Loppukierron kuumat aallot, mistä johtuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kirma

Aktiivinen jäsen
31.10.2007
1 406
0
36
Kaikissa hoitokierroissa ovat olleet tosi kovia, tässä viimeksi olleessa ekassa ivf:ssä ihan älyttömiä! Alkavat aina noin pp7-9 ja jatkuvat menkkojen alkuun asti. Heti siitä tiedän, että testailutkaan on turhia, nega tulee varmasti.
Ja näitä on siis myös ihan luomukierroissakin, ei vaan näin voimakkaana.

Kaksi kertaa olen raskaana ollut (molemmat luomuja), mutta mitään muistikuvaa ei ole, onko hikipuuskia ollut myös silloin. Tuskimpa, kun muistissa vaan on jatkuva vilu.

Kannattaako tästä mainita lääkärille, kertooko nämä hikikohtaukset jostakin? Onko joku plussannut näistä huolimatta?

heips. oliskos siitä keltarauhasen surkastumiseesta johtuvaa?? Ja siis hormooniperäistä...
Se surkastuminen kai alkaa just tuossa pp7-9. Ja kai siinä sit kehon lämpitila alkaa muuttua taas johonkin suuntaan, mikä ilmenee hikoiluna. Mulla hikoilut on monesti vasta pari viimeistä päivää, ja oon siitä tiennyt että lämmöt alkaa laskea enkä oo raskaana... Jos olis käynyt niin, että kp31/32 olis viä viluttanut niin sit olisin ollut jo hiukan "huolissani" siitä että olisko napannut.. no, ei oo käynyt viä niin... :(
Ja toi että luomunakin niin on sulla ollut, mutta nyt hoidoilla voimakkaampana; kai se liittyy niihin suurempiin hormoonimääriin sitten.

Hei, minäkin olen huomannut ihan saman jutun ja samoilla kiertopäivillä tai siis piinapäivillä. Just viimeksi havaitsin ihan selvästi päivän jolloin palelu vaihtui kauheiksi hikoilupuuskiksi. Ja siis käytin lugeja, mutta siirto tehtiin luomukiertoon, eli olisiko oman kropan keltarauhashormonit siinä vaiheessa lopettaneet yhteistyön :|

Plussatuulia teille! Toivottavasti ensi kerralla meille ei tuliskaan hikoilua, tai se johtuisi sitten vain kivoista lämpimistä kevätsäistä...

:hug:

Mulla myös samaa ongelmaa (?).. eikös se juuri lämmön laskusta johdu että vilu vaihtuu hikoiluun? Muistaakseni mulla ei sen ainoon kerran kun raskaana ollu niin minkäänlaisia pms-oireita ilmenny.. oon kyllä lukenu että jotkut ois saanu plussan hiki valuenkin. Omalla kohdalla en sellasiin jaksas uskoo, eli tuskin testaan edes (sitten joskus) jos se oire tulee,..nykysin tuntuu muuten jo todella vieraalta kirjottaa totakin että 'oon ollu raskaana'.. siis että oonko joskus muka oikeesti ollukin! :o :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja risupesä:
nykysin tuntuu muuten jo todella vieraalta kirjottaa totakin että 'oon ollu raskaana'.. siis että oonko joskus muka oikeesti ollukin! :o :laugh:

:laugh: :laugh: Veit sanat suustani! Alkaa jo tuntua, että tämä maho paska-fiilinki on se 'mitä minä oikeasti olen'-olo.
Mistähän sitä toivoa oikein alkaisi kaivella?

Kiitos teille vastauksista! Noin olen itsekin ajatellut, vilu-lämmön nousu, hiki-lämmön lasku.
Mutta mietin, että kun mittari sitä aamulämmön laskua ei kuitenkaan näytä minulla ennen kuin vuoto on kunnolla alkanut, niin jotenkin olen ajatellut, että tuohon hikeen löytyisi vielä joku muukin selitys kuin keltarauhanen. Ja tuleeko niitä keltarauhasia punktioiduista folleista?

Että jos joltakin vielä löytyisi faktatietoa niin kiitti!

Sama juttu jälleen mullakin, kun niitä mittailin niin monesti lämpö saatto laskee vasta ekoina vuotopäivinä.
Mulla oli viime kesän lopulla kilpirauhashormoni huonoimmillaan ja sillon huomasin että kuumat aallot ja hikoilu oli entistä pahempaa ja tuli helpommin. Sekin kai voi olla yks vajaatoiminnan oire.. no, tosin saattohan se hikoilu osittain ihan kesähelteistäkin johtua ;)
Loogisesti aatellen, kai niistä punktioiduistakin folleista keltarauhasia tulee vaikkei irronnukaan ittekseen.. onko niitä sit peräti useempikin..? =)

samma häär. eli lämpökäyrä kyllä nousee siinä kp7 eteenpäin vielä lisää, ja laskee vasta päivää ennen menkkoja tai vasta samana päivänä... eli en mä sit tarkkaan tiedä mistä se hikoilu johtuu; kun sulla s noinkin aikaisin alkaa.
vaikeeta on - toisaalta muakin kiinnostaa nää jutut, että mistä mikäkin johtuu - toisaalta MITÄ SEN ON VÄLIÄ!! :headwall: ku ei siihen raskautumiseen kuitenkaan voi vaikuttaa. ja mitä enemmän tietää sen tuskaisempaa tää on... :|

Mulla myös ollut noita hikipuuskia ennen menkkoja sekä hoidoissa,että luomukierroissa. Öisin oikein hiki tissien välistä tippuu. Myös näin oli kyllä tässä ainossa plussakierrossakin, kun jo tästä oireesta päättelin, että negaa pukkaa vaan niin ei käynytkään. Hikipuuskat on jatkuneet aika pitkään.

bardolino, ihanaa..pelastit päivän :) Riittää, että edes yksi hikoilija ilmoittaa hikoilleensa myös plussakierrossa!
Ja onnittelut sinulle raskaudestasi!

dreamer78, niimpä..kiroan itseni joka ikisessä kierrossa, että miksi sitä pitää tietää asioista näin paljon? Ja jos ei tiedä niin miksei voi tyytyä siihen?
Kun aloin odottaa esikoista niin en tiennyt mistään mitään, olin vaan alusta asti älyttömän onnellinen, en murehtinut tuon taivaallista. Niin rentoa ja ihanaa odotusta en varmasti tule enää koskaan saamaan (siis toivohan kuitenkin vielä useammasta murusta kytee tuolla jossakin sopukassa ;) )

Yhteistyössä