Lomamatka ja ne perhanan menkat...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vierailija ilman oikeeta ongelmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vierailija ilman oikeeta ongelmaa

Vieras
Ollaan siis lähdössä heinä-elokuun vaihteessa lomamatkalle Kreikkaan 2 viikoksi ja tietysti mun epäsäännölliset menkat muuttivat rytmin tässä alkukesästä ja nyt menkat onkin tulossa toisella lomaviikolla. Meillä on 2 lasta ja mun menkat nyt sitten hieman rajoittaa kyllä (omaa) uimista.

Miten ootte vastaavissa tilanteissa tehneet?

Paria vaihtoehtoa oon miettiny:
- uiminen tampoonin kanssa: ei kyllä hirveesit houkuta. Vedessä kun on pieniä lapsia ja jotenkin en luota tampooniin. Ja toiseksi yks gyne sano mulle joskus, että vaikka sanotaankin, että tampoonin kanssa voisi uida, ei se ole hygieenistä, kun tampoonin narut imevät myös vettä ja pöpöt pääsee siten myös sisälle... Voipi olla kyllä ihan puppua tämä.
- en käytä tällä hetkellä mitään hormonaalista ehkäisyä. Kävin kuukausi sitten gynellä joka anto pillerit, joilla voisi siirtää kuukautisia. Mutta sanoi myös, että kun ne aloittaa vasta nyt, voivat ensimmäiset pari kuukautta aiheuttaa tiputteluvuotoa ja jos syö heti pari levyä putkeen, eli siirtää menkkoja, voi tiputteluvuotoa silti esiintyä menkkojen aikoihin. Tässä ehtii tulla yhdet menkat ennen matkaa, jolloin vielä ehtis aloitaa ja syödä siis kaksi levyä pillereitä putkeen, mutta noi tiputteluvuodot nyt hieman mietityttää kans.

Plaah. En osaa päättää mitä kannattas tehdä. Turhaa valitustahan tää on eikä oikea ongelma edes. Ehdinhän siinä toisen viikon jo nauttia uimisesta.

Vedä vaa niitä pillereitä se 2laattaa putkeen, mä oon tehny niin plajon ja mulla ei oo ollu tiputteluvuotoo kun sillon jos oon syöny 3laattaa putkeen...ja pienenmpi paha se tiputtelu ku oikeet menkat.

Alkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:
Vedä vaa niitä pillereitä se 2laattaa putkeen, mä oon tehny niin plajon ja mulla ei oo ollu tiputteluvuotoo kun sillon jos oon syöny 3laattaa putkeen...ja pienenmpi paha se tiputtelu ku oikeet menkat.

Täysi peesi!

Yhteistyössä