Loukkaantuisitko jos ystäväsi ei olisi nähnyt vauvaasi vaikka ikää jo 6kk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitiksi tulin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitiksi tulin

Vieras
Saimme ystäväni kanssa melkein samaan aikaan lapsen. Hän ennemmin. Kävin vauvaa katsomassa, vein lahjankin ja soittelen mitä heille kuuluu. Ystäväni touhottaa vauvastaan, mutta ei ole kertaakaan kysynyt miten meillä menee tai mitä meille kuuluu. Olen pyytänyt kahville, sanoin että näkisit meidänkin pienoisen, mutta eipä ole kaveria näkynyt.

Tänään tuli sähköposti jossa taas selitti kaikkea vauvastaan. Olen loukkaantunut ja päätin olla vastaamatta. Miksi minua pitäisi hänen vauva kiinnostaa kun hän ei ole edes minun lasta nähnyt:(

Lapsellista?

Myönnettävä, että aika erikoista jos samalla paikkakunnalla asutte. Onko lapsi hänen ensimmäinen? Nimittäin meillä on tuttavapiirissa eräs ensimmäisensä saanut, joka ei uskalla vauvan kanssa yksin liikkua missään. :/ Mutta se ei selitä sitä ettei edes kysy miten teillä menee. Ei muuta kun "änget" kylään hänen luokseen ja keskustele varovasti asiasta. Voi olla, että saat vastauksen kysymyksiisi häneltä itseltään. =)

Vähän samalla tavalla minäkin petyin pariin kaveriin.

He molemmat ovat perheellisiä, eli lapsia on. Mun odotusaikana oltiin tekemisissä ja toinen kävi kylässä, toi pienen lahjan tulevalle vauvalle. Mietin, että pyydän kummiksi jomman kumman ja kuumeisesti mietin, kumpi. Päätin odottaa, kunnes vauva syntyy: kumpi pitää yhteyttä vauvan syntymän jälkeen - me nimittäin muutimme ja välimatka piteni.

laitoin vauvan syntymästä viestiä, pyysin kylään. Kumpikaan ei tullut. Ei edes tämä, joka osti lahjan.
En siis pyytänyt kummiksikaan.

Tämän lahja-kaverin luona kävin sitten, hän oli taas ostanut vauvalleni tosi kivan lahjan, mutta silti .. hän lopetti yhteydenpidon, ei tule käymään, en jaksanut sitä yksipuolista että minä vaan heille..

Alkuperäinen kirjoittaja case:
Myönnettävä, että aika erikoista jos samalla paikkakunnalla asutte. Onko lapsi hänen ensimmäinen? Nimittäin meillä on tuttavapiirissa eräs ensimmäisensä saanut, joka ei uskalla vauvan kanssa yksin liikkua missään. :/ Mutta se ei selitä sitä ettei edes kysy miten teillä menee. Ei muuta kun "änget" kylään hänen luokseen ja keskustele varovasti asiasta. Voi olla, että saat vastauksen kysymyksiisi häneltä itseltään. =)

En usko, että olisi syynä se ettei yksin uskalla vauvan kanssa tulla:( Koen ettei häntä vaan kiinnosta... Molemmilla ensimmäinen lapsi!

tollasta se välillä on. Surkeeta. :( Meil kävi kaikki maholliset tutut kattomassa vauvaa, ennemmin tai myöhemmin kun vauva vihdoin saatiin. Oli vähän hankaluuksia matkassa... Mutta vasta mietittiin yhtä tuttavaperhettä, että heitä ollaan nähty 2 kertaa tänä vuonna. Toisella kertaa ei edes molemmat oltu paikalla. :/ Oli aikoinaan miehen parhaita kavereita. Jos otetaan sinne päin yhteyttä, ni sit tulevat kylään tai pyytävät vuorostaan sinne, mutta vasta sitten...

Oma "ystäväni" ei ole nähnyt ikinä 2v2kk vanhaa tytärtäni. Samalla paikkakunnalla asuu. En jaksa loukkaantua, jos ei kiinnosta nin antai olla. Eipä kyllä esikoista 4v. oo sen koommin nähnyt vaikka on kummitäti. Joulu ja synttärilahjan laittaa kaverin matkassa postilaatikkoon.

Mieheni isä ja lapseni yksi kummi eivät ole nähneet lastamme. Poika on pian puolitoista vuotias. Molemmat asuvat naapurikunnassa. Ajomatka puoli tuntia. Tuo aika on ollut niin pitkä että emme lähde kyllä viemään enää näytillekkään!!!!!!!

Sama täällä, ystävä sai vuosi sitten vauvan. Näin heitä monesti jo vielä töissä ollessani. Sitten jäin äippälomalle ja sain oman vauvan, eipä ole kaverista juuri kuulunut. Pari viestiä laittoi mutta vielä ei ole vauvaamme tullut katsomaan. Aika surullista, mutta pallo on nyt kyllä sillä puolella kenttää, jos minun vauva ja ystävyys kiinnostaa enää.

Yhteistyössä