Loppuraskauden migreeni - helpotusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aikainen lintu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aikainen lintu

Vieras
Mulla nyt rv 33, ja migreeni vaivaa vähän turhan usein. Odotan neljättä lasta, aikaisemmissa raskauksissa ei mitään tällaista, viimeksi migreeniä ollut teini-iässä. Nyt kolmen viikon aikana neljä isoa kohtausta, jotka aina alkaa aamuyöstä, ja mitkään Panadolit ei tosiaan auta. Vaikka ottaisi heti oireiden alkaessa.:/

Onko muilla ollut mitään vastaavaa? Siis on ihan perus migreeniä, ei pelkkää päänsärkyä, proteiinit miinuksella eikä verenpaineen nousua. Olen siis kyllä neuvolaan tänään soittamassa, mutta meilläpäin lääkäri paikalla vasta viikon kuluttua siellä...:/

Nyt kun olisi vielä mahikset nukkua niin menee yöt päänsäryssä. Ei hyvä.

Kakkosta odottaessa säikähdin migreeniä kovasti ja appivanhemmat veikin mut päivystykseen, siellä minut laitettiin käyrälle ja mullahan oli säännölliset supparit :O Joudun lepäämään siellä vuorokauden liikuntakiellossa ja migreeni ja supistukset loppui. Viikkoja oli 35 ja jos olisi uudelleen alkanut, lapsi olisi saanut syntyä. Edellisen kerran oli ollut migreeni ihan nuorena

Muutamat tajuttomimmat migreenikohtaukset minulla olleet juuri loppuraskauksissa. Sanoisin jopa että synnytyskipuja vastaavat tai jopa pahemmat. Miksi en lähtenyt päivystykseen, no hilkulla mutta konsit ja lääkkeet omasta takaa, päivystyksessä tietysti kortisonitippamahdollisuus. Olen siis käyttänyt Panacodia tarvittaessa jos paha migreeni. Täsmälääkkeet ei sovi enkä uskaltaisi käyttää mahdollisten istukkavaikutusten vuoksi. Kannattaa muistaa että buranatyyppisiä ei enää noilla viikoilla, synnytyksen jälkeen taas ok. Mutta Panacodia ei mielellään imetyksen aikana. Ei sun auta kuin mennä lääkäriin.

Yhteistyössä