Lokavauvat 2009

  • Viestiketjun aloittaja Maikkuli81
  • Ensimmäinen viesti
Maikkuli81
Onnea Lidialle pikku prinssistä :) 4 vauvaa on syntynyt 19.10 :)

Lidia, kyllä se siitä helpottuu imetys, itsekin käytin esikoiselle rintakumia muutaman viikon, olisinkohan 3 viikkoa, en muista tarkkaan. Oli helpompi paljon imettää ja ei sattunutkaan niin paljon kun ilman kumia. Nyt olen sitten imettänyt ilman rintakumia koko ajan, toisinaan vielä vähän sattuu kun neiti ahmasee tissin suuhun.

Nyt nukkumaan, hyvää yötä kaikille ja nyt loputkin lokavauvat maailmaan <3

 
Annukka ejk
Onnittelut synnyttäneille. Mun alkuperäinen laskettu aika sattui sitten monelle synnytyspäiväksi :)

Sen verran kuulumisia, että hengissä ollaan. Imetys onnistuu nyt istuviltaan ja makuultaan, ainoastaan rintakumin kanssa. En ota siitä stressiä, kunhan jotenkin edes sujuu. Eilen tosin päivällä tuo pieni ihminen ei huolinut rintaa vaan jouduin tarjoamaan korviketta. Korvikkeella meillä mennään yöt. Päivisin yritän kyllä imettää vielä niin paljon kuin mahdollista, kun maitoa tuntuis kuitenkin tulevan. Tänään aamulla klo 6 kelpasi toinen rinta mutta toinen ei ollenkaan. Nyt meillä vielä hetki nukutaan mutta kohta on jo varmaan aamupesujen aika...

Kovasti olen yrittänyt ulkoilla tuon pienen kanssa ja eilenkin oltiin useampi tunti mun vanhempien luona, kun mies oli kurssilla. Tänne 4 seinän sisään kyllä hajoaa pää, jos tänne jää. Muistan kirjoittaneeni ennen synnytystä, että tuskin kotona olo muodostuu ongelmaksi mutta kyllä se vähän niin on. Ei täällä jaksa kahden vauvan kanssa kauaa murjottaa vaan jonnekin on lähdettävä. Kai jonkinlaista masennusta havaittavissa mutta en anna sille ylivaltaa.

Palataan... Annukka
 
Annukka ejk
Miten teillä muilla mies pärjää? Taitaa monella olla mies nyt vapailla.
Meillä on ongelmana vauvan yölliset itkut, jotka valitettavasti herättää myös miehen, jonka on itkuista ja herätyksistä huolimatta noustava aamulla klo 6. Eipä olla ratkaisua keksitty, kun ei pari väliovea pidä itkua.
 
ÄssÄ!
Onnea Lidialle pojan syntymän johdosta!

Mä kanssa imetin esikoista rintakumin avulla, vieläpä tosi pitkään (kuukausia). Kyllä ne rinnat tottuu siihen imetykseen lopulta. Antakaa aikaa rinnoille ja vauvalle opetella uutta asiaa. Koittakaa olla ottamatta stressiä asiasta, teette ihan niin kun itsestänne hyvältä tuntuu. tsemppiä! =O)

Meillä ei iskä kyllä korviaan lotkauta vauvan yöllisiin ääniin enää... sillon esikoisen aikaan saattoi olla hälläkin sen verran jännittävää ja uutta että heräili, mutta hyvin on tuo tottunu (vähän liiankin hyvin ;O) )

Mun on kanssa pitäny lypsää jonkun kerran, lypsän vain sillon kun on ihan pakko. Mulla tuppaa tulemaan niin helposti siitä kierre, kun maidon määrä sitten lisääntyy. Enkä jaksa ruveta luovuttajaksi...
Mutta piti sanomani että Aventin isis on tosi hyvä pumppu! Huutonetistä ostin sellasen ja oli kyllä hyvä ostos. Edellisellä lapsella lypsin käsin, mutta ostin ton aventin, kun halvalla sain ;O) maidon kerääjät on mulla myös käytössä, pakkasessa on hätävara- maitoja ihan kivasti.

jaahas, taidan lähteä pienten kanssa ulos. Jos sais vaikka haravoitua pihasta lehdet ennen lumien tuloa..

Hyvää maanantaita kaikille ja PUUUUUH-suppareita niitä kaipaaville!

ÄssÄ +mini-mies 2vkoa 5pvää
 
Nuuskis77
Onnea Lidialle! Aika hauska että osu tollanen useamman vauvan päivä kun siihen asti tais olla kaikki eri päivinä.

Tosta rintakumista että mä imetin esikoista melkeen 8kk rintakumilla kun itsepäinen tyttömme ei muuten huolinu.. vaikka aika kova homma siinä oli pestä ja aluks keitellä niin ajattelin että mieluummin kumminkin kaikki omat maidot mitä liikee. Nyt on välillä havaittavissa lievää ylituotantoa ja tämä on sen verran kovempi imuttelija että kaikki kelpaa, kumilla tai ilman ja pullosta :) Ja rintakumi tosiaan edelleen käytössä sillon kun rinta ihan täynnä ja pinkeenä kun ei pieni suu saa vielä otetta.

Mulla on mieliala pysyny huomattavasti tasasempana kun esikoisen aikoihin, sillon tosiaan meinas hajota pää jo parin viikon jälkeen just siihen kotona olemiseen. Sillon oli muutenkin herkempi, kesti pitkään ennenkun esim. pystyin laulamaan kauniita unilauluja itkeskelemättä. Joista se tosin tuskin sillonkaan välitti kun puhumaan opittuaan sano pitkään -äiti älä laula! ;)

Annukka, osaisko miehes käyttää korvatulppia? Sitte tarvittas vaan tarpeeks kovaääninen herätyskello... Ja varmasti mieskin tottuu ajan myötä jos ei ennestään ole kovin herkkäuninen..?

Nuuskis ja tahmatti 12pv
 
Leppis79
Heippa kaikille!

Onnea uusille vauvautuneille!!

Mites teillä muuten nukutaan/syödään öisin? Täällä herätään kahden tunnin välein, joskus kolmen tunnin välein. sitten saattaa kukkua hereillä jonkin aikaakin ja välillä taitaa ilma kiertää mahassa kun tulee itkurutinaa. Viime yönä mentiin rytmillä 2h unta, 2h hereillä, 2h unta, 2h hereillä ja taas 2h unta. aika rankkaa äitimammalle. Iskä laittaa korvatulpat korville. ei ehkä sitten ihan niin joka itkaisuun havahdu.

Mites nukahdetaanko teillä "kiltisti" omaan sänkyyn itsekseen vai miten? Meillä ei. Tissille simahtaa mutta jos väsyneenä laittaa sänkyyn, niin ei kyllä uni tule. Olen yrittänyt, että en mene heti ensimmäisestä risauksesta nostelemaan pois sängystä, mutta kun alkaa niin kova huuto ennen pitkää, että pakko hakea pois. Meneeköhän tässä nyt sitten suunnilleen koko vauvaikä niin, että ei muualle enää opikaan nukkumaan kuin tissille.. kokemuksia kiitos!!

Täällä odotellaan kovasti, että päästään vaunutteleen tällä viikolla. Alkaa kieltämättä pää hajota, jos pitkään täällä neljän seinän sisällä kykkii. Kun on koko ajan niin kamalan hämärääkin. TUlis jo aurinkoista!!

Paljon supistuksia kaikille vielä yhtenäisille! Kohta loppuu lokakuu ja loputkin pian vauvautuu!

Leppis ja poika, hetkinen 11pvää...en pysy laskuissa mukana
 
lidia ejk
kiitos rintakumikommenteista! heti jotenkin tuli "huono äiti"-fiilis, kun en osaa imettää vauvaa. mulla kans tunteet heittelee ihan laidasta laitaan ja ihan sekaisin tunnun olevan. väsyttääkin ja sektioarpi on vielä kipeä, hankala nousta esim. sängystä/sohvalta, etenkin vauva sylissä. välillä tulee hirveitä rakkausaaltoja vauvaa kohti, sit välillä meinaan hermostua kun se vaan itkee. en niinkään hermostu itkuun, vaan siihen, etten tiedä mikä sillä on. toivottavasti tää tästä vähän rentoutuu, siis tää koko touhu, tuntuu et ite jännittää niin paljon kaikkea.

tosi hyvin tosiaan sattui monta vauvaa tulemaan sillon 19.10.

meillä viime yö itkettiin ja syötiin yhteen asti, sit nukuttiin johonkin viiteen ja sit taas sama rumba alusta. nukkuu ehkä puol tuntia, herää itkeskelemään, syödään, nukutaan ja taas syödään. nyt poika nukkuu, toivottavasti ei vie täysin yöunia.

tosi kiva kuulla kaikkien kokemuksia ja tuntemuksia, ettei tuu sellanen olo et mussa on jotain vikana.

nyt ite syömään ja sit varmaan poika rupeekin heräilemään.

onnellinen lidia ja poika 1 vko :)
 
Lumikki-81
Voisin tuota synnytystarinaa hieman laittaa. Eli kun kirjoitin viimeisen kerran tänne (ennen synnytystä) oli supistuksia tullut harvakseltaan 10-20 minuutin välein, eikä mitenkään poikkeavan kipeitä aiempiin verrattuna. Mutta neljän aikaan rupesivat tulemaan 7min välein ja kokoajan kipeämpinä. Synnytyksen aluksi laitettiinkin se klo 16. Sairaalaan päästiin lähtemään joskus 17:40, mun äiti oltiin hälyytetty tulemaan mutta ei tosiaan voitu odottaa hänen saapumista vaan vietiin lapset hoitoon kaverin luokse, josta äitini sitten haki heidät tultuaan. Matkalla oli ruuhkaa, joten oltiin naistenklinikalla vasta 18:20. Siinä vaiheessa tuskat alko olee jo tosi kovat. Nopean tutkimuksen jälkeen suoraan synnytyssaliin, olin nimittäin jo 8cm auki. Rupesivat valmistamaan spinaalipuudutusta, aluksi vähän epäröin sen suhteen. Kysyin siitä parakervikaalista, mutta kätilö sanoi, että jos sitä spinaalia ei laita heti, niin voi olla ettei sitä kerkeäkään laittamaan. Muutamia supistuksia mentiin ilokaasulla ja sit kun tuli yks tosi tosi kova supistus, niin sanoin että pyytävät vaan sen anestesialääkärin paikalle. Kun sitä ruvettiin laittamaan, säikähdin ihan hirveästi kun siinä pitää olla ihan paikallaan ja mä nytkähdin vähän. Nukutuslääkäri aika vakavasti sanoi ettei tosiaan saa noin paljoa liikkua ja että jos en pysty olee liikkumatta niin ei laiteta ollenkaan. Huusin jo siinä ihan hädissäni, että ei laita ollenkaan. Mä kun en voinut taata ettei tule refleksin omaista nytkähdystä. No, se sit kuitenkin laittoi sen ja mä keskityin ihan täysin siihen että pysyn paikallani. Sitten rupesikin jalat puutumaan ja tuli tosi lämmin tulvahdus koko kroppaan. Olin ihan kauhuissani tosta jalkojen puutumisesta, mutta kuulemma spinaalissa niiden kuuluukin puutua. Sitten aika nopsaan hävis kokonaan kipu supistuksista mutta kone piirti niitä kyllä ihan tauotta. Siinä sit aika nopsaan olin kokonaan auki ja odoteltiin että alkais ponnistuttaa. Rupesin pikkuhiljaa tuntemaan ehkä joka kolmannen supistuksen, ne kovimmat siis, hengittelin samalla ilokaasua. Sitten kahdeksalta vaihtui kätilö ja uusi kätilö pyyti sitten yrittää ponnistamista. Siinä sitten väkisin yritin ponnistaa, oli muuten tosi hankalaa kun koko alapäästä tunto poissa. Mutta kyllä sen sit aika nopee tajus et mihin suuntaan pitää ponnistaa, lihaksilla kuulemma muistijälki kun on aiemminkin ponnistanut. Eli ponnistusvaihe kesti sen 8min, tunsin kun vauvan pää alkoi olla ulkona, sellaisena venymisen tuntemisena, mutta ei siis lähelläkään sellasta repivää kipua mitä aiemmissa synnytyksissä. Juuri tuon tunnottomuuden vuoksi.
Vauva imi rintaa ja sitten punnittiin ja kylvetettiin. Oli muuten 9 pisteen poika. Siinä sitten kun syötiin iltapalaa, kätilö mittasi (rutiinimittaus) happisaturaatioarvot jokaisesta raajasta. Ne eivät olleet ihan kunnossa, joten vauva vietiin valvontaosastolle. Itse kävin suihkussa ja sen jälkeen mentiin miehen kanssa sinne valvontaosastolle, en nimittäin halunnut synnyttäneiden osastolle ilman vauvaa. Sieltä sitten monien mittausten ja lääkärintarkastuksen jälkeen päästiin puoli yhden aikaan yöllä osastolle. Vauvalla vaan oli ilmeisesti lieviä sopeutumishäiriöitä kohdun ulkopuoliseen elämään. Ja siis vauvan voinnissa, siis yleiskunnossa ei missään vaiheessa ollut mitään epänormaalia. Ne oli vaan ne arvot siinä mittarissa. Osastoaikana kaikki meni hyvin, vauvalta tosin mittailtiin aika tiuhaan sokeriarvoja, ton alkujutun takia. Niissä oli muutamia matalia arvoja, mutta lisämaidolla ne korjautui normaaleiksi.
Imetys lähti hyvin käyntiin, mutta kun maito nousi, vauva teki totaalisen tissilakon. Mulla siis tulee maitoa tulvimalla, on tosi isot rinnat ja nännit ja vauvan on vaikea saada ja pitää ote. Sama ongelma kaikkien synnytysten jälkeen. Mutta tämä vauva ei siis suostu edes tuohon rintakumiin. Olenkin nyt sitten pumpannut ja antanut sitä maitoa pullosta. Vauva on sellainen nautiskelija, että ottaa vaan vähän kerrallaan ja lupsuttaa sitä pidemmän aikaa, eli ymmärrän hyvin jos hermostuu kun yhdellä imulla saa suun täyteen. Maitoa tulee ihan hirvittävän paljon enemmän kuin vauva tarvitsee. Nytkin jääkaapissa 3,5dl. Eli alan pakastaa sitä sitten pikkuhiljaa vauvan tuleviin tarpeisiin. Vauva ei ole itkenyt kuin vain ja ainoastaan heti synnytyksen jälkeen ja silloinkin ihan hetken aikaa. Ja nyt kotona ekana yönä kun tappelin sen imetyksen kanssa. Pienen rääkäisyn päästää aika jos ei tarpeeksi nopeasti tule pullo suuhun herran ollessa nälkäinen. Mutta on siis supertyytyväinen ollut tähän mennessä. Viime yönä nukkui tosi hyvin, söi kolmesti ja joka kerran jälkeen nukahti heti uudestaan. Sitten heräsi tossa yhdeksän pintaan. Sainkin onneksi nyt vähän univelkaa korjattua, kun mähän en siis osaa sairaalassa nukkua. Siellä siis kaikkina öinä (joita kolme), nukuin yhteensä ehkä 6h. Olinkin aika kalpea vielä eilenkin.
Tulipahan kertomusta! Nyt vauva ollut unilla kohta tunnin, taidan pumpata ja mennä perässä nukkumaan jollei kohta herää.

Lumikki-81 ja pikkumies 5vrk

ps. en jaksa tarkistaa tekstiä, joten toiv ei paljoa kirj. virheitä.
 
Leppis79
Heippa taas!

Onko tullut lisää vauvoja ??!!

Kuinka kauan teidän vaavit viihtyy kerralla rinnalla? Tietysti varmaan riippuu siitä kuinka hyvin maitoakin tulee eikä voi yleistää, mutta kuitenkin. Meillä on vähentynyt tuo aika huomattavasti nyt kun maitoa on alkanut kunnolla tulemaan. sanotaanko, että tommonen 15-20min kerralla. Tosin vällillä tankkaa pidempään. Tai sitten pitää taukoa ja kohta on uudelleen saatava sapuskaa.

Voi että odotan, että ilmat paranis! Ihan kamalan masentavan harmaata! Loppuviikosta pitäis jo lähteä ulkoilemaan, niin toivottavasti olis aurinkoista. Tai edes poutaa.

Aurinkoa kaipaillen

Leppis ja poika viikko ja rapiat
 
Nuuskis77
Iltaa!

Vaavi nukahti VIHDOIN! Pitää olla ihan tyytyväinen kun nukkuu yön vaan yhdellä syötöllä mutta nää päivät on jatkuvaa tississä roikkumista! Siis oikeesti ihan jatkuvaa. Vaihtelee yhden imutus-session kesto mutta varma on että hetken päästä jatketaan... Pakko vaan nostella pystyyn välillä kun on aika kova röyhtäilemään.

Mun piti kysellä tosta jälkivuodosta että kuinka kauan teillä on kestäny? Mulla väheni puolentoista viikon kohdalla ja nyt kun huomenna kaks viikkoa synnytyksestä niin käytännössä melkeen loppu. Esikoisen kanssa sain sen kohtutulehduksen niin ei ollu sellanen normitoipuminen. Luin vaan jostaki että vuodon loppuminenkin voi olla merkki tulehduksesta. Joo, vähän oon vainoharhanen ;)

ja eipä muuten nukahtanu, taitaa olla masuvaivaa...

nuuskis ja tyttö huomenna 2vkoa
 
-Siili-
Täällä vauva-arki on lähtenyt sujumaan ihan mukavasti. Eilen käytiin neuvolassa ja neiti oli neljässä päivässä saavuttanut syntymäpainonsa. Tänään olisi siis saanut viedä jo ulos vaunuilemaan. Käytiin autolla reissussa tänään, joten huomenna on sitten vuorossa eka vaunuajelu, jee.

Imettäminen on sujunut hyvin. Neito syö yleensä noin 4 tunnin välein ja nukkuu välit. Ihmeen vähän on itkua ollut. No, ehkä se tästä muuttuu. Viime yönä heräsi kerran syömään.. on siis saanut äippäkin hyvin unta. Ja koska painoa tullut noin hyvin, niin en ole herätellyt syömään enää tietyin väliajoin. Tänään annoin pullossa omaa maitoa ja neito jaksoi juoda lähemmäs 100 ml kerralla. Ja sen jälkeen tankkasi normaalia useammin vielä rinnasta. Eli ruoka ainakin maistuu.. Olen joutunut lypsämään maitoa jonkin verran, kun pakkautuu niin paljon ja rinnat on kipeet. Pitää alkaa pakastamaan pikkuhiljaa..

Täällä siis nautiskellaan täysillä vauvasta ja parannellaan tikkejä. Tänään tuntunut olevan kipeemmät paikat, ehkä johtuu autossa istumisesta. Jälkivuoto alkaa olemaan aika vähäistä, mikä on kiva juttu.

Kaikille hyviä vointeja! Jokohan kohta saadaan lisää vauvoja??? ;)

Siili ja prinsessa 8 vrk
 
Leppis79
Kylläpä teillä nukutaan hyvin! Meillä mennään edelleen kahden tunnin pätkissä, hyvässä lykyssä nukkuu kolme tuntia putkeen. Viime yönäkin valvoi taas melkein kaksi tuntia. Ei vaan jotenkin osaa nukahtaa kun herää. Tai sitten en osaa nukuttaa.. en tiedä. vääntää ja kääntää ja vänkää ja just kun on nukahtamaisilaan, niin havahtuu ja sama rumba alusta. Tuntuu, että päivällä nukkuu paremmin. Taitaa olla yö ja päivä sekaisin. Yöllä nukkuisi kyllä, jos ei olisi pakko vaihtaa välillä vaippaa. siihen havahtuu ja sitten ei tule uni. Ei kuitenkaan voi jättää oikein vaihtamatta, kun sitten lainehtii..

Jälkivuoto alkaa täälläkin vähentyä, onneksi. Kohta on siis kaks viikkoo synnytyksestä. Neuvolatäti kyllä sanoi, että kun alkaa liikkumaan enemmän, voi tulla ns. hulahduksia. ei kannata pelästyä siis niitä. Muuten pitäis olla loppu jälkitarkastukseen mennessä. toivottavasti jo sitä ennen! Tosin ei mua toi vuotokaan niin paljon haittaa, kuin kipu. täytyy välillä ottaa lääkettä, kun sattuu niin peijakkaasti. Välillä sitten ei tunnu mitään. Kuinkahan kauan toi kipu oikein kestää!

Tänään paisoi jo hiukan aurinko ja satoi luntakin. Ihan pikkaisen vain, mutta kuitenkin. Lumi oliskin kiva juttu, tulis valoisampaa. Toisaalta vaunuilu on helpompaa sulalla maalla.

Mutta eipä tässä pysty enempää istumaan, on mentävä huiliin.

Jaksua vauvalaisille ja vielä odottaville!

Leppis ja tulihansesieltävihdoin-vauva
 
Hupsista, ei kirj
Tervehdys!

Eipä ole tullut kirjoiteltua aikoihin.

Onnea niille vauvautuneille, joita en ole onnitellut!!!! :)

Täällä elo sujuu mukavasti, vaikka mies onkin taas muilla mailla vierahilla. Ulkoilu on aloitettu ja äippäkin nautti vaunulenkeistä! Ihanaa kun voi taas liikkua kivutta. Mahaa ei ole ikävä, ei sitten yhtään.
Poika kasvaa hienosti! Eilen oli neuvola ja syntymäpaino on saavutettu. Muutenkin asiat ok, vaikka hieman keltainen poikanen onkin.
Maitoa tulee hyvin, ei liikaa vaan juuri sopivasti. Välillä pumppailen, että oppisi juomaan pullostakin. Toivottavasti vältyn rintatulehdukselta ja maitoa riittäisi vielä pitkään.
Pikkulikka on ottanut tulokkaan vastaan hyvin, suukottelee ja halii kovasti. Vauvasta johtuvaa mustasukkaisuutta tai uhmaa ei ole näkyvissä ainakaan vielä. Esikoisella vauvahommelit menee jo vanhastaan :)

Mä olen ajatellut ottaa noille likoille sen sikainfluenssa rokotteen. Nyt kun kotona on noin pieni vauva ja tauti leviää vauhdilla, niin huolettaahan se pienen puolesta.... Mullakin saattaisi olla mahkut saada rokote, kun olen juuri synnyttänyt ja sitten äidinmaidon mukana vauvakin saisi hyödyn. Kovasti terveydenhoitaja tuota rokotetta suositteli, vaikka onhan siinä kai riskinsä. Mutta niin on muissakin rokotteissa. Meillä ei ole koskaan sairastettu mitään influenssaa.
Käsienpesu ja Gefilus on meillä kova sana!

Pikkujätkä tankkasi koko aamuyön ja on nyt nukkunut vaikka kuinka ja kauan! Aamulenkki jää siis tänään väliin ja ulkoillaan sit iltapäivällä.
Esikoinen jäi kotiin kun valitti kurkkukipua ja on nyt viihdyttänyt pikkulikkaa. Olen saanut siivottua, tiskattua ja pestyä pyykkiä, joten nekin hommat on alta pois.

Oma palautuminen on ollut hyvää ja nopeaa jälleen. Jälkivuoto todella vähäistä jo ja painokin pudonnut mukavasti.

Nyt jos laittais pyykit kuivumaan niin sekin olis tehty. Pikku-ukko varmaan nousee kohta syömään.

Listalaisille laittelin sähköpostia kuvan kera :)

hupsis+pikkumies 10vrk
 
johanna 71
Hei!

Vauvauutisia viimein täältäkin eli maanantaina 26.10. (rv 41+2) klo 10 syntyi pikkuprinsessa. Painoa 3,2 kg ja pituutta 49 cm. Synnytys oli pitkä ja vaivalloinen ja sairaalassakin oltiin torstaihin asti eli juuri kotiuduttiin. Imetys lähti hyvin käyntiin ja vauva on ihana!

johanna 71
 
ÄssÄ!
Alkuperäinen kirjoittaja päivitys;10273436:
8 tyttöä ja 6 poikaa syntynyt! =)

4.10.09 Kukka79 toinen, tyttö 08/02
5.10. Ötökkä80, ensimmäinen
17.10.09 lokaäiti-80, ensimmäinen
21.10.09 Lidia79, ensimmäinen
22.10.09 Helinä18, ensimmäinen
23.10.09 Hemuli -83, ensimmäinen


Synnyttäneet:

30.9. (LA 1.10.) Tulipe4 kolmas lapsi, pojat helmi/99 ja tammi/08 - tyttö 3015g ja 49cm
1.10. (LA 1.10) Maikkuli81 28+28 toinen lapsi, poika 08/06 - tyttö 3,5kg ja 50cm
2.10. (LA 8.10.) Anastasia79 toinen lapsi, tyttö 01/05 - tyttö ja poika
3.10. (LA 6.10.) Raipe83, ensimmäinen - tyttö 3625g ja 50cm
7.10. (LA 9.10.) ÄssÄ, neljäs lapsi, tytöt -00,-02,-07 - poika 3090g ja 49cm
8.10. (La 19.10.) Annukka76, ensimmäinen - poika 2960g ja 51cm
14.10. (LA 9.10.) Nuuskis77 toinen lapsi, tyttö 08/06 - tyttö 3585g ja 50 cm
16.10.09 (LA 2.10.) Leppis79 ensimmäinen - poika 3775g ja 51cm
19.10.09 (LA 11.10.) -Siili-, ensimmäinen - tyttö 3355g ja 48cm
19.10.09 (LA 22.10.) Hupsista, kolmas, tytöt -99, -08, K-HKS - poika 3830g ja 51cm
19.10.09 (LA 24.10.) Vivian79, ensimmäinen - tyttö 3345g ja 49cm
21.10.09 (LA 17.10.) Lumikki-81, kolmas lapsi, tytöt -05, -07 - poika 4334g ja 52cm
26.10.09 (LA 17.10.) Johanna71 ,neljäs lapsi, tytöt -98, -01, -04, tyttö 3200g ja 49cm


Onnea Johannalle ja koko perheelle prinsessan syntymän johdosta! =O)



Tultiin mini-miehen neuvolasta, hyvin jäbä kasvaa! Oli tullu 610g ja sentti pituuteen viime käynniltä. Sain jälkitarkastuksen n. 3 vkon päähän, samalla on vauvan lääkärin tarkastus.

Jälkivuoto alkaa olla loppu mullakin, välillä tulee sellasta vaaleanpunasta muttei enää verta. Ehkäsyä ollaan mietiskelty... pillerihommiin en rupea! Täytyy sitä kierukkaa miettiä. Mulla on aina alkanu ihan muutaman viikon päästä synnytyksestä menkat vaikka olen imettäny kaikkia aika pitkään. mun kohdalla ei täysimetyskään pidä menkkoja poissa ollenkaan, ei ainakaan tähän saakka.

Ristiäiset on sovittu 21.11. päädyttiin kirkossa pidettävään kasteeseen ja seurakuntakodissa pidettäviin kahvituksiin. ei tarvi siivota eikä kokata! Mun vanhemmat ehdotti pitopalvelusta tilaamista, se on heidän lahjansa pojalle.

ÄssÄ+mini-mies 3vkoa ja 2pvää
 
Leppis79
Heippa!

Tuossa mietin, että miten mahtaa meitin käydä tuon sikalunssan suhteen. Alle 6kk ei rokoteta, tai ainakaan heitä ei missään mainita, eikä ilmeisesti juuri synnyttäneitä äitejäkään. Mä en kyllä halua tuota tautia meille ja olisin kyllä ottanut rokotuksen, mutta ilmeisesti sitä sitten joutuu odottamaan niin pitkään, että tauti kyllä ehtii jo tulla jos on tullakseen. Huolettaa tuon pienen nyytin puolesta. Ei oo kiva, jos ikää on reilu kk ja pukkaa jonku karmeen sikalunssan sille. Ja mielellään sitä itsekin olis sairastumatta, kukas poikaa hoitaa, jos äiti on kipeenä? Ei isäkään sen takia töistä voi pois olla. ootteko saaneet neuvolasta mitään infoo rokotuksen suhteen?

Leppis
 
Nuuskis77
heips ja onnea johannan perheelle

pötkön kanssa pikasesti leppikselle, meil espoossa tuli ekaks sellasta infoo että olis synnyttäneetki saanu jo täl viikolla mut sit peruttiin ja kuulema 9.11. olis aika... thl-n mukaan raskaana olevat ja 4 viikkoa synnytyksestä kuuluu riskiryhmään. aattelin kyllä piikillä käydä jos antavat, menee aika liki toi 4 vkoa mulla mut täytyy toivoa et niillä on aineita tarpeeks...

ja sit tissitteleen!
 
Vierailija Maikkuli81
Onnea Johannalle pikkuprinsessasta!!

Täällä on vielä vähän vuotoa, mutta loppumaan päin. Synnytyksestä 4vk1pv.

Mä myös pelkään tota sikalentsua ja ihan tavallistakin vauvalla. Ei se kiva ole kun vauvalle tulee lentsu. Neuvolassa kyselin jos saisin itselle sen rokotuksen, niin TH sanoi että et saa. Ei sitä kuulemma vaikuta rokottaa, ennen synnytystä on tehokas. Täytyy pestä kovasti käsiä ja olla aivastelematta. Sanoi että tervettä se on olla vauvasta huolissaan, mutta ei saisi sille yliotetta antaa. Itse olen semmoin stressaja että oksat pois.

Neiti on rauhallinen ja hyvin kasvaa. Öisin syö n. 3 kertaa, ei enää yöllä kukuta, joten vähän on rytmiä jo löytynyt, toivottavasti sama meno jatkuu.

Voisimme kohta laittaa vauvanhoitopuolelle ketjun, joku reipas sen osaa sinne laittaa :) Nämä sivut on kyllä mennyt huonompaan suuntaan, saa nähdä saanko tätäkään lähetettyä. Nyt syömään. Hyvää vointia kaikille äideille, vauvoille ja perheille! Toivottavasti pysyy sikalentsut kaukana.

Maikkuli81 ja neitokainen sunnuntaina 1kk :)
 
Vierailija Maikkuli81
Mä sanoin neuvolassa tuosta että voisinko saada sen rokotteen kun synnytyksestä on se 4 viikkoa, sanottiin että ei. Ensin oli sellainen ohje annettu heillekin, mutta se oli sitten kumottu. En tiedä mikä pitää paikkaansa. Ristiriitasta tietoa jaetaan!
 
Vierailija
Mä kans tosiaan kyselin neuvolassa tuosta 4vkon rajasta, mutta ei ne siellä mitään tienneet...lehtitiedon varassa kuulemma hekin. Voi morjens mitä touhua! Siks aattelin teiltä tiedustella, jos olisistte jotain infoa saaneet. Luulis että kaikilla kunnilla olis sama linjaus, siis sen suhteen, että rokotetaanko vastikään synnyttäneet äidit vai ei. Taidanpa vielä soittaa neuvolaan ja kysyä olisko uutta tietoa asiasta.
 
hupsista
Tää tosiaan on hippasen ärsyttävä tää uusi pohja.... No, kai tähänkin tottuu.....

Mulla sanottiin meidän terv.asemalla, että pyrkivät rokottamaan kaikki kenellä on alle 6 vkoa synnytyksestä, eli mulla tän kautta olis mahkut rokote saada. En ottaisi, ellei olisi tuota vauvaa ja siksi myös meidän tyttöset sen ottavat.

Täällä lähti napatynkä irti alkuviikosta ja napa näytti vähän tulehtuneelta, joten käytiin tänään näytillä terkkarissa. Napa on siisti ja nätti nyt ja keltaisuuskin vähentynyt.

Meillä on tänään Halloween ilta esikoisen kanssa, kun huomenna hän ei ole kotona, joten kohta kauppaan ostamaan vähän herkkuja :)

Mukavaa viikonloppua kaikille


Hupsis
 
Vierailija
tyttö syntyi 26.10 rv 40+4! mitat 3470g/49cm. kaikki mennyt hienosti mitä nyt pientä repeämää ja välilihan haavaa särkee ja rinnanpäät hajalla. imetys onnistuu kuitenkin välillä kumilla ja välillä ilman. pumppaillutkin olen mutten vielä pullosta syöttänyt. tytteli on rauhallinen ja tyytyväisen oloinen.

onnea muillekin vauvan saaneille! ja tsemppiä vielä odottaville.

helinä
 
Tulipe4
Onnea myös Helinälle! Mahtavaa!

Mä sain muuten sikainfluenssarokotteen jo keskiviikkona ja kuulema sen saa 4 vko synnytyksen jälkeen vielä siinä rskaana olevien riskiryhmässä. Ens viikolla sit saa meidän alle 3 vuotias. Toivottavasti sillä ei vaan tule käsi niin kipeäksi kuin mulla tuli. Oli kuumettakin vähän muttei muuten mitään ihmeellistä. Toivottavasti nyt sit on hyötyä tästä!

Vauvan kaa menee hyvin vaikka taitaa olla meilläkin vähän yö ja päivä sekaisin kun tänään neiti otti 5 tunnin päikkärit ja yöllä nukkui vain parin tunnin pätkissä...

Jaahas, nyt taas kutsutaan iltatankkaukseen!

Tulipe & neiti tasan 1kk
 
Raipe83
Heippa!

Onnea kaikille vauvan saaneille! On se vaan ihanaa!

Ite en aio ottaa rokotetta, enkä kyllä ois ottanu vaikka oliskin se alle neljä viikkoa synnytyksestä. Tänään on nimittäin tasan 4vko! Meidän pikkutyttö on jo neljäviikkonen! Mulla on vuotoa enää hyvin vähän, leikkaushaava ei ole enää käytännössä yhtään kipeä, häntäluu ilmoittelee aina välillä tietyissä asennoissa olemassaolostaan.

Täällä sujuu hyvin. D-vitamiini vissiin kiukuttaa masua, mutta ei sen kummempaa. Joka päivä on enemmän tai vähemmän itkua/ei itkua suunnilleen pari tuntia, yleensä illalla. Yöt on menny tosi hyvin, tyttö syö 2-4 tunnin välein. Eilen oltiin taas kylvyssä ja ai että tyttö tykkäsi! :)

Oon muuten vannoutunut nyt sitten puolimakuultaan imettämiseen. Tyttö syö paljon rauhallisemmin, kun äitin suihkutissillä ei oo niin suurta vaikutusta. Ja röyhkyjä nousee ihan itsekseen, kun tyttö päästää tissistä irti. Suosittelen parin päivän kokemuksella! Ja yöllä ajattelin sitäkin, että kun ilmaa menee vähemmän mahaan, sinne mahtuu enemmän maitoa, näin ollen tyttö on pidempään kylläinen. Eli: pidemmät yöunipätkät äidille! Jee! Ainakin viime yönä oli näin. Vähän opettelua asento vaatii, mutta nyt on jo alkanut sujumaan. Eli siis minä oon puolimakuultani ja tyttö vatsani päällä puolittain vatsallaan / kyljellään. Ajattelisi, että se on tytöllekin mukava, kun on oikeasti sylissä ja tuntee äidin hengityksen jne.

Joku kyseli tuolla aiemmin, että missä vauva nukkuu. Meillä kyllä on nukutettu se omaa sänkyyn kun oon niin hysteerinen, että kierähdän yöllä päälle. Ja kyllä tyttö sinne aika hyvin itse nukahteleekin, kunhan käy nostamassa aina tuttia takaisin suuhun, kun se tipahtaa. Sitten kun on tarpeeksi unessa, ei enää haittaa, vaikka tippuukin.

Nytpä pitääkin mennä itse ensin ruokailemaan ennen kuin vauva herää, ja sitten tyttöä syöttämään. Kirpsakkaa pyhäinpäivän jatkoa! :)

Raipe ja tyttö 4vko
 

Yhteistyössä