Löysä vatsa/ilmavaivoja - ärtynyt suoliko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vatsavaivainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vatsavaivainen

Vieras
Mulla on vatsa reistaillu tässä muutaman viime kuukauden aikana. Vatsa on lähes jatkuvasti löysällä (ei nyt ripulilla mutta kuitenkin). Myös ilmavaivat ovat alkanut vaivaamaan. Vatsa pitää myös kauheeta murinaa ja kurinaa. Kaksi kertaa kahden kuukauden sisällä on tullut kauhea vatsakipu, joka on kestänyt n. päivän. Sen jälkeen vatsa on ollut muutaman päivän kosketusarka.

Viime viikonloppuna oli juuri vatsa tosi kipeä ja kävin silloin lääkärissäkin. Lääkäri ei oikeestaan sen kummemin tutkinut vaan totesi sen olevan toiminnallinen vaiva(?).

Olen kuitenkin ihan huolesta soikeena, kun murehdituttaa tää vatsan toiminta. Pelkään, että mulla on joku vatsasyöpä. Olen niin hermostunut asiasta, että lapsetkin kärsii. En uskalla myöskään mennä lääkäriin, sillä kärsin paniikkihäiriöstä ja olen erittäin lääkärikammoinen. Voiko äsrtynyt suoli oireilla näin? Ja liittyykö siihen nuo kivut?

kokeileppa maitohappopakteereja, ne tasottaa mahaa. niitä on saatavan puru tbl, kapseleina ja jauhona. stressistäkin voi johtua mahakivut. ainakin olen itselläni huomannut että jos on stressiä maha menee ihan sekasin ja araksi. ja jos sitä kauan jatkuu mene vain lääkäriin, saat mielenrauhan itselles.

3 viikon laktoosi kielto, minulla itsellä on tehty laktoosirasitus,josta sain negatiivisen vastuksen. Kävin kirrgilla ja hän sanoi,ettei testin tulos todellakaan näytä aina vaikkka olisi laktoosi-intoleranssi. siispä 3 viikon paasto nyt päällä.On kuulema uleisin vatsavaivojen aiheuttaja laktoosi nääs. Aiheuttaa jopa niin kovia kipuja,että umppariakin on turhaan poistettu joltakin. Aiheuttaa pahat ilmavaivat ja niistä johtuu peräaukon ongelmat jne.Kokeile. Itse huomasti,että näin on, minu täytyy syödä täysin laktoositonta muuten saan kovat ilmavaiva ja vatskivut.

niin ja edelliseen lisäyksen, että olen saanut 10vuotta sitten ärtyvänpaksusuolen diagnoosin,koska laktoosi testi näytti negaa. Voi olla että se on sitäkin,koska kärsin myös ripulista.

Yhteistyössä