Lokavauvat 2007

  • Viestiketjun aloittaja Lumi81
  • Ensimmäinen viesti
Jellybean
Tiedättekö onko tutista vieroittamiseen mitään suosituksia? Tyyliin ettei saa liian pikkuisena vieroittaa... Kun meillä tutista on tullut TODELLINEN ongelma. Iltaisin menee vähintään pari tuntia, joskus kolmesta viiteenkiin tuntia kun minun pitää pitää tuttia vauvan suussa. Kun tutti on suussa niin vauva yrittää nukahtaa, silmät on kiinni ja se hymistelee siinä hiljaa käsiään nyppien. Mutta tutti tippuu suunnilleen puolen minuutin välein ja silloin vauva reväyttää silmät selälleen ja alkaa huutelun ja jos ei tuttia löydy suuhun parin seuraavan sekunnin sisällä, niin alkaa itkemään. Eli että saisin vauvan iltaisin nukahtamaan, mun todellakin pitää maata sen vieressä ja pitää sille sitä tuttia suussa. Eilen illalla meni sitten kuuppa nurin. Laitoin tutin tuppeen ja annoin rievun kainaloon. Oltiin siinä vaiheessa jo leikitty tutin tiputtamista muutama tunti, joten vauva oli melko väsynyt. Huuteli vähän aikaa, vähän kitisikin muttei ruvennut kuitenkaan parkumaan, sitten alkoi hipeltämään riepua ja lopulta nukahti noin puolen tunnin päästä. Tietääkö siis kukaan et onko liian aikaisesta vieroittamisesta mitään haittaa? Kun normaalisti kai vieroitetaan vasta jossain 8 kk kieppeillä. Kun tutista riepuun siirtyminen olisi meille todella todella mahtava asia, kun vauvan voisi jättää yksin nukahtamaan ja saataisiin yhteistä aikaakin iltaisin sen sijaan että mun pitää olla tutinpitäjänä koko ilta.
 
Sini1977
Ei mulla mitään tietoa ole tuosta asiasta, mutta eiköhän sen tutin voi jättää pois, jos siitä selviää ilman isompia karjumisia ja jatkon kannalta se riepu on varmaan parempi. Meillä meinaa olla toi peukalo ongelmana eli jos se lipsahtaa suustaa niin alkaa armoton karjuminen. Yritän myös tarjota peukun tilalle tuttia, mutta ei kelpaa, ei.

Joko olette olleet vauvojen kanssa yökylässä? Mun äiti joutuu ens viikolla leikkaukseen ja tarvii sitten avustajan kotiin joten käytännössä mun pitää sinne mennä, kun muita ei ole. Hiukan nyt hirvittää, että jos menee vauvan vähäisetkin rytmit sekaisin. Kylässä käydessä olen jo päivisinkin huomannut sen, että vauva ei osaa rauhottua niille 30 min unilleen oudossa paikassa. Eli mulle tuli nyt stressi tuosta yökyläilystä.
 
Entu82
En minäkään usko, että olisi mitenkään suositustenvastaista vierottaa tutista jo nyt. Olen sitäpaitsi kuulut hammashoitolasta, että nykyään suosittelisivat jo puolivuotiaana vierottamaan ja teillähän ei siihen taida olla kovinkaan pitkä aika?

Esikoisen hoidosta, minä nyt hoidan tietysti täysin kotona, kun on kovin tuo isompi neitikin vielä. Vanhempi-lapsi liikunnassa ja muskarissa käyn esikon kanssa kahdestaan molemmat sellaisia 45min- oppitunteja. Meillä on kyllä erittäin seurallinen ja toimintaa kaipaava tuo neiti, mutta isin kanssa pulkkailut riittävät kyllä hyvin päivän toimintahetkiksi. Pitää myöntää, että noissa kerhoissa käydään jo ihan siksikin, että minä pääsen näkemään muita äitejä ja on ihana käydä esikon kanssa kaksin jossain.

Yökylässä ei olla tämän vauvan kanssa oltu. Esikoisen vauva-aikana kyllä oltiin mökillä ja hotellissakin (hänhän olikin kesäloma-ajan vauva), enkä muista että olisi mitenkään huonontunut jo valmiiksi nukkumiset. Vähän sellaista hankaloitettua vauvan hoitoahan se "lomailu" kyllä oli varsinkin mökillä.

Entu ja tytsy 3kk

Ainiin... eilen kävin laitattamassa sen hormonikierukan ja nyt jännällä odotelen tuleeko mitään haittoja, asennus ei ainakaan tehnyt kipeää.
 
Jellybean
Taidetaan siis jatkaa tutista vieroittamista taas illalla. Useampi ilta saattaa olla huutoa tutin perään, mutta eiköhän se lopulta onnistu. Todellakin olisi helpotus jos tuo joka iltainen tuttiralli loppuisi.
 
maxiina
täällähän on tuttiralli päällä =) mä en tiedä pitäiskö olla pahoillaan vai hyvillään mutta meillä ei ole kukaan suostunut syömään tuttia. sen olen huomannut että varsinkin noilla kahdella edellisellä mä olin se tutti varsinkin yölliseen aikaan, molempia olen imettänyt noin puolitoistavuotiaaksi asti, loppuajat se oli kuitenkin vain yölliseen aikaan... nytkin kyllä olen koittanut tuttia välillä tarjota juniorille mutta ei se kelpaa niin ei. mitäpä sitä väkisin. joskus, ihan muutaman kerran on jäänyt imu päälle mutta eipä sekään ole kauaa kestäny. paljon tutin käyttö varmasti helpottaa mutta siinä vaiheessa kun on kavereiden tuskailuja vierotuksesta vierestä katsellut niin on ollut hyvillään että sitä rumbaa ei tarvitse käydä. tietenkin on osa niitä joilla ei ole mitään ongelmia tutista luopumiseen. ei meilläkään esim. tuttipullosta luopuminen ole tuottanut vanhemmilla lapsilla ongelmia. enkä mä usko että siinä on mitään alaikärajaa vierottaa, jos tuntuu että se homma ei toimi niin mitä sitä turhia.

meillä on esikoisen kanssa noita virikkeitä pidetty yllä sillä että hän on käynyt kaksi kertaa viikossa kerhossa, kestää kolme tuntia kerrallaan ja sitten oon yrittänyt käydä kaikkien lasten kanssa perhekerhossa kun olis tarkoitus laittaa syksyllä keskimmäinen siihen kerhoon missä esikko nyt käy ja vanhin siirtyy eskariin... nyt jo... kääk!! vanhimmalla lapsella on vielä omat harrastukset joten virikkeitä löytyy. keskimmäinen saa aloittaa omat harrastukset sitten kun tulee kolme vuotta täyteen. toisiin harrastuksiin on kyllä ikäraja korkeampi kuin tuo kolme mutta eiköhän jotain kivaa neidille löydetä =)

tuosta yökyläilystä... meillä on tämä junnu ollut jo kaksi kertaa mummilassa yökylässä eikä meillä ole ainakaan havaittu mitään ongelmia. ilmeisesti sini ottaa siis vauvan mukaansa, vai käsitinkö väärin? jos sä pystyt samat rutiinit hoitamaan äitisi luona niin eiköhän se mene aivan hyvin. kenties on raskampaa sulle kun vauvalle mutta varmasti pystyt homman hoitamaan hyvin. toivottavasti äitisi toipuu nopeasti.

meillä on 4kk neuvola ens maanantaina, tulen kertoilee mittoja silloin... katotaan meneekö vaaka rikki kun pötikkä siihen menee ;) nyt alkaa olee meno sen verran kova täällä että ensi kertaan =)
 
Lumi81
pitkästä aikaa täällä!! Meidän neiti täyttää jo 4kk ja on kasvanut kovasti. Oikein kunnon pötkylä on, kaksoisleuat ja kaikki tietenkin :D. mm porkkanasosetta ja päärynäsosetta ollaan jo vähän maisteltu ja ainakin siitä päärynästä tuntuu tykkäävän.
Mahalleen ei ihan vielä pyörähdetä mutta melkein. Naureskelee kovasti ja jokeltelee.
Yöt nukutaan kokonaisina. Tyttö alkaa yöunille n. klo 22.30-23.00 ja herää aamulla klo 8-9. Pari tuntia jaksaa olla hereillä ja sitte nukahtaa vaunuihin 2-4h unille. helppo tapaus tämä.

Semmosia uutisia meille myös kuuluu että meille taitaa tulla uus lokavauva 2008!!!
Eilen tein positiivisen testin ja miehen kans ollaan ihan äimänä. Ei olla mitenkään ehkäisty vaan ollaan oltu vaan tyyliin "tulee jos on tullakseen." Aika ihme juttu että ollaan vaan ehkä alle 10 kertaa oltu sängyssä ja mulla ei oo ees menkat alkanu enkä oo tienny mistään ovulaatioistakaan mitään.. kai se oli jonku korkeamman tahto että tulee toinen sitte perään :D. Oletetun hedelmöittymispäivän mukaan la ois 12.10 eli aika tarkkaan vuosi tulee ikäeroa kun tää edellinen lokavauva syntyi 1.10. Jännää!!

Nyt sitte mennään pankkiin kyseleen isompaa lainaa ja kai ostetaan/rakennetaan omakotitalo. Pitää saaha vähä lisää tilaa. Onks täällä kellään vuoden ikäerolla muksuja? En muista nyt yhtään kenenkään tilanteita. Pitäs vaa saaha hyviä vinkkejä et mitä kaikkee pitää ostaa...ainaki kaksosten rattaat..mielellään semmoset jotka mahtuu ovista ja hisseistä :D.

Lumi & Sanni 4kk + uusi alku rv 4
 
Jellybean
Paljon onnea Lumille!

Meillä ollaan oltu ilman ehkäisyä joulukuusta saakka, mutta mitään ei ole vielä tapahtunut. Jospa tärppi tulisi kuitenkin nopeammin kuin esikoisen kanssa.
 
Tehotyttö.
Vautsi, Lumi! Onnittelut <3
Ja Jellybeanille onnea yritykseen!

Täällä kans hyvin epämääräinen tilanne tuon kyseisen asian suhteen. Olin aivan varma, että ovis oli ja armottomat menkkajomotukset ollu jo vaikka kuinka pitkään. Ollaan välillä ehkäisty, välillä ei... Jos viitonen nyt haluais tulla, niin olis ok. Mutta ei ole mitenkään kauhea hinku kuitenkaan vielä. Välillä isäntä kovasti lyömässä jarruja koko vitosen suhteen.
Viime viikolla sitten jo varmuudeksi testailinkin, maanantaina negan. Epämääräset oireet ei kuitenkaan siihen loppuneet. Perjantaina tein uuden testin, johon tuli epämääräinen viivanpaikka ilmeisesti. Nää testit oli niitä markettien FindOut -testejä. En oikein usko, että plussa olisi tulossa. Ehkä nuo kaikki jomottelut on vain hormonitoiminnan käynnistymisyrityksiä tai jotain... Katsellaan siis vain rauhassa, mitä tuleman pitää :) Täysimetyksellä täällä siis mennään, joka ennen on kyllä pitänyt hormonitoiminnan loitolla ;-)

Tehis
 
maxiina
vautsi vau!!! onnea lumille ja koko perheelle!! ja kaikille muillekin ketä katrasta haluaa jo laajentaa niin onnea yritykseen!! =)
tuntuu aika hurjalta että kun on tuoreessa muistissa nuo meidän turinat tuolla odotuspuolella niin osa alkaa jo siirtyä sinne uusiksi. mullakin on lievä vauvakuume vaikka onhan tuo pötkäles vielä ihan vauva mutta mä kyllä luulen että menen laittamaan kierukan... toisaalta jos vielä lisää vauvoja niin kyllä ikää alkaa olemaan sen verran että ei kannata kauan sitä enään miettiä. vitsi kun ne on niiiiin ihania, isoina ja pieninä =)
mutta nyt nauttimaan lisää näistä harvoista ihanista lumisista ilmoista ja lumiukkoa tekemään =)
 
Entu82
Aikaa hurjaa Lumi! Paljon onnea!!

Mulla on muistaakseni joukon esikoisista nuorin tuo meidän vanhempi neiti ja meillä ikäeroa siis vuosi ja5kk. Se viisi kuukauttakin tekee tietysti tuossa iässä jo ihmeitä, mutta tuplarattaat ja kantoliina nyt ovat ainakin olleet tässä meidän arjessa aivan ehdottomat. Vaikea muuten mitään vinkkiä vielä antaa, kun ei voi yhtään tietää missä vaiheessa teidän esikoisen liikkeelle lähdöt sun muut ovat vuoden päästä. Kahden vanhimman sisarukseni ikäero on muuten tasan vuosi ja viikko ja onhan tuo äitini siitä selvinnyt :). Siskoni oli lähtenyt kävelemään sillä aikaa, kun äitini oli sairaalassa veljeäni "hakemassa", eli tipoille on mennyt onko kaksi täysin kannettavaa. Kaikki vanhemmat sisarukseni (meitä on viisi) ovat kuitenkin onneksi olleet jo vauvasta lähtien hyviä nukkumaan, me kaksoset on sitten paruttu siitäkin edestä...

Tehis testiä kehiin!!
 
Iikka76
Onnea Lumi uuden odotuksen alusta!

Mä aloitin minipillerit täysimetyksen rinnalle, joita syön nyt siihen asti, että tää esikoisemme olis puolvuotias. Enempää en oikeen uskalla pitää väliä, kun raskautta yritettiin viimeksikin se 3,5 vuotta ja ikääkin alkaa kertymään. Mut toivotaan, että toinen tulisi sitten helpommin ja luonnostaankin, ettei tarttis taas hoitoihin turvautua.

Meidän yökukkujaneiti on alkanut nyt nukkumaan jo pikkasen paremmin, tai siis alkaa nukkumaan "jo" klo 01-02 ja se on jo tosi hyvin meille! :) Tosin nyt vaan nukkuu lyhyempiä pätkiä, että herää 1-2 tunnin päästä ens ja seuraava pätkä 3-4 tuntia ja ehkä kolmas lyhyt pätkä vielä päälle. Päiväuniakin olen yrittänyt nyt melkeen "pakkonukuttaa", kun kuulin kokeneemmilta, että kunnon päiväunet takaa paremmat yöunet ja niin se taitaa meidän tapauksessa vähän ollakin. Tossa välillä kun ei siis nukkunut lainkaan päiväunia.

Tyttö oppi 3 kk ja 3 pvän ikäisenä kääntymään selältä vatsalleen ja on kyllä tosi aktiivinen ja kova juttelemaankin. Kylässä käydessä viihtyy selvästi paremmin paikoillaan, kun on uutta katseltavaan. Kotona tarvii koko ajan aktiiviteettia ja kun lelut alkaa kyllästyttää, niin sit täytyy kierrellä ympäri huushollia tai leikkiä muuten. Pyykkien laitosta kyllä tykkää, kun huiskuttelen vaatteita siinä edessä. Pari kertaa ollaan oltu isovanhempien luona yötäkin ja ihan samallalailla ovat ovat menneet yöt vierassa kuin kotonakin.

Me käydään kerran viikossa vauvamuskarissa ja helmikuussa pitäis alkaa MLL:n vaavinkaiset-ryhmä. Perhekahvilassa ollaan käyty kerran, mut en tie mennäänkö enää. Muiden vauvatuttavien luona kyläily tuntuu jotenkin luontevammalta.

Mut nyt tää äiti haluu kans päiväunille, että jaksaa...
Hyviä öitä kaikille muillekin!
 
Sini ejk
Onnea Lumen perheelle uuden vauvelin odotukseen! Ja tietysti muillekin, jotka jo uudesta vauvasta haaveilevat.

Kiva myös kuulla, että Iikan pikkuneidin yökukkumiset alkaa vähitellen helpottaa.

Mulla alkaa keinot loppua, kun vauva on eilen ja tänään huutanut koko päivän ja alkuviikkokin meni kitistessä, päivässa ei tunnu olevan yhtä hetkeä että ois hyvällä tuulella. Alottaa kitinällä ja jos ei kanniskele niin äityy suoraksi huudoksi. Eli tuntuu, että ois palattua taas ekojen viikkojen aikaan. Lääkäriin vientiä ens viikolla suunniteltiin, jos ei yhtään ala helpottaa.
 
Jelli
Moro,

Tänään eka vauvauinti ja kivaa oli!
Konsta oli 3 kk neuvolassa 7,5 kiloa ja 62,5 senttiä. Saatiin myös aikaistettu kasvismaistelulupa, kun yösyöttövälitkin meinaa vaan lyhentyä, kun ukolla on niin kova nälkä. Poika siis nukkuu hyvin n. 22-8, mutta syö silmät ummessa kahden tunnin välein. Korviketankkauksella ja tissiä päälle nukuttiin eka pätkä muutamaman ayönä 6-7 tuntia, mutta ei enää tepsi sekään. Ei jaksa yöllä syödäkään pitkään, joten takamaitoa ei varmaan saa ollenkaan ja nälkä vaan siirtyy. Huomenna olisi tarkoitus tarjota perunaa ekan kerran.

Meillä alkoi vatsalta selälleen kääntyminen jo paria päivää vaille kolmikuisena. Nyt mennään molempiin suuntiin, eli viikon aikana oppi kupsahtamaan takaisinkin!
Tuttia ei meidän poika ole huolinut enää ollnekana, joten tuttiasioissa en osaa neuvoa, en kuitenkaan usko vierotuksesta olevan haittaa, jos tilalle tarjoaa just jotain esim. riepua.

Onnea Lumille ja perheelle, toivotaan, että odotus menee hyvin!
Me ei ehkäisyä otettu ja ihme kyllä siitä ei tullut jälkitarkastuksessa mitään sanomista. Sanoivat vain, että toivottavasti tulee luonnostaan, jos on kerran tervetullut. Hurjaahan se olisi, jos heti tulisi toinen, mutta kaikkeen tottuu!

Yökylässä oltiin viime viikolla reissussa, eikä vaikuttanut rytmiin mitenkään.

Nyt pitää mennä!

Jelli ja poika
 
Aurinko*
Moi!

Ensiksi Onnea Lumen perheelle vauvauutisen johdosta! Voimia ja onnea uuteen raskauteen!

Täällä alkaa flunssa viimein ja vihdoin helpottaa. Lapset ovat olleet jo jonkin aikaa terveitä, mutta itsellä tauti otti koville. Eilen kävin toistamiseen lääkärissä, kun tauti ei parantunut. Minulla todettiin ekalla lääkärikäynnillä poskiontelo- ja korvatulehdus, joihin sain lääkekuurin. Viikon kuuri ei kuitenkaan tautia kokonaan parantanut. Eilen lääkäri totesi, että toinen korva on edelleen hiukan tulehtunut, lisäksi minulla alkoi särkeä otsaa. Sain uuden kuurin ja maanantaina lääkäri soittelee mikä tilanne. Jos tauti ei ole paranemaan päin, laittaa poskiontelokuviin ja korvalääkärille, joka mahdollisesti punkteeraan poskiontelot. Nämä uudet lääkkeet ovat laittaneet mahan sekaisin sekä aiheuttaneet pahoinvointia, joten toivotaan, että niistä on apua. Pääkipu on kyllä hiukan hellittänyt.

Lapset välttyivät onneksi lääkekuureilta, joten parempi näin, että minä sairastuin pahemmin. Lasten hoito kyllä otti aika koville, kun pahimmillaan kuumetta oli melkein 39 astetta. Ja tilannetta pahensi tietysti se, että lapsetkin olivat kipeitä ja siksi hiukan rutusia. Mies oli pari päivää pois töistä, mutta sai itsekin taudin.

Meillä on neiti nukkunut oikeastaan koko sen ajan, kun mulla on ollut lääkekuuri päällä, niin hiukan huonommin. On syönyt parin tunnin välein, kolme-neljä kertaa yössä, normaalin kahden syönnin sijaan. Olen miettinyt, että olisiko tulossa hampaita, kun syö ihan mahdottomasti käsiä. Eilen tutkin suuta kunnolla ja ihan kuin alhaalla olisi tuntunut jotain. Aloin kyllä itse epäilemään koko juttua ja kun toi tutkiminenkin on niin hankalaa. Laitoin kuitenkin yötä vastan supon, kun illan neiti oli niin itkuinen. Nukkui yön tosi hyvin, heräsi vain sen normaalit kaksi kertaa. Uni oli myös levollisempaa kuin mitä viimeisen viikon on ollut. Joten nyt sitten seuraillaan, että olisiko hampaita tosiaan jo tulossa. Esikoiselle tuli ensimmäinen hammas vasta yhdeksän kuukauden iässä ja häntä ei ole hampaiden tulo kauheasti vaivannut.

Meillä on tänään juhlittu miehen 30 vuotispäivää, tosin ihan vain oman perheen kesken. Pojan kanssa tehtiin kakku ja sitä on sitten maisteltu. Poika oli ihan innoissaan mukana kakun teossa ja tänään sitä sitten viimein sai syödä. =)

Muuten tällä suunnalla elämä sujuu ihan mukavasti. Touhua riittää ja välillä on äidin pinna koetuksella. Esikoinen hoitaa innokkaasti siskoaan ja siinä riittää vahtimista aikalailla. Poika on nyt innostunut lastenohjelmista. Olen nauhoitellut niitä digiboksiin ja poika on sitten aamupäivällä niitä katsellut. Meillä, kun nukutaan sen verran myöhään, ettei niitä aamulla nähdä "livenä". Tänä aikana ehdin itse valmistella päivän ruokaa ym. tehdä joitain kotihommia. Välillä sitä aina pukkaa hiukan kiirettä, kun yritän kuitenkin pitää neidillä kohtalaisen samanlaista rytmiä päivästä toiseen ja kun näitä kotihommiakin on ja esikoisen kanssakin pitää välillä touhuilla. Meillä kyllä leikitään ihan kivasti itse, minun ei tarvitse koko aikaa lattialla kykkiä. En ole halunnut poikaa siihen edes opettaa. Ulkona sitten touhutaan aina yhdessä, kun vauva nukkuu.

Meillä joutuu mies alkaa tekemään vuorotyötä ens viikosta alkaen. Mä en ole asiasta yhtään innostunut. Ennen meni töihin kuuteen ja pääsi kahdelta, nyt joka toinen viikko menee kahteentoista ja pääsee ilta kasilta. Tuntuu, että on melkein koko päivän pois. Meillä, kun normaalisti herätäänkin vasta puol ysi-ysi, niin ei ehditä aamulla paljon mitään tehdä. Kaikki kaupassa käynnit ym. hommat vaikeutuu. Olen varmaan tehnyt tästä itselleni suuremman asian kuin mitä se todellisuudessa onkaan. Ensi viikko näyttää, miten "selviän" asian kanssa.

No tässäpä sitä taas kuulumisia täältä Tampesterin suunnalta. Minä taidan kipittää suihkuun ja mennä maate. On tullut sairastelun aikana hiukan univelkaa normaalia enemmän, joten täytyy yrittää mennä kohtuullissa ajoissa nukkumaan.

Iloista helmikuun alkua kaikille lokamammoille ja -lapsukaisille!

Aurinko ja lapset
 
Jellybean
Täällä päin jyllää rsv ja mahatauti tällä hetkellä, niin ollaan kauppailu- ja vierailukiellossa. Vähän tylsää nököttää neljän seinän sisällä. Ollaan kuitenkin muutama vierailu tehty mun äidin luo ja miehen mummolaan, kun hulluksi täällä muuten tulee. Mun äiti vaan on niin ärsyttävä, että se "huijaa" meitä sinne kylään. Siis nyt viime torstaina soitteli et tulkaa käymään, että ihan hyvin voitte tulla ja sitten kun mentiin niin toinen mun pikkuveljistä oli räkätaudissa! Äiti oli muka unohtanut, että niillä on flunssaa..

Ihana seurata kun pikkuinen kehittyy! Nyt on pari viikkoa naurettu ääneen ja se on niin suloista. Kaulaheltan länkkyjen pesu on todella tappista ja vauva rääkyy kun sitä tehdään, mutta sitten kun ruvetaan kuivaamaan niin käkättää ihanasti. Kääntyäkin yrittää selältä mahalleen. Eli siis kyljellään räpistelee lattialla ja kirkuu turhautumistaan kun ei onnistu. Photoboxissa oli pakettitarjouksia, niin tilasin sellaisen 1000 kuvan paketin. Sain kerralla teetettyä viime vuosien kehittämättä jääneet lomareissukuvat, sekä Irkun kaikki kuvat syntymästä tähän päivään. Otin myös monista vauvakuvista paljon kopioita että voi jaella sukulaisille ja kummeille.

Tutista vieroitus sujui melko kivuttomasti. Nyt on vaan joku ongelma yön syönneissä, kun varmaan kuukauden on jo ollut yöllä syömättä ja nyt yhtäkkiä syökin taas kahdesti yössä. Mietin, että onko pullolapsilla mitään tiheän imun kausiin verrattavaa? Että kun tulee kasvuspurtti ja tarvitsee enemmän maitoa niin syödään tiheämmin? Mutta eikö se tihentynyt imu kuitenkin ole vaan sitä että vauva kasvattaa maitomäärää, kun taas pullovauva voisi yksinkertaisesti vaan syödä enemmän joka aterialla. Joku vaihe on kuitenkin menossa kun taas syö yöllä monta kertaa. Tai sitten vaan aina herätessä on nälkä ja nyt viimeisen kuukauden ajan ei ole paljoa yöllä heräillyt, joten ei ole syönytkään. Toivoisin tietenkin että palattaisiin takaisin kokonaisiin öihin, mutta sehän on vasta puolen vuoden iässä kun vauva ei tarvitse yöllä enää ruokaa.
 
Ainu =+x
Onnittelut uudesta plussasta Lumelle!

Itsellä nuo ajatukset on aika sekasi... Toisaalta haluais jo alkaa yrittää kun tämänkin kanssa taisi mennä pari vuotta, eikö voisi riittää yksi? (kauhulla muistelee viimeisen vuoden kipuja...) Miksi ei voisi antaa sitä kaikkea rakkautta ja huomiota sille ainokaiselle?? -joo eli aivan selvää mun pään sisällä!!

Ensi viikolla päästään uimaan ensimmäistä kertaa, täytyy vaan toivoa että Poju tykkää eikä vaan huuda kurkku suorana.

Meillä edelleen nukutaan 10h putkeen, syödään 7 aikaan ja sitten 9 herätään uuteen päivään, aina hymyissä suin. Kyllä on onni että Arttu nukkuu, saa itsekkin nukkua kunnolla ja ehtii hiukan puuhailla illalla. Päivällä se nukkuu rattaissa niin kauvan kun jaksaa liikkua, sisällä sitten 5 päikkärit noin 30min-1h. Parempi niin että valvoo päivällä ja nukkuu yöllä sitten hyvin!

No nytpä se kutsu taas kuuluu...
Pyryistä päivää teille, Ainu ja Arttu
 
maxiina
heipsan ja up, up, nostetaas meitiä taas vähän =)

ja nostella tässä kyllä vähän täytyy, käytiin meinaten eilen 4kk neuvolassa ja poitsulla pituutta 66cm ja painoa vaatimattomat 9120g. ihan kivat lukemat =)
kaikki oli muutenkin ok, sanottiin kanssa että perunaa saa koittaa. itse asiassa me otettiin siihen jo varaslähtö ja maisteltiin pottua jo viime viikolla. ja kun potut maisteltu niin saa maistella porkkanaa yms, ja sitten hedelmäsoseisiin. mutta aloitetaan varovasti. eikä ainakaan sen takia tarvi kiinteisiin siirtyä että ei poitsu kasvaisi, vaan ihan sen hurjan maitomäärän takia, jos vaikka kenties saisi korvikkeet pois, vaikkakaan ei niitä ihan hurjana mene 1-2 pulloo päivässä, iltapullo on se tärkein. tuskin siitä eroon päästään, tankkaa edelleen iltaisin aikas hyvin...

mut ensi kertaan. tulossa lasten serkut hoitoon hetkeksi joten pian on täällä vipinää kerrakseen =)
 
Sini1977
Maxiinan poika se on komian kokoinen :)

Mä alotin nyt lastenlääkärin määräyksestä itse maidottoman ruokavalion, kun imetän. Vauva vaan itkee päivät pitkät eikä rauhotu edes sylissä ja lopuksi ennen nukahtamistaan huutaa pääpunaisena selkäkaarella vaikka kuinka kauan. Nyt mennään maidottamalla ruokavaliolla 2 viikkoa ja jos se ei auta niin sitten kokeillaan refluksilääkitystä.

Paras nukutuskeino on nykyisin auto... Alkaa keinot siis loppua. Toisaalta huutaa myös väsymystään, kun ei pysty nukahtamaan ja taas puolen tunnin päästä herää. Toivon, että joku nyt tepsisi, koska tää jatkuva itku on niin turhauttavaa ja miehestäkään ei ole nyt mitään apua, kun on karseessa flunssassa.
 
Laura79
Meilläkin oli eilen 4kk neuvola. Tytteli nyt 5470g ja 59,5cm, kovin jänteväksi ja nauravaiseksi kehuttiin :). Vähän on aloteltu jo kiinteitä kun tuntuu niin usein olevan nälkänen ja pulloa ei huoli. Yöt edelleen rikkonaisia, 4-6 kertaa herätään yöllä.
 

Yhteistyössä