Lomareissuun ja rv 37

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HooÄs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HooÄs

Aktiivinen jäsen
06.05.2007
1 427
0
36
Ollaan suunnittelemassa asuntoautolla lähtemistä johonkin kesäloma reissuun. Mutta rv on tuolloin about 37, uskaltaako sitä lähteä vajaan 300km päähän jos lähtö tulee tuon viikonlopun aikana? Meinattiin Naantaliin Muumimaailmaan...

Ja jos uskallamme lähteä, mitä erityistä kannattaa ottaa huomioon sen lisäks, että selvitän minne voin soittaa/mennä jos synnytys käynnistyy?

Kannattaa varmaan suunnitella menot reissussa niin että mies pystyy tarvittaessa hoitamaan ne yksin lasten kanssa, jos sulla vaikka on jotain raskausvaivaa tyyliin selkä tai lonkat niin kipeenä ettei kävely suju, tai et saa reissussa nukuttua hyvin. Viime raskaudessa olin noihin aikoihin reissussa ja hyvin sujui, tässä raskaudessa jo äskeinen rv 33 juhannusreissu teki tiukkaa ja on sellanen olo että taidan suosiolla perua kesän tulevat yökyläilyreissut ja nukkua kotisängyssä.

mä en itte nyt lähtis.(rv 37) mua supistelee väliin ihan huolella ja paikat onkin jo auki. olotila ei myöskään oo enää mitenkään kehuttava ja autossa istuminen varsinkin tekee kipeetä. naantalista ei pitkämatka oo sairaalaan joten senpuoleen huoleti voi mennä. aina voi ambulanssin tilata jos tuntuu ettei omalla autolla enää kerkeiskään. sairaalakassi joo varuiks mukaan ja neukkarikortti tietty. sitten vaan nauttiin =)

En lähtis enää tuossa vaiheessa...esikoinen synty rv37 ilman mitään ennakkovaroituksia ja haluan muutenki olla kotona rauhassa raskauden viimeviikot ja haluan synnyttää "omassa" sairaalassa!

Tota mä mietinkin, että jos synnyttää "vieraassa" sairaalassa, ni siellä ilmeisesti ollaan koko se aika minkä olisi omassakin sairaalassa? Eikai sieltä siirretä mihinkää? Ja toiseksee, mies joutuis ajelemaa ton vajaa 300km edestakas kotoota hakemaa turvakaukaloa. Ellei sitäki lähe varmuudeks raahaamaa mukaa...Meneepä hankalaks. :/ Jos me vaan mentäs tohon 10km päähän olevalle leirintäalueelle. :D

Itse matkustin autolla Viroon rv 35+5 niin, että oli sairaala katsottuna ja turvakaukalo ja vaatteet mukana vauvalle, jos olisi syntynyt reissun päällä. Malttoi sitten odotella kuitenkin siihen saakka että oltiin oltu kotona jo pari päivää eli rv 36+2 syntyi.

Ota siis kaukalo mukaan ; )

Alkuperäinen kirjoittaja Pellervo:
Onhan se aika epätodennäköistä että juuri silloin synnyttäisit... minä lähtisin jos olo vaan hyvä. Mitä sitä kotonakaan nysväämään :)

Miten niin epätodennäköistä...? Ihan mahdollista se on.
Muuten olen kyllä kanssasi samaa mieltä että reissuun vaan, jos jaksaa.

lähtis kyl tossa vaiheessa enää! Syyt

1. vauva voi syntyä - lohdutus, TYKS on ihan vieressä, mutta onko itsellesi kivempaa synnyttää siellä päin missä asutkin

2. muumimaailmaan on pitkä matka kävellä ja siellä joutuu paljon kävelemään

T: v 35+5 ja 38+5 synnyttänyt

Turvakaukalo mukaan kaiken varalta jos päätätte mennä. En ole käynyt Muumimaailmassa joten en tiedä tarviiko siellä miten jonotella vessoihin jne, ainakaan täällä en viitsi lähteä huvipuistoon loppuraskaudesta kun puolet ajasta menis vessajonoissa pinnistellen, kun kuitenkin täytyy aika usein ravata varsinkin hellesäällä.

ekassa raskaudessa olimme 300 km:n päässä kotoa vielä muutama pv ennen LA:ta, tokassa raskaudessa käveltiin monia kilometrejä isossa eläinpuistossa kaukana kotoa 10 pv ennen LA:ta ja kolmannessa raskaudessa itse ajanut 300 km päähän kotoa autolla vielä rv 37...Ei mitään ongelmia missään kohtaa

Yhteistyössä