Luovutatko vai jatkatko sitkeästi saman asian tankkaamista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jeesala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jeesala

Vieras
lapsen kanssa??

Lapsella on tulossa enkun kokeet ja olen koealuetta tankannut hälle viikonlopusta asti, mutta ei oppi mene kalloon - ei millään.

Tänään on jo semmoinen olotila, että menkööt kokeet miten lystää, parhaani olen yrittänyt.

Eilenkin mies vielä teki tulostimella enkun tehtäviä lapselle, että voi harjoitella, mitä hän on koulussa / kotona oikein tehnyt. Noitakin tehtäviä olen lapsen käskenyt tekemään, mutta kun ei kiinnosta häntä, niin ei kiinnosta. Olen myös sanallisesti kysellyt koealuetta lävitse, mutta kun ei muista sanoja, niin ei muista. Kaikki tieto valuu kuin vesi hanhen selästä.

Lapsi on aina ollut tuollainen oppija, että jos on hälle vähänkin vaikeampi asia, niin hän ei edes halua oppia koko juttua. Sisu ja sitkeys puuttuu aivan kokonaan.

ainahan voi tehdä muutenkin sitä oppimista kuin vaan pelkillä tehtävillä. Itse tuossa lapsen kanssa oltiin vierailla sivuilla ja opeteltiin käyttämän palvelua...siis on sekin oppimista ja onhan niitä ala-koululaisille tarkottettuja pelejä joissa englantia opetaan.Siis arvaa sana englanniks.

Vielä jatkan asian tiimoilta. Ylipäätään myös ihmettelen miksi erityislastenkin on opiskeltava englantia? Tai ainakaan kaikkia mahdollisia kieliopin kimuroita. Eikö joku helpompi englanti olisi heille paljon parempi asia??

Minusta heille olisi paljon parempi arjessa selviämisen / pärjäämisen taidot. Esim; miten keität perunat, teet kastikkeen, keiton, miten imuroit lattiat, miten peset lattiat, miten lajittelet roskat, miten maksat laskut, miten saat rahasi riittämään, miten hoidat asioitasi kaupassa - pankissa - postissa - Kelassa - työkkärissä jne....

Mutta kun kokeet nyt menevät huonosti, niin mietin, että pitääkö ope meitä vanhempia jotenkin lepsuina ja saamattomina??

Kyllähän sen tiedän, että meidän vanhempienkin pitäisi auttaa lasta kokeiden lukemisessa, mutta kun tankkaat ja tankkaat samoja asioita ja mikään oppi ei tartu toisen päänuppiin, niin itse olen ainakin niin lyhytpinnainen ihminen, että en jaksa - vaan luovutan.

[QUOTE="mimmi";29874046]Lapsi on itse vastuussa oppimisestaan. En tankkaisi hänelle mitään. Jos ei pärjää koulussa, saa tukiopetusta tai muuta apua sieltä.[/QUOTE]

Se että kannustat ja teet oppimisesta mukavaa niin paremmin se menee päähän kuin se vaan että tylsä puuduttava kirja mistä opiskella.

Ei ole tarvinut tuolleen tankata. Ovat onneksi perineet isän hyvän kielipään.

Joskus olen kysellyt esim historiaa, mutta sekin on jäänyt noin viiteen kertaan alakoulun aikana.

tehkää opiskelusta hauskempaa esim pelejen avulla,menkää ulos ja pyydä lasta nimemään asioita englanniksi, ja voi kaipaa kannustusta sano vaikka että jos nyt yrittää parhaansa että tekee tehtävät ja tekee kokeen menette joka tapauksessa esim mäkkiin syömään oli koe tulos mikä tahansa :)

Yhteistyössä