Lomalla..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja we are going on a summer holiday..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

we are going on a summer holiday..

Vieras
Matkalla:
Mies- no ei tää nyt miltään lomalta tunnu, kauheesti ihmisiä ja maataan uima-altaalla ja rannalla ja ruokakin on pahaa..eikä tää neljän tähden hotelli ny mikään luksuu oo, ei ole edes 42´tauluteeveetä niinkun kotona.
Nainen- no, mut eihän me olla tänne tultu katsomaan teveetä ja mähän kysyin sulta et mitä sa haluut tehdä lomalla ja sanoit et haluat levätä, et ajaa autoa etkä kauheesti reissata, hyvää ruokaa ja aurinkoa jne..ja onhan meillä se vuokra-auto kohta..
Mies- joo, mitä siitäkin tulee, kauheesti ruuhkaa teillä ja bensakin on yhtä kallista kuin Suomessa.
Pariisi tai joku kaupunkiloma olisi kyllä ollut parempi. Kultuuria ja elämyksiä. Olen aina halunnut nähdä Mona Lisan.
Nainen- no, ajellaan lyhyitä reittejä..ai mitä? Pariisi? mut mä ehdotin sitä ensin ja sä sanoit et ei nyt kukaan hullu kaupunkilomalle heinäkuussa mene!!!??? Sähän sanoit et haluut LEVÄTÄ! Ja mitä, MONA LISA? Se ämmähän on ruma!
Mies- eeeii..sä et oo taaskaan kuunnellut mua.
Nainen- (mä hukutan ton äijan just nyt välimereen!)

Tien päällä:
Nainen-Ihanat maisemat! Katso totakin kirkkoa kulta!
Mies-helppohan sun on sanoa kun istut pelkääjän paikalla ja saat nauttia maisemista..mä AJAN, ei mulla ole aikaa ihastella maisemia. Onhan niitä kirkkoja Suomessakin, mitä helvetin ihmeellistä nyt tossa kirkossa on?
Nainen- (mä en sano yhtään mitään..)

Mies - olisit olliut hiljaa niin olisin kuullut mitä navigaattori sanoo! Sun takia joudumme nyt tekemään u-käännöksen !
Nainen-No, mut voinhan mäkin ajaa välillä? Pysähdytään seuraavan bensa-aseman luona ja vaihdetaan paikkaa?
Mies-siitä ei nyt tu yhtään mitään, ei mikään navi maailmassa kestä sun ajamista..ja ei me ikinä löydetä perille. Ai ja pysähdytään vai? Niin että nuo viisi ohittamaani rekkaa pääsee taas meidän eteen hidastamaan vai? Ei jumal..!
Nainen-Huokaille ääneen..(haist´ v****)
Mies- ei helvetti! Tietulli! Mähän sanoin et kannattaa miettiä reitti etukäteen! Jos sä et ois koko ajan ollut äänessä niin mä olisin tajunnut ottaa eri reitin!
Nainen- no mut sähän halusit käyttää navia.. (otan avioeron, just heti kun pääsen Suomeen!)

Hotellissa:

Mies- Missä mun kalsarit on?! Mä jätin ne tohon sängyn päälle ja nyt ne ei ole missään! Miksi sun pitää aina jemmata mun tavarat?!!!!
Nainen- Mä en ole nähnyt sun kalsareita täällä, ehkä sä jätit ne kylppäriin kun kävit suihkussa?
Mies- (löytää ne kylppäristä) *mumisee* jos sä et koko ajan olisi äänessä mä muistaisin minne mä jättäisin vaatteeni.
Nainen- (mä pokaan ravintolan tarjoilijan just nyt tänä iltana niin tuo äija saa jäädä tänne kalsareineen!!!)

Kotona:
Mies -On se kummaa kun lomallakaan ei saa levätä (makaa sohvalla kalja kädessä)ja koko ajan pitäis olla menossa paikasta toiseen. Justhan me tultiin reissusta!
Nainen- (lähden ensi lomalle ystävättären kanssa, ja isken tänä iltana naapurin Timpan
kostoksi!) Minähän tässä olen purkannut meidän matkalaukut ja pessyt pyykit! SINÄHÄN LEPÄÄT! En minä.

Ystävien mökillä:
Ystvävä- Mites teidän reissu? Oliko kivaa?
Mies- (hiljaa)
Nainen- juu, oli tosi ihanaa! Nähtiin paljon ja nautittiin rannalla makoilemisesta! Ja Tomi on niin hyvä kuski, löysi heti perille. joo, ollaan ihan niinku ihastuttu toisiimme uudelleen! (nyt tartten neljännen viinilasillisen..)
Mies - (korkkaa kaljan)

Jep jep!

Totahan se on, aivan kuin omista reissuista vaimon kanssa. Aivan perkeleen hyvä kuvaus mitä loma tai "loma" voi pahimmillaan olla. Mulla tuli toisaalta ihan hyvä olo kun tietää että omaa kohtalontovereita, eikä ole yksin näitten pilalle mentyjen reissujen kanssa.

Ensi kerralla yksin tai kaveriporukassa...?

Ei hitto, en kestäisi noin negatiivista kumppania ja jos tuollainen minulla olisi en hyysäisi kyllä yhtään. Olisin sanonut jo, että jätä mut sitten autosta tähän, saat jatkaa yksin matkaasi. Ja jos loma on kerran ollut tuollainen, miksei sitä sitten voi lomailla eri suunnilla jatkossa.

Onneksi oma mieheni on ihan toisenlainen. Jos meille sattuu jotain huonolla tavalla yllättävää matkalla, mietimme ääneen, että hei kukaan ei ole kuollut. Kaikki hyvin. Ja että -no, matkailu avartaa.

Tänä kesänäkin on sattunut yhtä ja toista mikä on v*****anut mutta tiedetään se että jonkun ajan päästä tällekin nauretaan, vaikkei sillä hetkellä naurata yhtään.

Vitsinä ihan mainio. Taitaa olla ap vain liian kiltti. Itseltäni olisi palanut käpy. Meillä oli lomalla roolit kyllä miltei toisinpäin ;) Se nyt tuli selväksi ettei Espanajaan enää tule mentyä. Kaupunkilomalle en kyllä lähtisi. Olen niin vinku vanku valittaja, että kaupunkilomalla kyllä "valitusten virsi" olisi loputon, jos kaikki kehtaisi suustaan päästellä.

Varmasti kengät hankaisi, olisi kuuma, kahvi pahaa, liiallinen tungos, ei jaksaisi kävellä, näyttelyiden sisäänpääsyt liian kalliita, ravintolassa ei olisi tilaa, vatsa mensisi sekaisin, eikä pääsisi vessaan, kauheasti joutuisi laittautumaan ja tuuli sekottaisi kampauksen jne. jne. Rantalomat ovat sentään vähemmän stressaavia ;)

Meillä mies on aikamoinen valittaja. Se johtuu osittain siitä, että hän on huono sietämään yllätyksiä. Hän saattaa hermostua siitäkin, jos tasainen asfalttitie vaihtuu yhtäkkiä hiekkatieksi (ajanut joskus kolarin hiekkatiellä). Senpä vuoksi reissaan mieluummin yksin kuin hänen kanssaan. Edellinen mieheni oli myös huonohermoinen.

Tiedän myös itseni sen verran hyvin, että en minäkään nauti siitä, jos pitää patikoida koko päivä nähtävyyksien perässä, kun on koko ajan kauhea jano, kengät hiertää ja nälkä kurnii. Siksi haluan käydä kaupunkikohteissa kylmempänä vuodenaikana, jolloin jaksaa. Jos kesällä haluaa lähteä jonnekin, niin sitten löhöilemään. Tosin Suomen kesä on niin ihana, että ei täältä oikein raaski kesällä lähteä mihinkään.

Suomen reissaamisessakin pätee tietty samat säännöt: Jos odottaa kovasti kesälomareissua ja vuokramökillä paljastuu, että järvessä on sinilevää ja mutapohja, sauna savuttaa ja piha sekä mökki ovat täynnä hyttysiä, kaupassa valikoimat loppu jne, niin ei se tunnu lomalta, vaan kidutukselta.

Voi hyvänen aika teidän kanssanne.

Tämän kesän "lomasaldoa" meiltä:

- auto hajosi heti perjantai-iltana juhannuksen jälkeen kun loma alkoi ja olimme päässet kotoa vajaa sata km kohti mökkiä, ei kun hinurilla kotiin. Auto oli 3 viikkoa lomasta korjaamolla, emme menneet minnekään.

- viime viikonloppuna olimme viimeisen lomaviikonlopun telttailemassa ja paikallinen nuorisojoukko oli käynyt teltassamme pissalla... siinä meni teltta, makuupussit ja ihka uusi patja pilalle ja roskiin

- äitini sydänleikkaus meni pieleen ja sairaalan teholla menikin viikon sijasta kaksi kuukautta

- poikani ajoi moottoripyörällä ylinopeutta tutkaan ja menetti ajokortin, sen uusiminen + sakot vie n 600 euroa, lisäksi vaikuttaa hänen tulevaisuuteensa pahalla tavalla (ei pääse sinne opiskelemaan minne oli menossa)

Muuta ei ihan heti tule mieleen. Mutta kaikki hyvin, kukaan ei ole kuollut eikä kukaan ole kiukutellut toisilleen. Pojankin ylinopeudesta vaan todettiin, että saipahan kunnon opetuksen, onneksi ei sattunut mitään kenellekään, olisi voinut henki mennä.

Yhteistyössä