lomalle lasten kanssa ulkomaille, minne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lomakuume
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lomakuume

Vieras
minne itse menisitte?
ei kauheena tekis mieli kanarialle... eikä kreikkaan. Jotain erilaista haluaisimme... onko tunisia turvallinen? mielellään siis lomakohde saisi olla paikanpäällä myös halpa... thaimaa? egypti? nämä kiinnostaa...
lapset nyt 4 ja 2v sekä vauva.

Me on kierretty lasten kanssa kaupunkeja. Hyvin toimii.
Lapset siis moelmmat alle 5v. Pitkä lentokaan ei ole ongelma kun osaa suhtautua siihen oikein ja menee tilanteiden mukaan. :)
Euroopastakin löytyy monta kivaa kaupunkikohdetta. Kuten Rooma. Sveitsi on ihan mielettömän kaunis maa, siellä ehtii vaikka mitä koska on niin lyhyt matka joka paikkaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sinne minne itse haluatte mennä.

Itse tahtoisin lähteä käymään Vietnamissa, saa nähdä josko ens kesänä lähdetään.

Mun veli on parhaillaan Vietnamissa. Soitti sieltä tänään, ja sanoi että "onneksi päästään pian pois tästä paskasta maasta" :| . Lentävät Thaimaahan sieltä. Eli Vietnam oli vissiin pettymys. Kun velipoika palaa kuuden viikon kaakkois-Aasian turneeltaan niin haluan kyllä tietää miksi, sillä mä olen aina halunnut matkustaa Vietnamiin :)

Ollaan oltu kahden kanssa reissussa, lapset reilun vuoden ikäerolla. Ruotsin-risteilyllä, Tallinnassa kaupunkilomalla yhden yön yli, Kreetalla Haniassa ja Agios Nikolaoksessa. Kaikki reissut onnistuneet hyvin, kun varautuu siihen, että mikään ei mene suunnitelmien mukaan ja matka-apteekkia riittävästi mukana.

Tunisiaan tai muihin arabimaihin en menisi lasteni kanssa, kun tuo turvallisuuspuoli niissä vähän arveluttaa. Kreikan-matkat ovat olleet onnistuneimmat, koska siellä rakastetaan lapsia ja lapset otetaan kaikkialla huomioon.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Itse tahtoisin lähteä käymään Vietnamissa, saa nähdä josko ens kesänä lähdetään.

Mun veli on parhaillaan Vietnamissa. Soitti sieltä tänään, ja sanoi että "onneksi päästään pian pois tästä paskasta maasta" :| . Lentävät Thaimaahan sieltä. Eli Vietnam oli vissiin pettymys. Kun velipoika palaa kuuden viikon kaakkois-Aasian turneeltaan niin haluan kyllä tietää miksi, sillä mä olen aina halunnut matkustaa Vietnamiin :)

no mutta eihän se kaikkien mielestä ole "paska maa" vaikkei sun veljen mieleen ollukaan. ja etkö yhtään kysyny perusteluja? totes vaan että "onneksi päästään pian pois tästä paskasta maasta" ja sä olit vaan että "jaa", vaikka sua on kyseinen maa kiinnostanu aina?

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

no mutta eihän se kaikkien mielestä ole "paska maa" vaikkei sun veljen mieleen ollukaan. ja etkö yhtään kysyny perusteluja? totes vaan että "onneksi päästään pian pois tästä paskasta maasta" ja sä olit vaan että "jaa", vaikka sua on kyseinen maa kiinnostanu aina?

En mä alkanut mitään perusteluja kysymään, kun toinen vaan soitti perinteisen "ollaan elossa ja kaikki hyvin"- puhelunsa. Eli raportoi parin kolmen päivän välein liikkeistään, että tiedämme missäpäin hän milloinkin on, he kun menevät minne nenä näyttää eikä ole mitään valmiiksi räätälöityä reissua. Lyhyt puhelu, maksaa maltaita.

Mun ja veljen maku matkakohteiden suhteen on suht sama, ollut ainakin tähän asti, ja oon pikkaisen pettynyt ettei Vietnam tehnyt vaikutusta :/ . Kai mä voisin siitä silti tykätä, mutta kuten totesin, tähän asti me ollaan molemmat viihdytty samoissa paikoissa ja vihattu samoja paikkoja, eli aikamoinen sääli jos matkustan sinne saakka vain tuhlaamaan aikaa ja rahaa.

Joku toinen voi taatusti rakastua siihen maahan, sitä en epäile hetkeäkään =)

Ehdotan Espanjan pohjoisrannikkoa. Llanes (Asturias) on hieno paikka. Ette taatusti pettyisi.
Juuri eilen söin rannassa upean lounaan. Puoli kiloa Percebesejä ja pullo asturialaista siideriä 17 Euroa!!!
Percebes on äyriäinen, sanakirjan mukaan suomeksi hanhenkaula (ei taida paljon auttaa). Mutta se on ykkösherkku!

mä kanssa ajattelin etten lapsiani veisi ikinää teneriffalle mut pääsin katsomaan paikkaa kaverieni kanssa viikon ajan ja ainakin los cristianoksen puoli oli hyvin rauhallinen ja lapsiystävällinen. sinne l'htisin ainakain lasteni kanssa seuraavan kerran, hyvät hiekkarannat ja eläinpuistot ja SIAM PARK, vesipuisto, suosittelen :wave: