Hae Anna.fi-sivustolta

Lux imurit

Viestiketju osiossa 'Kodinhoito' , käynnistäjänä Pölypunkki69, 15.08.2006.

1. tyytymätön Vierailija

3 vuotta sitten emäntä meni halpaan ja osti Lux-merkkisen imurin meille. Kyllähän imuri hyvä on silloin, kun toimii, mutta on nyt jo toista kertaa huollossa. Minusta tuon hintaisen laitteen pitäisi oikeasti kestää.

2. H.o Vierailija

Mitä mieltä olette kyseisestä imurikauppiaan hommista... Ne jotka ollu niissä ni kertokaa kokemuksianne..!

3. ent.myyjä Vierailija

olin itse myyjänä hedengrenillä 2000-luvun alusta n.4-vuotta. jouduin lopettamaan työt koska selkä oli huonossa kunnossa. eräs tuttuni on tälläkin hetkellä imurikauppiaana ja tykkää hommastaan.
    jos tykkäät vapaista työajoista etkä pelkää mennä ovikelloa painamaan, niin homma toimii. firmaan ja tuotteisiin olin ja olen edelleen tyytyväinen, koska lähtiessäni firmasta hankin itselleni lux-imurin. oppia tuli paljon myyntityöhön. en kadu hetkeäkään aikaani imurikauppiaana.
    työ on todellakin täysin rehellistä, eikä mitään "vanhusten huijaamista"
    täällä moni kirjoittelee huonoon sävyyn imurikauppiaista, vaikka ei olisi minkäänlaista omakohtaista kokemusta tuotteesta tai esittelijästä!
    toki voi olla oikeasti huonoja kokemuksia, mutta onko sellaista asiaa maailmasta josta ei joku valittaisi?

4. kotirouva Vierailija

meillä kävi lux-imurikauppias viimeviikolla kauppaamassa imuria. itselläni ei ollut mitään kokemusta laitteesta aikaisemmin.
    mielestäni esittely oli ihan "hauska" tapahtuma, esittelijä oli mukava ja asiallinen ja esitteli tuotteet todella hyvin. minulle jäi ainakin hyvä kuva esittelystä kokonaisuudessaan.
    kun sanoin että en yksin voi tehdä tämmöistä päätöstä, vaan haluan puhua mieheni kanssa asiasta, niin kauppias sanoi ymmärtävänsä asian ja lupasi tulla uudelleen kun miehenikin on paikalla. hän ei siis tuputtanut millääntavalla tuotetta vaan antoi minun tehdä ratkaisut.
    tällainen positiivinen kokemus imurikauppiaasta.

5. jartsu Vierailija

minä ainaki olen katunut imurin ostoa jo kaksi lattia suulaketta hajonnut putki poikki kummastakin samasta kohti eka kesti9kk onneks takuuseen sain uuden toinen katkes tänään kesti vähän pitempään 1v10kk en tiedä korvaako takuu tulee kalliiks jos jos joutuu vähän väliä ostamaan uuden onko muilla sama ongelma

6. mummeli iisalmesta Vierailija

itse ostin lux-imurin pari vuotta sitten ja minulla oli sama ongelma eli suulake meni rikki. soitin firmaan ja seuraavana päivänä posti toi uuden. mielestäni hyvää palvelua.
    kyllähän missä koneessa vaan voi olla vikoja ja sen ymmärtää, mutta sitä en ymmärtäisi jos takuuasiat ei toimisi.
    olen ollut tyytyväinen lux imuriini.

7. Pupis Vierailija

Olin kolme vuotta firmassa duunissa ylppärikirjotusten jälkeen ja tykkäsin! Laite on tosi hyvä ja työkaverit ja pomot on huipputyyppejä. Mulla ollu 10 vuotta Luxin imuri ja se on imenyt meillä monet remonttipölytkin, eikä mitään vikaa koneessa. Uskon, ettei se hajoo koskaan.

8. Guest Vierailija

Nämä ihmiset käyttävät hypnotisointi... alussa et missään nimessä haluat se tavara ja myöhemmin heräät ja näet että sinut on huijattu...
    He myyvät osakkeita, loma osakkeita,imuria, kosmetiikka, ostavat kulta...ja vaikka mitä...
    Niillä on firmoja eri nimellä ja omistaja ja rahoittaja on 1... alunperä ( USA )

9. Shorty Vierailija

Jeps joo !!! Kyllä revitään imurista paljon juttuu huh sanon minä .. Keskustelun taso niin, suomalaista että, välillä hävettää olla suomalainen :) Ok on asiallistakin kommenttia ja sit näitä huumori juttuja joille saa nauraa maha kippurassa. :D :D

10. hauskaa Vierailija

kyl on täällä oikeesti hauskoja juttuja! ja kun miettii että aihe on IMURI, niin kyllä on porukalla tunteet pinnassa!
    tossa nimimerkille "guest " annan kyllä maininnan HAUSKOIN KOMMENTTI! (vahan hoonolla soomella kirjotetu, mutta haussska jutu. )
    serkkuni oli aikanaan useita vuosia hedengrenillä myymässä näitä imureita ja tykkäsi työstään. kone oli (ja on kait vieläkin) todella laadukas. äitini osti silloin koneen häneltä ja se on toiminut moitteettomesti.

11. vege Vierailija

nimimerkille guest sanoisin, että kun ostin itse lux-imurin n.vuosi sitten niin ei minua mielestäni "hypnotisointi" eikä minulle "muutu kulta" eikä etes lomaosakeita" eikä "huijatu millaan tavala"
    todellakin jos tämä nim. guest on oikesti tuollasta mieltä, niin kyllä on hauska heppu.

12. luxin omistaja Vierailija

on toi hyvä imuri !! mulla ollu joku 5 vuotta . Matto tamppari levis just... muuten imuri toimii ja se patjojen pikku suulakke stydeemi... tehot säilyy... ja lapset hyppii sen päällä--- HYVÄ on . toki aika kallis... kyl mullakin sillo lähti patjoista ja matoistakin aika pöly ryökkiöt vaik olin just imuroinu... kait se sen taki tuli ostettua,,, vaik hinta vähän kauhistutti... kait se kestääviel ainakin joku 5-10v !?? tiedä häntä =

13. eläkeläinen Vierailija

kirjoitan omakohtaisen kokemuksen hedengrenin imurikauppiaasta.
    meillä on käynyt hedengreniltä kaksi kertaa imurikauppias. ensimmäisen kerran v-93 ja toisen kerran viimeviikolla. ja molemmilla kerroilla olemme imurin ostaneet.
    edellinen kone oli todellakin yli 20-v käytössä ja ainut asia joka uusittiin 20-v aikana oli lattiasuulake. jos tämä uusi kestää samanajan, niin taitaa olla meidän viimeinen imuri.
    olemme olleet koneeseen ja firmaan tyytyväisiä.
    esittelyt ja esittelijä ovat molemmilla kerroilla olleet todella asiallisia. kiitos siitä.
    tyttären perhe on ostanut n. 3-v välein imurin kaupasta kun eivät tunnu kestävän.
    joku kauhistelee hintaa, mutta paljonko kaupan imurit tulevat maksamaan pitkällä aikavälillä kun ostetaan muutaman vuoden välein?
    mielestäni jokainen saa siivota millä haluaa. en ole tyttärellenikään mainostanut meidän imuria.

14. jappe Vierailija

pistän oman lusikkanikin soppaan..... pakko purkaa vähän patoutumia, koska tämähän on paras paikka tulla itkemään omia huonoja ratkaisuja!
    ostettiin lux-imuri hedengrenin esittelijältä vuonna 1995 ja nyt se meni rikki! eli ei kestänyt kuin 19-vuotta. kone palveli moitteettomasti, mutta kun mielestäni sen olisi pitänyt kestää 20-vuotta niin nyt piti tulla itkemään tänne sitä että itse olin laitteen hankkinut! nyt on elämä sekaisin. onneksi täällä on muitakin joiden elämä on mennyt sekaisin imuriasioista!

15. VOI!! Meillä kävi juuri LUX-imurin esittelijä. Imuri oli aivan valtavan tehokas ja esittelijä imuroi patjasta ryijymatosta ja jopa narumatosta kauheat kasat pölyä, jokaisen tyhjään pussiin. Kumpa olisi ollut ylimääräistä rahaa paritonnia, niin imuroisin nyt taloamme tyytyväisenä. Esittelijä oli oikein hyvä työsssän ja erittäin taitava ja kohtelias asiakaspalvelija. Kyllä on hvyä työntekijä LUX:illla, seinäjoen seudulla.

16. JAM Vierailija

17. Siis todella pettynyt lux imuriin..Hinta liki 1700 ja ollu vasta pari vuotta ja ei toimi moottori kunnolla ja letku ei pyöri kunnolla..Eturengas meni rikki ettei saa takaisin laitettua. Säätönappulat ei lainkaan toimi tai lakkasivat toimimasta just kun meni kahden vuoden takuu umpeen.. Kun moottorilla on 10 vuoden takuu..Eipä saa kunnollista palvelua kyseisestä firmasta.. Se mies henkilö joka kävi sen suu vaahsossa myymässä miehelleni... Niin täytyy sanoa että huijatuiksi tulimme ja nyt sitten tuota huonoa imuria ei saa kun maksamalla kuntoon..Todella törkeää noinkin kalliista imurista ja täytyy sanoa että astmani on pahentunut tuon imurin myötä..Kun imurin piti olla sellainen ettei tarvi imuroida kun pari kertaa kuukaudessa..Mutta meillä imuroidaan noin viisi kertaa viikossa... ja että pölyt saa kyytiä..hah hah haa.. No kuinkas ollakkaan kehtasivat kyseisestä firmasta laittaa myynti ihmisen myymään ilman puhdistajaa ja hinta tietenkin puolitoista tuhatta... mutta se että tämä ihminen laittaa puhdistajan päälle niin kummasti meillä yli sallittujen rajojen pölyä ja hupsis kun kone hetken aikaa oli päällä niin ilmassa ei ollu yhtään pölyä... Eli imuri ei vie pölyjä ja tämä puhdistajakin ihan huiputusta.. Käy ihan sääli noita myynti ihmisiä kun uskoovat tuollaista paskaa.. Se joka meille myi imurin niin ei ole enää edes töissä kyseisessä firmassa.. Olen kuitenkin päättänyt viedä oikeuteen asian, jotta oikeus tapahtuisi. Varoitan vain hyvät ihmiset älkää uskoko heidän puheita..Ei mihinkään kuten että yksi pölypussi kestää liki puolivuotta. Kaupasta saa edellisia ja hyviä imureita.

18. juupass Vierailija

me ostettiin lux n.3v sitten ja meilläkin meni joku kahvan piirikortti rikki jonka takuu on 2v. soitin firmaan niin sieltä myyjä tuli kotiin ja laittoi imurin kuntoon ja vaikka takuu oli jo mennyt kyseisestä osasta niin minulta ei veloitettu mitään.
    mielestäni hyvää palvelua.
    kun aikanaan konetta esiteltiin, niin ei meille ainakaan konetta väkisin myyty. itse päätimme koneen hankkia ja olemme tykänneet.
    kyllä kun näitä juttuja lukee, niin kyllä osalle tuntuu olevan imurin ongelmat elämän suurimpia ongelmia!

19. mummu Vierailija

20. Myös mummu Vierailija

Vai että isäntä "silitti päätä" kun imurin ostit! Mietippäs Kun isäntä ostaa teillä jotain omia "tarpeellisia" tavaroitaan, niin kyseleekö sinulta lupaa? Ei meillä ainakaan. Joten ainakin meillä on sovittu että minä en puutu autoasioihin kun en autolla aja ja mies ei puutu imuriasioihin kun ei kerran siivoa ja hienosti yhteiselo on toiminut kohta 40v!
    Ostin nimittäin lux imurin tammikuussa 2015. Kone tamppareineen on ollut juuri niin hyvä kuin esittelyssä näytettiin.

21. JohannaH. Vierailija

Pöly. Onko se niin kamalaa, että joka ikinen pölyhiukkanen pitää sieltä kodista saada imuroitua jonnekin? Miten ihmiset ennen pystyi elämään ja asumaan, kun ei ollut minkäänlaisia imureita?

Ihan tavallisella imurilla ja normaalilla viikkosiivouksella pystyy ihminen kyllä asumaan ja olemaan. Allergikot, no joo voi olla eri asia. Mutta miten hekään sitten pystyy missään olemaan, eihän joka paikassa voi olla täysin pölytöntä?

Varmaan se Lux tai mikä Elektrolux se aikanaan oli, kun meille esiteltiin sitä, on hyvä imuri, mutta onko siihen hintaan nähden varmasti tarpeellinen?

Vastenmielisyys sitä imuria kohtaan syntyi välittömästi, kun esittelijä oli niin röyhkeä. Suuttui, kun ei suostuttu sitä ostamaan. Alkoi suoraan sanottuna v....illa. Vanhempi mies oli ja alkoi arvostella kotiamme, kun tajusi että kauppoja ei tule. Tulisimme kuulemma aikanaan huomaamaan, miten terveytemme tulee kärsimään kolmen koiran kanssa eläessä ilman sitä hänen imuriaan. No, siitä on aikaa mennyt, koirat kuolleet vanhuuteen ja uudet tulleet tilalle. Vieläkään ei ole terveytemme kärsinyt. Totta kai olohuoneen matostamme pölyä löytyi, mutta emme siihen ole vielä kuolleet. Katseli sohvaamme naama norsunveellä ja ilmoitti sen olevan niin pölyinen, että hän ei siihen edes suostuisi istumaan. No ei pyydettykään. Kaikki myyntipuheet ja tehokeinot yritti käyttää, emme menneet niihin mukaan. Näyttöimuroimisensa jälkeen suu mytyssä puhdisteli imuriaan ihan mielettömän kauan, aivan kuin mielenosoituksellisesti näyttääkseen, miten kamalan saastainen kotimme oli. Mun mies sanoi jälkeenpäin, että teki mieli ärjäistä se äijä pihalle siitä putkineen ja letkuineen. Edelleen väännämme vitsiä meillä käyneestä imurikauppiaasta. Nyt kun sille voimme jo nauraa.

22. e.m. Vierailija

johannah. missäpäin suomea tämä esittely tapahtui, kun meilläkin kävi esittelijä joka mielestäni "möksähti" kun emme ostaneet.
    meillä on itsellä n.10v vanha lux, joka kylläkin on tosi hyvä imuri ja mielestäni vielä niin hyvä ettemme tarvinneet uutta!

23. Matsui Vierailija

24. Matsui Vierailija

Kyllä kaverit osaa,ja nii se vaan on et Lux on paras,Halpaa ja hyvää ei oo.Suosittelen.

25. Lux käyttäjä Vierailija

Meillä on itsellämme ollut luxin pölynimureita useita, mutta meillä on myös keskuspölynimuri jota mieheni käyttää. Aina kun myyjä on tullut käymään (n.15v välein) olen ostanut uuden. Mieheni on uusinut myös keskusimurimme niin, että koneena on teollisuusimuri, eli ei mikään perus kotirouvien kone. MINÄ olen huolellinen siivooja, mutta AINA kun uutta luxia on tultu näyttämään, on tulos aivan järkyttävä, vaikka teollisuus imurillamme on ensin imuroitu TODELLA HYVIN matot ja sohvat ja sängyt. (Siivoan n. 3 x viikossa keskusimurilla ja isommat tamppaukset ja siivoukset n. 2 x kk teen luxilla)

Ja vastaus tuohon että keskuspölyn imurista ei tule pölyä huoneilmaaan... ''kyllähän sen maalaisjärkikin jo sanoo'' että ei tulekaan. Ne menee ulos, mutta maalaisjärki sanoo myös, että jos perässä vedettävää letkua on imurissa 3-7 metriä, ja seinien sisällä menee letkua ja putkea vähintään yhtäpaljon, niin imuteho katoaa joka metrin myötä. Mitä pidempi letku, sen huonommat tehot---> keskuspölynimuri. Eli vaikka pölyt menevätkin ulos, niin ei se kuitenkaan sitä kaikkea pölyä matoista ja huonekaluista ota. Meidän superlaitekin on hävinnyt näille luxeille. Siitä merkistä en vaihda.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri