LOKOKUUSSA syntyvän vauvan vaatetus. HELP.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meih
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

meih

Vieras
-Mitä Lokakuun alussa syntyvälle vauvalle päälle ulkona?
-Voiki vielä ennen talveä käyttää 62 kokoista fleece pukua vai onko jo liian kylmä.
-vai meneekö puku ^ talven jälkee.. eli koska?

Osaan siis pukea lapselleni päälle oikeat vaatteet mutta tuntuu etten muista, mitkä säät lokakuussa on ja missä vaiheessa käy pakastaa.
Kiiitos :)

Riippuu kyllä aika paljon lokakuun säästä. Joskus on tosi kylmää ja joskus ei. Muistaakseni kun kakkonen syntyi lokakuun lopussa niin ei kauaa "ehditty" pitää äitiyspakkauksen vanupukua, kun jo piti pistää toppaa päälle.

Se vanupuku on mun mielestä hyvä, ja menee jo vastasyntyneelle. Toinen vaihtoehto on villahousut ja nuttu +makuupussi ulkoillessa, jos ei vielä kovin pakkasia ole.

Kymenlaaksossa.

Sisämaata, Salpausselkä suojaa pahimmilta viimoilta. Epäilisin, että toppa on liian kuuma. Olen itsekin Kymenlaaksosta kotoisin, esikoiseni ekan vuoden siellä viettänyt. Sitä paitsi, vauvallehan on parempi vaihtoehto kahdesta huonosta se liian kylmä kuin liian kuuma, koska jälkimmäinen on liitetty tutkimuksissa kohonneeseen kätkytkuolemariskiin. En usko, että tavallinen lokakuu on vielä liian kylmä fleecepuvulle ja makuupussille. Vauvallehan voi pukea kahdet vaatteet sitten sinne puvun alle, helpompi vähentää kerroksia kuin miettiä mitä tehdä "hikisen" vauvan kanssa, joka toppapuvussa.

Kyllä mä uskon, että kauppa- ja neuvolareissulla vielä voi käyttää fleece-haalaria (jos ei ole huippukylmää). Itse ainakin usein laitoin vielä fleeceviltin autoonkin istuimen ylle ja ei mun lapsella ollu loka- , marraskuussa kylmä. Kun laitoin kerran toppapuvun niin lapsi oli ihan hikimärkä siis leudolla keleillä ja autoillessa. Vaunuillessa käytin makuupussia ja fleecevilttiä eli lapsi oli pukeutunut tosiaan muuhun kuin toppapukuun. Toppapukua käytin sitte vasta talvikeleillä eli mun mielestä on hyvä, että sulla on ohuempikin puku (varsinkin noita autoiluja varten).

Riippuu kyllä aika paljon lokakuun säästä. Joskus on tosi kylmää ja joskus ei. Muistaakseni kun kakkonen syntyi lokakuun lopussa niin ei kauaa "ehditty" pitää äitiyspakkauksen vanupukua, kun jo piti pistää toppaa päälle.

Se vanupuku on mun mielestä hyvä, ja menee jo vastasyntyneelle. Toinen vaihtoehto on villahousut ja nuttu +makuupussi ulkoillessa, jos ei vielä kovin pakkasia ole.

Okei.
Mietin kans että villa puku/vanupuku fleece puvun alle.
No, sen näkee sitten:)

Sisämaata, Salpausselkä suojaa pahimmilta viimoilta. Epäilisin, että toppa on liian kuuma. Olen itsekin Kymenlaaksosta kotoisin, esikoiseni ekan vuoden siellä viettänyt. Sitä paitsi, vauvallehan on parempi vaihtoehto kahdesta huonosta se liian kylmä kuin liian kuuma, koska jälkimmäinen on liitetty tutkimuksissa kohonneeseen kätkytkuolemariskiin. En usko, että tavallinen lokakuu on vielä liian kylmä fleecepuvulle ja makuupussille. Vauvallehan voi pukea kahdet vaatteet sitten sinne puvun alle, helpompi vähentää kerroksia kuin miettiä mitä tehdä "hikisen" vauvan kanssa, joka toppapuvussa.

Totta. elikkäs vauvan omat vaatteet, tyylii villapuku ja fleece puku. :)

Se 62 cm koko on noin 2-4 vuotiaan koko ja usein nuo päällisvaatteet on reilun kokoisia eli varmaan käytössä marras-tammikuussa. Ja tammikuussa voi olla hyvä pitemmillä automatkoilla jos ei oo tuhottomasti pakkasta.

[QUOTE="Evelin";24032083]Se 62 cm koko on noin 2-4 vuotiaan koko ja usein nuo päällisvaatteet on reilun kokoisia eli varmaan käytössä marras-tammikuussa. Ja tammikuussa voi olla hyvä pitemmillä automatkoilla jos ei oo tuhottomasti pakkasta.[/QUOTE]

todellako 2-4 vuotiaan :D

Yhteistyössä