Lupailtiin, että saan käynnistyksen ennen laskettua aikaa :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a.p"

Vieras
Omasta pyynnöstäni antoivat ajan käynnistysharkintaan rv 39+1, kun vaarana on etten tajua lähteä ajoissa synnyttämään.
Aiemmissa synnytyksissä on ollut tosi epäsäännöllisiä supistuksia, ja itse en ole osannut koskaan sanoa milloin pitää lähteä sairaalaan.
Nyt ei enää uskalla luottaa siihen, että ehtii, kun viimeksi meni jo tosi viime tippaan, ja matkaa on nykyään puolentunnin matka sairaalaan, entisen vartin sijasta.

Voihan se syntyä aiemminkin, mutta epätodennäköistä se silti on.

Mäkin oon menossa käynnistysharkintaan rv 38, koska edellinen (esikoinen) syntyi syöksyllä, hyvä kun sairaalaan ehdittiin. Mutta en kyllä missään nimessä haluaisi käynnistystä ennen la:ta, koska käynnistetty synnytys voi olla tosi raju ja vaikea, jos omat paikat ei ole yhtään kypsyneet. Ehkä toivon käynnistystä vaikka viikolle 41. Esikoinen syntyi 41+5, joten tuskin tämäkään ainakaan ennen la:ta olisi tulossa. Kannattaa harkita tarkkaan, mitä toivoo.

Niin mullekin lupailtiin ja sitte ku menin käynnistykseen niin siellä oli toinen lääkäri joka tokaisi ettei hän käynnistä mitään vkon 39 alussa. Pettymys oli todella suuri!

Nro #2 lisää vielä, että se käynnistysharkinta-aika ei siis tarkoita sitä, että silloin sen käynnistäisivät, vaan käynnillä keskustellaan ja sovitaan mahdollinen käynnistysaika.

mullakin on kekemusta noista lupailuluista, mutta niistä tosiaan viisaatuneena, en lähde kotiin, ilman hyviä perusteita.
Lääkäri joka mulle tuon ajan antoi, oli sitä mieltä, että tuo on kyllä hyvä peruste käynnistykselle. Tietty omastakin mielestä itsestään käynnistynyt synnytys olis paras, mutta jos käynnistetään, ei ole pelkoa siitä, että synnyttää välille.

Mullakin luvattiin syöksysynnytyksen vuoksi käynnistys. Mulla matkaa synkkärille 160 km ja kaikki kolme syntyneet reilussa tunnissa. Tosin menin käynnistykseen hyvillä mielin, olikin shokki kun silloinen lääkäri ei suostunut käynnistykseen ja tuntui että syynä oli ihan vaan hänen periaateensa. Vaikka kuinka yritin sanoa että se on luvattu mulle niin ei auttanut muutakuin tulla viikon päästä uudestaan ja rukoilla ettei lapsi lähde syntymään itsestään ennen sitä. Olikin hyvä ku käynnistettiin, lapsella oli suuria hengitysvaikeuksia, sai vain 4 pistettä syntyessään. Mistäs sitten jos hän olisi syntynyt ambulanssiin, huh en uskalla edes ajatella

Yhteistyössä