Lokavauvat 2009

  • Viestiketjun aloittaja Maikkuli81
  • Ensimmäinen viesti
Hupsista, ei kirj
Hei vaan!!

Ja niinhän siinä kävi, että se oli menoa :) Poika syntyi 19.10 klo 9.56 ja miehekkäät mitat olivat 51cm ja 3830g. Synnytys oli nopea, alle 5 tuntia. Olin jo sairaalassa melkein 7cm auki.
Kivunlievitykset (parakervikaali ja pudendus) eivät oikein toimineet, jälkimmäinen ei lainkaan. Mutta ehkä hieman yllättäen avautumisvaiheen kivut olivat siedettävät siihen asti kun olin 8cm auki ja sain parakervikaalin. Se tuli ehkä liian myöhään sillä teho jäi vähäiseksi. Melko pian tunsin ponnistustarvetta ja sain pudenduksen ja luvan alkaa ponnistella. Pudendus ei siis auttanut lainkaan ja 7 min ponnistusvaihe oli todella tuskallinen!!!!
Mutta kaiken vaivan väärti! :)
Ja miehen läsnäolo aivan korvaamaton apu!
Kätilö oli ihana, kätilöopiskelija lähinnä vain tiellä....

Tänään aamupäivällä siis kotiuduimme ja kaikki on hienosti!
Ihana poika, ei huolinut lisämaitoa vaan tykkää tissitellä vaikkei äidin meijeri vielä niin toimikaan :)

Luin teidän kirjoituksia niin nopeasti, etten ainakaan huomannut päivitystä Siililtä.

Kiitos Maikkulille päivityksestä ja onnitteluista :)

kirjoittelen myöhemmin lisää :)

Hupsis ja poikanen 2vrk
 
Lumikki-81
Leppis ja Hupsista: HIRMU PALJON ONNEA teille!!!!

Kyllä nyt vauvoja "satelee" :)

Täällä edelleen.. Huomenna siis neuvola taas ja onneks saan viedä lapset kaverille siks aikaa hoitoon. On aina mukavampi mennä yksin ja rauhassa neuvolaan.
Nyt tullut supistuksia jonkin aikaa, lieviä, eikä mitenkään poikkea aiemmista. Joten en siis elättele toiveita. Viime yönäkin heräsin supistuksiin, mutta kun kävin tokalla tarpeella niin loppuivat siihen. Eli ei uutta auringon (tai tässä tapauksessa pilvien ) alla...

Lumikki-81, 40+4
 
Annukka ejk
Oikein paljon onnea synnyttäneille! Niin se vähenee määrä koko ajan. Kovasti jaksamista vielä odottaville.

Meillä arki rullaa tasaisen epätasaisesti. Syödään ja nukutaan, kun siltä tuntuu. Kello on aivan turha kapistus. Maanantaina kävi neuvolantäti äitiysneuvolasta ja nyt odotellaan lastenneuvolasta soittoa. Tänään käytiin vielä imetyspolilla harjoittelemassa sitä istuviltaan imettämistä. Hienosti meni siellä mutta kotona, kun on erilainen tuoli ja tyyny niin ei olekaan enää niin yksinkertaista. Joskus tekis mieli esim. katsoa tv, kun imettää eikä vaan maata punkassa. No ehkä se vielä tästä.

Neuvolan tädin vaakalla pieni mies painoi 3320g eli hienosti on tullut painoa. Huomisesta lähtien sitten Jekovitia yksi tippa päivässä. Aloitellaan varovasti.

Ensimmäinen vaunulenkkikin tuli heitettyä tänään. N. 45 min lenkki teki hyvää niin äidille kuin pojallekin. Viime yö oli taas omaa luokkaansa, mitään rytmiähän meillä ei ole. Hän heräsi illalla klo 20 ja vihdoin viimein nukahti 00.30. Sitten klo 04 olikin jo taas nälkä.

Yritän saada sähköpostiakin liikenteeseen, kunhan joudan. Eilen tuli jo postia seurakunnaltakin. Nimi meillä on ymmärtääkseni jo päätetty ja kummit, kovasti jo suunnitellaan ristiäisiäkin.

Annukka ja poika melkein 2 vkoa
 
päivitystä listaan...
6 tyttöä ja 5 poikaa syntynyt! =)

4.10.09 Kukka79 toinen, tyttö 08/02
5.10. Ötökkä80, ensimmäinen
11.10.09 -Siili-, ensimmäinen
17.10.09 johanna71, neljäs lapsi, tytöt 98, 01, 04
17.10.09 Lumikki-81, kolmas lapsi, tyttö 06/05 ja tyttö 02/07
17.10.09 lokaäiti-80, ensimmäinen
21.10.09 Lidia79, ensimmäinen
22.10.09 Helinä18, ensimmäinen
23.10.09 Hemuli -83, ensimmäinen


Synnyttäneet:

30.9. (LA 1.10.) Tulipe4 kolmas lapsi, pojat helmi/99 ja tammi/08 - tyttö 3015g ja 49cm
1.10. (LA 1.10) Maikkuli81 28+28 toinen lapsi, poika 08/06 - tyttö 3,5kg ja 50cm
2.10. (LA 8.10.) Anastasia79 toinen lapsi, tyttö 01/05 - tyttö ja poika
3.10. (LA 6.10.) Raipe83, ensimmäinen - tyttö 3625g ja 50cm
7.10. (LA 9.10.) ÄssÄ, neljäs lapsi, tytöt -00,-02,-07 - poika
8.10. (La 19.10.) Annukka76, ensimmäinen - poika 2960g ja 51cm
14.10. (LA 9.10.) Nuuskis77 toinen lapsi, tyttö 08/06 - tyttö 3585g ja 50 cm
16.10.09 (LA 2.10.) Leppis79 ensimmäinen - poika 3775g ja 51cm
19.10.09 (LA 22.10.) Hupsista, kolmas, tytöt -99, -08, K-HKS - poika 3830g ja 51cm
19.10.09 (LA 24.10.) Vivian79, ensimmäinen - tyttö 3345g ja 49cm
 
johanna 71
Alkuperäinen kirjoittaja Leppis79:
Niin toi aamunkajastus 16.10 mukanaan poikavauvan mittoinaan 3775g ja 51 cm. Synnytys käynnistyi itesestään yliaikatarkistuksen jälkeen. Mentiin kuitenkin pitkän kaavan mukaan, kesto yhteensä tommonen 16h, ponnistusvaihe parikymmentä min.
Kyllä oli aivan mieletöntä saada lapsi syliin ensimmäistä kertaa.

Nyt ollaan kotona ja en kauaa tässä koneella viihdy, tikkejä tuli, kun jouduttiin leikkaamaan ja istuminen on vielä aika tuskaisaa. univelkaa kertyi aikas lailla, koska synnytys kesti läpi yön. Laskin, että nukuin 60h aikana noin 5h.

Pikkuinen on oppinut hienosti syömään, joskin öisin mielestäni vähän liian useasti ;) no, opettelua ja totutteluahan tämä on ja varmasti rytmi vielä löytyy.

Onnea vaan kaikille muillekin vauvoista ja voimia loppuodotukseen vielä yhtenä kappaleena oleville!

Leppis ja poika
Onnea!!!!
 
johanna 71
Alkuperäinen kirjoittaja Hupsista:
Hei vaan!!

Ja niinhän siinä kävi, että se oli menoa :) Poika syntyi 19.10 klo 9.56 ja miehekkäät mitat olivat 51cm ja 3830g. Synnytys oli nopea, alle 5 tuntia. Olin jo sairaalassa melkein 7cm auki.
Kivunlievitykset (parakervikaali ja pudendus) eivät oikein toimineet, jälkimmäinen ei lainkaan. Mutta ehkä hieman yllättäen avautumisvaiheen kivut olivat siedettävät siihen asti kun olin 8cm auki ja sain parakervikaalin. Se tuli ehkä liian myöhään sillä teho jäi vähäiseksi. Melko pian tunsin ponnistustarvetta ja sain pudenduksen ja luvan alkaa ponnistella. Pudendus ei siis auttanut lainkaan ja 7 min ponnistusvaihe oli todella tuskallinen!!!!
Mutta kaiken vaivan väärti! :)
Ja miehen läsnäolo aivan korvaamaton apu!
Kätilö oli ihana, kätilöopiskelija lähinnä vain tiellä....

Tänään aamupäivällä siis kotiuduimme ja kaikki on hienosti!
Ihana poika, ei huolinut lisämaitoa vaan tykkää tissitellä vaikkei äidin meijeri vielä niin toimikaan :)

Luin teidän kirjoituksia niin nopeasti, etten ainakaan huomannut päivitystä Siililtä.

Kiitos Maikkulille päivityksestä ja onnitteluista :)

kirjoittelen myöhemmin lisää :)

Hupsis ja poikanen 2vrk

Paljon Onnea!!
 
Nuuskis77
onnea onnea roppakaupalla kaikille!!!

kirjoitus vähän vaikeaa kun toisessa kädessä on pötkylä...

meillä eka nla tänään ja painoa oli tullu 200g sitten kotiutumisen eli kovasti kasvellaan. sairaalassa ei vielä tullu maitoa tippaakaan mutta kotona homma "räjähti käsiin". en muistanukkaan että voi tuntua niin tukalalta. toisaalta ihan kiva kun tuolle ykköselle ei tosiaan mun maidot riittäny ja sitte viel hylkäs aika pian toisen tissin kokonaan...

nopea synnärikertomus:
6.15 aamulla alko säännölliset supistukset, yöllä olin heränny pari kertaa että otti kipeetä. miehen herätessä aamupalalle totesin että ei lähtis ainakaan vielä töihin ja aika pian soitin mummin lastenvahdiks. sanoin sille että syö rauhassa mutta soitin kahdeksan aikaan et vois tulla jo... sitten soitin uudestaan kun ei alkanu kuulua ja 15 vail 9 päästiin matkaan, olipahan tuskanen 15 minuuuttia autossa turvavöissä!

jouduin odotteleen aulassa ilmottautumisen jälkeen hetken ja kai mä olin sen näkönen et yks nainen tarjoutu antamaan juotavaa ennenku mies oli kerinny parkkikselta. sitte käyrille 15 minuutiks ja sinä aikana oli avautunu viidestä kaheksaab senttiin ja mä laskin sekuntteja et saisin sen epiduraalin. käyriltä suoraan saliin ja anestesialääkäri tilaukseen, tökkäs ekalla hudin ja sitte laitto kaks anosta menemään. vei ihanasti kivun mut ei ponnistamisen tarvetta. kätilö vaan sanoo et älä ponnista vielä mutku mutku... sitte puhkastiin kalvot ja ponnistutti vielä enemmän, inisin etttä voinko saada lisää epiduraalia jos se auttais asiaa mutt sitten kätilö sanoi että ei kun nyt synnytetään! 8 minsan ponnistusvaihe oli taas hurjaa lihastyötä, mutta ei sattunu pahasti, tuntu vaan että ihme jos ei joku paikka repee. 11.48 helpotti! joku nirhauma tuli mutta sanovat että ei viitsi yhtä tikkiä laittaa jos ei vuotele pahasti.

ERITTÄIN positiivinen kokemus, näin jälkikäteen taas ;) yrittäessäni olla ponnistamatta vannoin kyllä miehelle et jos seuraava tulee niin se saa synnyttää.

Nuuskis ja tahmatti 1viikko
(tahmatti = siskon väärinkuulema ahmatti)
 
ÄssÄ!
Onnea kovasti Leppis, hupsis ja vivian!!!!!

Oliko Hupsis Ruuhkaa synnärillä? Mulle muuten sattui se toivomani kätilö tälläkin kertaa! Aivan paras kätilö! (Nimikirjaimet T.R, sanooko hupsis mitään?)

Hienosti on kasvettu Annukkalassa ja Nuuskikselassakin! Me käytiin maanantaina neuvolassa ja pituutta oli mimi-miehelle tullu 3,5 senttiä ja painoa 290g kun ikää oli 12vrk. Kovasti kasvetaan siis täälläkin, poskista kyllä huomaa =O)

Nyt lähetään ulos noiden nuorimmaisten kanssa, heipat kaikille ja SUPPAREITAAA!!!!!!
 
Hupsista, ei kirj
Huomenet!

Eka yö kotona takana, ja meni mukavasti.
Aamulla herättiin puoli kuuden maissa ja nyt vasta poika nukahtamassa kunnolla. Pieniä torkkuja ottanut, mutta lähinnä tissitellyt :)

Ässä, ei ollut ruuhkaa. Maanantaina syntyi 4 vauvaa ja tiistaina kai vielä vähemmän.
Mullakin oli oikein mukava kätilö, nimi ei jäänyt mieleen. Taidan nimikirjaimista tietää ketä tarkoitat. On ultrannut mua monesti ja aivan ihana kätilö!! Olen kans "salaa" toivonut, että voi kun sattuis vuoroon joskus, mutta ei.

Ja niin, Onnea minultakin niille vauvautuneille, joita en ole onnitellut. Ainakin vissiin Leppis ja Vivian.
Mitenköhän Siili??

Laitan sähköpostilaisille kuvaa tulemaan :)

Vähän kyllä jo jänskättää että miten mä täällä ens viikosta asti pärjäilen, mutta eiköhän sitä selviä :) Se kantoliina täytyy nyt hankkia, en ole muka saanut vielä aikaiseksi....

Meille tulee nlatäti huomenna kotikäynnille.

Maitoa tulee hyvin, alkoi tuotanto kunnolla heti kun pääsi kotiin omiin oloihin. Tänään aamulla jo pumppasin 60ml. Mutta jälkensä on jättänyt ne 2 rintatulehdusta tuohon oikeaan rintaan... käytin koiran aamulla ja vaikka oli paidan lisäksi fleecetakki ja ulkoilutakki niin heti rupesi kihelmöimään rintaa.... Toppatakissa tarvii varmaan jo kulkea.

Mutta nyt menen vähän touhuilemaan, iltapäivällä tulee vieraita.

Hyviä vointeja kaikille, ja suppareita odottajille! :)

Hupsis ja poikanen 3vrk
 
Raipe83
Onnea teille Leppis, Hupsista ja Vivian!!! :D

Joku kyseli, että miten me nyt jo ristiäisiä. Ei me ois kyllä muuten vielä alettu järjestämäänkään, mutta mummot ja miehen sisko on olleet niin aktiivisia, mun ei oo tarttenu tehdä juuri muuta kun päättää nimi. (nyt se muuten alkaa olemaan aika lailla päätettynä, jäihän tähän vielä pari päivää varaakin...) Jos ite ois pitäny kaikki, ei ois kyllä tullu vielä mitään.

Meillä on tyttö alkanut tankkaamaan iltaisin. Kuulostaako tutulta teille, joilla on ollut ennekin vauvoja? Vetää niin maan perusteellisesti jonkun pari minuuttia, saattaa nukahtaa joksikin aikaa ja taas tissille. Mikään muu ei rauhoita. Sitten jossain vaiheessa on syönyt itsensä niin täyteen että ylimääräiset tulee samaa tietä takaisin ylös. Ja sitä tulee ihan kunnolla, ei mikään pikku pukli, vaan oikeasti kymmeniä millejä, näyttää miltei desiltä. MIten voi niin pieneen vatsalaukkuun mahtua niin paljon maitoa!?!?! Tyttö ei kuitenkaan ole moksiskaan, oksennuksen jälkeen vähän taas tissiä ja sitten nukahtaa. On varmaan kuitenkin ihan tavallista, kunhan paino lisääntyy. Vauva tekee tosiaan tätä sen noin klo 20-00, sen jälkeen nukkua porskuttaa monta tuntia, viimekin yönä veteli lähemmäs viis tuntia. Kertokaa, kuulostaako tutulta?

Kiva kun on itsellä hormonit tasoittuneet. Kyllä suoraan sanottuna nuo ensimmäiset pari viikkoa oli aika raskaat, kun on niin iso muutos tullut elämään, ja paljon on sopeutumista ja toipumista. Tällä hetkellä tuntuu, että kaikkein raskainta lapsen saamisessa on ollut synnytyksestä toipuminen ja uuteen elämään totuttelu. Raskaus ja synnytys meni kyllä, mikäs siinä, mutta iso muutos on ollut sitten niiden jälkeen. Vaikka oon aina ollut vähän kotihiiri, niin silti. Kaipa tässä pitää tottua uudella tavalla epäitsekkyyteen. ;) Välillä tulee vieläkin semmosia alakulon hetkiä, mutta kyllä voin jo ihan eri tavalla mitä vaikka viikko sitten. Ja kun yöt olisi yhtä helppoja kuin viime yö (yöt siis menee hyvin, vaikka illat on hankalempia), ja saisin nukuttua yhtä hyvin, niin kummasti alkaisi taas mieli kirkastumaan.

No, taisin kirjoittaa vähän huonolla hetkellä, en mä noin apea ole koko aikaa todellakaan. Ja eikös se semmonen vaihtelu kuulu asiaan.

Aurinkoista syyspäivää ja suppareita vielä odotteleville! :)

Raipe ja tytär 19vrk
 
Tulipe4
PALJON ONNEA kaikille uusille synnyttäneille! Ihanaa, kun alkaa nyt olla vauvoja :)

Kiireitä on riittänyt täälläkin vauvan kanssa. Raipe kyseli tuossa vauvojen iltahommista ja meillä on kyllä ollut ihan samaa tämän tytön kanssa, että iltaisin saattaa valvoa monta tuntia ja syödä vähän väliä. Sitten siinä välissä kakitaan ja röyhtäillään ja hetkeksi simahdetaan, kunnes sen monen tunnin jälkeen sitten nukkuu hyvin koko yön heräten vain n. 3h tunnin välein pikaisesti syömään. Meillä ollut muutamana iltana sellaista vähän koliikkiin viittaavaa mahavaivaakin, kun on ollut jotenkin kärttyinen ja levoton tyttö. Mutta onneksi sekin on aina ollut vain sen muutaman tunnin korkeintaan ja sitten nukkunut kyllä hyvin sen jälkeen. Tänään ollutkin ihanan helppoa vaihteeksi, kun on suurinpiirtein vain syöty ja nukuttu. No valvoi se tuossa jonkun kolmisen tuntia putkeen aamupäivällä, mutta hyvin rauhallisena eli ei selvästi enää ollut mahavaivaa. Nyt pitäisi vaan aloitella d-vitamiinitippoja ja pelottaa, että taas niistä tulee masu kipeäksi..

Jep, on se Raipe ihan normaalia että tunteet heittelee varsinkin ekan lapsen saamisen jälkeen. Mulle se ainakin oli melkoinen elämänmuutos silloin aikoinaan ja tuntui että olin ihan sekaisin ne ekat kuukaudet silloin. Nyt kolmannen jälkeen on kyllä ihan erilaiset fiilikset, aikalailla tasaisemmat siis. Ei se ihme, jos ei jollain olisi edes pieniä masennuksen hetkiä ainakin ekan lapsen jälkeen, vaikka vauva onkin niin rakas. Silti ne kaikki muutokset fyysiset ja psyykkiset vaikuttavat varmasti jokaiseen. Ja sitten jos vauva onkin kovin itkuinen tapaus tai ei nuku hyvin, niin onhan se todella rankkaa. Sitten eikun isää tai mummoa tai kaveria apuun pyytämään, että saisi vaikka nukuttua välillä pidemmän pätkän! Mekin taidettiin tehdä sitä pari kertaa ekan lapsen aikaan, että vietiin vauva pumpatun maidon kera mummolaan muutamiksi tunneiksi ja itse vaan kotiin nukkumaan väsymystä pois.

Voimia kaikille synnytystä odottaville!
t. Tulipe ja tytär 22 päivää
 
-Siili-
Täällä kotiuduttiin sairaalasta ja laitan nopeesti viestiä. Luen muiden viestejä myöhemmin..

Meille syntyi 19.10 ihana pikkuinen prinsessa, 3355g ja 48 cm. Sairaalaan mentiin aamulla puoli kahdeksalta aamulla ja tyttö oli maailmassa kuuden jälkeen illalla. Rankka oli synnytys ja eteni melko hitaasti. Ponnistusvaihe kuitenkin nopea 9 min. ja toisen ja kolmannen asteen repeämiä sitten jonkin verran. Leikkaussalissa käytiin korjattavana. Oli kyllä sen arvoista, vaikka vielä en usko ikinä hankkivani lisää lapsia! ;)

Tyttö on aivan ihana. Painon kanssa oli vähän ongelmia, mutta onneksi lähti nousuun ja päästiin kotiin. Kovasti tyttö vain nukkuu ja välissä syö. Itke ei juuri ollenkaan, ainakaan vielä. Puklaa tosi paljon ja on aika hurjaa, kun syömisen jälkeen tulee kaikki ulos ja vauhdilla.

Mutta nyt tikkejä hoitamaan (au!) ja tyttöä tuijottelemaan.. <3

Supistuksia paljon niitä toivoville!

Siili
 
Hupsista, ei kirj
Onnea Siili!! Aikas monta vauvaa syntyi maanantaina.

Täällä odotellaan neuvolantätiä. Poitsu on nukkumassa ja kiva sitten herätellä toista....

Mä olen turvoksissa kun mikä ja kiitos hormonien todella kiukkuinen tänään. Myös väsy painaa tietty.
Voi kun sais jo viiä pojan ulos niin lähtisin iltapäivällä pienelle kävelylle.


Hupsis pikaisesti
 
hemuli83
onnea kaikille synnyttäneille! (en enää muista ketä kaikkia olen erikseen onnitellut, joten onnea tasapuolisesti kaikille)

laskettu aika olisi sitten today!! "pukeudu pinkkiin" päivänä =). ei tosin näytä vaikuttavan vauveliin mitenkään. neuvolantätikin tokaisi tänään että eihän sun enää pitänyt tänne tulla vaan olla synnyttämässä. sitä minäkin! noh, ajattelimme kuitenkin vielä hieman uhmata kohtaloa miehen kanssa ja lähteä illalla ulos syömään ja leffaan. josko sillä olisi positiivisia vaikutuksia ;). ässätkin on jo kokeiltu. tosin ei saunaa, kun meillä ei valitettavasti ole omaa sellaista. harmi kyllä.

vointi on edelleen hyvä. kävely on tosin hieman hankalaa kun nivuset on niin kipeät. jalan ojentaminen taakse sattuu todella ikävästi. yöt menevät hyvin. olen koko viikon nukkunut klo 10 aamulla. ihanaa =)!

kävin tänään myös pikapikaa kampaajalla kun hän oli leikannut hiukset hieman hutasemalla. toinen puoli oli enemmän kerrostettu kuin toinen. lopputulema on nyt sit se että hiukset on tosi kerrostettu vaikka en sitä alunperin halunnut lähes ollenkaan. nyt tää uusi hiusmalli ei ole enää ollenkaan kiva ja sellinen kuin piti olla, höh! toiv. nämä kasvaisi nopeasti. seuraavalla kerralla taidan kokeilla jotain muuta kampaajaa, vaikka tämäkin jolla käyn, on hyvinkin tunnettu.

hyvää viikonloppua!

(on näköjään jo aikas hiljaista täällä kun moni sairaalassa ja kotona pienen käärön kanssa)
 
listaa...
7 tyttöä ja 5 poikaa syntynyt! =)

4.10.09 Kukka79 toinen, tyttö 08/02
5.10. Ötökkä80, ensimmäinen
17.10.09 johanna71, neljäs lapsi, tytöt 98, 01, 04
17.10.09 Lumikki-81, kolmas lapsi, tyttö 06/05 ja tyttö 02/07
17.10.09 lokaäiti-80, ensimmäinen
21.10.09 Lidia79, ensimmäinen
22.10.09 Helinä18, ensimmäinen
23.10.09 Hemuli -83, ensimmäinen


Synnyttäneet:

30.9. (LA 1.10.) Tulipe4 kolmas lapsi, pojat helmi/99 ja tammi/08 - tyttö 3015g ja 49cm
1.10. (LA 1.10) Maikkuli81 28+28 toinen lapsi, poika 08/06 - tyttö 3,5kg ja 50cm
2.10. (LA 8.10.) Anastasia79 toinen lapsi, tyttö 01/05 - tyttö ja poika
3.10. (LA 6.10.) Raipe83, ensimmäinen - tyttö 3625g ja 50cm
7.10. (LA 9.10.) ÄssÄ, neljäs lapsi, tytöt -00,-02,-07 - poika
8.10. (La 19.10.) Annukka76, ensimmäinen - poika 2960g ja 51cm
14.10. (LA 9.10.) Nuuskis77 toinen lapsi, tyttö 08/06 - tyttö 3585g ja 50 cm
16.10.09 (LA 2.10.) Leppis79 ensimmäinen - poika 3775g ja 51cm
19.10.09 (LA 11.10.) -Siili-, ensimmäinen - tyttö 3355g ja 48cm
19.10.09 (LA 22.10.) Hupsista, kolmas, tytöt -99, -08, K-HKS - poika 3830g ja 51cm
19.10.09 (LA 24.10.) Vivian79, ensimmäinen - tyttö 3345g ja 49cm
 
-Siili-
Sain tässä sisäkumin päällä istuskellessa luettua aiemmat viestit.. Onnea vaan muillekkin synnyttäneille kovasti! Nythän näitä alkaa vauhdilla tulemaan.. Ihanaa!

Raipe, olen niin helpottunut sun viestistä puklaamisen suhteen. Ihanaa, että ei ole meidän pikkuinen ainut. Olen ollut aika paniikissa tämän meidän neidin "puklaamisesta". Kun tulee niin paljon, melkein just jotain desiä ja toinen kakoo. Sairaalassa tosin sanoivat sen vaan olevan ylimääräistä ja siitä tietää vauvan saavan ainakin maitoa. On vaan hurjaa ja sitten yölläkin pitää syöttämisen jälkeen valvoa, koska muuten joku ui omassa oksussaan ja pelottaa, että tukehtuu pieni vielä. Nukkuminenkin on pakko hoitaa pienellä kyljellään, koska tavaraa tulee ulos niin paljon. Ja tulee muuten paljon toisestakin päästä! ;) Onneksi oksuilu tuntuu tänään vähän helpottaneen/vähentyneen.

Muuten täällä sujuukin oikeen hyvin. Vauva lähinnä nukkuu ja välissä syö. Maanantaina mennään jo neuvolaan punnitukseen, kun neuvolan tätsy ei ehdi silloin kotikäynnille. Tänään pumppasin maitoa reilut 50 ml ja kokeiltiin antaa vauvalle tuttipullolla. Vähän kokeilua, että mieskin vois pitää tuon ipanan ruoassa. Hyvin onnistui. Oletteko muut antaneet myös pullosta maitoa vai vain imettäneet? Täällä kyllä imetys on tarkoitus olla pääosassa, mutta kiva tietää pullonkin toimivan.


Kaikenkaikkiaan ihanaa on kaikki tällä hetkellä, vaikka elämä ihan hetkessä muuttuikin tosi paljon..Toivon, että kaikki saa pian omat nyytit syliin!

Vaipanvaihtoon..

Siili ja pikkutirri 4 vrk
 
Lumikki-81
Meille syntyi keskiviikkona 21. päivä illalla klo 20:18 ihana poika. 4334g ja 52cm. Synnytys oli nopea ja helppo, kerron myöhemmin tarkemmin. Poitsu on ollut superrauhallinen, tänään kotiuduttiin.

Onnea paljon myös muille synnyttäneille!

Lumikki-81
 
päivitys
7 tyttöä ja 6 poikaa syntynyt! =)

4.10.09 Kukka79 toinen, tyttö 08/02
5.10. Ötökkä80, ensimmäinen
17.10.09 johanna71, neljäs lapsi, tytöt 98, 01, 04
17.10.09 lokaäiti-80, ensimmäinen
21.10.09 Lidia79, ensimmäinen
22.10.09 Helinä18, ensimmäinen
23.10.09 Hemuli -83, ensimmäinen


Synnyttäneet:

30.9. (LA 1.10.) Tulipe4 kolmas lapsi, pojat helmi/99 ja tammi/08 - tyttö 3015g ja 49cm
1.10. (LA 1.10) Maikkuli81 28+28 toinen lapsi, poika 08/06 - tyttö 3,5kg ja 50cm
2.10. (LA 8.10.) Anastasia79 toinen lapsi, tyttö 01/05 - tyttö ja poika
3.10. (LA 6.10.) Raipe83, ensimmäinen - tyttö 3625g ja 50cm
7.10. (LA 9.10.) ÄssÄ, neljäs lapsi, tytöt -00,-02,-07 - poika
8.10. (La 19.10.) Annukka76, ensimmäinen - poika 2960g ja 51cm
14.10. (LA 9.10.) Nuuskis77 toinen lapsi, tyttö 08/06 - tyttö 3585g ja 50 cm
16.10.09 (LA 2.10.) Leppis79 ensimmäinen - poika 3775g ja 51cm
19.10.09 (LA 11.10.) -Siili-, ensimmäinen - tyttö 3355g ja 48cm
19.10.09 (LA 22.10.) Hupsista, kolmas, tytöt -99, -08, K-HKS - poika 3830g ja 51cm
19.10.09 (LA 24.10.) Vivian79, ensimmäinen - tyttö 3345g ja 49cm
21.10.09 (LA 17.10.) Lumikki-81, kolmas lapsi, tytöt -05, -07 - poika 4334g ja 52cm
 
Maikkuli81
Onnea vauvaantuneille!! Ihania uutisia!!

Ensi viikolla on 1kkneuvola, tuntuu et neiti on kasvanut mahdottomasti, saa nähdä, toivottavasti onkin! Jokeltelee jo ja viihtyy jo hereilläkin. Yöllä heräilee parin tunnin välein, eiköhän välit pian pitene, i hope so!

Nyt iltatoimille. Hyvää yötä ja supistuksia kaikille odottajille! Lidiasta ei ole kuulunut vähään aikaan, sielläkin taitaa käärö olla sylissä! Terkkuja <3

T:Maikkuli ja neiti 3vk2pv
 
helinä18
Onnea kaikille vauvan jo saaneille ja tsemppiä viimeisiin odotusaikoihin muille!

Täällä 40+3, limatulppa irtos eilen (vaikkei se musta miltään tulpalta näyttänyt, soitin synnärille päivystykseen ja siellä kuvailut sopi limatulppaan:D) ja lapsivettä on valunu anivarhasesta aamusta alkaen tänään. Supsistuksia odotellaan siis! Synnäriltä ohjeistettu et tänään päivystykseen n. 12h sen jälkeen kun vettä alkanu tulla.

Luuletteko että oon jo auennut ja et vauva ois nyt sitten tulossa? Supsitelua on ollu ja selässä poltellu välillä kovastikin, jonnekin tonne kohdunsuun tienoolle vihlonut jännästi välillä mut mitään paljonpuhuttuja tuskia ei oo ollut missään vaiheessa...

Vauva liikkuu aktiivisesti ja tämä mamma yrittää pysytellä rauhallisena:)
 
Lidia79
lämpimät onnittelut kaikille vauvan saaneille!

pikaisesti vain ilmoitan, poika syntyi ma 19.10. keisarinleikkauksella, mitat 3400 g ja 52 cm. tänään kotiuduttiin, kaikki uutta ja ihmeellistä. luen ja kommentoin juttujanne myöhemmin.

lidia ja poika 6 vrk

p.s. imettäminen yllättävän vaikeaa, nyt onnistuu vasta rintakumilla, haluisin kyllä päästä siitä eroon. maitoa tulee hyvin ja poika syö ahneesti.
 

Yhteistyössä