loppuraskauden nukkuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Shannon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Shannon

Jäsen
07.05.2006
582
0
16
onko muilla kivuliasta nukkuminen? mulla on olut n. viikolta 35 todella kovat kivut vatsassa nukkuessa(melkein joka yö). etenkin kun asentoa vaihtaa yöllä, kipu on niin kova masussa että meinaa kyyneleet tulla silmistä. ei ne neuvolassa eikä neuvolan lääkärillä asiaa sen enempää huomioineet vaikka asiasta kyselin.. eli ilmeisesti vaavi on vaan sen verran iso ja painaa mun sisuksia että kipua tulee toisinaan todella hurjasti? ultrassa katsoi viikolla 35 vauvan kooksi n. 2,7kiloa, että kokoa on jo varmasti reilut 3kiloa tällä hetkellä.. olisi kiva kuulla muiden kokemuksia! :)

terv. Shannon 38+2

Täällä kanssa on vatsanseudun lihakset kipeät yöllä ja aamulla vasta ne ovat kipeät (varsinkin jos on onnistunut nukkumaan samalla kyljellä muutaman tunnin). Tämä vaiva on ollut jo monia viikkoja ihanana lisänä kaikkien muiden kolotusten lisäksi |O

Jep! Mua ei satu vatsaan vaan ristiselkään ja reisiin, jotka jotenkin "väsyy" nukkuessa. Välillä on yöllä pakko nousta venyttelemäänkin!

Toisinaan sängyssä kääntyminen vihlaisee joko häpyliitokseen tai jompaankumpaan nivuseen niin että jumiuidun johonkin asentoon ja joudun odottamaan että kipu häviää ennenkuin voin liikkua.

Voi meitä :laugh: Ei nämä vaivat tästä varmaan ainakaan helpotu!

Alkuperäinen kirjoittaja miuku:
Jep! Mua ei satu vatsaan vaan ristiselkään ja reisiin, jotka jotenkin "väsyy" nukkuessa. Välillä on yöllä pakko nousta venyttelemäänkin!

Toisinaan sängyssä kääntyminen vihlaisee joko häpyliitokseen tai jompaankumpaan nivuseen niin että jumiuidun johonkin asentoon ja joudun odottamaan että kipu häviää ennenkuin voin liikkua.

Voi meitä :laugh: Ei nämä vaivat tästä varmaan ainakaan helpotu!

:wave: täällä sama!!
lonkat on jostain syystä kipeät??tai vihloo inhasti,mutta vaan yön jälkeen.
tyynyä en saa piettyä jalkojen välissä en sitten millään!! :kieh:
muutamana aamuna oon heränny siitä samasta asennosta mihin oon nukahtanu ja kipeetä on tehny se nouseminen..
kyljen vaihto pitää tehdä hitaasti ja harkiten,muuten sattuu niiiiiiin pirusti! |O
hitto et on ihanaa sitten synnytyksen jälkeen kun pääsee nukkumaan taas mahalleen!!!mulla oli hirveen vaikee oppia nukkumaan kyljellään :o

Mulla tuntuu kääntyessä yöllä että jokin repeää tai venähtää alamasun alueella. Luulen että johtuu lihasten löystymisestä ja kun ovat saaneet olla rentoutuneina ja sitten yht´äkkiä kääntyy niin vihlasee.
Tuskin mitään sen ihmeellisempää.

"hitto et on ihanaa sitten synnytyksen jälkeen kun pääsee nukkumaan taas mahalleen!!!mulla oli hirveen vaikee oppia nukkumaan kyljellään "

Aika jännä juttu sinänsä, että vaikka aina ennen raskautta olin nukkunut mahallani ja opettelin nukkumaan kyljelläni, en kuitenkaan enään pojan synnyttyä osannutkaan nukkua mahallani =)

Yhteistyössä