Lokavauvat 2009

  • Viestiketjun aloittaja Maikkuli81
  • Ensimmäinen viesti
hupsista
Huomenet! :)

jäbä nukkuu ja pikkulikan kanssa naatiskellaan aamupalaa.

Nuuskis, siinä missä teillä roikutaan tissillä päivät, niin meillä yöt. Väsymyksestä johtuen syötän öisin makuultaan ja jäpikkä viihtyy sitten tissillä koko yön. Välillä vaihdetaan vaippa ja tissi :)
Ei kuku hereillä vaan nukahtaa heti kun saa tissin suuhun.
Pitäis ottaa nyt yksi yö silleen, että imetän istualtaan ja laitan poikasen sitten omaan sänkyyn. Ihan sen takia, ettei totu nukkumaan vieressä, koska sit kun mies on taas Suomessa niin en uskalla nukuttaa vieressä. Ja muutkin lapset on nukkuneet lähes poikkeuksetta omissa sängyissään, enkä näe tarvetta muuttaa tilannetta tämänkään kohdalla.
Väsymys vaan on vienyt voiton.
Päivisin en ole väsynyt, mutta iltaisin kyllä. En ole juurikaan nukkunut päikkäreitä, vaikka siihen olisikin tilaisuus päivittäin.
Olen luottanut ulkoilun piristävään voimaan :)

Yllättävän hyvin tämä elämä rullaa, siis nämä käytännön asiat. Ei olekaan temppu eikä mikään raahautua tämän ryhmän kanssa pihalle täältä, vaikka alkuun pelkäsin että miten sujuu. Hissitön kerrostalo, 2 pientä lasta ja 2 koiraa kuulostaa hurjalta yhdistelmältä, mutta ei olekaan :) Esikoisesta iso apu myös!

Niin muuten, Helinälle iiiiisot onnittelut!!! Kuinkas vauvaelämä sujuu??

Mä huomasin vaipoissa aika suuren eron. Siinä missä olen tytöillä käyttänyt liberoa niin sepä ei pojalla pidäkkään vaan valskaa aina sivusta. Pampers on osoittautunut pojalle paremmaksi, ainakin meillä. Muilla vastaavia kokemuksia??

Johan tuli tekstiä.... Jatkan aamukahvin hörppimistä vielä hetken ja sitten vähän aamuhommia ja esikoisen hakuun!

oikein hyvää alkanutta marraskuuta kaikille!! Joulu lähestyy.... :)


Hupsista+pikkuväki
 
Nuuskis77
Huomenia ja onnea Helinä!

Juu ei parane tän mamman valittaa, pötkö nukku viime yönäki 23.30-8.30 putkeen. Keskiviikkona on neuvola ja täytyy toivoa että painoa on tullu sopivasti että ei tarttis alkaa ainakaan herättelemään syömään. Ainut "vika" tossa hommassa on että tankkaa sitten päivällä tosiaan niin tehokkaasti että joinaki päivinä oma maito loppuu tilapäisesti ja sitte tarttee korviketta pahimpaan huutoon, mutta kun ei jaksa kovinkaan paljoa eikä tartte joka päivä niin aina saa heittää puolet purkista pois. No onneks ne ei kovin paljoa maksa :)

Kuinkas te kestovaippailijat ootte pärjänny? Mä justiinsa mietin että täytyy varmaan kokeilla sitten vähän isompana mutta nyt on kyllä sellanen sinappikone että ei mun kärsivällisyys riittäis... Plöröjä riittää lähes jokaiseen vaippaan. Mä oon käyttäny nyt Pampersin sitä pienintä, ekaks oli Liberon 2-4kg ja siitä tuli pissat justiinsa sivusta kun köllöttelee aina sellasessa pienessä kylkiasennossa. Muutenkin hurjaa kuinka pyykin määrä lisäänty kertaheitolla vaikka yks onki vielä tollanen pätkä. Mulla ei noita pieniä vaatteita ole hirveen paljoa niin saa sitte pyörittää joka päivä konetta. Onneks se on se mieluisin kotihomma mulle.

Tänään mennään ekan kerran kyläilemään oikeesti kun on kavereiden pojan syntskärit. Saas nähdä millanen ilta siitä tulee, ehkä mä istun koko vierailun ajan jossain makkarissa tissiriipuksen kanssa... ;) Nyt tarttee valmistautua lahjanostokeikalle, meen jonottamaan heti kahdekstoista ovien taakse!

Leppoisaa sunnuntaita!
Nuuskis ja pötkö 2vko4pv
 
Lidia79
no niin, mäkin testaan tätä uutta formaattia.

mukava kuulla, että kaikilla on ruvennut vauva-arki suht hyvin sujumaan. näen sieluni silmin sut hupsis menemässä tuon konkkaronkan kanssa ulos :) meillä on tosi pieni hissi ja koira yrittää vanhasta tottumuksesta tunkea sinne ekana ja menee sitten ihan häseen, kun sitä pitää kieltää, et saan vaunut sinne ekana. ekana siis vaunut, sitten koira ja sitten mä itse. mun pitää kirjaimellisesti mennä hissiin seinää pitkin, vetää mahaa sisään ja nousta varpailleen, et mahdun vaunun työntökahvan ohi. nuo liikkeet siksi, mut sektioalue on viekä arka, eikä tee mieli iskeä sitä mihinkään.

vähän sitten arjesta.. kiitos kaikille ensinnäkin tissikumi vastauksista. nyt on itselläkin jo parempi mieli, pääasia, et poika saa omaa maitoani. meillä on muutenkin mennyt yllättävän hyvin, päivät varsinkin on kivoja, iltaisin on ollut vähän kitinää ja nukahtamisvaikeutta. poika tankkaa hyvin illalla, on nukahtanut puolen yön maissa ja nukkunut neljään-viiteen ja sitten syönyt. sit ei nukukaan kun pari tuntia ja kuuden-seiskan maissa ollaan herätty. oon senkin jälkeen yrittänyt laittaa sen vielä nukkumaan, mut toinen vaan kukkuu hereillä ja kitisee, tissiäkin oon yrittänyt tarjota, mut ei halua. tuttia ollaan annettu iltaisin, välillä auttaa, välillä ei. omilla maidoilla tosiaan vielä mennään, pulloa kokeiltiin kerran. jouluna ollaan tulossa suomeen ja sillon vasta aattelin antaa pulloa, et päästäs miehen kanssa jossain käymään kahdestaan. huomenna on eka lääkäri, mukava nähdä miten pojalle on tullut painoa, se kiinnostaa, et saa tietää onko tissimaito riittänyt. sitä kun en oikein osaa arvioida.

hmm.. olikohan muuta.. keskiviikkona käytiin ekan kerran ulkona (9 pvän ikäisenä), joka päivä ollaan nyt käyty. nimikin on jo valittu, kun täällä vauva pitää rekisteröidä nopeasti ja samalla suomeen lähetettiin maistraattiin paperit, että saadaan pojalle henkilötunnuksen loppuosa. seuraava projekti on sitten passin hankkiminen.

tänä iltana aateltiin vielä kylpeä -ekan kerran kotona-, tosi kiva :) ilmoittelen sitten mitä lääkäri sanoi!

hyvää yötä kaikille!

lidia ja pieni rakas 13 pvä
 
Lidia79
mua kyllä alkaa vähän pelottaa tuo sikainfluessa! kamalaa, jos vauva sairastuis. omasta puolesta en niinkään pelkää, mutta tuo pieni, viaton ihmisenalku. mitä teille on suomessa neuvolassa sanottu rokottamisesta? saatteko/aiotteko ottaa rokotteen? aattelin huomenna soittaa tän maan sikainfluenssa puhelinpalveluun ja kysyä, et miten pitäis toimia. tavan influenssarokotteet miehen kanssa saatiin eilen lastenlääkärin suosituksesta. jotenkin iski hirveä pelko, et miten taudilta pystyis vauvan välttämään, kun koko ajan tuntuu tulevan kuolemantapauksia lisää.

avattasko (tai siis voin avata) uuden ketjun tuonne lastenhoitopuolelle? mä ainakin haluaisin jatkaa kirjoittelua, vaikka nyt ei ihan niin usein kerkeäkään kirjoittamaan.

meillä sujuu ihan hyvin, eilisillan poika tosin nukkui ja tää sit kostautui yöllä valvomisena klo 3-5.30, huh! onneks sain tänään nukuttua päikkärit. oma maito riittää hyvin, poika oli kasvanut viikossa 500g (!) ja nyt painaa 3800 g.

kysymys maidon säilömisestä.. minkälaisiin astioihin säilötte maidon? voiko maitoja eri pumppauskerroilta yhdistellä? nyt en juuri oo pumppaillut, mutta kk päästä ois yks meno tiedossa ja isi jäis vauvan kaa kahdestaan ja ruokahuollon pitäis toimia.

jos näytätte vihreää valoa lastenhoitopuolen ketjun perustamiselle, nähdään siellä!
 
ÄssÄ!
Heippa kaikki!

Mua kyllä kanssa vähän hirvittää toi H1N1... likat toi koulusta lapun, jossa kysellään annetaanko rokotuttaa lapsemme vai ei. Täällä meitin tuppukylässä on nyt varmistunut ekat H1N1 tapaukset koululaisilla (ei vieläö kuitenkaan likkojen koulusta).

Toisaalta hirvittää rokotuttaa, kun ei vissiin kauheesti ole tutkittu tota rokotetta. Mutta toistaalta hirvittää jos likat sairastuu ja tartuttaa tohon pieneen mieheen tai neiti3... Tosi vaikea asia.

Lidia: mä säilön maidon minigrip pusseihin, keräysmaidon kippaan pulloon jääkaappiin maidonkerääjästä ja pakastan saman päivän keräykset sitten illalla pieneen pussiin. Pumpatun jäähdytän siinä pumpun pullossa ja pakastan myös minigrip pussissa.

Arvakkaas mitä... mulla alko eilen menkat, että päivää vaille kuukaus synnytyksestä... EHHEHE. osasinhan mä odottaakkin tätä kun aina on alkanu tosi nopeesti synnytyksestä, mutta olis ne voinu pysyä vielä poissa. Olikin ihan viikko rätitöntä aikaa ;O)

Onkohan vielä lokakuisia möhöilemässä?? vai onko jo kaikki vauvat syntyneet. Mun puolesta voidaan siirtyä tonne vauva-puolelle.

jaksuja kaikille! ÄssÄ +*tänään ekan hymyn väläyttäny* mini-mies 4vkoa
 
Leppis79
moi
Taas oli eilinen viesti hävinnyt jonnekin! hö! no, eipä siinä kummempia ollut. Tampere ei rokota meitä vastasynnyttäneitä. Ei kuulemma olla riskiryhmää. naapurikunnissa rokotuksia tosin on annettu. Ihmeellistä, kun on noin eri linjaukset.

Täälläkin tullut pojalle painoa 700g 11päivässä. Eli hyvin on maito tehnyt tehtävänsä.
Suuri uutinen on, että on nukkunut pari kertaa itsekseen omaan sänkyyn, jee!! tosin tuttia pitää laittaa välillä suuhun ja vähän rauhoitella, mutta kuitenkin. menenpä tästä itsekin pikaisesti oikasemaan, kun pojukin nukkuu.

Oon kans käyttäny noita minigrip-pusseja. Kerään kans maidon pulloon niin näkee millilitrat ja voi merkitä pussin kylkeen. Muista merkitä päiväys kanssa Lidia. Säilyy sen 3kk pakkasessa, kuten varmaan tiesitkin.

Nyt maate!
 
Nuuskis77
Heippa!

Siirrytään vaan toiselle puolelle munkin puolesta.

Täällä valvottiin viime yönä kahteen ja sitten esikoinen tietenkin herää seitsemän jälkeen... vauva heräs viideltä syömään ja seuraavaks puol 11. Jäi sitten ulkoilut tältä päivältä ja tätä äitiä vähän väsyttää! Ulkoilu kumminkin piristää kummasti jos ei ihan puolkuollu ole. Vähän käy sääliks toi esikko kun se joutuu aika paljon nyt mukautumaan. Varmaan helpottuu järjestelyt sitten kun vauva alkaa (toivottavasti) viihtymään hereillä muutenkin kun syömällä taukoomatta.

Mua kanssa pelottaa toi influenssa aika paljon mutta koitan kovasti olla lietsoutumatta hysteriaan. Sen verran kumminkin vaikuttaa että olin ajatellu pitää esikoisen hoitopaikan vuoden loppuun asti mutta taidan irtisanoa sen nyt jo. Tosin eipä tuo ole siellä pariin kuukauteen edes ollu että on niille rahoille parempaakin käyttöä. Eikä oikeen huvita mennä mihinkään isoihin tapahtumiin ainakaan lasten kanssa kun 3-v lääppii kaikki pöpöt käsiinsä. Rokotuksen yritän saada ens maanantaina ja isommalle tytsylle ajattelin ottaa myös. Ja jos jotain hyvää asiasta pitää löytää niin onneksi ei ole enää raskaana, sillon olisin miettiny kaks kertaa ottaako vai ei.

Minigrippeihin mäki oon pakastanu maitoja, tosin ne meni jo kun joku älypää oli jättäny pakastimen auki ;) Saatiin onneks pelastettua osa tavaroista ennenkun oli menny piloille.

Huomenna aamulla neuvola, saa nähdä miten toi tirriäinen nukkuu, on nääs kiukkunen ku ampiainen jos herättelee kesken unien!
 
hupsista
Huomenet kaikille :)

Mä ilmottaudun myös mukaan vauvanhoitopuolelle, joten ketjua pystyyn vaan! :)

Päivät on touhua täynnä, mutta ainakin aika menee nopeesti. Nyt selvisi sekin, että mies tulee takaisin muutaman viikon kuluttua, pysyvästi. Ja se tarkoittaa sitä, että emme vaihda maata, vaan jäädäänkin tänne :)

Poika on rauhallinen tapaus, syö ja nukkuu ja nyt jaksaa jo seurustella. Mutta luonteeltaan selvästi rauhallisempi kuin tytöt ovat olleet. Tytöt molemmat oinaita (kuten äitikin) ja poika taitaa olla vaaka.

Esikoinen saa sikapiikin tänään ja tarvii toivoa, että ehtii vastustuskyky muodostua ennenkuin se rantautuu tänne meidän kulmille.
Ässä, luin kanssa että teillä siellä naapurikunnassa ainakin yhdessä koulussa possunuhaa on varmuudella.
Toisaalta, katsoin eilen sen 45min ohjelman ja kyllä ne asiantuntijat minut ainakin vakuutti, ettei sentään ihan sydän syrjällään tarvitse vauvan takia olla. Äidinmaito antaa suojan ja niinhän ne sanoivat, ettei tuo ensisijaisesti ole pienten lasten/vauvojen tauti.
Silti meillä esikoinen jää koulusta pois jos koulussa yhtään tapausta tulee.
Ja jos valtaväestö rokotteen saa, niin meinaan ottaa.

Noh, se siitä.

Me saatiin "kummi"asia hoidettua ja pyydetyt ottivat "tehtävän" ilolla vastaan. Kun poikaa ei kasteta, niin tuo "kummius" on vaan muodollisuus, ja pyysimmekin sellaisia ihmisiä, jotka erittäin suurella tod.näköisyydellä ovat elämässämme mukana tulevaisuudessakin.
Nimiäiset on varmaan joulunpyhinä jossakin vaiheessa.

Nuuskis, mulle on kans toi ulkoilu ollut henkireikä, mutta nyt ei oo kahtena päivänä päästy (eilen ja tänään) kun poika on vähän rohissut ja ilma ei tänään ole mikään kovin hyvä. Näyttäis olevan tuulista. Toinen silmäkin pojalla rähmii, joten jos se paranneltais ensin.
Pikkulikalla tietty tylsää, mutta äiti yrittää leikkiä mahdollisuuksien mukaan.

Että jospa vaikka menis likan kanssa touhuumaan jotain... :)

Oikein mukavia vauvanhoitohetkiä kaikille :)

Hupsis ja jätkä reilu 2vkoa
 
hemuli83
vihdoin ja viimein pääsen minäkin ilmoittamaan vauva-uutisista. Meidän prinsessa syntyi viime perjantaina 30.10. (vkolla 41+0). Strategiset mallimitat 3020g ja 52cm pitkä. Synnytys oli rankka ja lopulta jouduttiin turvautumaan imukuppiin sekä välilihan leikkaukseen.

En ole lukenut viestejänne vähään aikaan mutta jos teillä jo uusi keskusteluketju vauvapuolella niin siirryn myös sinne. Voin tulla kirjoittamaan synnytyksestä lisää myöhemmin.

Hemuli ja bebis 6vrk
 
hemuli83
vihdoin ja viimein pääsen minäkin ilmoittamaan vauva-uutisista. Meidän prinsessa syntyi viime perjantaina 30.10. (vkolla 41+0). Strategiset mallimitat 3020g ja 52cm pitkä. Synnytys oli rankka ja lopulta jouduttiin turvautumaan imukuppiin sekä välilihan leikkaukseen.

En ole lukenut viestejänne vähään aikaan mutta jos teillä jo uusi keskusteluketju vauvapuolella niin siirryn myös sinne. Voin tulla kirjoittamaan synnytyksestä lisää myöhemmin.

Hemuli ja bebis 6vrk
 
hupsista
Ooooooonnnneeaaa Hemuli!!! :) Pitkä ja ilmeisen hoikka tyttö, siis missin mitoissa jo synnyttyään :)

Täällä same old, same old joten en jaarittele nyt pidempään.

Vointeja kaikille!!

hupsis
 
Nuuskis77
Onnea onnea Hemuli! Alkaa kohta varmaan olemaan kaikki lokavauvat maailmassa?

Mulla kostautu nyt noi hyvät yöunet rintatulehduksen muodossa. Eilen iltapäivällä nous kuume yli 39 ja sitte soittelinki jo lääkäriin ja antibioottia nyt sitte popsitaan ja tyhjennellääm ja tyhjennellään. Edelleen 38 kuumetta mut olo on ihmeen ihmismäinen. Ja kaarituelliset liivit meni laakista pannaan ja ulkona täytyy varmaan alkaa pitään jotain villahuivia tissien ympärillä. Ei oo kivaa. Pitäkäähän mammat hyvää huolta meijereistänne ;)
 
Maikkuli81
Moi pitkästä aikaa. Täällä jaksellaan hyvin, vauva on rauhallinen, syö hyvin ja nukkuu. Öisin heräillään n. 3 tunnin välein, väliin mennään 4 tuntiakin, jee :) Maitoa tulee hyvin, esikoistakin imetin vuoden verran niin samoin teen tämänkin kanssa jos ei mitään ongelmia tule. Aika menee hurjaa kyytiä, nimeä ei vielä neidillä ole mutta tän kuun lopussa on kastejuhla. Ulkona nukkuu kerran päivässä, silloin me esikoisen kanssa ulkoillaan :)

Ihana kun tulee joulu ja ihanaa kun on lunta. Tosi kiva ulkoilla kun on valkea maa, saa laskea mäkeäkin :) Sikainfluenssa pelottaa vietävästi, esikoiselle rokotus annetaan ensi viikolla, itsekin sen nyt ottaisin, säikäytti se pienen tytön kuoleman tapaus pohjoisessa, niin surullista. Saa nähdä koska me "tavalliset" ei riski ryhmään kuuluvat sen saamme.

Onnea kaikille vauvaantuneille ja kirjoitelkaa arjestanne. Jos joku ehtii avata vauvanhoitopuolelle ketjun niin kiva olisi, itse en sitä varmaan osaa tehdä. Tämä uudistus ei ole kiva, jotenkin meni ihan sekasin Ellit!

T:Maikkuli, poika 3v ja prinsessa ylihuomenna 6 viikkoa <3
 

Yhteistyössä