Lugesteron ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkuvadelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pikkuvadelma

Jäsen
09.02.2008
408
0
16
Heippa,
vastatakaa viisaammat:

minulle määrättiin clomeja ja lugesteronia.
Jäi kuitenkin epäselväksi, että jos raskaudun, niin jatkanko silti lugesteronilla.
Lueskelin ohjeista, että viikolle 9.-11. voisi käyttää, mutta silloin pitäisi/suositellaan emättimen kautta käytettäväksi ja minulla on suun kautta otettavia tällä hetkellä..
Soittelen kyllä lääkärille ja varmistan, jos raskautuisin, mutta ajattelin vain etukäteen kysellä..miten teillä muilla?
Entä miten sitä ollaan raskauden aikana käytetty? siis minä päivinä.

että testipäivänä käytetään enää lugeja se määrä kuin muinakin päivinä muttei jatketa enää seuraavana päivänä vaikka testin tulos olisi plussa. Itsekin sitä mietin, että jos sattuis lykästämään niin miten sitä uskaltaisi luget lopettaa. Ehkäpä elimistö tuottaa jo siinä vaiheessa itse tarvittavat hormonit. Meinaan kyllä tämän asian vielä varmistaa, jos siis tarvitsee enää siinä vaiheessa.

En tiedä mikä hoito teillä on meneillään, mutta mulla on takana ivf-hoito ja kaksi pakastealkion siirtoa, näissä hoidoissa ja siirroissa oli lääkkeenä myös lugesteron, mutta koko aika emättimeen. Ja lugeja olisi jatkettu pitkälle alkuraskauteen, siis useita viikkoja, mikäli raskaus olisi siis alkanut - vaan eipä alkanut. Joten kun testasin negan, niin lopetin sitten ne luget. Näin mulla, mutta kannattaa varmaan tosiaan tarkistella sieltä hoitavalta taholta asiaa.. :o

Yhteistyössä