Lue tämä ja järkyty!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Paavo Pesusieni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Paavo Pesusieni"

Vieras
Haluan tietää, että miksi lestaadiolaiset tekevät lapsia ja sitten jättävät heidät keskenään, "oman onnensa nojaan?" ja miten voi olla mahdollista, että suomen maassa vielä lapsoset elävät tälläisissä oloissa?

Esimerkkejä perheestä, josta olen kuullut:

Lapsoset laitetaan pihalle tai menevät itse ilman vaatteita sateeseen tai paisteeseen, ikään katsomatta.

Lapset syövät tieskuinkakauan huoneenlämmössä seissyttä ruokaa ja juomaa.

Kotona likaista ja sekaista.

Kotona haisee ummehtuneelle ja ísoja raatokärpäset leijailee keittiössä.

Lapsi laitetaan päiväunille liian aikaisin, seurauksena, että hän huutaa jopa kolmatta tuntia sängyssään, ennenkuin nukahtaa.

Perheenäiti huutaa lähestulkoon jatkuvasti kurkku suorana lapsille, kun tuntuu olevan itse niin loppuunpalanut tilanteeseen.

Lapset leikkivät autotiellä.

Lapset voivat silminnähden pahoin. Potkivat, purevat, nipistävät ja lyövät toisiaan, vanhempiaan ja jopa vieraita aikuisia.

Hengenvaarallisia tilanteita syntyy lähes päivittäin, kun kukaan ei ehdi katsella lasten perään.

Miksei kukaan puutu?

[QUOTE="Paavo Pesusieni";27026012]
Esimerkkejä perheestä, josta olen kuullut:

Miksei kukaan puutu?[/QUOTE]

Tuossa lienee syy-seuraussuhde. Josko kaikki kuulee tällaisia esimerkkejä mutta kukaan ei niitä koskaan näe? Urbaalilegendaa? Kateellisten panettelua?

Tuossa lienee syy-seuraussuhde. Josko kaikki kuulee tällaisia esimerkkejä mutta kukaan ei niitä koskaan näe? Urbaalilegendaa? Kateellisten panettelua?

Arvasin tämän, että tähän ei uskota, joten minun on pakko muuttaa tuota alkutekstiä. Olen ollut paikan päällä itsekin useamman kerran ja voin kertoa, että tämä ei ole kateellisten panettelua tai urbaanilegendaa. Tässä kyseenomaisessa perheessä asiat tapahtuivat juuri näin kuin edellä kirjoitin.

[QUOTE="Paavo Pesusieni";27026077]Arvasin tämän, että tähän ei uskota, joten minun on pakko muuttaa tuota alkutekstiä. Olen ollut paikan päällä itsekin useamman kerran ja voin kertoa, että tämä ei ole kateellisten panettelua tai urbaanilegendaa. Tässä kyseenomaisessa perheessä asiat tapahtuivat juuri näin kuin edellä kirjoitin.[/QUOTE]

No mikset kysy heiltä että miksi lisääntyvät kuin kanit jos eivät jaksa huolehtia lapsista?

Mitä se auttaa täällä yleistää ja meuhkata? Ei kaikki lestadiolaisperheet tuollaisia ole. Itsekin tunnen muutaman.

[QUOTE="Paavo Pesusieni";27026107]Olen puuttunut, mutta mtn ei tunnu tapahtuvan :( Enkä ole väittänyt että kaikki lestat olisivat tälläisiä, mutta ainakin tämä yksi perhe on.[/QUOTE]

Millä tavoin olet puuttunut?

Miettikääpä hetki tilannetta, jossa olette menossa töihin paikkaan josta olette haaveilleet jonkin aikaa. Ensimmäisellä viikolla teille selviää talon tavat, jne. toisella viimeistään olette jo sinuit kaiken oppimanne kanssa ja rutiinit alkaa luistaa. Kolmannella rupeatte katselemaan, että tälläistako tämä olikin ja petytte ja ette kuunaan päivän uskaltaisi perheen äidille mennä paljastamaan pain naamaa, että tässä on jtn pahasti vialla. Jo pelkästään siinä pelossa, että saisi potkut. Minulle kävi näin. Olin tälläisessä perheessä 3 viikkoa töissä ja viimeisenä päivänä lähdin ovesta juosten pois ja itkien, kun en enään muuta voinnut. Koko aamun puntaroin vaihtoehtoja, että mitä ihmettä teen??Jatkanko vai luovutanko?Päätin luovuttaa ja vieläkin yöunet ovat katkoneisia tämän perheen toimien takia ja näen silmissäni ne lapsiparat ja tekisi mieli auttaa, mutta kun en pysty......

[QUOTE="Paavo Pesusieni";27026107]Olen puuttunut, mutta mtn ei tunnu tapahtuvan :( Enkä ole väittänyt että kaikki lestat olisivat tälläisiä, mutta ainakin tämä yksi perhe on.[/QUOTE]
Oletko siis tehnyt ls-ilmon? Tarjonnut apua lasten perään katsomiseen tai siivoamiseen että perheen äiti saisi vähän lomaa?

Ja pahasti pelkään, että tämä minun tekemäni lastensuojeluilmoitus ei näinä päivinä paljoa auta. Perheen jomman kumman vanhemman pitää olla suurinpiirtein hirressä talon katossa, ennnekuin lastis älähtää tai tekee jtn asialle.

[QUOTE="Paavo Pesusieni";27026077]Arvasin tämän, että tähän ei uskota, joten minun on pakko muuttaa tuota alkutekstiä. Olen ollut paikan päällä itsekin useamman kerran ja voin kertoa, että tämä ei ole kateellisten panettelua tai urbaanilegendaa. Tässä kyseenomaisessa perheessä asiat tapahtuivat juuri näin kuin edellä kirjoitin.[/QUOTE]
Halkaistaan nyt hiuksia merkityksettömistä asioista, miksi aloitusviestssä sanoit "kuulleesi" näin tapahtuneen kun oletkin nähnyt...
Tai mistä tiedät, jos olet vain kuullut, että asiat on todellisuudessa näin?
Jos olet nähnyt vaan vaikka ne kärpäset? Niitäkin on varsinkin maaseudulla älyttömästi, varsinkin jos on navetta samassa pihapiirissä..

Minun puolesta voidaan halkaista. Ekaksi aattelin että en paljasta ollenkaan, että olen ollut siellä töissä. Mutta sitten tulin toisiin ajatuksiin, koska tämä on niin tarkeä asia ja mielestäni tälläinen täytyy tuoda päivänvaloon. Ei minulla ole mtn tarvetta lähteä tälläistä valehtelemaan. Kärpäsiä olen toki nähnyt paljonkin elämäni aikana, mutta niitä harvemmon kenenkään keittiössä on. Ja sanottakoon vielä, että tässä lähistöllä ei ollut navettaa.

[QUOTE="Paavo Pesusieni";27026245]Minun puolesta voidaan halkaista. Ekaksi aattelin että en paljasta ollenkaan, että olen ollut siellä töissä. Mutta sitten tulin toisiin ajatuksiin, koska tämä on niin tarkeä asia ja mielestäni tälläinen täytyy tuoda päivänvaloon. Ei minulla ole mtn tarvetta lähteä tälläistä valehtelemaan. Kärpäsiä olen toki nähnyt paljonkin elämäni aikana, mutta niitä harvemmon kenenkään keittiössä on. Ja sanottakoon vielä, että tässä lähistöllä ei ollut navettaa.[/QUOTE]

Meidän keittiössä on kärpäsiä ja TODELLA PALJON niitä oli silloin kun kotona oli lemmikkejä. Ikäviä ja vastenmielisiä, mutta eivät maailmanloppu...

[QUOTE="Paavo Pesusieni";27026245]Minun puolesta voidaan halkaista. Ekaksi aattelin että en paljasta ollenkaan, että olen ollut siellä töissä. Mutta sitten tulin toisiin ajatuksiin, koska tämä on niin tarkeä asia ja mielestäni tälläinen täytyy tuoda päivänvaloon. Ei minulla ole mtn tarvetta lähteä tälläistä valehtelemaan. Kärpäsiä olen toki nähnyt paljonkin elämäni aikana, mutta niitä harvemmon kenenkään keittiössä on. Ja sanottakoon vielä, että tässä lähistöllä ei ollut navettaa.[/QUOTE]

No, kärpäsiä on tosiaankin ihmisillä myös keittiössä täällä maaseudulla. Kaikki eivät ole hysteerisiä kärpästen suhteen vaan liiskaavat ne, jotka häiritsevät tai yrittävät kärpäspaperin avulla pitää enimpiä kurissa. Tässäkin on kaksi hevostilaa puolen kilometrin säteellä eikä tarvitse olla kovin lämmin kesä, kun kärpäsiä on ylihygieenisten mammojen kauhuksi saakka.

Jos olit töissä kyseisessä paikassa, autoit näitä ihmisiä. Jos huutelet, miksi kukaan ei puutu tai auta, niin miksi lopetit heidän auttamisensa ja heidän luonaan työskentelyn? Nyt he saavat entistä vähemmän apua ja olet nyt yksi niistä ihmisistä, jotka eivät puutu eivätkä auta.

[QUOTE="Paavo Pesusieni";27026290]Perheessä on 8 lasta. Uskonto käsittääksen iliittyy lapsilukuun. Seurakuntaa en aio paljastaa. Seurakunnan vanhimmista minulla ei ole mtn käsitystä.[/QUOTE]

Minullakin on 8/9 lasta eikä minkäänlaisia uskonnollisia kytköksiä, jotka vaikuttaisivat lapsilukuun. En siis pidä perhekokoa mitenkään mahdottoman isona.
Toisaalta yksikään listasi kohdista ei sovi kotiimme.

Sen käsityksen perusteella, minkä lestoista saanut, paras apu olisi saatavissa seurakunnan kautta. Siellä resurssit selkeästi isommat kuin kunnallisessa lastensuojelussa.
Hienoa että välität ja yrität auttaa!

:)

Meidän keittiössä on kärpäsiä ja TODELLA PALJON niitä oli silloin kun kotona oli lemmikkejä. Ikäviä ja vastenmielisiä, mutta eivät maailmanloppu...

Kärpäset tuskin tässä ovat ne suurin huolenaiheeni. Lapset voivat pahoin ja niiden katseleminen noinkin läheltä tuntui älyttömän pahalta. Minusta tuntuu että välillä pakahdun tähän tunteeseen, kun ajattelenkin, niitä perheen pienempiä ja niiden oloja :(

Yhteistyössä