Loppuraskaus ja seksikielto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "emmiliina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"emmiliina"

Vieras
Mulla on nyt rv 30+2, ja "alakerran" tilanne aika huono, paikat pehmeät ja sormelle auki. Mietin vaan että uskaltaakohan tässä mitään hommailla, ettei ala synnytys? Vai skitsoanko turhaan? Toinen tulossa, eka syntyi rv 39 vesien menolla. Synnytyksien väli kaksi vuotta.

Omituista että neuvolalääkäri vaan käski levätä, mutta ei puhunut tuosta seksiasiasta mitään. Miten muilla, joilla kohdunkaulan tilanne huono, oletteko uskaltaneet harrastaa seksiä?

Mulla oli ensimmäisen kohdalla et avauduin 3 cm jo 26 viikolla. Alussa pelotti hommailla sängyssä mutta ei siitä mitään tullut ja loppu päässä piti jo useammin että poika saatiin ulos :D Poika pysyi masussa viikkoihin 40+4

meillä vastaavassa tilanteessa ( molemmissa raskauksissa) lääkärit suositellu käyttämään kondomia, koska siemennesteessä on jotain ainetta (en muista nimee) joka pehmittää paikkoja ja sitä käytetään lääkkeenä kkäynnistyksissä. Eikä nyt varsinaisesti kyllä koko yhdyntää suositellu. Tämä siis ollut keskussairaalan lääkärien näkemys.

ja eka raskaus oli ennenaikainen, kaksoset syntyi 32+3 vaikka olin pari viikkoa sairaalassa vuodelevossa. Nyt rv28+5 ja sain toissapäivänä vielä luvan olla kotona, mutta täydessä levossa, en saa lapsia nostella tms. Vain syödä ja käydä vessassa.

seksiä saa harrastaa, mutta jos kohdun suu on jo auki kannattaa kondomia käyttää tulehdusten ehkäisemiseksi, sekä sen takia että sperman prostagalndiinit saattavat joillain naisilla käynnistää synnytyksen loppu vaiheessa raskautta.

[QUOTE="justiina";24104970]Onko sun hetken huuma niin paljon tärkeämpää kuin se, että vauva kasvaisi paremmille viikoille?[/QUOTE]

Öö ja seksiä varmaan pitäisi harrastaa vaan kun lasta yritetään? Sitä vartenhan mä tässä nyt kyselenkin, että miten muilla, enkä suoraan säntää hommailemaan. Jestas, taitaa helle vetää jengin hiukka kireäksi...

Me ei harrasteta seksiä nyt kun on ennenaikaisen synnytyksen riski päällä. Rv 35 aloitetaan taas :D Mut viikko viel tohon. Mur sun tapaukses kysyisin asiasta neuvolasta esim.

ap: hyvä kun kyselet. Ymmärrän hyvin, tietenkin sitä seksittä jaksaa, mutta kyllä mulla se ollu aika iso murhe ettei voida =( tietenkään ei mikään murhe lapsen terveyden rinnalla, mutta pitäähän sitä ihmisellä olla "isoja" pieniäkin ongelmia, ei kai sitä muuten ihminen olis

Yhteistyössä