Loukkaannuin ainakin vähän, veljenvaimon käytös

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli pidettiin eilen meillä mun suvulle grillauspäivä. No veli tuli sit lasten kans kun vaimo oli jääny pienimmän kanssa kotiin kun pienimmällä oli nuha. Ja tiesi tasan tarkkaan ettei haittaa ketään se nuhainen vauva kun muilla jo vähän isommat lapset.
No fb:ssa sitte hehkutti kuin kiva päivä ollu kahdestaan vauvan kanssa ja oli käynyt sit omilla vanhemmillaan kylässä :O .

Ja kun ei ollut ensimmäinen kerta. Vuosi sitten oli meillä pikkujoulu niin sillonkin jäi pois just tuommosen pikkujutun takia. Kiva vaan veljellä tulla aina yksinään.
Ja arkielämässä kyllä kaikki on kaikkien kans tekemisissä ja hyvissä väleissä. Eli ei riitaa tai edes erimielisyyksiä. Kaikki kyläilevät toisillaan ja ovat muutenkin tekemisissä.

Mä voisin tehdä noin. Pidän omista ja mieheni sukulaisista ihan sopivasti. Ollaan väleissä ja kyläillään. Mut en vain jaksaisi mitään grillijuhlia tai juhannuskirmailuja millään muulla porukalla kuin oman perheen voimin. Usein jättäydyn moisista huvituksista pois. Joskus tekosyyllä, joskus sanon suoraan. Nyt jo kauhistuttaa ensi kesän serkkutapaaminen. En niin yhtään haluaisi olla siinä tilaisuudessa. Ja toisaalta mulla ei ole mitään yhtäkään mun serkkua vastaan. En vain ole juhlaihminen.

Jos kerran kaikki arkielämässä sujuu ihan hyvin, niin mitäpä tuosta loukkaantumaan. Ehkä veljen vaimo kokee nuo teidän suvun kokoontumistulaisuudet jotenkin raskaina, eikä sen takia halua osallistua.

[QUOTE="vieras";23691978]Mä voisin tehdä noin. Pidän omista ja mieheni sukulaisista ihan sopivasti. Ollaan väleissä ja kyläillään. Mut en vain jaksaisi mitään grillijuhlia tai juhannuskirmailuja millään muulla porukalla kuin oman perheen voimin. Usein jättäydyn moisista huvituksista pois. Joskus tekosyyllä, joskus sanon suoraan. Nyt jo kauhistuttaa ensi kesän serkkutapaaminen. En niin yhtään haluaisi olla siinä tilaisuudessa. Ja toisaalta mulla ei ole mitään yhtäkään mun serkkua vastaan. En vain ole juhlaihminen.[/QUOTE]

Ei todellakaan oo ollut mitään juhlia vaan rentoa yhdessä olemista. Ja viikolla kun oltiin tekemisissä niin kyllä hehkutti et sunnuntaina sit tullaan ja kiva nähdä kaikkia. Ja siis meillä oli vain mun sisarukset ja vanhemmat eli ihan lähisuku.

No, itsekin olen välillä jäänyt pois vastaavantyylisistä pippaloista sen takia että lapsi on ollut vähän kipeä. Kuitenkin tiedän että meillä homma sujuu paremmin noin, mies ja paikalle menevät lapset/lapsi saavat sitten istua iltaa ihan rauhassa eikä heidän tarvi miettiä aiemmin kotiinlähtöä kipeän vauvan/lapsen takia. Ja itsellläni on kuitenkin rennompaa ja mukavampaa kotona pienen kipeilijän kanssa kuin vieraassa paikassa kanniskella itkuista lasta ja yrittää täyttää velvollisuuteni seurustelemalla ihmisten kanssa.

Sinne omille vanhemmille voi olla huomattavasti helpompi mennä sen kipeän lapsen kanssa kun jonnekin miehen suvun grillijuhliin. Itsellä saattaa olla takana huonosti nukuttuja öitä ja muuten päivät sählinkiä jos siinä kerta sen kipeän vauvan lisäksi on isompiakin lapsia hoidettavina. Varmasti mukavaa saada vain olla kotona lepäämässä vauvan kanssa tai siellä omilla vanhemmilla jättää vauva mummon hoitoon ja ottaa vaikka päikkärit.

[QUOTE="a p";23692003]Ei todellakaan oo ollut mitään juhlia vaan rentoa yhdessä olemista. Ja viikolla kun oltiin tekemisissä niin kyllä hehkutti et sunnuntaina sit tullaan ja kiva nähdä kaikkia. Ja siis meillä oli vain mun sisarukset ja vanhemmat eli ihan lähisuku.[/QUOTE]

Silti. Mä ymmärrän hyvin, että mun mieheni saattaa joskus tuntea olonsa ulkopuoliseksi mun sisarusten ja vanhempien kanssa yhdessä ollessamme. Enkä minä oikein nauti itsekään sellaisesta, vaikka kaikkien kanssa väleissä olenkin.

Jos se kuitenkin tuntee itsensä jollain tavalla ulkopuoliseksi teidän sukukokoontumisissanne?

Mulla on hyvät välit mieheni lapsuuden perheeseen ja hänen sukulaisiinsa, mutta kyllä mulla jotenkin orpo olo on heidän keskuudessaan. Tosin mä kyllä silti käyn noissa tilaisuuksissa, jos oikeita esteitä ei ole. :D

[QUOTE="vieras";23692002]No en minäkään nuhaisen lapsen kanssa olisi eilisellä kylmyydellä lähtenyt notkumaan grillijuhliin vaan olisin tosiaan valinnut sen sisätilavierailun.[/QUOTE]

No joo kylmä ilma oli tiedossa joten ei todellakaan ollut oletus ettei sisällä voisi olla. Lapset juoksi pihalla ja sisällä mielensä mukaan. Miehet kokkaili grillin kanssa kun sateelta vältyttiin eli ulkona ei ollut kenenkään pakko olla (paitsi ehkä noiden miesten sen aikaa et saivat ruoan tehtyä ) . Ja veljenvaimo kyllä tiesi tämän.

[QUOTE="a p";23692003]Ei todellakaan oo ollut mitään juhlia vaan rentoa yhdessä olemista. Ja viikolla kun oltiin tekemisissä niin kyllä hehkutti et sunnuntaina sit tullaan ja kiva nähdä kaikkia. Ja siis meillä oli vain mun sisarukset ja vanhemmat eli ihan lähisuku.[/QUOTE]

Se rento yhdessäolo voi olla oman suvun kanssa erilaista kun miehen suvun kanssa. Vaikkei siis edes ole mitään erimielisyyksiä tms.

Ei kai sinne kenenkään ollut pakko tulla? Jos ei vain halunnut. Nuhainen vauvakin on ihan hyvä syy olla lähtemättä. Itse voisin tehdä samanlaisen tempun. En vain pidä ihmisjoukoista, vaikka heissä ei mitään vikaa olisikaan.

ehkä hän oli väsynyt tai miehen kanssa ollut riitaa. Onhan se helpompaa mennä omien vanhempien luokse jos siellä voi vauvan antaa "hoitoon" ja mennä tosiaan vaikka päikkäreille. Seurustelukin on väsyttävä, varsinkin kitisevän/kipeän vauvan kanssa joka ei välttämättä ole ollenkaan tyytyväinen grillijuhliin. Eikös pääasia ollut, että veljesi ja isommat lapset tulivat!?

[QUOTE="a p";23692024]No joo kylmä ilma oli tiedossa joten ei todellakaan ollut oletus ettei sisällä voisi olla. Lapset juoksi pihalla ja sisällä mielensä mukaan. Miehet kokkaili grillin kanssa kun sateelta vältyttiin eli ulkona ei ollut kenenkään pakko olla (paitsi ehkä noiden miesten sen aikaa et saivat ruoan tehtyä ) . Ja veljenvaimo kyllä tiesi tämän.[/QUOTE]

Jos siinä juostiin edestakasin, niin sillon ovi oli myös auki ja melkoinen veto vähintään tullut vauvaan, en todellakaan olisi lähtenyt. Olisin tosiaankin mennyt sinne omille vanhemmilleni.

En tiedä. Ovat todella sosiaalisia muuten. Heillä käy paljon vieraita ja varsinkin tuon vaimon sukua heillä jatkuvasti. Kyläilevät itse paljon jne. Ja kun viikolla puhuin hänen kanssaan niin tuntu et oli tulossa jne. Ja vauva (9kk) ollu jo viikon samassa nuhassa eikä sen pahempana eilenkään mut silti oli viikolla reissanneet siellä sun täällä. Et eikait tässä auta kuin uskoa et ei vaan halua tulla kun kaikki koolla (ja ei meitä edes ole kovin montaa) .
Ottaa vaan päähän jos ei voi suoraan sanoa vaan esittää jotain muuta.

Kyllä minäkin olisin valinnut nuhaisen vauvan kanssa mieluummin rauhallisen mummolan sisätilat, kuin grillijuhlat (vaikka pienetkin) joissa on ihmisiä toistakymmentä ja palkojn ulkonaoloa. Turhaan otit nokkiisi. Ajatteli varmasti vain vauvan parasta ja se fb- kommentti on saattanut olla ihan vain sitä, että harmituksen jälkeen saikin kivan päivän, vaikka odotti joutuvansa jäämään kahdestaa kipeän vauvan kanssa kotiin.

[QUOTE="a p";23692092]En tiedä. Ovat todella sosiaalisia muuten. Heillä käy paljon vieraita ja varsinkin tuon vaimon sukua heillä jatkuvasti. Kyläilevät itse paljon jne. Ja kun viikolla puhuin hänen kanssaan niin tuntu et oli tulossa jne. Ja vauva (9kk) ollu jo viikon samassa nuhassa eikä sen pahempana eilenkään mut silti oli viikolla reissanneet siellä sun täällä. Et eikait tässä auta kuin uskoa et ei vaan halua tulla kun kaikki koolla (ja ei meitä edes ole kovin montaa) .
Ottaa vaan päähän jos ei voi suoraan sanoa vaan esittää jotain muuta.[/QUOTE]

Ehkä syynä on jo sekin että vuava on siis ollut pidempään jo nuhassa ja se alkaa pikkuhiljaa tuntua raskaalle. Varsinkin jos tuon kipeilyn aikana ollaan muutenkin reissattu enemmän ja vähemmän. Jossain vaiheessa voi tulla sellainen olo että nyt riittää. vaikka siis viimeviikolla on vielä uskonut että jaksaisi tulla.

Kenties hän tosissaan kaipasi jo sitä rauhallista iltaa vauvan kanssa kaksin tai omien vanhempien luona pistäytyen.

Jos he tosissaan kyläilevät paljon ja ottavat jatkuvasti vieraita vastaan niin tuskin kannattaa hirveästi loukkaantua siitä että jättää jonkun tuollaisen illanistuaisen väliin. Kun ei kerta siis edes ollut kyse mistään juhlista vaan ihan pelkästä seurustelusta ja syömisestä. =)

Oikeasti aika uskomatonta kuinka itsekkäitä noin moni on. Ei ajatella kuin mitä itse haluaa ja mikä itselle paras. Voisko joskus ajatella sitä puolisoakin? Veljestä huomasi että häntä harmitti. Oli sit suurimman osan iltaa grillimestarina.

Kylläpä olet itsekäs sinä ap! Tuollaisesta vedät herneen nenääsi ni kyllä sulla saa olla kyllä aika iso nenä, herneitä sinne varmasti useampi jo vedetty.

Vauvalla nuha, itse en lähtisi ikinä kipeän vauvan kanssa minnekkään grillijuhliin. Nuhaisen kanssa muutenkin jo vaikeaa, kun saattaa kitistä enempi, olla iilimatona kiinni ja tissiä lupsutella kokoajan. Kylässä tämä yhtälö on mahdoton. Ja mua ei ainakaan itseäni nappaisi yhtään näin kylmällä kelillä grillailla sitten yhtään, kokoajan teillä kuitenkin lapset rämppäää sisälle ja ulos, ja kun ovi avataan niin aina vetoa tulee, tämä on erittäin otollinen yhtälö että vauvan nuha siirtyisi korviin päin ja dadaa, korvatulehdus, varsinkin niillä vauvoilla joilla on ennenkin ollut korvatulehdus.
Kyllä mieluummin menisin omien vanhempien luona käymään kipeän vauvan kanssa, kun siellä tietää oikeesti että on kun kotonaan, ei tarvii piilotella tissiä hirveesti keneltäkään jos imettää yms. Ei tarvii stressata.

[QUOTE="a p";23692140]Oikeasti aika uskomatonta kuinka itsekkäitä noin moni on. Ei ajatella kuin mitä itse haluaa ja mikä itselle paras. Voisko joskus ajatella sitä puolisoakin? Veljestä huomasi että häntä harmitti. Oli sit suurimman osan iltaa grillimestarina.[/QUOTE]
Siis eikö se just ajatellut sun veljeä, kun jäi hoitamaan lasra ja sun veljes vaan pääsi teille juhlimaan? Ehkä jos sun veli hoitais lasta enemmän, ne ois tulleet molemmat. Jos se vaimo aatteli, et turhaan tuler ku joutuu koko illan siellä hoitaa lasta. Päätti mennä vanhemmilleen, missä mummo ja pappa varmaan mielellään hänen kanssa hoiti vauvaa.

ja ei sen veljen vaimon ja vauvan pidä elää sun juhlia varten. Niillä on oma elämä ja suunnittelee sen elämän ajankäytän just niinkuin itse haluaa. Ole iloinen että edes veljesi tuli!

Ehkä syynä on jo sekin että vuava on siis ollut pidempään jo nuhassa ja se alkaa pikkuhiljaa tuntua raskaalle. Varsinkin jos tuon kipeilyn aikana ollaan muutenkin reissattu enemmän ja vähemmän. Jossain vaiheessa voi tulla sellainen olo että nyt riittää. vaikka siis viimeviikolla on vielä uskonut että jaksaisi tulla.

Kenties hän tosissaan kaipasi jo sitä rauhallista iltaa vauvan kanssa kaksin tai omien vanhempien luona pistäytyen.

Jos he tosissaan kyläilevät paljon ja ottavat jatkuvasti vieraita vastaan niin tuskin kannattaa hirveästi loukkaantua siitä että jättää jonkun tuollaisen illanistuaisen väliin. Kun ei kerta siis edes ollut kyse mistään juhlista vaan ihan pelkästä seurustelusta ja syömisestä. =)

Meidän suku kokoontuu todella harvoin yhteen. Mummola ei ole se paikka mihin voi kaikki sisarukset kerralla ängetä. Nyt ollaan yritetty kerran vuodessa kokoontua yleensä noihin pikkujouluihin. Virallisia juhlia todella vähän. Esim ristiäisiin kutsutaan vain kummit ja isovanhemmat. Viime jouluna lupasi tämä veljen vaimo et keskustelee toisen veljen vaimon kanssa kumpi järjestää pikkujoulun vaan jäipä sit järjestämättä kokonaan.

Yhteistyössä