Luetelkaapa teidän perheen harrastukset ja montako iltaa mikäkin niistä vie?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ohjattuja harrastuksia ei tällä hetkellä ole kuin perheen esikoisella: yleisurheilukoulu kerran viikossa. Minä harrasta lähinnä sohvalla löhöämistä nykyään. Työ vie minusta mehut ja lapset ja arki ja kotityöt. Kun mahdollista niin menen soffalle pitkäkseen ja vaikka lapset kainaloon ja luetaan kirjoja. Mieskään ei ehdi harrastamaan, tosin opiskelee hiljaksiin töiden lisänä kurssimuotoisesti. Nuorin 3v ei harrasta mitään, päiväkotihoito 8h päivässä riittää mainiosti virikkeeksi....

Eli yksi ilta viikossa on esikoisen harrastus joka kestää tunnin. Automatkaan menee 10 min per suunta. Muuten ollaan vaan kuin ellun kanat.

Mies metsästää noin joka toinen viikko yhtenä aamuna ennen töihin menoa ja noin joka toinen viikonloppu, kalastusreissuilla käy viikonlopun yli syksyisin muutaman kerran. Prätkäilee ja rassailee venettään ja rätkäänsä aina intoutuessaan. Minä käyn kerran viikossa ratsastamassa ja lenkkeilen joka päivä. Vauvauinnissa käyn lauantaisin.
Lapsi siis reilut 5kk. Hyvin ollaan saatu sumplittua kaikki yksiin.

Isoin neiti 8,5v tanssii nykytansseja ja käy telinevoimistelussa. Molemmat kerran viikossa.
Keskineiti 5v käy satujumpassa kerran viikossa ja perheliikunassa kerran viikossa
Pikkuneiti 2v käy perheliikunnassa kerran viikossa.

Iskä töissä ja minä kotona ja joskus satunnaisissa keikkatöissä.

Poika 12v. harrastaa 4 kertaa viikossa kilpauintia ( viikonloppuisin usein kilpailuja ), kerran viikossa kantrabasson soittotunti, kerran viikossa ampumista ja kerran kuussa ratsastusta.
Poika 8v. harrastaa kerran viikossa jalkapalloa ja ratsastusta.
Poika 5v. harrastaa kerran viikossa uimista ja ratsastusta.

Mies on toissa ja mina kotona. Kaikki illat/iltapaivat kuluvat harrastuksissa.

7v tyttö harrastaa käy kerran viikossa temppujumpassa.
Muuten harrastetaan "vain" yhteisiä touhuja. Luistelemassa ja hiihtämässä käydään yhdessä säiden salliessa, samoin uimahallissa käyn lasten kanssa, leivotaan yhdessä, metsäkävelyitä, askartelua, lukemista jne.

miehen lentopalloharrastus (vai toinen työ...) tarkoittaa iltatreenejä neljänä arkipäivänä, ja pelejä viikonloppuisin. Yks c-junnu löytyy myös, treenit 2 arkiltaa + sunnuntai, ja turnauksia silloin tällöin. Tarhatyttösellä liikkari kerran viikossa, vauvalla ja mulla ei mitään. Mä olen hoitovapaalla, mies töissä. Joka ilta on siis joku tai jotkut menossa, ja vähintään kerran viikossa mä joudun ajamaan pojan treeneihin ja ota pikkuiset mukaan.

Kodin ulkopuolella miehellä lentopalloa kolmesti viikossa, minulla kerran jumppaa ja pari kolme kertaa viikossa avantouintia. Lapset 6 ja 9, joista molemmat kerran viikossa omassa kerhossaan tunnin. Tällä hetkellä mies töissä, minä kotona. Kun palaan töihin, joudun ehkä tinkimään uintireissuistani. Mies joustaa myös peleistä tarpeen tullen.

Esikoinen 9v - salibandy treenit 2 krt / vko + pelit parit viikon välein
Kuopus 7v - uinti 1 krt / vko, liikuntakerho 1 krt / vko ja sählykerho 1 krt / vko
Mies - satunnaisesti kalastusreissut
Minä - tällä hetkellä agility 1 krt / vko, satunnaisesti tottistreenejä ja lenkkeily 7 krt / vko

Molemmat ollaan töissä.

mmmmmh...

Joo, me juostaan miehen kanssa aina kun aika sallii.

Lapset harrastelevat kotona. Lähinnä leikkimistä, piirtämistä, askartelua, pelaamista, lukemista, soittamista, laulamista, tanssimistaja muita liikunnallisia aktiviteettejä sekä sotkemista.

Mies: käy töissä, ei ehdi harrastaa. Tai no harrastaa nukkumista.
Minä: kaikkea mitä mieleen juolahtaa, kaiken teen kotona
Esikoinen: Käy liikkarissa kerran viikossa
Kuopus: Sotkee...

Esikoinen 14 v:ampumista noin kaksi kertaa viikossa ja kuntosali 3 kertaa viikossa.
Ei tarvitse kuskaamista ,muuten kuin hakemisia jostain viikolla silloin tällöin (kavereilta)

kaksoset 9 v:tyttö jumppa kerran viikossa ja kahdesti koripallo
poika rumputunnit ja kitaratunnit kerran viikossa ja sähly ke.
3 vee:satujumppa kerran viikossa
1 vee:muskari kerran viikossa

Minä käyn salilla nykyään,oon aloitellut kun sain vuosikortin.Käyn iltasella,iltapuurojen jälkeen.

Muuten viikko menee aika mukavasti,on samana päivänä toisinaan kuskaamisia ja matkat on melko pitkät.
Mutta menee hyvin,nou hätä.

MInä kuskaan,mies ei juur kotona.yritttää.....
ei se ehdi harrastamaankaan.

Typykkä 11v tanssikoulu (disco&showtanssi) 1krt/vko hiihtoharkat 1krt/vko sukellus 1krt/vko
poitsu 7v hiihtoharkat 1krt/vko (käy reenaamassa jaksamisensa mukaan iskän kanssa n. 3krt/vko) sirkusjumppa 1krt/vko
Ukko hiihto/juoksu harjoittelee joka päivä.
Mie lenkkeilen,luen,katton leffoja ja kuskaan eri kokoonpanoja eri harrastuksiin ja vedän pienille urheilukoulua 1krt/vko

Vanhempi lapsi 12v, laji jalkapallo ja harjoituksia 4-5 krt viikossa plus pelit.
Minä kotona ja mies töissä.
Oma harrastus on tällä erää jäissä raskauden vuoksi.
Mies pelaa jalkapalloa 1-2 krt viikossa.

Yhteistyössä