Loukkaantuisitko jos siskosi ei toisi lapsellesi ristiäislahjaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mama"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mama"

Vieras
Minun sisko ei nimittäin tuonut ja minä loukkaannuin kyllä. Sisko on aikuinen, minua 2 vuotta nuorempi. Hän opiskelee kyllä vielä, mutta käy samalla töissä ja hänen avomiehensäkin on töissä. Syyksi sisko sanoi juuri ettei heillä ollut rahaa. Siskoni on kova shoppailemaan ja juhlimaan, joten en todellakaan usko että ei olisi voinut jotain pientä ostaa. Lisäksi menevät kesällä naimisiin, jätänkö minäkin lahjan ostamatta kun itse olen äitiyslomalla ja 2 pientä kotona+ taloa rakennetaan? Ei meilläkään se raha puussa kasva. Ja mielestäni muistaminen on tärkeintä, ei se miten kalliin lahjan ostaa. Kyllä meni hyvällä halulla heillä kakut alas... Samana päivänä siskoni lähti vielä usean sadan kilometrin päähän tuttavansa polttareihin (jossa varmaan rahaa paloi myös), vaikka sanoi vielä ettei pidä tätä tuttua mitenkään läheisenä eikä he ole edes omiin häihinsä tätä kutsuneet.

Täällä ei kukaan loukkaannu ikinä mistään. Ollaan niin sellaisen yläpuolella. Tosielämässä loukkaannuttaisiin kyllä ihan kympillä ja haudottaisiin kostoa saunan takana.

[QUOTE="...";26487360]Täällä ei kukaan loukkaannu ikinä mistään. Ollaan niin sellaisen yläpuolella. Tosielämässä loukkaannuttaisiin kyllä ihan kympillä ja haudottaisiin kostoa saunan takana.[/QUOTE]

Ei meillä kaikki lapsien ristiäisiin tulijat ole tuonu lahjoja, eikä olla siitä suututtu. Toiset ei ole muistanu lasta mitenkään ja toiset muisti joka käänteessä. Jokainen tavallaan.

Eihän ristiäisiin kuulu viedä lahjaa, kuin ainoastaan kummien kastelahjat. Joten en loukkaantuisi, enkä todellakaan odottaisi mitään lahjaa siskoltani. Olisin iloinen, jos siskoni pääsisi juhliin, vaikka hänellä muutakin menoa.

En.
Täällä päin taitaa olla tapana, että vaan kummit ostaa.
Meillä on osa tuonut jotain pientä, ja kummit sit kummilahjan. Mä luulin, että aikuiset on jo ohi kasvaneet tästä lahja-innosta, etteivät odottais joka juhliin kaikkien tuovan jotain.

Eihän nyt synttäreillekään mennä ilman lahjaa! Tietysti juhöakalua tulee muistaa ja onhan vanhemmillakin usein ollut kova järjesteleminen juhlissa!

[QUOTE="...";26487360]Täällä ei kukaan loukkaannu ikinä mistään. Ollaan niin sellaisen yläpuolella. Tosielämässä loukkaannuttaisiin kyllä ihan kympillä ja haudottaisiin kostoa saunan takana.[/QUOTE]

No minusta taas tuntuu että täällä loukkaantu ihmiset joka asiasta. Mä en ihan vasta molemmat siskot saivat vauvat. Asuvat ihan lähellä. Pyysivät kylään ja mä sanoin jo heti että mä en kerkee lahjaa hommaan ja ei ole aikaa leipoa, mut voidaan silti tulla.
Kumpiki lähinnä nauro että oot sä höpö. Pääasia että tuletta käymään.

Meilläpäin taas kaikki kyllä vie ristiäisiin jonkun lahjan, enkä itekään kehtais mennä ristiäisiin ilman mitään lahjaa, vaikka ei ois edes kenestäkään niin läheisestä kuin omasta siskon lapsesta kyse. Mut jos sisko ois ollu aina tollanen ja tietäisin sen niin sitten tuskin loukkaantuisin, muutoin kyllä.

Yhteistyössä