Lokavauvat 2007

  • Viestiketjun aloittaja Lumi81
  • Ensimmäinen viesti
Entu82
Aika kivasti tukkaa Lumin tytöllä ja ilmeisesti kuvassa keskitytään kovasti johonkin, kun tiirustaa nuo simmut niin tarkasti jotain.

Meidän vauveli se ei muuten viihdy valveilla ollessaan ollenkaan pötkällään missään, tai viihtyy jos joku leikittää koko ajan, niinpä ostin sellaisen bumbo-istuimen ja siinähän tuo tirppa onneksi viihtyy maailmaa katselemassa. Saan laitettua ruokaa ja tyhjennettyä tiskikoneen ihan kahdella kädellä ym. ylellistä puuhaa, vaavi katselee bumbostaan ja esikoinen "auttaa".

Maxiinan poitsu on kyllä melkoisen jytäkkä paketti! Sulla varmaan hauis kasvaa, kun kanniskelet pikku punttiasi :).

Sinille jaksamista vauvan itkuihin! Toivottavasti maidoton dieetti auttaa olisi varmasti kiva, jos itkujen syy selviäisi!
 
Niiskulainen
Hei!

ONNEA valtavasti Lumelle ja koko perheelle, aika mahtavaa että näin piaan saitte toisen aluilleen ja pikkuneidistä tulee isosisko. =D

Meillä oli neuvolalääkäri 4 kuukauden iässä ja pituutta oli 64 ja painoa 7150 g, jänteväksi ja veikeäksi vauvaksi kehaisi tyttöä. Kaikki menee aika hyvin tyttöjen kans, nukkuvat nyt usein myös päikkäreitä yhtäaikaa mikä suo pienen hengähdystauon. Tuo neiti menee vain aika myöhään nukkumaan, mut nukkuu sitten aamulla aika pitkään. tälläinen rytmi meillä täällä on yöunet 12 - 9 (10), herää yöllä 1-2 kertaa, omassa pinniksessä nukkuu paremmin kuin vieressä, joskus on jäänyt viereen nukkumaan vaan heräilee silloin 2 tunnin välein. Kahdet pienet päikkärit nukkuu, ekat sisällä ja toiset yleensä pihalla.

Suloinen Sannin tyttö on =). Maxiinan poikakin on kivasti kasvanut.

Sini: Toivotaan että maidottomasta ruokavaliosta olisi apua itkuihin.

 
Iikka76
Heips!

Sannin kuvaa oli niin mukava katsella, että mäkin yritän laittaa tähän meidän Riinan kuvan. Kuvassa kova vauhti päällä, mutta sellainen "touhu-Tiina" hän kyllä muutenkin on ja iloinen kanssa.

http://www.aijaa.com/v.php?i=1565463.jpg

Toivottavasti Sini saa apua siitä maidottomasta ruokavaliosta. Kyllä meilläkin se 4 viikkoa "koliikki-itkua" oli aivan kamalaa aikaa, mutta onneksi vaihto Deetippoihin auttoi meillä, kun Jekovit-tipat se oli mikä huudatti.

Meillä neiti on unohtanut kääntyilyt kokonaan ja haluis vaan kovasti istua. Sylissä ollessa punnertaa kovasti ja kun käsille antaa tukea, punnertaa siitä aika helposti jo istuvalteen. Pitkään kyl en uskalla vielä antaa istua, mut heti yrittää taas nousta uudelleen. ;)

IIkka ja Riina nyt 3 kk ja 2 vko
 
Jellybean
Sain haalean viivan raskaustestiin. En osaa vielä kunnolla iloita, kun viiva oli niin vaalea. Erottuu kyllä selvästi, mutta on paljon paljon kontrolliviivaa vaaleampi.

Maxiinalla on jööti pikkuherra, kasvanut hienosti! Meillä oli 5kk neuvolassa 6750 grammaa ja 62,5 senttiä.
 
Lumi81
likka! Teillähän on oikein missiainesta tossa teidän tytössä :) oikein kaunis vaaveli ja ihanan paljon tummaa tukkaa!

Jellybean! ONNEA!!!!! Kyllä se varmasti positiivista tarkoittaa jos viiva tuli ihan testiajan sisään. Laitan tähän nyt kuvan mun ekasta testistä tässä raskaudessa..siinäkin viiva tosi tosi vaalea...
Onnea odotukseen!!!!! Ihanaa!!! Mulla on ehkä n. 6.viikko menossa, ei oo mitään oireita, palelee iltasin vaan ja väsyttää. Toivottavasti ei tuu paha olo. 25.2 on varhaisultra niin sitte näkee että onko siellä elämää ja kuinka monta semmosta.hehheh.

Eilen oli 4kk lääkärineuvola, painoa 6840g ja n.62cm, en nyt muista tarkasti pituutta. kaikki ok, hieman atooppista ihottumaa jaloissa ja poskissa.. "mainio neiti" lääkärin mielestä.



klikkaappa Jellybean tosta isommaksi ni näkyy kunnolla...
 
Jellybean
Harmi kun mä en osaa aijaan kautta laittaa noita kuvia kun oisin laittanut viivan arvioitavaksi. Aydin Tekayn laskurin mukaan laskettuaika olisi 18. lokakuuta. Nyt olisi menossa rv 3+6
 
Entu82
Aivan mahtavat hiukset Iikan tytöllä! Todella missiainesta niinkun Lumi sanoi :)

Hurjasti onnea Jellybeanille! Ei niihin testeihin viivoja turhaan tule ja sullahan on niin alkuviikotkin menossa, ettei sitä hormoonia oikeasti ole vielä paljoa. Irkulla on tuo hiustyyli kokolailla sama kuin meidän vauvalla ja tohtinenko sanoa, että poskissakin ollaan aika samalla pullalinjalla :D.
 
Jellybean
Se on kumma juttu, kun syntyessään Irenellä oli mustat paksut hiukset ja ne on jotenkin varkain vaihtuneet tuollaisiin vaaleanruskeisiin haituviin. Posket on todellakin pullavat! Niin painavat, että vetää suunpieletkin alaspäin. Kumma kun muuten on siro, mutta jalat on paksut ja länkkyiset ja leuoissa löytyy.

Mä en tiedä miksi en voi vielä uskoa plussaa todeksi. Jotenkin tuntuu että kun ei ole mitään oireita, ei ole ollutkaan ja kuitenkin ensimmäisessä oli niin vahvat oireet heti oviksesta lähtien niin ei tunnu ollenkaan todelta vielä. Kuitenkin yritän koko ajan vakuutella itelleni, ettei viiva puikkoon tule ilman jotain tiettyä hormonia jota erittyy vain kun on raskaana, joten vaaleakin viiva tarkoittaa raskautta.
 
Ninnieijk
Onnea Jellybeanille ja Lumille!

Sini..meillä myös maidoton kokeilussa noihin itkuihin. Olen viikon noudattanut ja hieman huudot helpottanut. Aiemmin n.2h täyttä huutoa, mut enää n.10min.
Jännää, miten monessa ruuassa on tuota maitoa.

Toivottavasti teilläkin helpottaa!! Jaksuja!!
 
Sini1977eikirj
Ninni, en tosiaan itse tiedä voisko tuosta maidottomasta dietistä olla meillä apua (ei aina oikein jaksa uskoa), mutta kokeilen nyt sitä, kun meillä myös tuota ihottumaa ja vauvan vatsa möyryää ja päikkärit kestää 20-30 min. Kiva kuulla, että teillä näyttäisi auttavan!

Meillä meni tänään 2 tuntia nyt päivällä ilman isompaa huutoa ja sain imetettyä uneen, mitä ei siis ole ikuisuuksiin tapahtunut. Eilisilta oli kyllä vielä ihan hirveä. Mä alotin myös maissin antamisen nyt viikolla, koska osa on sitä mieltä, että huuto vois johtua nälästä, eikä tuo maissi huutoa ainakaan ole lisännyt. Ja anopin mukaanhan vauvaa ei tietysti vaivaa mikään muu kuin, että siihen heijastuu mun stressi - että ei voi tukea kokea saavansa kyllä siitä suunnasta. Ei paljoa tommonen kommentti naurata, kun olen kanniskellut poitsua n. 6 tuntia päivässä ja muun ajan viihdyttänyt sitä noita lyhyitä torkkuja lukuunottamatta kotihommien ohessa, kun mies on maannut koko viikon sängyssä flunssassa. Mun äidin luo ei onneksi tarvinnut lähteä yökyläilemään, kun päättivät leikkauspäivänä, että kyhmyä ei leikatakaan, kun muita merkkejä syövän uusimisestä ei ole.

Söpöjä vauvoja teillä! Meillä kuvaaminen on jäänyt aika vähiin. Onnea Jellybeanille, ja Tehiskö vielä jännäilee?
 
Laura79
kokeilenpa minäkin laittaa kuvaa tytystä, eli tässä olis
http://www.aijaa.com/v.php?i=1574240.jpg

Likan tytöllä tosiaan upeat hiukset. Meidän tytöllä on lähtenyt paljon tukkaa (etenkin takaa kun pyörittelee päätään) ja tukka on vaalentunut tosi paljon. Pari päivääsitten neiti oppi kääntymään selältä mahalleen ja arvatenkin nyt tekee sitä koko ajan.
 
Sini1977eikirj
Ihanan aurinkoisia lapsia teillä!

Meillä on ollut tänään pitkästä aikaa helpompi päivä ja kaksille päikkäreillekin olen saanut vauvan ok (tosin unet edelleen 20-30 min). Esikoinen meinaa hikeentyä nykysin ulkona, kun joudutaan aina kesken leikkien lähtemään sisään, kun alkaa pikkuveikka huutelemaan vaunuissa kiukkusena, vaikka yritän aina saada uudestaan nukahtamaan. Toivon, että tää tästä lähtis helpottumaan eikä tulis taas takapakkia.

Meillä vauvan liikunta ei ole minusta kehittynyt yhtään, koska ei viihdy lattialla tai puuhamatolla yhtään kuten joskus ennen tätä huutojaksoa. Mahallaan ei suostu myöskään yhtään olemaan, vaikka joskus aiemmin siinä viihtyikin.
 
Laura79
Tuntuu että vauveli ei viihdy juuri hetkeäkään itsekseen ja kokoajan pitäisi olla jotain toimintaa tai leikkiä. Jotenkin tuntuu että alkaa ideat loppua tuon tekemisen suhteen. Kantorepussa kyllä viihtyy kun pääsee seurailemaan kaikkia touhuja mutta ei jaksaisi kokoajan kannella + pitäisi olla liikkeesä koko ajan. Miten te viihdytätte vauvaa?
 
Jellybean
Irkulla oli tuollainen vaihe vielä viikko sitten, ettei viihtynyt muualla kuin sylissä. Leikkimatolla tai sitterissä alkoi vaan huutamaan. Tilanne on kyllä parantunut, mutta edelleen iltaisin haluaa vaan olla sylissä. Se ihan selvästi vaan tylsistyy. Sitterin lelut on jo tuttuja, samoin leikkimaton. Saattaa huutaa kurkku suorana ja kun näyttää jotain uutta, vaikka vaan mainoslehteä niin hiljenee heti. Sylissä tietenkin on eri maisemat niin siinä on sitten kiva olla. Jospa menee ohi. Mut jos mitään muuta en ole vauva-arjesta oppinut, niin ainakin sen että kun edellinen hankala vaihe menee ohi niin jotain uutta hankalaa tulee tilalle.
 
maxiina
on ne vauvat vaan niin sööttejä!! kivoja kuvia =)

me ollaan nyt saatu joku samperin pöpön =( mulla on kurkku kuin raastinrauta ja viime yö meni yskiessä. kyllähän sitä itse sairastais mutta myös pienin on tukossa ja ääni on ihan käheänä. eli varmasti on pojallakin kurkku kipee... isommilla ei vielä ainakaan muuta kuin nuhaa ja toivottavasti jää siihen. pari yötä ollaan nukuttu tosi levottomasti, viime yön mä nukuin sohvalla ton mun yskän takia ja etten herättelis poikaa koko ajan, sai hän sitten nukkua sen mitä itse kykeni putkeen nukkumaan.
toivotaan että olis koko homma nopeesti ohi...

henkilökohtaisesti mulla ei ole tuosta maidottomasta ruokavaliosta kokemusta mutta muistan kun miehen sukulaisen luona tuota juttua jouduttiin koettamaan. siellä esikoinen itki koko ajan ja unet oli tosi lyhkäsiä. äiti laitettiin maidottomalle ruokavaliolle ja muutaman ajan päästä siellä päästiin noista itkuista. heidän toisen lapsen synnyttyä oli sama homma edessä mutta silloin jo osattiin koettaa heti sitä maidotonta valiota joten saatiin itkut huomattavasti nopeampaan lopetettua. eli kauheasti voimia niille jotka tuon asian kanssa painivat, toivottavasti itkut helpottaa =)

noista hiuksista. meillä on jokainen syntynyt tosi tummatukkaisena ja aikas lailla sitä karvaa on päästä löytynyt. vanhimmilla lapsilla on tukka ollut yhden vuoden ikäisenä ihan vaalea ja pienimmälläkin on tukka jo nyt vaaleentunut. hänellä on sitä karvaa kyllä eniten lähtenytkin. hauskan näköinen kun päältä on ihan vaalea ja takana ihan kalju läntti ja niskatukka on edelleen tumma =) nyt meillä vanhimmalla on alkanut tukka jälleen tummua tai oikeastaan on tummunut jo jonkin aikaan joten katotaan minkä väriseksi sitten lopulta päätyy...

jaahas, äitiä kutsutaan, taas mennään =)
 
Ainu =+x
moikka moi!

meillä oli eilen 3kk neuvola ja panoa oli 6970g ja pituutta 62,5. Eli hyvin on poika kasvanu.
Rokotukset saatii ja rotavirus otettiin, eilen illalla poju oli tosi kipe, 10h yöuinen jälkeen vakuttaa normaalilta!

Meillä tukkaa oli todella paljon kun synty ja oli punertavat, nyt ruvennut harventumaan ja tilalle tulee vaaleaa hiusta -> saa nähä alkaako punertamaan... (isällään ollut pienenä punanen tukka)

täytyy olla montoiminen= kirjottaa tänne, pitää arttua sylissä ja syödä yhtä aikaa... voi voi mihin me naiset pystymmekään??

Mukavaa viikoa kaikille!!
 
Entu82
Meilläkin molemmilla syntymätukka ollut tumma, mutta esikoisella on nyt ihan vaaleat kiharat ja pienemmänkin tukka kovasti vaalenee. Saa nähdä tuleeko hällekin kiharat, miehellä pienenä ollut kiharat, mulla taas suorat, mutta blondeja ollaan kyllä molemmat.

Meillä oli viime yö aivan ihana! Vauva heräsi kolmelta syömään, nukahti heti uudestaan ja heräsi seuraavan kerran vasta vähän yli kuuden, siitä jatkettiin vielä reiluun seiskaan unia, seiskan jälkeen herääkin sitten aina tuo esikoinen. Oli aikas tervetullutta vaihtelua niihin 1.5-2tunnin välein syöminkeihin. Toivottavasti olisi ihan pysyvä muutos....

Maxiinan perheelle voimia pöpön päihittämiseen!
 
Ainu =+x
Moikka!

Meillä oli tänään toinen vauvauinti ja tuo poika tykkää uimisesta kummasti. Sukellettiinkin jo ja hymyä vaan tuli kun veen alta pääsi!! On se niin ihana katsoa pikku vesipetoa!!

Olen miettinyt tässä koko odotusaikaa kuinka vaikea oli olla niin onko tämä helppo lapsi sitten kiitos siitä? Kyllä ei muuta voisi vauvalta odottaa!

Mukavaa lauantai päivää!!
 
Sini1977eikirj
Yritän kirjoitella meidän kuulumisia. Paljonhan tässä onkin tapahtunut.

4 kk neuvola oli tällä viikolla ja se ei ollut mikään iloinen käynti. Sinänsä koko neuvola-aamu oli ihan fiasko, kun vauva ei suostunut koko aamuna syömään ja huusi sitten
neuvolassa kuin syötävä ja antoi lääkärille esimakua siitä millaista meillä on ollut. Painoa oli tullut liian vähän, vatsa aristi ja alkuviikosta oli myös verta kakassa eli meille tuli nyt sitten kasvukontrolli parin viikon päähän. Mun pitäisi myös syöttää rintamaidon sijasta almiron peptiä, mutta en saa sitä menemään, kun ei ole tähän asti syönyt pullosta. Tänään söi ekaa kertaa rintamaitoa pullosta. Meidän päivät ovat minusta nyt myös rauhoittuneet, vaikka syöminen edelleenkin takkuaa. Mutta nyt ei sentään huuda selkäkaarella ja vauvan saa nukahtamaan ja unien jälkeen ainakin syö.

Mä olen pystynyt tekemään myös syöttöpunnituksia, kun meilla tutun vauvavaaka lainassa ja sen perusteella syö toisesta rinnasta aina noin 130-140 gramman verran, jos saan kunnolla syömään ja enempää ei huoli. Neuvolalääkäri hyväkäs kehotti mua lypsämään, että näen paljonko maitoa tulee, mutta mitäs väljä sillä lypsämisellä on, kun maitoa olisi toinen tissi täynnä odottamassa, mutta toinen ei huoli, murr.

Mä olen nyt myös alottanut sen maissin antamisen, koska jostain pitäisi saada pojalle massaa ja tuosta maissista ei näyttäisi tulevan oireita. Seuraavaksi sitten kokeillaan viikko bataattia ja sitä on tuolla kaapissa jo odottamassa.

Meillä nukutaan nyt muuten tänään kohta kahden tunnin päikkäreitä ekaa kertaa sitten ekojen päivien :) Nukkui ensin ulkona tunnin ja nyt vielä tuossa eteisessä, vaikka otin hatunkin pois ja avasin makuupussin ja puvut.

Mutta tää äiti on siis aika pihalla, että missä mennään. Onko vauvalla allergiaa vai ei, vai onko vaan vaikea tapaus, helpompi vaihe nyt vai alkaako esim. koliikki nyt helpottaa. Mutta epä nää äidin pähkäilyt varmaan tähän vauva-aikaan lopu :)

Mä olen ollut myös flunssassa koko viikon ja ruokahalu on vieläkin kadoksissa, mutta tänään pääsin esikoisen kanssa ulos kunnolla. Vauva on vähän tukkonen, mutta ei onneksi pahemmin kipeä.
 
maxiina
huhuuu, missäs kaikki piileskelee...?

täällä on ollut tosi hiljasta joten nostellaas vähän meitä =)

meillä on tää koti ollut varsinainen sairastupa tässä lähipäivinä. viimeksi kirjoittelin viime viikolla ja harmittelin kun oli pöpö saapunut taloon. edelleen siinä samassa taudissa, onneksi pikkuinen on parempaan päin mutta ääni on vieläkin vähän käheenä ja nenäkin vuotaa. mulla on varsinainen "wiskibasso"... kurkku ihan tautisen kipee eikä äänikään oikein toimi =( ja kun tämäkään ei vielä riittäisi niin vanhin lapsista sai viikonlopun aikana mahataudin... täällä on sitten pesty oksuja pois =( vielä ei kukaan muu ole alkanut oksuilee ja toivotaan että näin mennää...
että näin meillä hiihtoloma alkoi.

toivottavasti olette muut säästyneet isommilta influenssilta ja muilta taudeilta. sinillä oli flunssaa kanssa, toivottavasti olette siitä päässeet?

missäs nämä meidän odottavat ovat, jellybean ja lumi? olis kiva kuulla miten siellä edistyy mahankasvatus? mites tehotytöllä, onko jo kaksi viivaa?

ja muutkin, nyt vähän ahkerampaan kirjoitelemaan, kiva kuulla miten menee... =)
 
Jellybean
Mulla päättyi odotus tänä aamuna verenvuotoon. Se ei ollut mitään tuhrua vaan kunnon vuotoa, joten melko selvä tapaus. On tässä itkettykin, mutta jos jotain hyvää pitää sanoa niin onneksi tämä tapahtui näin aikaisessa vaiheessa. Neuvoloitten ja ultrien jälkeen menetys tuntuisi vielä pahemmalta.

Terveinä ollaan onneksi oltu, tosin ei viime aikoina ole paljon missään liikuttukaan. Vähän normaalia enemmän vauva nyt kitisee, enkä oikein tiedä mistä se johtuu.
 
Ann77
Jaksuja Jellylle...
En liioin ole hetkeen tänne antanut itsestäni kuulua, johonkin se aika mukamas menee.
Meillä menee suht hyvin, muutama yö ollaan jo nukuttu jopa heräämättä kertaakaan syömään tai eres tarvinnut tuttia nostaa pojan suuhun. Viime yö tosin oli poikkeus, söi viideltä kerran ja sitä ennen tuttia oli saanut nostella 4-5 kertaa.
Nyt on kohta nukkunut päikkäreitä 3,5h inahtamattakaan ja nukkuu sisällä. Vaunuissa nukkuu tosi huonosti, itkeskelee vähän väliä. Aamuisin tai illalla olen yrittänyt käydä
vaunu lenkillä, että sais poika raitista ulkoilmaa ja samalla nukkuis ne pienet päikkärit. (Liikkuvissa vaunuissa nukkuu joten kuten, tai pitää ainakin silmiään kiinni)
Kiinteitä ollaan maisteltu jo jokunen viikko, perunasta ei oikein tykkää. Bataatti ja porkkana uppoo vähän paremmin ja banaani on lempparia.
Kunhan ei oppis pitämään vaan makeista jutuista.
Hampaitakin ollaan saatu oikein kaksin kappalein alhaalla pienet tyngät!
Perjantaina 4kk neuvola jossa saadaan rota-rokotteen toinen annos, ekasta ei tullut mitään oireita.
Eipä tämän ihmeempiä, kuulemisiin
Ann ja poika tasan 4kk
 

Yhteistyössä