyttö Tehiksellä :)

Mulla oikea P...KA mutsi fiilis. Esikoisen kanssa ei mennyt aamulla kerhoilu ihan putkeen. Aamusta alkaen kaikki oli yhtä volinaa ja kitinää kuten meidän päivät yleensäkin viime aikoina. Siinä sitten itse vielä äidyin sitä varmaan entisestään komentelemaan niin kunnon soppa valmiina. Ohjatussa laulu/leikkihetkessä poitsulla oli ihan omat kuviot, sitten tietty pienempi herästi vaunuissa ja lopulta nappasin vaan vanhemman kainaloon karjuvana ja painuttiin pukemaan, kun muut jäi leikkimään. Tiedän, että tilanteen olisi voinut hoitaa mallikkaammin, mutta meni hermo kun eilinen neuvolakäynti oli ihan samanlaista touhua. Sitten poitsu käytännössä juoksi kotiin koko matkan, raivosi rappukäytävässä ja kuin silmänräpäyksessä rauhoittui kotona, eli ota tuosta selvää. Uhmaako...?

No kakkonen ei syö sitten NAN-maitoa enää millään ilveellä. Sovittiin lääkärin kanssa, että palaan imetykselle ja katellaan sitten myöhemmin uudestaan. Eli maitoaltistus päättyi epäselvissä merkeissä. Toisaalta oli helpotus kun sai jo välillä syömään pullosta, mutta eilen söi vaan aina 20 ml kerrallaan joten aika turhauttavaa meininkiä. Eilen illalla heräsi sitten uniltaan itkeskelemään ja veti selkää kaarelle, mutta ei näitä voi oikein maidon piikkiin laittaa, kun "oireet" heittelee.

Taidan mennä tiskailemaan käsitiskit ennen kuin tuo innokas apulainen herää. Toivottavasti ei ole taas kamalasti kirjoitusvirheitä..

Hauskaa Vappua kaikille!!
 
maxiina
hii-op, nostellaas meitä vähän ettei ihan unohduksiin jäädä =)
taitaa hienot ilmat viedä väen koneilta pihalle ;) täällä on tän viikon aikana alkunut vihertää ihan silmissä, komeita ilmoja =)

ihana kuva tehiksen tytöstä, tosi söpö =) juu ja nukutaan sitten eläkkeellä, jos silloinkaan ;) meillä keskimmäinen on yllättänyt viimeisenä kolmena yönä ja nukkunut koko yön omassa sängyssä, yksi vähemmän liikkeellä yöllä =)

pikkumies hokasi että lattialla voi kääntyä mahalta takaisin selälleen. nyt kun ollaan vain menty selältä mahalleen. ihan hyvä että sen hoksasi, tuppasi aina mennä hermot herralla kun ei sieltä mahalta enään päässy mihinkään... no nyt alkaa varmasti mukava rullaaminen pitkin lattioita.

mutta jatkan taas paremmalla ajalla, ilmat on niin komeet taas että lähdetään pihahommiin vaikka siitä nyppimisestä en yhtään tykkää mut on sitten taas kivaa kun saa vähän kukkasta sinne tänne =)
 
Jelli
Heippa,

Meillä on tänään menty ensimmäisen kerran ihan oikeasti ryömimällä kohti mielenkiintoista Ikean paperikassia. Kovasti myös ukko nousee kontalleen, joten kohta riittää vipinää.

Tänään olimme rattailemassa ja tutustuttiin serkkujen pihalla ruohikkoon. Kyllä intoa piisaa pojalla! On sitten ihan poikki ulkonaolosta, kun on varmaan niin paljon kaikkea katsottavaa. Meillä ei omassa pihassa vielä ole siis nurmea, muista kasveista puhumattakaan, kun talvela vasta muutettiin. Kovasti olen terassille koittanut kasvihuoneentyyppistä laitella...

Onko muilla jo liha kuvioissa, entäs jugurttipiltit?
 
Sini1977eikirj
Ihania ilmoja on tosiaan ollut, toivottavasti kelit jatkuu.

Meillä poitsu on syönyt possua kuukauden verran 1krt/päivä. Nyt ajattelin, että jos tekisin sosetta kanasta, perunasta, sipulista ja porkkanasta. Tosin porkkanaa ei ole kyllä vielä täysin varmasti sopivaksi todettu.

Meidän tissilakkoilijavauvasta on sitten tullut oikea tissimaakari, kiinteät ei meinaa upota ollenkaan entiseen tahtiin vaan tissillä roikkuu alituiseen. Maissinaksut tosin upposi tänään ekaa kertaa ja popsi niitä viisi peräjälkeen ilman kakomista, kun ruoka oli eka jäänyt taas melkein kokonaan syömättä. Hampaat kiusaa kovasti, eilen illalla annettiin pitkästä aikaa panadolia ja yökin meni kahdella tissittelyllä, mikä tosiaan harvinaista. Tosin herätti tuo vauva tuossa välillä kyllä muuten ja esikoinen itkeskeli yhdessä välissä kai painajaista tai jotain.

Kummallakin pojalla räkä taas valuu. Ensin luulin, että vanhemmalla johtuisi siitepälyistä, mutta en olekaan enää varma. Ehkä vaan vilustunut, kun ensin tulee hiki ja sitten varjossa taas on viileämpää.

Laitettiin meidän asunto myyntin ja nyt sitten jännäillään kuin pian menee kaupaksi. Mennään sitten välillä vuokralle asumaan ja sitten katellaan minne asetutaan, päädyttiin tähän mun uusien työkuvioiden takia.
 

Yhteistyössä