Luottotiedot ja niiden menetys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pian luottotiedoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pian luottotiedoton

Vieras
En kaipaa ilkeitä vastauksia vaan tosielämän vastauksia. Jos teillä jollain on luottotiedot menneet niin miten se on vaikuttanut elämäänne? Tuliko heti kirje pankilta että katkaise luottokortti jne. Saitteko vuokra-asuntoa jos haitte? Oliko häpeän tunne suuri?

Kaipaan kokemuksia. Tilanne itselläni nyt se, että luotot menee kohta niin että pärähtää. Nyt on niin paha olla, että kirjoitin jo sen viimeisen viestini perheelleni. En jaksa enää pitää tätä kulissia pystyssä. En vaan jaksa enää.

No eipä ole pahasti vaikuttanut, ainoa on että kämppää oli vaikea saada, nyt kuitenkin hyvässä talossa hyvässä asunnossa, kohtuuvuokralla.:)

Mulla meni kaksisuuntaisen takia luottikset, mania pamahti päälle enkä ollut köyhä enkä kipeä. Paitsi kun maniasta tultiin alas, olin kumpaakin...

Mutta nyt on kaikki ok, en ole enkä aio maksaa penniäkään takaisin. Eläkkeellä oon.

Ei oo paljoa vaikuttanut. aina oon saanut asunnon vuokrattua yksityiseltä. Liittymät ja vakuutukset ja tilaukset laskulle teen miehen nimissä. Enää 3 kuukautta ja saan luottotiedot neljän vuoden jälkeen takasin. Parasta on vaan nopeesti maksaa velat, eikä tehdä uutta ja kärsivällisesti odottaa. Tilanne olisi kyllä ollut itsellenikin haastavampi, jossei olisi miestä kenen niiin ottaa liittymät yms.

Saanko kysyä, miten luottotiedot menee? Itselläni usein tulee perintätoimistolta karhu maksamatta jääneestä laskusta, kun ei ole rahaa maksaa ja tili on tyhjä. Jotenkin olen kitkutellut tämän vaikean ajan ja laskut ja perintäkulut aina loppujenlopuksi maksettu, mutta mitä täytyy tapahtua että luottotiedot menee kokonaan?

Kyllä se vaikuttaa moneenkin asiaan, esim. Puhelinliittymän hankintaan, vakuutusten saamiseen, asunnon saamisen, korttien saamiseen, mistään et voi tilata laskulla mitään vaan kaikki on maksettava heti ja kokonaan. Ja meillä ainakin kaikki esim. Vakuutukset yms. On maksettava aina vuodeksi kerrallaan jne jne.. Että ei kovin mukavaa varsinkaan kun toinen meistä työtön ja toinen äitiyslomalla ja tätä kestää noin 5 vuotta...

Vaikuttaahan se, kämpän saaminen hankaloituu, puhelin ja nettiliittymien saaminen hankaloituu, vakuutuksia ei meinaa saada jne..

Mut jos noi perusasiat on ok, niin eipä se mitään muuta, luottoa on turha hakea ja laskulle tilata..

[QUOTE="vieras";24709885]Saanko kysyä, miten luottotiedot menee? Itselläni usein tulee perintätoimistolta karhu maksamatta jääneestä laskusta, kun ei ole rahaa maksaa ja tili on tyhjä. Jotenkin olen kitkutellut tämän vaikean ajan ja laskut ja perintäkulut aina loppujenlopuksi maksettu, mutta mitä täytyy tapahtua että luottotiedot menee kokonaan?[/QUOTE]

Luottotiedot menee, kun lasku menee ulosottoon.
En muista menikö heti, kun menee ulosottoon et tuleeko eka joku ilmoitus taas laskusta ja jos sitä ei maksa HETI niin sitten menee.

Mulla meni luottotiedot vuosia sitten tyhmyyteni takia.
Ainut minkä menetin oli, että saunalahti katkaisi liittymäni.
Hankin sitten saunalahti prepaidin ja se on edelleenkin käytössä,
vaikka merkintä on jo hävinnyt poes ja voisin ottaa taas normi liittymän.

Mut sit tulee esteeksi, jos yrität jtn luottokorttia hakee,
lainaa jne. Esim. itse en saanut edes normia säästötiliä Osuuspankkiin,
mutta Nordeassa antoivat jopa electronin. Ihana Nordea. <3
Opinpahan ainakin, että OP:tä kiinnostaa vain rikkaat ihmiset,
kun Nordea toivottaa tervetulleeksi kaikenlaiset asiakkaat. :)

Yhteistyössä