Loppuuko rahasi aina kesken?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijaxxxx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailijaxxxx

Vieras
Oletko niitä ihmisiä, joilla aina alkaa olla tili tyhjä huomattavasti ennen palkkapäivää (tai tukien maksamispäivää). Ostatko tavaraa osamaksulla ja sorrutko kulutusluottoihin ja jopa pikavippeihin.

Johtuuko alituinen talousahdinko siitä, että olet vaan köyhä vai oletko holtiton rahan käyttäjä. Onko tukala tilanteesi omaa vikaa vai onko syylliset muualla?

Mitä tienaat kuussa (entäs koko taloutenne) ?

Minulla loppuu ja en kyllä voi pitää itteeni ainakaan täysin syyllisenä.

Ex-ukko ei maksa elatusmaksuja, joten ne tulee miniminä kelalta. Sossu maksaa joo kämpän, mutta eipä tässä kauheesti yh:na kolmen lapsen äitinä oo rahaa. Kaikki menee ja velkaakin on. Mitään kivaa ei voi suunnitella kun rahat aina loppu.

Huonoa säkää ja omaa tyhmyyttä tää on. Varmaan huonoin säkä kävi geeneissä. Eli vedän puoleen paskoja miehiä ja jostain syystä huonon itsetunnon takia varmaan en osaa pysytellä niistä erossa...

Sitte ku koko sukukin aina ollut pelkkää köyhyyttä ja kurjuutta nii eipä ihme...

Tahtoo olla rahat vähissä ennen tilipäivää. Joskus pitää maksella luottokortilla ostokset ennen tilipäivää. Omaa vikaa, olen vähän höveli rahankäyttäjä nykyisin. Niin monta vuotta laskin ja pihistin kun olin kotona lasten kanssa, silloin kyllä olin tarkka ja laskin joka sentin. Nyt ei enää jaksa, kun tulot on paremmat. Aika ajoin kyllä ryhdistäydyn ja olen säästäväisempi, kunnes taas. Mutta nykyisin tuloni antavat tuon myöden, joten en ota paineita. En ota pikavippejä, osareita yms., luottokortilla saatan maksella mutta senkin saan sitten maksettua takaisin kyllä.

Tahtoo olla rahat vähissä ennen tilipäivää. Joskus pitää maksella luottokortilla ostokset ennen tilipäivää. Omaa vikaa, olen vähän höveli rahankäyttäjä nykyisin. Niin monta vuotta laskin ja pihistin kun olin kotona lasten kanssa, silloin kyllä olin tarkka ja laskin joka sentin. Nyt ei enää jaksa, kun tulot on paremmat. Aika ajoin kyllä ryhdistäydyn ja olen säästäväisempi, kunnes taas. Mutta nykyisin tuloni antavat tuon myöden, joten en ota paineita. En ota pikavippejä, osareita yms., luottokortilla saatan maksella mutta senkin saan sitten maksettua takaisin kyllä.

Ai niin, saan kuussa käteen n. 1500 euroa ja mies vähän paremmin, noin 2000 euroa. Enkä siis mikään holtiton tuhlaaja ole kuitenkaan.

Ei lopu, vaikka ihan käsittämättömiä ostoksia teen. Toukokuussa ostin auton itselleni, toki vanhasta sain kohtuullisen hyvityksen vaihdossa. :oops:
Seuraava hankinta taitaa olla koiranpentu :oops:

Aiemmin eivät loppuneet ikinä.

Mut kun yrittäjäksi ryhdyin kesäpainotteiselle alalle niin joo, alkukesästä ei ole käteistä muuhun kuin sapuskaan, bensaan ja työhanskaisiin. Ja sähkö- ym. laskut saavat todella odottaa -ei ensimmäistä vaan ehkä kolmatta tilille tupsahtavaa rahaerää- koska duuniin liittyvät jutut ovat tärkeintä.

Ei koskaan. Tileillä parin vuoden nettopalkkaa vastaava summa.

Ei ole pelkästään tuloista kiinni. Minulla on ollut työtoveri (nainen), joka sai samantasoista palkkaa kuin minä - jai aina auki ennen tilipäivää.

Naiset ne vaan on huonompia kaikessa, vai mitä? ;)

Ei. Rahan käytössäkin sählääjiä löytyy molemmista sukupuolista käsittämättömän paljon. Minun havaintopiirissäni raha-asiansa sössineet miehet ovat usein laittaneet euronsa addiktioihin (rahapelit, alkoholi tms.), naiset taas kärsivät laskutaidon puutteesta eli kuluttavat tulotasoonsa nähden liikaa vaatteisiin, matkoihin jne.

Yhteistyössä