Lyhyt epäsäännöllinen kierto/ r-testin teko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mulju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mulju

Jäsen
22.03.2006
495
0
16
Kierto yleensä 21-28pvää. Kaksi viimeistä kiertoa olleet 21 päivää. Viimeisten kuukautisten alusta tuli lauantaina kuluneeksi tuo 21 päivää.

Lauantaina olin varma että menkat alkaa, oli särkyä ja kolotusta ja niin edespäin. Piti vessassakin käydä tarkistusreissulla pari kertaa.

Nyt mietin että tekisinkö raskaustestin vai odotanko tuonne ensi lauantaihin että 28pvää tulee täyteen.

Ekassa raskaudessa oli samoja tuntemuksia kun ekat kuukautiset jäi pois, eli olin varma että ne alkaa minä hetkenä hyvänsä. Muita oireita ei kylläkään vielä oikein ole, mitä nyt lauantaina vasenta rintaa kihelmöi oudosti :laugh: Ja väsyttää ihan sikana ja ja ja...kyllähän näitä olis mutta ei halua vielä herätellä turhia (?) toiveita.

Mutta siis, missä vaiheessa te olette testanneet joilla epäsäännöllinen ja lyhyt kierto?

minulla kierto vaihdellut siinä 26-28 pv..kahdessa ensimmäisessä raskaudessa plussasin kp 30-33 ja tässä nykyisessä raskaudessa sitten jo kp 23..(kierto muutenkin hieman sekaisin synnytyksen jälkeen ) ja ultrassakin todettiin skiö 6 päivää oletettua vanhemmaksi..

jane85 ja 14+4 (15+3)

No aikas aikaselta kuulostaa toi kp 23, mutta jos kierto on tosiaan muutenkin sekaisin niin sitten.

Pitää kait odotella et ainakin tuo 28 päivää tulee täyteen ja testailla sitten..ei vaan malttais odotella!

juu, samaa ihmettelin itsekin kun plussasin..aiemmin plussaa tosiaan näyttänyt vastaviikko oletetujen kuukautisten alkamispäivän jälkeen..nyt sitten viikkoa ennen. mutta tosiaan ultrassakinhan se todettiin vanhemmaksi..
mutta kannattaahan se testailla vasta muutamia päiviä jälkeen jos ei menkkoja kuulu okeaan aikaan..ei tarvi ainakaan turhaan hermoilla :) itsellä oli kauhea panikki päällä kun ei tienny alkaako menkat sit kuitenkin normaalisti oikeaan aikaan..

Aloin syödä e-pillereitä 15- vuotiaana ja menkat tuli sen jälkeen lähes kellon tarkasti. Lopetin niiden syömisen ja kierto pysyi lähes tunnilleen 28 päivässä. Tulin raskaaksi ja synnytyksestä on nyt reilu 1,5 vuotta. Synnytyksen jälkeen menkat on olleet kivuliaat, runsaat ja muutenkin ärsyttävät. Nyt sitten ihan muutama kierto on mennyt tuolla lyhyemmällä kaavalla.

Olen laittanut asian synnytyksen piikkiin, eli että se on jotenkin sotkenut mun kierron. Nyt olen sit pari päivää etsinyt tietoa lyhyestä kierrosta ja esiin on tullut kaikenmaailman juttuja lyhyestä luteeniajasta (tai jotain sinnepäin) ja käsittääkseni tällä voi olla yhteyttä jonkin hormonin (keltarauhas-?) vähyyteen.

Tieto lisää tuskaa ja mäkin olen nyt miettinyt että onko mussa jotain vikaa, mutta katsellaan nyt josko tämä tästä tasoittuisi tai tulisin raskaaksi.

Mulla kaksi viime kiertoa lyhentyneet edellinen kierto jäi 25pv ja sitä edellinen jäi 26pv.Mistä johtuu kierron lyheneminen,kun mulla on hormoonikokeet otettu ja ne näytti ok tilanneta,että en tarvitse lääkkeitä avuksi vauvan yritykseen,mutta itseäni kyllä huolettaa,kun kierrot lyhentyneet.

Yhteistyössä