Hae Anna.fi-sivustolta

Lux imurit

Viestiketju osiossa 'Kodinhoito' , käynnistäjänä Pölypunkki69, 15.08.2006.

1. Pölypunkki69 Vierailija

Moi!
    Onko teillä kokemusta näistä ovelta ovelle myydyistä imureista?
    Hinta käteisellä 1120.-
    Onko hintansa väärtti?
    Järkyttävä määrä pölyä ja paskaa lähti vaikka just ite olin omallani imuroinu...
    Ja se sänky...huh!
    En vielä ostanut, mutta haluaisin kommentteja!

2. ... Vierailija

Minulla ei lähtenyt järkyttävä määrä pöly sillä luxilla, olen imuroinut ennenkin hyvin. myyjä mielestäni vähän yllättyi, huomasin.

3. Pölypunkki69 Vierailija

Imuroin itsekin joka päivä, kun on noita kissoja.
    Mut sänky...se yllätti minut, ei matosta kähtenyt niinkään...
    Mut hinta on kyll kova, ja nythän toki markkinoilla erilaisia imureita joissa on jos jonkinlaista suodatinta...

4. Minä omistan... Vierailija

Lux imurin ja niiden tampparit matoille ja sohville + sängyille.
    Jos olisin nyt ostamassa, niin ostaisin jonkun halvemman, vaikka perhessä onkin allergisia.
    Maksoin itse 1480 euroa käteisellä.
    Onko hinta laskenut, vai eikö kauppaasi sisälly tamppareita?

5. tomutiina Vierailija

Ostin viime vuoden lopussa Mielen uusimman imurin, joka on varsinkin koirien ja kissojen karvojen imijä. Imuriin kuului myös osa joka on tehokas paksun maton imuroija/tamppaaja. En maksanut lähellekään noita summia, vaikka imuri oli silloin kärki-imuri testeissä. Hinta oli kolminumeroinen ja lähempänä puolta tonnia, kun tonnia. Olen imuriin tosi tyytyväinen varsinkin kun minulla on paksuja mattoja kymmenisen ympäri kämppää. En sijoittaisi tuollaista summaa mihinkään Lux-sellaiseen, kun halvemmallakin saa ja ihan hyvän.

6. asteri Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Karmeita hintoja imureista. Noilla lähtee varmaan tukkakin päästä.

7. muori (vierailija) Vierailija

Just äsken kävi Lux imurin esittelijä, oli kyllä tehokas kone, mutta onkohan
    hintansa väärti. Onko kellään ollut vuosia käytössä? Pysyykö tehot vuosienkin päästä?

8. Minä omistan Vierailija

Meillä Lux on ollut toista vuotta ja tehot eivät ole enää mihinkään verrattavissa ?? !!
    Jännää, etten tunne omistavani mitään sen kummempaa konetta vaikka rahaa paloikin siinä hankinnassa.
    Pikemminkin ärsyynyn aina siitä tampparinjohdosta joka keikkuu irti, kun imuroin tavallisella suulakkeella.
    Alcantara sohvia ei saa kuulemma tampata, tai se kuluu ennen aikojaan.
    Kiva!!
    Arvatkaapa kenellä on iso kulmasohva ja kolmenistuttava luonnonvaalea alcantarasohva?
    On meillä onneksi muitakin sohvia sekä nojatuolia ja vuoteet, joissa tamppari on erinomainen, mutta enhän tarvitse niitä jatkuvasti imuroida.

Mieheni sanoi,samalla "kun silitti päätäni" että olisin saanut hankittua samalla rahalla ( 1480 euroa) käytetyn pikkuauton ;))
    Sitä en tullut ajatelleeksi ;)))

9. Myymyskä Vierailija

Me ostettiin 4 v. sitten Lux-imuri. Tehtiin automaattinen pussi/suodatinpalvelu, eli kerran vuodessa lähettävät automaattisesti muutaman pussin ja yhden suodattimen...
    Anyway.
    Nyt imuri meni rikki. Kappas, kappas. Eipä pääse kovinkaan helposti asiakaspalveluun puhelimitse. Meillä on yksi ainoa numero, mistä koko puljun tavoittaa ja tänäänkin yritin sinne soittaa. Jonotin about 20 minsaa, automaatti vastasi n. 15 sekunnin välein, "pysy linjalla, palvelemme sinua hetken kuluttua". Yhtäkkiä tuli automaattinen viesti, joka totesi, että "Lux-puhelinpalvelu palvelee sinua arkisin klo 12 - 16". Eli jonotin siis ihan turhaa, kukaan ei sieltä vastaa.
    Se 1100.- minkä aikanaan maksoimme taitaa nyt mennä kankkulan kaivoon, koska eihän tuota imuria voi huollattaa, kun kukaan ei puhelinpalvelun kautta vastaa.
    Lisäksi yritin tavoitta itse imurin myynyttä henkilöä. Koko ihminen tuntuu materialisoituneen jonnekin toiseen ulottuvuuteen. :(
    Että se siitä! Köyhiä ihmisiä vedetään nenästä. P.erse!

10. nt4 Vierailija

Niin, jos tuo Lux-imuri kerran on niin mielettömän hyvä ja mainio koje, miksei sitä ole saatavilla tavallisista kodinkoneliikkeistä? Saman kysymyksen voi esittää kaikesta tv-shop-roinasta ja suurimmasta osasta verkostomarkkinointitavaraa. Jos kerran on niin hyviä tuotteita, mikseivät tunnetut valmistajat kilvan osta niitä itselleen. Tai kaupat ota valikoimiinsa? Sehän nimenomaan olisi mm. tämän Lux-valmistajan etu, että sen tuotteet olisivat valtakunnallisesti saatavilla kodinkoneliikkeistä.

11. juani Vierailija

Meillä kävi eilen ovelta-ovelle kauppias esittelemässä tätä Lux-imuria. Itse en päästänyt edes sisälle mutta naapuri päästi. Imurin hinta kaikkine herkkuineen oli 1800€!!! Siis haloo, yli 10 000 mummon markkaa. Niin hyvää imuria ei olekaan, että tuollaisen rahan siihen laittaisin. En saa kuukaudessa edes käteen palkkaa noin paljoa. Meillä on kaksi imuria (2-taso asunto), toinen Miele ja toinen joku muu. Molemmat hyviä ja tehokkaita koirahuusholliin ja maksoivat noin 300€/kpl.

12. sopii ihmetellä Vierailija

mikä olisi Luxien myyntiprosentti , jos ne olisivat kaupan 69 euron hintaisten imureiden vierellä?
    Imurin hinta ei todellakaan ole missään suhteessa sen tehokkuuteen. Ostimme Luxin kaksi vuotta sitten.Esittelijä oli tehokkaan röyhkeä ja vetosi allergiatekijöihin joita perheessämme esiintyi, niinpä kaupat tehtiin , muistaakseni lähemmä 15 00 euroa oli hinta.Kalliita imurin pusseja tulee puolivuosittain ja siivouskaapin hylly täyttyy niistä, kun lähes aikuisten lasten kanssa ei tarvitse olla jatkuvasti imuroimassa.
    Huonekalujen kankaat ja matot ovat suorastaan kärsineet tamppareiden käytöstä.
    Näitä kirjoitteli yks täysin JYMÄYTETTY.

13. sopii ihmetellä Vierailija

niin ja imuri on iso ja painaa ja käyttökätevyys ja ketteryys ovat täysi nolla.

14. Ahaa! Vierailija

hinta on näemmä noussut kahdessa vuodessa 400 euroa siis 2400 mummoa.
    Meillä tähdättiin allergian torjuntaan satsaamalla "hyvään imuriin", jolle se todellakin vaikutti esittelyyn kuuluvan pölypussi-tempun jälkeen.
    Samanlaisia nuhaneniä meillä on edelleen, olisi ollut älykkäämpää säästää rahat, edelleen tarvittavaan antihistaminiin.
    Vapaaehtoisuuteen perustuva hankinta , mutta niin meni kiville, että karahti.

15. electro..... Vierailija

Onko tämä lux sama,kuin ennen kotimyynnissä ollut electrolux, jota myivät juuri samalta kuulostavalla tavalla kuin teidän tässä ketjussa mainittua luxia? En ostaisi noin kallista imuria. Äitini osti aikoinaan(-70 luvun lopussa) tuon kotimyyntinä myydyn electroluxin eikä se mitenkään erinomainen ollut eikä pitkäikäinen sen jälkeen on jo toinen imuri ollut vähintäänkin yhtä kauan käytössä eikä makasanut kuin murto-osan tuosta electroluxin hinnasta.

16. nt4 Vierailija

Kertokaapa joku miten tuo kotiesittely käytännössä tapahtuu. Kauppias tulee sisälle ja alkaa vain imuroida mattoja? Mistä tiedätte ettei siellä imurin pölypussissa ole jo ennestään hirveät määrät roskaa, joiden kauppias sitten väittää tulleen teidän juuri imuroidusta matostanne?

17. Edelliselle... Vierailija

Eihän sitä tiedäkään. Imuroinnin lopuksi ne kaatavat ne pölyt vaan lattialle. Onneksi asun talossa, jossa on koodilukko alaovessa, joten kaupustelijat eivät pääse oveni taakse. Kun olin lapsi meillä kävi juuri tuollainen pölyimurimyyjä ja vieläpä samana päivänä, kun äitini oli imuroinnut koko kämpän ja pölyähän tuo esittelijä matosta veti vaikka kuinka paljon. Lähes pakotti ostamaan kyseisen (electrolux) imurin eikä kauppaa voinut purkaa vaikka äitini olisi sen sitten jälkeenpäin halunnut tehdä). Älkää ihmiset päästäkö noita imuriesittelijöitä kotiinne.

18. Hetty Vierailija

En suosittele lux-imuria minäkään. Kömpelö ja raskas. Meidän imuri haiseekin helposti, vaikka molemmat suodattimet vaihdetaan ajallaan. Sanotaan, että koiran- ja kissankarvat alkavat haista imurissa, mutta kyllä odotin niiden suodattimien estävän haisemisen kuten myyjä lupasi.

19. Kenku Vierailija

Näyttääkö myyjät että pölypussi on varmasti tyhjä ennen tuota heidän "pöytestiään" ? Entä onko putkiin jätetty piiloon pölyä ennen myynti ja esittelytapahtumaa jotta laitteen tehokkuus näyttäisi paremmalta? Minä en henkilökohtaisesti usko tuon imurin tehokkuuteen, ei ainakaan hinta-laatu suhteessa.

20. buick Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    ostettiin vuosi sitten lux 1.hinta 1470 kässinä. ennen meillä oli vanha phillips.myyjä tuli sisälle ja esitteli asiallisesti luxin.matto tampparilla otti maton.siitä lähti paljon paljon pölyä.phillips ei pysyny samaan.luxin pölypussi oli tyhjä myyjä näytti sen.pölyy ollaan saatu paljon myyjän mentyä askareilleen. pikku suulakkeella lähtee patjoista(omista+lasten) paljon kuollutta ihisolukkoa!kummallisen tuntusta "TAVARAA" sieltä tulee.hyvä imuri on lux!jos hajoo ostetaan uus.eikö kaupat sitten huijaa myyvät paskaa vaikka 100 ekulla:eek:stakaa jos haluutte.me panostetaan laatuun ja terveyteen.huone ilma on meillä nykyään paljon raikkaampi.ja hei mettoja ei meillä enää tampata!mattotampaari kun tekee sen. ikkunat sit vain auki ja vähän tuulettaa niin thats it. ja pölyt katos..hyviä kokemuksia myyjästä ja vielä parempia ämyristä... et silleen meillä...

21. Sirena Vierailija

Olen ostanut kaksi tuollaista lux imuria ja olen ollut tyytyväinen. Toisen laitoin autotallikäyttöön, palveltuaan noin parikymmentä vuotta. Toinen on asunnossa käytössä. Voin sanoa, että olen enemmän kuin tyytyväinen. Tyttäreni ovat ostaneet liikkeistä eri imureita, eikä ole olleet tyytyväisiä. Ihmettelen kuitenkin, että miksi kaupoissa ei ole yhtä hyviä imureita. Ei ole tarvinnut hakata mattoja ulkona, kun vien tamppauksen jälkeen tuulettumaan. Hinta on kuitenkin korkea, että en kehoita ketään hankkimaan, ja jos on luonteeltaan kova siivoamaan, niin hoituu se homma pienemmälläkin imuteholla:)

22. meillä Miele Vierailija

Meillä myös aikoinaan kävi Lux-esittelijä, tunki melkein väkisin sisään. Kun näki karvalankamaton, niin sanoi, että nyt rouva näkee miten paljon siitä lähtee pölyä. Olin imuroinut muistaakseni edellisenä päivänä ja matto oli myös käytetty ulkona vanhaan tapaan. Mies sitten imuroi ja tyytyväinen ilme kasvoillaan otti pölypussin ja rupesi karistelemaan sitä, mutta kas, eihän sieltä mitään pölykekoa tullut. Kyseli sitten ihmeissään, että mitenkäs usein rouva siivoaa, kun on näin pölytöntä. Imuroin muuten silloin pari kertaa viikossa. En ostanut imuria, on liian kallis.

Meillä on nyt menossa kolmas Miele-imuri ja siihen merkkiin olemme olleet tyytyväisiä. Imuroi meidän huushollin ihan hyvin.

23. Liisa O Vierailija

Joskus Tekniikan maailmassa oli testattu ja tuloksena, ettei yhtään sen parempi imuteholtaan kuin vastaavat jotka maksoi noin 200-300 euroo. Ei ne voi myydä ko. imuria kaupassa, kun sitä ei kukaan ostaisi.

24. Jos ne myyjät Vierailija

ovat vain määräaikaisesti työssä ja vastuu puheista ja laitteiden toimivuudesta jää ns.tuleville polville.
    Meillä ei enää toimi kumpikaan tamppari. Sohvatampparia emme ole voineet käyttää kuin kaksi kertaa joskus pari vuotta sitten ja tänä kesänä levisi mattotamppari myös.

Kukaan ei vastaa puhelimeen ja kotimyyntiasiakirja on jossain niin piilossa etten voisi osottaa tarkkoja tietoja, josko joku Luxilla sattuisi vastaaamaan.

25. TML Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Tosi kiva ja fiksu nainen esitteli. Sanoin että en todellakaan osta mutta jos haluat niin siivoa makkari.

Sehän siivosi.

Pölyä tuli mutta kauppoja ei.

Tänä kesänä kävi miesmyyjä. Ei myynyt imuria vaan halusi keskustella kodinhoitofilosofiasta tai muuta hevonkukkua. Kysyin että myytkö sinä siivouspalvelua vai imureita ja sitten kakisi että imuriahan hän myy.

En antanut edes hakea niitä rotiskoja sisälle.

En kuuna kullan valkeana saati ilmoisna ikänä maksaisi imurista semmoisia hintoja joita pyytävät.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri