Lopetin kotona siivoamisen pari viikkoa sitten ja katson kuinka kauan nuo (mies ja lapset ) sulkee silmänsä tältä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Inka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"Inka"

Vieras
Luulin, että tähän ei tarvitse ryhtyä, mutta meni hermot. Lopetin sanaakaan sanomatta siivoamisen kaksi viikkoa sitten. keittiö ja pyykit on ainoa jotka laitan päivittäin. aion katsoa kuinka kauan katsovat ennen kuin mitään alkaa tapahtua. Nyt on ainakin mennyt jo kaksi viikkoa. lattiat ja matot täynnä koirankarvaa, lattiat likaiset kun menty paljain jaloin edes takaisin jne jne. ainoa joka on siivonnut omaa huonettaan on 6v poikani. Minä ja vauva nukutaan makuuhuoneessa (koska vauva on 1kk vanha ja heräilee useasti yössä ) Mies nukkuu toisessa huoneessa ja likaisia vaatteita ym. sielläkin pitkin ja poikin. Laitoin vaan oven kiinni. Arrrgggg!!!! ei minun tarvitse, vaikka kotona olenkin.

Ei toimi, koska miehillä on esim lattioiden likaisuuden suhteen hyvin hyvin valikoiva näkö. Jos haluat osoittaa lakollasi jotakin, silloin kannattaa tosiaankin lopettaa tiskien tiskaaminen ja pyykinpesu, silloin se lika ja sotku on paljon konkreettisempaa ja mieskin saattaa kiinnittää siihen huomiota. Ellei nyt aivan puusilmä ole.

Ha! Tein samoin ja meni yli kolme kuukautta ennenkuin MITÄÄN tapahtui. Meillä mies rupesi ihmettelemään about silloin kun sen vanhemmat oli tulossa vierailulle että josko MUN pitäis imuroida kun on nuita villakoiria ja pölyä niin hirmuisesti. Siis oikeesti.

Silloin ei ollut lapsia ja kodinhoito muutenkin vähän niin ja näin, mutta silloin keitti yli ja pahasti.

Keskusteltiin, tapeltiin, keskusteltiin lisää ja tehtiin seinälle lista jossa siivousvuorot. Se auttoi. Ny molemmat tekee hommansa ja niitä vuorotellaan.

Meillä mies ei edes huomaisi lattian likaisuutta. Kerran tulin monen viikon reissun jälkeen kotiin (tämä siis ennen lapsia) eikä mies ollut kertaakaan imuroinut tai pessyt lattioita (meillä on koira). Kämppä näytti ihan kamalalta, mutta miehen mielestä se oli tosi siisti... No olihan se muuten siisti (ei tavaroita lattialla), mutta LIKAINEN!

Muutenkaan mies ei näe esim. likaa kylpyhuoneessa, eikä koskaan huomaa kun olen pessyt kylppärin.

mieheni lapsuudenkodissa kävi aina siivooja ja anopilla käy vieläkin, vaikka yksin asustaa. Ärsyttää kun jaksaa välillä natista kodinhoitamisesta ja lastenhoitamisesta (heillä oli lastenhoitaja kotona kun mies ja sen veli oli pieniä )

ei kai tämä minun protesti mitään auta...jos ei huomaa niin ei huomaa...

Meillä on melkein aina ihan sekaista ja sotkuista, kun hoidan säännöllisesti vain tiskit (mies kyllä auttaa niissä) ja pyykit sekä lemmikkien terraariot ja häkit. Mä en jaksa aina imuroida kun eka saa kaivaa puoli vaatekaapillista vaatteita ja muuta kamaa lattioilta ja sit kun saa imuroitua, alkaa se tavaroiden kylväminen saman tien. Olkoon, v*ttu.

Olen joskus jättänyt keittiön ja vessan pitkäksi aikaa siivoamatta ja pesin mukeja ja lautasia sitä mukaa kun tarvitsin. Alkoi tulla mieheltäkin apua, sitä ennen jätti aina lautaselle ruokaa ja ne lautaset ruuan jämineen tunki minne milloinkin, kuten mikron päälle, altaaseen jne. ja kaikki tyhjät pussit, purkit ja paketit jätti pöydille tai viskeli lattialle... Vielä kun saisi lattiat pysymään jotenin siisteinä, ja kylpyhuoneen. Sinnekin pitää jättää kaikkea tavaraa lojumaan.

Meillä toimi sellainen keino, että uhkasin palkata meille siivoojan. Isäntä kun on pihi kuin Roope Ankka, niin hän sanoi sitten että kyllä hän siivoaa... :D niin on siitä lähtien tehty, että mä pesen vessat, pyyhin pölyt ja järkkäilen paikat. Isäntä puistelee matot, imuroi ja luutuilee lattiat.

Eikö olisi järkevää jutella miehen kanssa suoraan asiasta ja sopia, kuka tekee mitkäkin asiat vuorollaan.
Yleensä miehet ei tajuu mitään, ellei niille sano asit juuri niin kuin ne on, eli vihjailut ja tekemättäjättämiset ei yleensä tepsi putkiaivoille.

Te ootte kyllä hauskoja :D Vai siivousraivareita. Mulla on aina sotkusta kämpässäni enkä edes kehtaa myöntää sitä :) Eihän täällä mitään puunattua ole, mutta toisaalta, paljonko mä olen esim. viimeisen vuoden aikana säästänyt aikaa, kun en pyyhi ruokapöytää joka kerta syömisen jälkeen, en imuroi kahta kertaa viikossa, en pese vessaa kerran viikossa jne? Saattaa olla, että vuodessa hyvinkin käytän vaikka 365 tuntia enemmän aikaa johonkin kivaan kuin te siivoajat :) Eli sinänsä ymmärrän kyllä miehiänne hyvin!

mul onneks niin ihana mies että siivoo aina ku "käsken", mies siis tekee lähinnä ilta vuoroa ja minä taas pitkää päivää jotenka mulla ei oo oikein fiilistä käydä siivoamaan illalla 7 jälkeen kun aamusta asti paiskinu töitä. Mutta, ei hän kyllä käskemättä siivoa ;) ja aika usein kun pyydän häntä imuroimaan vastaus on taas??

Uusimmat

Yhteistyössä