Lokavauvat 2007

  • Viestiketjun aloittaja Lumi81
  • Ensimmäinen viesti
Tehotyttö.
Wau, melkoinen yllätys. Onnea Ainu!!!
Ei ole tainnut olla "puhetta", että teillä sellainen suunnitelmissa. Vaikka eihän sitä kaikkea täällä tarvitsekaan kertoa ;-)

Tehis
 
Ainu =+x
No siinähän se vähän onkin kun ei ole ollut suunnitelmissa. No mutta kyllähän sitä aikuisten pitäisi tietää mitä siitä voi seurata kun ilman ehkäisyä on. Todella epätodelliselta se tuntuu kun kuitenkin ekaa yritettiin 2 vuotta ja lopulta hormooneilla onnistu niin että tämä voisi tulla vaan?!?!? Tietenkin tulokas on tervetullut. Ja onnellinen olen kaikkien sekavien tunteiden keskellä!! Suorastaan pelottaa...
 
Jellybean kirjautumatta
Sini kysyi tuosta nuhasta. Nuha loppui ennen kehityskontrollia, niin en muistanut enää edes koko nuhaa. Paitsi nyt tänä aamuna oli vähän taas tukkoinen nenä.

Taas täällä tehdään hampaita. Ylhäältä toisen etuhampaan kulma jo kurkkii ihan puhkeamaisillaan. Siinäpä sitten on selitys siihen, että miksi taas tämä ja eilinen päivä on mennyt kiukutessa. Erityisesti päiväunille nukahtaminen on tuskaa. Varmaan naapurit luulee, että annan vauvan vaan karjua takapihalla kun tosiasiassa yritän nukuttaa sitä vaunuun heiluttamalla. Tavallisesti nukahtaa helposti, mutta nyt pitää heiluttaa tooosi kauan ja karjuu koko ajan. Onneksi iltaunille käy edelleen helposti ja hyvin nukkuu yöt. Pitää koputtaa puuta.
 
maxiina
ihan ensiksi isot onnittelut ainulle ja koko perheelle! tosi ihana juttu!! toivotaan että vointisi odotusaikana on parempi kuin ekaa odotellessa =)

mä en tiedä mikä nyt on kuumeen junnulle nostanut mut sunnuntaista asti kuumeillut... mitää muuta ei juuri ole, hampaita mä veikkaisin kun toinen hammas on kovasti puhkeamaisillaan mutta jos ei huomenna ala kuume tippumaan niin pakko käydä lääkärillä. unet on pojalla ihan rikkonaiset, vartin kahdenkymmenen minuutin unia päivällä, öisinkin herää tosi usein. joku kiusaa kovasti =(
meillä ei kahdella ekalla juurikaan ole hampaat vaivannut tullessaan joten kolmas laittaa äidille taas uusia haasteita ;)
mä tuossa täyttelin juuri hoitovapaalomaketta töihin, tuntuu ihan uskomattomalta että parin kuukauden päästä voisi mennä jo ihan kokonaan duuniin mut mä jään vielä kotosalle, en malta vielä lähteä...

jokos sä, tehotyttö, löysit esikoisenne kortin...? ois kiva tietää kumman pötkö on pötkömpi ;)
mun niskat ja selkä on aika kovilla, ainakin nyt taas kun poika on kipeä ja viihtyy pääasiassa sylissä... kiva kanniskella =)
 
Sini1977eikirj
Meille ei ihmeempää kuulu. Peikonlehti odottaa tuossa vieressä karsimista. Ajattelin kyniä sen, kun alkoi tuo vauva roikkumaan sen lehdissä ja sitä kukkaa ei saa oikein mihinkään metrin korkeuteen sijotettua.

Meillä poitsu yrittää kovasti kiivetä polvilleen, mutta ei oikein onnistu. Kylppärin lattiakaivo on myös löydetty joten täytyy siihen joku ämpäri laittaa, jos ei niin houkuttaisi. Joo ja tietokoneen yrittää myös jo sammuttaa eli tästä se lähtee. :)

Huudot ovat helpottaneet, mutta unet ovat aika sekaisin. Mennään pääsääntöisesti vielä taas kolmilla päikkäreillä ja yöunille käy puoli kymmenen maissa. Viime yöt on nukkunut kokonaan vieressä.

Syö taas kovasti kiinteitä, mutta paino ei tunnu nousevan. Ensi viikolla sitten taas neuvolassa katotaan mittoja. Ois myös esikoisen lääkärineuvola ja suututtaa jo etukäteen, kun se lääkäri on mitä on. Huolettaa ton esikoisen juominen, kun ei oikein juo mitään, ei edes mehua. Eilen tyrkytin koko päivän juomista ja iltapäivään mennessä oli juonut ehkä vajaan puoli desiä siitä mukistaan.

Toivottavasti Maxiinan pojan olo helpottuu pian!

Lähden nyt ton kukan karsimisen pariin.
 
Tehotyttö.
Maxiina, esikoisen 8kk mitat on ollu 11,5kg ja 76cm. Eli hän on ollu kyllä kauheen pitkäkin vissiin?!?! :) Taitaa teillä sitten olla vielä vähän pötkömpi ;-)

Ainu, niin se luonto joskus järkkää vähän ylläreitä, hih. Toivottavasti tosiaan saisit kokea helpon raskauden tällä kertaa. Peukut pystyssä!

Mun tarvis kans käydä hoitovapaa anomassa viimeistään ensi viikolla. Kotihoidontukikaavakkeen jo täytinkin. Aion olla ainakin vuoden loppuun kotona. Tuskin menen vielä joulun jälkeenkään.. Riippuu nyt vähän, tapahtuuko jotain lisääntymissaralla tässä osoitteessa :)

Meillä neiti tekee nyt ylähampaita ilmeisesti. VÄhän itkuista oli tuossa, kun nukkumaan alkoi. Tosi pulleat on yläikenet. Alahampaat on ollu nyt kuukauden verran.
 
maxiina
kyllä, tehis, teidänkin "pötkö" ihan komian kokoinen pötkylä on ollut, pituutta on riittänyt =) meillä taitaa olla sitä tyyliä että yhtä pitkä kuin paksukin ;)

meillä meni sitten edelliset diagnoosit uusiksi, kuume laski mutta näppylät saapui... eli tuli sitten vauvarokko. alkaa löytyy se unirytmikin takaisin, tänään nukuttu jo normaalit päikkärit ja yöunillekin meni normaaliin tapaan =) pikkuisen kärttyilyt on mutta saattaa olla että se tuleva hammas kiusaa.. onneksi rokosta on pahin ohi =)

mut kirjoitelkaas taas, kiva kuulla kuinkas teillä muilla siellä sujuu =)
 
Jellybean kirjautumatta
Meillä on nyt jotkut afos-arvot liian korkeat. Pitäisi olla alle 1000 ja on 3557. Jo marraskuussa niistä oltiin huolissaan, vaikka olivat vaan 470 ja nyt pompsahtaneet huimasti. Syynä on joko luuston aineenvaihdunta, kun keskosen luustonkasvu on niin nopeaa tai sitten maksassa on jotain häikkää. Lisätesteihin tuli tänään kutsu ensi viikon alkuun. Höh ja pöh. Olen kuitenkin luottavainen, ettei se ole mitään todella vakavaa mutta inhottavaa viedä pikkuinen taas pisteltäväksi.

Muuten täällä kyllä voidaan hyvin. Törötttää lattialla kuin pikkuinen sahapukki, mutta ei vielä ole keksinyt lähteä liikkeelle. Ei ole mitää kiirusta kyllä! Nytkin, vaikkei vielä ryömikään niin pyörimällä ja kääntyilemällä pääsee räpeltämään vahvistimen, digiboksin ja soittimet liiankin vikkelään. Hampaiden kärjet pullottaa yläikenessä jo valkeina viivoina, että varmaan ihan päivien kysymys milloin tulee läpi.

Oli kamala "hätä", kun golfiin ei millään mahdu takapenkille selkä menosuuntaan istuinta. Nyt kuitenkin ostettiin uusi auto, jossa on todella paljon suuremmat tilat niin voidaan hankkia kunnollinen istuin meidän pienelle aarteelle kunhan kaukalo jää lopullisesti pieneksi.

Maxiinalla on kyllä kunnon pötkylä! Meillä tuo tuntuu hoikistuvan silmissä, vaikka öljyjä lisätään ruokiin. Länkyt on lähteneet jaloista ja muutenkin on laihtunut. Minusta näyttää ettei tuo öljyllä terästetty ruoka kelpaa niin hyvin kuin tavallinen, kun syö paremmalla halulla ilman öljyä.
 
Ainu =+x
Jellybean: Voimia sinulle, on varmasti raskasta kun ilmenee odottamatonta. Ovathan lääkärit selittäneet asiat sinulle niin että ymmärrät? Jos ei niin varmasti voi soittaa sairaalaan ja jutella.

Meillä tosiaan tuo liikkuminen on jo vilkasta, toissapäivänä yritti jo kovasti karata ison kynnyksen yli keittiöstä eteiseen, joutu parikertaa hakemaan takasi ja selittämään että äiti ei ole vielä valmis että lähdet tutustumaan niin kauvaks =). Kai siihen ajatukseen täytyy vaan tottua että liikkumaan tulee ja paljon, konttaus asentoo ottaa jo niin usein ja jalat jo liikkuu niin ei aikaakaan että lähtee konttaamaan. Meillä on pieni siisteys ongelma. Meillä on vanhan puu lattiat ja vaikka kuinka pesee (välit) ei lähde puhtaaksi, no kun tuota kuolaa tuntuu tulevan ja jää sitten alle niin kaikki vaaleat vaatteet on ruskeita läikkiä täynnä. hiukan ahdistaa!!
Onko kellään muulla samaa tilannetta? Neuvoja kaivattaisiin, no lähteepä kohta konttaamaan...

Täällä mennään 6+4 (kai) ja ajatukseen on jo pikkuhiljaa alkanut tottua, no sitä mukaan tulee myös pelko siitä meneekö kaikki hyvin. Kiitos onnitteluista ja täytyy toivoa ettei ole yhtä kipeä kun viimeksi. Kiva että joku muukin suunnitelmallisesti harkitsee perheen lisäystä!
Olikos joku muu jo plussannu uudelleen?

No nyt hiukan levähtämään kun tuo väsy painaa!!
 
Jellybean kirjautumatta
Meillä mennään rv 19+1.. Että siinä vaiheessa on jo suunnitelmat pikkukakkosen suhteen.

Lääkäri (lastenneurologi) tulokset mulle soitti eilen, enkä oikein saanut siitä irti että pitäisikö tässä olla huolestunut vai ei. Luulen kyllä ettei mitään syytä huoleen ole ja jos kuitenkin jotain häikkää löytyy niin kyllä kai nykyajan lääketiede jonkun keinon siihen keksii.
 
Jelli
Onnea Ainulle odotukseen!
Hui, miten nopeasti aika onkin mennyt, kun Jellybeanillakin on odotus jo niin pitkällä! Joko maha "haittaa" toimia? Sinä olet tainnut olla odotuksen kanssa terve ja hyvinvoiva, et ole ainakaan puunut ongelmista...Toivottavasti Irkulla kaikki on lopulta hyvin, onneksi Suomessa tutkitaan viimosen päälle!

Kukas muu se plussasi? Oliko Lumi?
Jotenkin kai tässä itsekin toivoo sellaista satumaista plussausta, mutta ei taida meillä tapahtua ihmeitä...no, eipä mulla menkatakaa ole vielä alkaneet.

Ukkelille tuli eilen ensimmäinen hammas! Aika yllättäin lusikka kolisi suussa, kun eipä tuo äijänpoikanen viitsinyt kiukutellakaan! Voi sitä vauvaa, kun kasvaa...
 
Ninni..
Meillä tyttö konttaa jo kovasti ja nousee polvien varaan tutkiskelemaan laatikoita.
Allergiat ei paljon kehitystä ole haitanneet. Meillä on nyt altistettu Almiron peptidin, en varma miten kirjoitettiin..no mut 10ml jälkeen tulivat oireet. Seuraavaksi altistetaan soija, mut prick-testeissä näytti allergiaa.. Neocatea ollaan yritetty tytölle tarjota huonolla menestyksellä. Popsii pääosin kukkakaali sosetta..mikään muu ei tällä hetkellä oikein uppoa. Ja mun rintamaitoa tietenkin lisäksi. Yöt on aika rikkonaisia vielä. Hampaita ei vielä ole tullut.

Onnea uusiin odotuksiin!
 
Niiskulainen
Onnea kaikille raskautuneille minunkin puoleta!

Jelli: Mullakaan ei ole vielä menkat alkanut, vauvakuumetta on, mut vauvoja ei kait enää aluilleen pistetä. Ehkäisyksi ajattelin sitten imetyksen lopetettua ottaa ehkäisyrenkaan, onko kokemuksia kellään? Tuota renkulaa mulle suositeltiin, kun on PCO. Mulla esikoisen synnytyksen jälkeen menkat alkoi vasta kun imetys oli melkein täysin loppunut. Kerkesi olla 2 kiertoa, kun nappasi ja aloin odottaa tätä lokavauvaa, joka on kyllä syyskuun vauva =).

Kovasti on kiirettä ollut, pihahommia lähinnä. Ollaan terassia rakennettu ja kun tuo nyt on valmis pitää alkaa perennapenkkiä laittaa. Hommaa riittää ja kun yhden saa valmiiksi olisi jo tuhat ideaa mitä laittaa, loppuu vaan rahat ennen kesken =D.
 
Laura79
Täällä vissiin tehdään nyt hampaita. Useampi yö on menny huonosti ja eilen oli huutoa ja kauheeta ikenien hinkkaamista. Ripuliakin on ja yöllä nousi kuume. Voivat vissiin kaikki liittyä noiden hampaiden puhkeamiseen.

Neiti konttaa jo kauheeaa vauhtia ja syö kaikki löytyvät roskat... on siinä vahtimista. No kohta on iskän yritettävä pysyä perässä kun mun pitää palata töihin viikon päästä :(

Laura ja neiti melkein 8kk
 
Lumi81
Enpäs ole aikoihin kirjotellut!!

Onnea Ainulle plussasta! Toivotaan että tämä raskaus olisi helpompi kuin edellinen.

Jellybeankin on jo puolessa välissä!! :D
Toivottavasti Irkulla ei oo mitään vakavaa hätänä. Me ollaan täällä hengessä mukana ja pidetään peukkuja.. tsemppiä koko perheelle!!

mulla itellä on tänään rv 20+0 ja huomenna mennään 3D-rakenneultraan. Jännää!! Sieltä saa semmosen videon ku se vauva liikkuu ja kuvia. Koitan sitte laittaa jonku kuvan tänne teidän nähtäväksi, todennäköisesti saadaan myös sukupuoli selville!
Liikkeitä on tuntunu nyt n. viikon ja päällepäinki hyvällä mäihällä tuntuu ja näkyy.

Meijän neiti on jo kohta 8kk ja alas on tullu kaks hammasta. Soseita syödään ja yöt nukutaan hyvin. Liikkeelle ei ole vielä lähtenyt, mitä nyt napansa ympäri pyörii lattialla ja peruuttelee mutta ei pääse vielä eteenpäin. Tosi turhauttavaa ku pitää koko ajan häntä siirrellä tai ojennella leluja ku ne "karkaavat" liian kauas :)
Esikoinen meillä tässä iässä jo nousi tukea vasten seisomaan, että näköjään jokainen kehittyy ihan omaa tahtia...

ostettiin tonttikin ja aletaan rakentaan omaa taloa :D kivaa! Varmaan parin vuoden päästä muutetaan sitte.. nyt asutaan tämmösessä kerrostalo-kolmiossa..saattaa tulla pikkusen ahdasta kolmen lapsen kans, mutta toivottavasti sopu sijaa antaa!!
Esikoinen on jo 6v niin hän saa pitää oman huoneensa ja nää pienemmät saa sitte nukuskella meidän makkarissa...missähän me säilytetään kaikkia vauvojen leluja?? Lisää pitäs saada myös vaatekaappitilaa...huhhuh...

Enpä nyt muuta keksi, oon käyny aina aika ajoin lueskelemassa, mutta oon vaan niin laiska ite kirjottamaan.
tosi tylsää välillä ku mies on "koko ajan" töissä, töissä tekemässä viimesiä kouluhommia, tai harrastuksensa parissa. Tietenki se tuntuu että toinen on koko ajan jossain ku ite ei oo ikinä missään :D. Vois kyllä kehittää jonku kivan harrastuksen (ilman lapsia) että ei jumittuis niin tänne kotiin....salilla kävin mutta oon jättäny sen taas raskauden ajaksi väliin ku muutenki jo supistelee..

jees, eipä muuta.. kirjottelen sitte huomen illalla et mitä siellä ultrassa näkyi!!
 
Iikka76
Onnea Ainulle plussasta ja toivotaan tosiaan, että nyt olisi helppo raskaus!

Ja toivottavasti Irkulla ei ole mitään vakavaa, mutta hyvä se on kun tutkivat perusteellisesti!

Mäkään en ole päässyt pitkään aikaan kirjoittelee, kun pihahommia pitää tehdä niin kovasti. Sitten meillä on ollut murhetta neidin kanssa, kun hän sai pari viikkoa sitten jo kolmannen kouristuskohtauksen reilun kuukauden sisään. On tutkittu EEG ja ultrattu pää aukileen kautta, otettu monet verikokeet ja magneettikuvaus tulossa. Lastenneurologi totesi reilu viikko sitten, että tytöllä on epilepsia. Aloitettiin samantien lääkitys, jonka toivotaan ehkäisevän kohtaukset. Uhkana on, että tytön kehitys voi jäädä jälkeen ja kun hän ei ole oppinut mitään uutta merkittävää 5 kk jälkeen, niin pakostakin on alkanut huolestuttaa. ...vaikka kuinka kaikki rauhoittelee, että lapset kehittyy niin eri tahtia. Tyttö siis nyt 7 kk, eikä vielä istu eikä ryömi, mut onneksi juttelee jo kovasti. Ainoa hyvä puoli tuossa epilepsialääkkeessä nyt on, että se väsyttää ja olen saanut entisen "viimeiseen asti valvojan" kaksille päiväunille ja yötkin nukkuu nyt selvästi paremmin. Vain yksi imetys eli keskimäärin 2-4+5-6 tunnin yöunet. Yks yö meni ilman imetystäkin eli 8 tuntia putkeen, mikä oli aivan uskomatonta! ...ite kyl heräsin pari kertaa tarkistamaan, onko tyttö hengissä. Täs välis kun on ollut paljon vähintään tunnin välein heräilyä ja korkeintaan 2-3 tunnin unipätkiä. Hyvin alkanut kiinteiden syöminenkin on nyt takkuillut, kun lääke on aiheuttanut ruokahaluttomuutta. Tänään oli suorastaan riemuissani, kun tyttö kerrankin söi kaiken lautaselle laittami vähän soseen ja piti heti laittaa lämpenemään lisää. ...eli söi pitkästä aikaa normaalin kerta-annoksen eli n. puol purkillista. Tissillä on onneksi viihtynyt koko ajan hyvin, paitsi yhtenä yönä, kun meni alkuillasta puremaan tissiä - minä kiljahdin - tyttö pelästyi, eikä huolinut siis puoleen vuorokauteen rintaa ollenkaan. Siinä sit itkettiin jo molemmat, mut onneksi sain aamulla sylissä heijaamalla ja laulamalla houkuteltua takaisin rinnalle. Nyt jatkaa puremista, mut otan imetystukilistan ohjeen mukaisesti nenästä kiinni, jolloin irrottaa ja otan rinnan pois. Neidillä siis kaksi alahammasta tullut ja kovasti tuntuu kutiavan ikenet, että onkohan sit ylös tulossa lisää?!

Iikka ja neiti 7 kk
 
Lumi81
Alko kauheesti itkettämään kun luin ton sun viestin likka! :(
Elämä on tosi epäreilua välillä! Toivottavasti lääkitys auttaa ja uusia kouristuksia ei enää tulisi! Onneksi epilepsia ei kuitenkaan ole mikään hengenvaarallinen sairaus, että sen kanssa pystyy elämään kun on lääkitykset kunnossa jne. Mut tosi kurjaa kuitenkin.
Voimia ja tsemppiä teidän koko perheelle ja pusja ja haleja pikku neidille!!

Käytiin siellä rakenneultrassa eilen ja tyttö siellä näytti olevan!! Meidän perheeseen tulee todellakin akkavalta ku kolme tyttölasta on kohta vilistämässä :)
Saatiin mahtavia 3d-videopätkiä ja valokuvia pikkuisesta. Kaikki oli tosi hyvin, kaikki elimet paikallaan ja ihan oikean kokoinen :) Siellä se meille väläytti hymyn ja sit saatiin hyvä videopätkä missä pikkunen haukotteli makeasti.. pystyyköhän tähän jotenki liittämään videopätkää?? Jos joku tietää niin kertokaa! Mä nyt koitan laittaa ainaki yhen kuvan tähän näin...

 
Jellybean kirjautumatta
On raskasta nyt Iikalla. Ei meilläkään vielä ryömitä ja istutaan jos laitetaan istumaan ja siinä napottaa muutaman sekunnin jonka jälkeen muksahtaa taas matolle. Onneksi teillä on kuitenkin nyt diagnoosi, jonka perusteella saatte hoitoa ja asiat toivon mukaan alkavat luistamaan. Epilepsia ei onneksi ole sairaus vaikeimmasta päästä ja lääkitys siihen löytyy. Tutkimukset on olleet varmaan raskaita sekä vanhemmille että lapselle, mutta hyvä että syy pelottaville kohtauksille kuitenkin löytyi ja toivottavasti pysyvät tästä lähtien lääkityksellä poissa. Halaus pikkulikalle!

Meillä viimein toinen ylähammas tuli ikenestä läpi. Toinenkin pullottaa ihan pinnan alla ja sitä vissiinkin on tämäkin päivä kiukuttu. Huomenna on niihin lisäkokeisiin meno ja surettaa jo etukäteen kun pikkuista pistellään. Olen varmaan aiemminkin sanonut että Irkku ei pienistä itke, mutta sitten kun aloittaa niin sitä ei saa tyynnyteltyä millään. Viimeksikin verikokeen jälkeen istuin kurkku suorana huutavan lapsen kanssa käytävällä puoli tuntia ja yritin saada sitä rauhoittumaan. Tuollaisen "itkukohtauksen" jälkeen se on sitten loppupäivän niin herkillä, että uuteen samanlaiseen riittää syyksi ihan mikä vaan eli käytännössä jää itkeskelemään loppupäiväksi.
 
Lumi81
Alko kauheesti itkettämään kun luin ton sun viestin likka! :(
Elämä on tosi epäreilua välillä! Toivottavasti lääkitys auttaa ja uusia kouristuksia ei enää tulisi! Onneksi epilepsia ei kuitenkaan ole mikään hengenvaarallinen sairaus, että sen kanssa pystyy elämään kun on lääkitykset kunnossa jne. Mut tosi kurjaa kuitenkin.
Voimia ja tsemppiä teidän koko perheelle ja pusja ja haleja pikku neidille!!

Käytiin siellä rakenneultrassa eilen ja tyttö siellä näytti olevan!! Meidän perheeseen tulee todellakin akkavalta ku kolme tyttölasta on kohta vilistämässä :)
Saatiin mahtavia 3d-videopätkiä ja valokuvia pikkuisesta. Kaikki oli tosi hyvin, kaikki elimet paikallaan ja ihan oikean kokoinen :) Siellä se meille väläytti hymyn ja sit saatiin hyvä videopätkä missä pikkunen haukotteli makeasti.. pystyyköhän tähän jotenki liittämään videopätkää?? Jos joku tietää niin kertokaa! Mä nyt koitan laittaa ainaki yhen kuvan tähän näin...

 
Jellybean kirjautumatta
On raskasta nyt Iikalla. Ei meilläkään vielä ryömitä ja istutaan jos laitetaan istumaan ja siinä napottaa muutaman sekunnin jonka jälkeen muksahtaa taas matolle. Onneksi teillä on kuitenkin nyt diagnoosi, jonka perusteella saatte hoitoa ja asiat toivon mukaan alkavat luistamaan. Epilepsia ei onneksi ole sairaus vaikeimmasta päästä ja lääkitys siihen löytyy. Tutkimukset on olleet varmaan raskaita sekä vanhemmille että lapselle, mutta hyvä että syy pelottaville kohtauksille kuitenkin löytyi ja toivottavasti pysyvät tästä lähtien lääkityksellä poissa. Halaus pikkulikalle!

Meillä viimein toinen ylähammas tuli ikenestä läpi. Toinenkin pullottaa ihan pinnan alla ja sitä vissiinkin on tämäkin päivä kiukuttu. Huomenna on niihin lisäkokeisiin meno ja surettaa jo etukäteen kun pikkuista pistellään. Olen varmaan aiemminkin sanonut että Irkku ei pienistä itke, mutta sitten kun aloittaa niin sitä ei saa tyynnyteltyä millään. Viimeksikin verikokeen jälkeen istuin kurkku suorana huutavan lapsen kanssa käytävällä puoli tuntia ja yritin saada sitä rauhoittumaan. Tuollaisen "itkukohtauksen" jälkeen se on sitten loppupäivän niin herkillä, että uuteen samanlaiseen riittää syyksi ihan mikä vaan eli käytännössä jää itkeskelemään loppupäiväksi.
 
Jellybean kirjautumatta
On raskasta nyt Iikalla. Ei meilläkään vielä ryömitä ja istutaan jos laitetaan istumaan ja siinä napottaa muutaman sekunnin jonka jälkeen muksahtaa taas matolle. Onneksi teillä on kuitenkin nyt diagnoosi, jonka perusteella saatte hoitoa ja asiat toivon mukaan alkavat luistamaan. Epilepsia ei onneksi ole sairaus vaikeimmasta päästä ja lääkitys siihen löytyy. Tutkimukset on olleet varmaan raskaita sekä vanhemmille että lapselle, mutta hyvä että syy pelottaville kohtauksille kuitenkin löytyi ja toivottavasti pysyvät tästä lähtien lääkityksellä poissa. Halaus pikkulikalle!

Meillä viimein toinen ylähammas tuli ikenestä läpi. Toinenkin pullottaa ihan pinnan alla ja sitä vissiinkin on tämäkin päivä kiukuttu. Huomenna on niihin lisäkokeisiin meno ja surettaa jo etukäteen kun pikkuista pistellään. Olen varmaan aiemminkin sanonut että Irkku ei pienistä itke, mutta sitten kun aloittaa niin sitä ei saa tyynnyteltyä millään. Viimeksikin verikokeen jälkeen istuin kurkku suorana huutavan lapsen kanssa käytävällä puoli tuntia ja yritin saada sitä rauhoittumaan. Tuollaisen "itkukohtauksen" jälkeen se on sitten loppupäivän niin herkillä, että uuteen samanlaiseen riittää syyksi ihan mikä vaan eli käytännössä jää itkeskelemään loppupäiväksi.
 
alkup MissPiggy
Meidän nappula nousee nyt tukea vasten seisomaan ja ryömii sekä istuu. Iloinen heppulainen, mutta yöt on vähän vauhdikkaita kun on tätä uutta opittu niin vauhdilla, että kai se siellä mielessä kiertää. On kohta 7,5 kk.
Voi Iikka, onneksi tosiaan epilepsiaan on nykyään hyvät lääkkeet ja mm. serkkuni on siitä parantunutkin!
 
Niiskulainen
Heippa!

Tässä ennen nukkumaanmenoa pistäydyin täällä.

Likka mulla onkin 2 tuttun lasta jolla on ollut vauvasta lähtien epilepsia ja kohtaukset on saatu lääkityksellä kuntoon, nyt ovat 1-2 vuotiaita ja kaikki ok. Varmasti saat paljon vertaistukea samassa tilanteessakin olevilta, helpottaa yleensä jo sellainen ja saa lisää tietoa itsekin samalla pelot yms. hiukan hälvenee.

Toivottavasti Irkun ja Jellybealle menee huomenna hyvin ja tyyntyis nopsempaa tällä kertaa, kurjaa tuo pienien pistely, ihan aina sydäntä raastaa kun toinen alkaa itkeä =(

Lumi: Onneksi olkoon 3 pikku neidistä, mahtava kuva on kyllä saatu masunasukista, voi kun täälläkin päin ois ollut tollaiset laitteet että noin selkeesti sais.
 

Yhteistyössä