Loma-aikaan synnyttämään -yksin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaape
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaape

Vieras
Mulla on reilun parin viikon päästä laskettu aika ja nyt näyttää siltä, että läheisemme ovat kaikki reissuissa ja mökeillä suurimman osan ajasta vähintään sinne saakka. Ollaan muutettu paikkakunnalle, jossa emme tunne juuri ketään muuta kuin mun sukua ja pari kaveria. Raskauden alussa kaikilla oli suuret suunnitelmat olla apuna hoitamassa esikoista kun lähdetään synnyttämään, mutta nyt on valjennut, että kaikki haluavatkin tehdä sitä omaa lomajuttuaan -kaukana täältä useimmiten. :( Ilmeisesti jokainen odotti, että kaipa nuo toiset on kotosalla.

Ymmärrän kyllä oikein hyvin sen, että lomalla halutaan tehdä spontaaneja asioita. Nyt näyttää vaan siltä, että saatan siis tämän takia päätyä yksin synnyttämään, sillä miehen on tosiaan oltava esikoisen kanssa. Kaikkien mielestä oli turhaa sopia etukäteen tarkalleen kuka hoitaisi, kun mietä on kuitenkin niin monta, että joku aina ehtii.

Onko joku ollut synnytyksessä ilman tukihenkilöä? Ekaa synnyttäessä mies oli korvaamaton ja mulle suuri henkinen tuki. Ajatus siitä, että mies ei pääsisi mukaan aiheuttaa meille molemmille aikamoista surua. Mutta kai sitä pärjää..?

Ei pärjää, sanon minä kolme synnyttäneenä. Se on ainakin mulle ollut aina niin korvaamatonta.
Mummit, kummit, naapurinrouvat? Papat, sedät, enot? Eikö oikeesti oo yhtään ketään :(

Ei tosiaan ole oikein tämän enempää ihmisiä. Mutta luulin, että omat vanhemmat ja sisko ja veljet perheineen olisi ollut tarpeeksi. Muutettiin tänne raskausaikana ja kaikki hyvät ystävät ja miehen lähipiiri jäivät toiselle paikkakunnalle. Raskaus ei ole ollut kaikkein helpoin, joten olen vähemmän jaksanut ystävystyä uusien ihmisten kanssa näiden raskauskuukausien aikana kuin mitä alunperin toivoin. En kyllä muuten ole ujo ja tutustun helposti ihmisiin, että siitä ei ole kyse.

Hmm.. mistähän sitä voisi palkata hoitajan? Tekeeköhän MLL:n hoitajat tarvittaessa tällaista keikkaa? Tai ehkä mun vaan pitää hattu kourassa pyytää vanhempia jättämään reissunsa väliin.. En kyllä sitäkään haluaisi juuri heiltä pyytää.

[QUOTE="vieras";26570312]Ota doula mukaan.[/QUOTE]

Muuten hyvä idea, mutta taitaa olla vaikeaa löytää doulaakaan loma-aikana ja näin lyhyellä varoitusajalla. :) Mutta ehkä täytyy sekin vaihtoehto tsekata, varmuuden vuoksi!

Mistä sä tiedät noin varmasti, että kukaan ei ole kotona synnytyksen aikaan? Laskettu aika ei tarkoita, että vauva syntyisi sllloin juuri... se voi syntyä huomenna tai 3 viikon päästä. Onko koko suku yhtä aikaa reissussa?

Mistä sä tiedät noin varmasti, että kukaan ei ole kotona synnytyksen aikaan? Laskettu aika ei tarkoita, että vauva syntyisi sllloin juuri... se voi syntyä huomenna tai 3 viikon päästä. Onko koko suku yhtä aikaa reissussa?

Eivät ole ihan koko aikaa kaikki poissa, mutta suuren osan ajasta kuitenkin. Lomalla ovat kuitenkin just näin yhtä aikaa. :) Mä ruksailen vimmalla kalenteriin kuka on milloinkin kotona. On häitä, muita juhlia ja sen sellaista menoa vähän kaikilla, joten he tulevat ja menevät. Mun eka lapsi syntyi joitakin päiviä ennen laskettua aikaa ja varoittelivat jo silloin, että seuraavat lapsetkin voivat tulla samalla tavalla -ajoissa ja tosi nopeasti. Mulla on alkaneet jo paikat pehmenemään siihen malliin, että etukäteenkin voisi tosiaan tämäkin lapsi syntyä. Tottahan tietysti on, etten tiedä. Epämiellyttävää vaan elellä epävarmuudessa siitä pääseekö mies mukaan vai ei. Ei ole tämä loma-aikana synnyttäminen hyvä ajankohta!

No ei toisen lapsen synnyttäminen yksin ole juttu eikä mikään. Turhaan suret. Mulla olisi kevyesti mennyt yksin, ja kolmannen synnytinkin, kun mitä turhaan muita raahaamaan kotoa hoitoon, tai vaivaamaan tuttavia.

Alkuperäinen kirjoittaja no kyllä sujuu!;26570445:
No ei toisen lapsen synnyttäminen yksin ole juttu eikä mikään. Turhaan suret. Mulla olisi kevyesti mennyt yksin, ja kolmannen synnytinkin, kun mitä turhaan muita raahaamaan kotoa hoitoon, tai vaivaamaan tuttavia.

Hyvä tietää! Ehkä mäkin pystyn... :)

Jos asut Jyväskylässä niin voin auttaa. Oman pojan synnytys (7kk) sen verran tuoreessa muistissa että en halua kenenkään joutuvan ilman miestä siihen touhuun.

[QUOTE="Susimieli";26570499]Jos asut Jyväskylässä niin voin auttaa. Oman pojan synnytys (7kk) sen verran tuoreessa muistissa että en halua kenenkään joutuvan ilman miestä siihen touhuun.[/QUOTE]

Kiitos kauniista tarjouksesta! :) Me ollaan kuitenkin kaukana...

Meillä suunnilleen sama matka hoitajalle viemään. Ajattelin et jos tulee kiireempi niin soitan ja pyydän jos ajasivat vastaan hakemaan lapsen. Tästä on vielä sitten matkaa kuitenkin sairaalaan kans semmonen reilu tunti.

On sullakin aikamoiset etäisyydet ajella! Toivottavasti sujuu hyvin!

Mun tarvitsee organisoida kalenteri hyvin, niin tiedän kuka on missäkin milloinkin ja ehkä siten onnistuu! :) Mä menen varmaan etukäteen joka tapauksessa sairaalaan ja mies saa sitten kuskata lasta.

Yhteistyössä