Löysä kakka...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Petuliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Petuliina

Vieras
Kaksivuotiaallani on ollut läysä ryynimäinen uloste jo viikon verran, muuten poika on normaali (ei siis ole väsynyt tai veltto, leikkii ja syö & juo hyvin). Aiemmin välillä on normaalia kakkaa ja välillä ryynimäistä. Voiko kyse olla ruoka-aineallergiasta? Aion ottaa huomena neukkariin yhteyttä mutta kysäisempäs täältäkin onko kokemuksia tms.

Jaa.. Poikani on kyllä epeli syömään tomaatteja. Oikeastaan nyt viime kuukauden aikana ruikulia on ollut eniten vaipassa. No, pitää ottaa asia tutkintaan :/

Meillä poika nyt 1v.9kk ja aina ollut enemmän tai vähemmän löysä kakka. Välillä ollut ihan hyväkin mutta sitten alkoi olla kokoajan mössöä. Ja nyt on todettu suolisto-oireinen allergia, maidolle, kananmunalle ja viljoille. Nyt kakka ollut ihan "normaalia" kun nämä jätettiin pois sekä yökitinä loppunut.

Hei "vieras"
miten teillä saatiin selville maito, vilja ym. suolistoperäiset allergiat?
Meillä kokoajan myös mössö-kakkaa ja välillä tosi löysää, ihan ruikulia. Maitoallergiaa epäillään eli olen maidottomalla dietillä (imetän vielä, poika 8kk) nyt epäillään myös viljoja... syötänkin nyt pojalle vain riisipuuroa, en mitään kotim. viljoja. Mutta minun syömisten kauttahan hän niitä kuitenkin vielä saa.
Oliko teillä muita oireita, kun löysä kakka?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 09:35 allergiaepäilyä kirjoitti:
Hei "vieras"
miten teillä saatiin selville maito, vilja ym. suolistoperäiset allergiat?
Meillä kokoajan myös mössö-kakkaa ja välillä tosi löysää, ihan ruikulia. Maitoallergiaa epäillään eli olen maidottomalla dietillä (imetän vielä, poika 8kk) nyt epäillään myös viljoja... syötänkin nyt pojalle vain riisipuuroa, en mitään kotim. viljoja. Mutta minun syömisten kauttahan hän niitä kuitenkin vielä saa.
Oliko teillä muita oireita, kun löysä kakka?
Hei!

Missään testissä ei näkynyt mitään, yleensä suolisto-oireinen allergia ei niissä näykkään.
Eipä siinä muu auttanut kuin testattiin koton yksi laji kerrallaan. Soijamaidolla, ja muut jätettiin pois ja kun kakka oli hyvä kokeiltiin yksi kerrallaan takaisin. Kananmunasta vatsa oli löysä 4 päivää ja maidosta meni heti löysäksi. Viljat sieti jotenkin yksitellen mutta kun sai kaikki kerralla, meni maha löysäksi ja kipeäksi. Oireina meillä ei ole koskaan ollut muuta kuin löysä kakka ja aamuyöllä alkanut kitinä. Kitinäkin on loppunut nyt kun nämä ruoat jätettiin pois. Jos tulee jotain kysyttävää vielä mieleen niin voin yrittää auttaa.

Yhteistyössä