Hae Anna.fi-sivustolta

Lux imurit

Viestiketju osiossa 'Kodinhoito' , käynnistäjänä Pölypunkki69, 15.08.2006.

1. Tällainen? Vierailija

2. jihuu Vierailija

fiksu tyyppi! ei kannata ostaa myöskään toyotaa, koska ukkini osti toyotan -60 luvulla ja ei tykännyt! ja mummoni osti singer ompelukoneen -50 luvulla ja ei tykännyt!
    ja itse ostin volta imurin -80 luvun puolessa välissä ja se ei muistaakseni ollut hyvä, joten eihän semmostakaan voi ikinä enää ostaa!
    jos joku laite on ollut huono 40-v sitten , niin onko se vielä tänäpäivänäkin huono, vaikka et ole nähnytkään tuotetta?
    hei JX! nyt on vuosi 2013, jos et ole vielä tajunnut!

(itsellä ollut lux-imuri yli 10-vuotta)

3. kyllä Vierailija

itsekkin omistan lux imurin joka on tosi hyvä, mutta suodattimet ovat kalliita!
    mutta olen täysin samaa mieltä edellisen kommentoijan kanssa siitä että tällä nim. JX ei taida olla kaikki "kortit pakassa"!
    oikeasti tulee tilittämään tänne n.40v vanhoja juttuja!
    """"muistin itsekkin että ukkini taisi sanoa joskus -60 luvulla, että venäjälle ei kannata matkustaa,
    joten ei sinne voi mennä vieläkään""""

4. Vi''tu tollasta ylihintasta paskaa kukaan järki ihminen osta. Imureita saa 200-300e laatu merkkkejä ja jotka kestää. Mulla ollu Electroluxin imuri ja kestäny toistasex 17v. Makso ostettaessa1100mk. En prkl osta tollasta vaik saisin puoleen hintaan stna mitä kusetusta . Myyjä on just sellanen perus vänkääjä joka ei kuuntele ja tyrkyttää vaan vaik ei kiiinnostais paskaa..kaan

5. Päivittäiseen, suurten tilojen ammattimaiseen siivoukseen suunnatut Kärcherin tms. imurit lähtevät halvimmillaan alle kahdellasadalla ja korkeimmillaankin ne jäävät valtaosin alle tuhannen euron.

Yllämainittujen hankintaan ei kenelläkään yksityishenkilöllä ole mitään tarvetta mikäli ei satu asumaan teollisuushallissa tai yli sadan neliömetrin toimistotilassa.

Luxin suoramyyjien imureiden imutehoakin hämmentävämpää on kuinka periaatteessa kylmällä suorakontaktilla (kansankielellä ovikelloa pimputtamalla) saa toisen vakuutettua ostamaan 1.500 euroa maksavan pölynimurin.

Mikäli pölynimurikauppias puhui sinut yli, kannattaa muistaa että kuluttajasuojalaissa sanotaan seuraavaa:

"Kotimyynnissä myyjän on annettava ostajalle kotimyyntiasiakirja. Ostajalla on oikeus peruuttaa sopimus ilmoittamalla siitä myyjälle 14 vuorokauden kuluessa kotimyyntiasiakirjan vastaanottamisesta taikka tavarakaupassa tavaran vastaanottamisesta, mikäli tavara luovutetaan myöhemmin kuin kotimyyntiasiakirja.

Peruuttamisilmoitukseksi katsotaan myös tavaran palauttaminen myyjälle. Mikäli kotimyyntiasiakirjaa ei ole toimitettu ostajalle, ei sopimus sido kuluttajaa mikäli hän ilmoittaa siitä elinkeinonharjoittajalle (myyjälle) viimeistään vuoden kuluttua sopimuksen tekemisestä".

Mikäli yritykseen ei saa yhteyttä tai myyjä alkaa pullikoimaan palautuksen suhteen, kannattaa ottaa yhteys kuluttaja-asiamieheen.

6. täti espoosta Vierailija

jos teillä ei ole itsellänne konetta, niin kuinka voitte tietää oikeasti onko se hyvä?
    itselläni on ollut lux-imuri jo n.12v ja olen tyytyväinen koneeseen!
    jos näillä valittajilla ei ole varaa ostaa laitetta, niin auttaako tuo valittaminen?
    eikös se ole jokaisen oma asia mitä ostaa ja millä kotonaan siivoaa?
    jos haluatte hankkia jonkun edullisemman imurin ja pärjäätte sillä, niin ei se minua haittaa.
    käsittämätöntä tulla tänne valittamaan muiden hankinnoista.

7. vieraolija Vierailija

Mutta sun keskuspölynimurissa ei olekaan juuri yhtään ilmavirtaa se on se mikä vie pölyn pois

8. vierailija Vierailija

Kannattaa tutustua 2000 luvun puhdistusjärjestelmään Pro -AQUA Myös siivouksessa menee kehitys eteenpäin ainoa suodatin vesi

9. justiina Vierailija

tämä pro aqua on varmaan 2000-luvun monimutkaisin ja hankalin laite.
    osia on niin paljon että ei mahdu siivouskomeroon, letkuja pitää olla useampi ja käyttö on hankalaa ja raskasta. ääni on kova ja suulakkeet huonoja ja se veden kanssa leikkiminen on rasittavaa. jos tarvitsee tehdä vain joku pieni imurointi, kuten itsellä kävi, että kahvinporot tippuivat yksi aamu keittiön matolle, niin meni n.20min kun ensin otit laitteen ja laitoit siihen veden, etsit oikean letkun, sitten imuroit yhden maton, sitten tyhjennä vesi imurista, pese ja puunaa imuri käytön jälkeen ja laita sitten takaisin nurkkaan.
    tuli ostettua kyseinen laite vuosi sitten ja 3kk käytön jälkeen palasin tavallisiin imureihin, kun en jaksanut käyttää laitetta.
    minun mielestä, kun olen itse laitetta käyttänyt, niin ideahan tässä vesilaitteessa on hyvä, mutta käytännössä tämä ei ainakaan itseni mielestä ollut hyvä.
    mutta niinkuin tuossa oli muutamat kommentoineet, että jokainen ostakoon mitä haluaa.

10. leena Vierailija

totta!
    itsellänikin on vesi-imuri merkiltään hyla. ja on maailman hankalin laite käyttää.
    en suosittele.

11. ostaja Vierailija

on pakko kertoa omakohtainen ja tuore kokemus lux-imuri kauppiaasta.
    viikko sitten avomiehelleni ja minulle esiteltiin kyseinen lux-imuri. en ollut ennen nähnyt esittelyä ja ei ollut omakohtaisia kokemuksia laitteesta aikaisemmin, mutta sen verran tiesin laitteesta että vanhemmillani on kyseinen lux-imuri ollut yli 15-vuotta.
    mielestämme esittelijä toimi todella fiksusti ja asiallisesti. esitteli tuotteet hienosti ja ei missään vaiheessa tuputtanut tai "pakottanut" ostamaan.
    erittäin hienosti kokonaisuudessaan hoidettu esittely.
    vaikka kone oli arvokas, niin hankimme sen, koska näimme sen tarpeelliseksi itsellemme ja pystyimme sen hankkimaan.
    kysyin vanhemmiltani kaupanteon jälkeen mielipidettä heidän laitteestaan ja he olivat olleet myös tyytyväisiä koneeseen.
    että tällainen kokemus imurikauppiaasta

12. leena Vierailija

meilläkin on tuore kokemus lux kauppiaasta.
    viikko sitten ostimme lux imurin, kun meillä kävi hedengreniltä esittelijä. mielestämme esittelijä toimi myös meillä erittäin hyvin ja ammattitaitoisesti. joskus olin kuullut huonoa palautetta näistä esittelijöistä, mutta tätä ennen ei ollut omakohtaista kokemusta. jäi todella positiivinen kuva koko tapahtumasta. ja kone vaikuttaa todella laadukkaalta.

13. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Hienoa, jos kahdella viimeisellä kommentoijalla on hyvä kokemus Hedegrenin imurikauppiaista. Kaikilla näin ei ole.

14. maikki Vierailija

vieläkö nim. JX olet -70 luvulla, vai joko olet päässyt 2000 luvun puolelle?
    luin joskus taannoin näitä palstoja ja kommenttisi ja nimimerkkisi jäi silloin mieleen kun kerroit mummostasi jonka -70 luvulla ostettu imuri ei ollut hyvä! siis 40-vuotta vanha asia!
    ja olet täällä taas kun luen näitä!
    kerro joku uusi asia mikä ei ollut 40-vuotta sitten hyvä, niin osaamme vältellä sitä, koska kyllähän se on totta että 40 vuodessa mikään ei muutu!
    ei taida JXllä olla kaikki kortit pakassa?

15. maikki Vierailija

kysyisin nim. JX ltä kun olen vaihtamassa autoa, että mitä merkkiä suosittelisit?
    olisiko sinulla kokemuksia -70 luvulta esim. toyotasta tai nissanista, että oliko ne ne silloin 40-vuotta sitten huonoja, niin osaisin vältellä niitä, koska jos mielestäsi 40-vuotta sitten joku asia oli huono, niin onhan se vieläkin!

16. Äidinkieli Vierailija

Onko kaikki plaza.fi:n käyttäjät aivan vitun idiootteja? Kirjoitusvirheitä satelee kun sieniä sateella.

17. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    En ole sanallakaan maininnut mitään mummostani täällä:

18. maikki Vierailija

nim. JXlle.. oli sitten kyse mummostasi tai äidistäsi, niin joko olet 2000-luvun puolella vai vieläkö se 70-luku kummittelee?

19. Entinen LUX-myyjä Vierailija

Heippa!
    Kerron kokemukseni entisenä myyjänä. Olin tuolloin alle 3-kymppinen nainen 2000-luvun puolivälissä.

Kun itse lähdin myymään Luxeja, oli minulle suoramyyntikäsite melko vieras ja hämmästelin ostaako kukaan niin kallista laitetta. Kokemuksena myyjänä oleminen oli raskasta mutta opettavaista koska kohtasin asiakkailla täsmälleen samat ennakkoluulot mitä itselläni oli (hinta-laatu-myyntitavan luotettavuus-huoltomahdollisuudet-tuotteen pitkäikäisyys). Sain ihan mukavasti tehtyä kauppaa, ehkä juuri pehmeän ja asiakasläheisen asenteeni takia. Meitä myyjiä on todella moneen junaan, hyviä ja huonoja mutta niille jotka muistelevat imurikauppiaita 70-90luvulta on parasta tilata ilmainen esittely ja tarkistaa onko meno tosiaan samanlaista kuin muinoin.

Jos ensin kerron hinnasta. Tuotteella on paljon ominaisuuksia joita ei kilpailijoilta löydy koska ne ovat patentoituja. Jokainen tekee oman arvionsa minkä arvoisia nämä ominaisuudet ovat itselle. Lisäksi suoramyynti on varsin kallis tapa myydä tuotetta joten hinnassa on myös sen esittelijän palkka. Esittelijä sai ainakin minun ollessa työssä palkkaa vain myydystä tuotteesta joten kaupanteonpaine saattaa olla kova. Yrityksen omistajat ovat kuitenkin halunneet pitää tuotteen vain kotimyynnissä, juurikin sen vuoksi että asiakkaat pääsevät kokeilemaan tuotetta omassa ympäristössään. Lisäksi tuotteen pussit ja suodattimet ovat keskivertoa kalliimpia mutta etenkin markkinoilla olevissa suodattimissa on suuria eroja tasossa joka näkyy myös hinnassa.

Monet epäilevät että esittelijä tuo mukanaan omat pölyt. Näin ei kuitenkaan ole vaan ainakin itse pyysin asiakasta tarkistamaan esittelypussin ennen kuin aloitin esittelyn. Asiakkaalle kerrottiin tuotteen ominaisuuksista ja eduista ne mitkä tuntuivat asiakkaalle relevanteille. Tietenkään mitään ei jätetty kertomatta mitä asiakas halusi/tarvitsi tietää sillä jos myyjä lataisi koko osaamisensa asiakkaalle, siihen menisi varmasti yli puoli päivää ja infoähkyhän siinä iskisi.

Oma kokemukseni tuotteesta on että siinä todella on muutamia etuja versus markkinoilla oleviin kuluttajakaupantuotteisiin mutta laite on kömpelö. Minun kokemukseni mukaan Lux-imuri on oikein käytettynä varsin kestävä ja kohtasin myös asiakkaita joilla oli yli 15-vuotta vanhoja laitteita päivittäisessä käytössä. Itsellä tulee käytettyä tamppareita ehkä kerran pari vuodessa vaikka asiakkaille muistan suositelleeni noin kerran kuussa. En vaan jaksa nähdä sitä vaivaa että kaivan tampparin esille ja vaihdan suulakkeeseen. Toisaalta, meillä ei muutenkaan ole paikat tip top. Huoltoliikkeitä joista saa pusseja ja suodattimia on ihan kiitettävästi ympäri Suomea, itse en tilaa suoraan maahantuojalta koska siten voin itse päättää mitä hankin ja milloin. Varjopuolena toki se että se on se yksi ainut liike paikkakunnallani josta on vartavasten lähdettävä pussit hakemaan jos niitä mielii.

Jos hankkisin tuotteen kuluttajakaupasta katsoisin seuravia asiaoita:
    1. tehon säätömahdollisuus/auttomaattinen (alemmalla teholla pölyä irtoaa enemmän, varsinkin tekstiileistä, uskokaa tai älkää).
    2.Poistuva ilma suodattuu vähintään kahdesti, viimeiseksi hepa-suodatin (ei pestävä vaan vaihdettava ja niitä hepaluokkiakin on monenlaisia)
    3.Tiiveys, mitä enemmän on liitoksia, sitä enemmän on paikkoja joista ilma ja mikropöly vuotaa takaisin huoneilmaan. Ilmavuoto voi heikentää myös laitteen tehoa.

Toivottavasti tästä oli jollekulle hyötyä. Olisi mukava kuulla myös nykyään myyjän/esittelijän työtä tekevältä ihmiseltä kommentteja :)

20. Et kertonut Vierailija

miksi et enää ole LUX-myyjänä? Olit tuolloin alle kolmekymppinen, eihän siitä ole kuin 8 vuotta aikaa? Kasvoiko järki päähän?

Kuka sen megalomaanisen voiton vei, jos et saanut palkkaa?

Ethän sinä mikään ex-myyjä todellisuudssa olekaan, vaan promoat tuotteen puolesta joka on painava mitään todellisia lisäarvoja omaamaton lousku.

Et myöskään kertonut, että te lux-myyjät olette ilmeisesti jonkun uskonlahkon leivissä ja kierrätte maata heidän laskuun, ettekä missään nimessä mene kenellekään tutulle paikkakunnalle ja haluatte pysyä inkognito.

Olisit kertonut vielä mitä se porukka on, jotka kiertävät vielä vuosien päästä myymissään osoitteissa ja esiintyvät kuin taivaanlahjat tultuaan "vilkaisemaan" meidän lux-imuria?

Vi...uako ne vilkaisee? Huoltavatko? Laskuttavatko vilkaisusta? Näkevätkö masiinan toivottomaksi toimimaan ja myydä pamauttavat uuden, tai ainakin yrittävät?

Mitä ne kiertävät ja tekisivät imurille, jos heidät laskisi sisälle?

Vai ovatko he mahd. systeemiin kuulumattomia konnia, jotka kepluttelevat itsensä sisälle ja varastavat talon tyhjäksi, kun ostajakunnan täytyy olla varakasta väkeä, kun maksavat imuristä 1500 euroa?

21. Entinen LUX-myyjä Vierailija

Taas näitä tyypillisiä ennakkoluuloja :) Tein työtä alle vuoden, joka kuukausi sain palkkaa saman verran kuin olisin normaalina kuukausipalkkalaisena kauppaliikkeessä töissä. En ollut huippumyyjä vaan sellainen keskiverto. Minulle työ ei sopinut silloiseen elämäntilanteeseen ja enkä varmaan ollut riittävän motivoitunut tuota työtä tekemään.

Voitoista en tiedä kuka saa isoimman osan mutta eikös tämä ketju melko usein mene niin että isoimman osan saa valmistaja/omistaja, seuraava menee maahantuojalle... Kaupankäynnin peruajatus on saada tuotteella/palvelulla voittoa joten varmasti tästäkin joku saa voittoa.

En ole täällä tuotetta promoamassa vaan halusin asiallisesti kertoa oman näkemykseni tuotteesta. Kuten aiemmin mainitsin, jokanen päättää onko valmis maksamaan näistä lisäominaisuuksista tai erinomaisuuksista. Ei varmaan olisi tullut itselle laitetta hankittua ellen tuntisi sitä työn kautta niin läpikotaisin :) Koska en ollut kuullut koskaan ennen ko.tuotteesta. Eikä moni asiakkaanikaan ollut ennen imurikauppiaaseen törmännyt.

Minunkin aikoihin meillä oli muistaakseni jokulestadiolaisperheen kasvatti myyjänä ja oli työkaveri siinä missä muutkin. Työ tehtiin pääasiassa oman kodin lähipiirissä, itse pyörin keskimäärin 50km säteellä mutta koska työ on yksinäistä tehtiin aika ajoin myyntireissuja. Omalla alueella käytiin säännöllisesti vanhojen asiakkaiden luona lisäkaupan (laitepäivityksiä tai lisälaitteita) tai suositusten toivossa ja tällaista kaupantekoa (vanhojen asiakkaiden kontaktointia) harrastetaan eri aloilla joka päivä. Hyvin usein myös samalla tosiaan tarkistettiin laitteen kunto, näppärimmät teki pieniä huoltojakin tai neuvoivat asiakasta laitteen huollossa. Myyntireissuilla eri paikkakuntien myyjät kokoontuivat yhteen ja vähän kilpailtiin keskenään päivän myyntituloksilla. Illalla saunottiin, jaettiin kokemuksia ja tsempattiin siipeensä saaneita.

Kyllähän noita huijariepäilyjä aina silloin tällöin kuuli, minä ehkä naisena vähemmän kuin miesmyyjät. Monia mm hämmästytti kun kuljettiin pareittain silloin kun uutta myyjää koulutettiin työhön. Minun aikana ainakin piti olla aina esittää firman henkilökortti ja jos asiakas halusi, näytettiin joku muukin henkilötodistus. Kyllä itsellekin kävi kerran niin että asiakas etsi netistä firman numeron ja soitti kysyäkseen onko tämmönen tyyppi teillä töissä :)

Terveessä epäluulossahan ei ole mitään pahaa mutta ottaisin asioista ensin selvää ennen kuin uskoisin urbaaneihin legendoihin. Joka alalla on monenlaista viheltäjää.

Tsemppiä kaikille "luukuttamista" työkseen tekeville.

22. olin itse töissä hedengrenillä imurikauppiaana 2000-2004. kokemuksesta voi sanoa, että edellinen kirjoittaja kirjoitti asiasta juuri niin kuin se on.
    työ oli minun mielestäni todella opettavaista, jos haluaa oppia myymään. myyjiä tarvitaan maailmassa aina ja varsinkin hyviä myyjiä.
    siinä oli välissä käynyt kommentoimassa joku "asiantuntija" jolla tuntui olevan mielestään oikeaa tietoa asiasta.
    miksi kommentoida ja arvostella asioita joista ei oikeasti tiedä mitään? mutta jos siitä vaikka saa tyydytystä, niin siitä vaan. mutta teet itsestäsi naurettavan.
    tsemppiä minunkin puolesta kaikille suoramyyntiä tekeville imurikauppiaille, ikkunakauppiaille........jne

23. Kysymys lopussa Vierailija

Jokaisessa pölynimurissa on ominaisuuksia jotka ovat patentoituja ja joita ei kilpailijoilta löydy.
    Tietenkin suoramyynti on kallis myyntitapa, mutta jos palkka tulee vain myydystä tuotteesta ilman kiinteää palkkaa, ei se ole sen kummempi kuin kaupan myyjälläkään. Tosin kaupassa ei välttämättä ole provikkaa tai se on pieni. Palkka on maksettava kävi kauppa tai ei.

Jokaisella on oikeus laittaa rahansa vaikka ravipeleihin. Meillä on ollut Electroluxeja kaksi, muuta merkkiä yksi siinä välissä. Ensimmäinen E-lux jäi ex-vaimolle, sitten ostin halvemman merkin vaikka E-luxkaan ei ole sinänsä kallis. Ajattelin että samanlaisia ne on.. Se toinen piti hirveän kovaa meteliä ja puhalsi niin kovaa poistoilman että pölyt vain kämpässä levisi ennen imurointia. Joten ne rahat meni hukkaan, ostin kuitenkin E-luxin. Olen niin tyytyväinen Electroluxin lopputulokseen ettei ole tarvetta maksaa tonni lisää edes hiukankaan paremmasta tuloksesta.

Mikä on Lux-imurimyyjien moraali vanhusten kohdalla?

24. luuttuuja vaan Vierailija

Ostinpa tuon imurin ja ottaa päähän...putki rikki viikossa, kylkipaneli irti, rengas alta rikki alle puolessa vuodessa. Kolho, painava epäkäytännöllinen käyttää. Huonoin kauppa minkä ikinä tehny ja samanen kauppias jonkun ajan päästä oven takana myymässä ilman puhdistinta...justahan se myi imurin jota voi käyttää ilmanpuhdistimena! Ei kiitos enää mitään ylihintasta romua.

25. vaasan mummo Vierailija

kylläpä täällä on vaikka minkälaisia kirjoituksia imureista. ystävättäreni kertoi tästä sivusta minulle, koska tiesi minun omistavan tämä lux-imurin.
    kerron oman kokemukseni tästä koneesta.
    ostin lux-imurin hedengrenin esittelijältä n.4-v sitten. kone oli arvokas, mutta olen astmaatikkona saanut siitä todella apua siivoukseen. ostin silloin myös tamppaavat suulakkeet ja ne ovat toimineet todella hyvin matoilla, sohvilla ja patjoilla. itse 4-v laitetta käyttäneenä olen ollut laitteeseen täysin tyytyväinen.
    muistan esittelytilanteen vielä hyvin ja mielestäni esittelijä toimi ammattimaisesti. ei tyrkyttänyt laitetta vaan antoi minun itse tehdä ostopäätöksen.
    toivottavasti laite kestää vielä pitkään.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri