Luopumisen tuskaa ja onnen tunnetta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pleione
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pleione

Uusi jäsen
15.06.2007
9
0
1
Heitin tänään roskiin Lapsen vanhat, rikki menneet rattaat. Jotenkin siinä vaunuja roska-astiaan taitellessa samalla rutistelin haaveeni saada vielä lapsia ja jätin senkin sinne. Rikkinäisenä niin kuin vaunutkin. Jotenkin toivoin että olisin vielä saanut terveen ja turvallisen parisuhteen ja vielä yhden vauvan. Katkeruus alkaa taas nostamaan päätään. Miksi minun piti epäonnistua tässäkin asiassa. Miksi minun piti erehtyä ja valita väärin?

Toisaalta, jos en olisi silloin valintaani tehnyt, ei minulla olisi nyt Lasta. Lapsi on nyt isällään mutta seinät on vuorattu piirustuksilla, joihin hän on piirtänyt meidät yhdessä, Lapsen ja minut. Alareunassa on vihreää ruohoa mutta meidän jalkamme eivät kosketa sitä vaan ”leijumme” ilmassa yhdessä perhosen kanssa. Yläreunassa on harmaa taivas ja sininen pieni aurinko. Katson piirustusta ja mietin miten rakas tämä pieni olento minulle onkaan. Ja miten paljon hänen pieni mielensä rakastaakaan minua. Miten meillä oikeastaan on asiat ihan hyvin ja miten me olemme Äiti ja Lapsi. :heart:

ihminen on lopulta onnellisempi keskittyessään siihen hyvään mitä jo on. luopuminen taas on kuulemma elämän tärkein taito.

oma luopumistaito tosin voi paremmin kun en lopulta jäänyt täysin lapsetta. olen niin onnellinen yhdestä etten enempää osaisi toivoa. onhan ne lapsihaaveet iso asia elämässä.

Roskikseen rattaat? Jos kaikki hävittäisivät vaununsa noin, kaatikset olis täynnä epämmäräisiä kasoja, ne on sitä ilman sun rattaitakin. Ei tullut mieleen eritellä osia tai viedä kierrätyskeskukseen, jossa ne hävitetään oikein??

Yhteistyössä