Mä en enää ikinä harrasta hyväntekeväisyyttä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lohikäärme
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lohikäärme

Aktiivinen jäsen
14.11.2004
2 695
0
36
Kotka, Finland
perhana pari viikkoo sitte lainasin eksälle autoa et se saa vietyä pojat kaverin synttäreille ku sen auto oli sökö ja mä olin töissä... ihan takuulla se tartutti mun autoon nyt jotain negatiivisia auroja.....

eli tänään lähin töistä niinku monena muunaki päivänä oon tehny ja ajoin poikien tarhaan jätin auton parkkiin ja hain pojat... käynnistin auton eikä se käynnistyny!!! (juu senki oon sanonu et mun rellussa ei oo ainakaan ollu mitään vikaa ei ookaan tähän mennessä )

siinä oli sitte jonku päiväkotilaisen isä ja kysyin osaako hän mitään tehdä... no konepelti auki ja ihmetteleen no ei siel mitään sellasta ollu minkä ois saanu siihen hätään korjattuu eikä osannu sanoo mikä rellua vaivaa..... kiitin avusta ja lähettiin poikien kanssa käppäileen kotiin... mun kaveri kävi ukkonsa kattomassa sitä eikä lähteny käyntiin... ne tulee illemmalla et saadaan hinattuu se tarhan pihalta pois korjaamolle (jos se mun kaverin ukko nyt ei löydä siitä niinki simppeliä vikaa ku et akku ois vaan menny...)

et sen siitä sai ku lainasin eksälle autoo....

:laugh:

ei ny kai mut ärsyttää ku tulee taas rahanmenoo :headwall: :headwall: onneks tuli sentäs lapsilisät tänään...

ja esikon synttärit oli ja kekkerit on ohi kunnialla... kakku oli hyvää jne...

Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Mullakin on Rellu, ja se on tehnyt pari kertaa saman.

Kysynkin, että pyörittikö starttimoottori vai oliko auto totaalisen "mykkä"?

virrat meni päälle siis valot ja radio yms pelas mut ei startannu. eli luultavasti startti sökö... siis jos akku ois menny niin luultavasti se ois ees *lupaillu*

siinä jäi käynnistyksenesto päälle. Piti Ranskasta tilata uuden avaimen ja sitten homma taas pelas! n.95 euroa.
odotus kylläkin 2-3 viikkoa
mikä rellu sulla on?

Alkuperäinen kirjoittaja juhuuuu:
siinä jäi käynnistyksenesto päälle. Piti Ranskasta tilata uuden avaimen ja sitten homma taas pelas! n.95 euroa.
mikä rellu sulla on?

niin ja välillä siis auttoi, että laittaa auto lukkoon ja avata uudelleen:) rellut ovat hassuja....

Alkuperäinen kirjoittaja juhuuu:
mikä rellu sulla on?

niin ja välillä siis auttoi, että laittaa auto lukkoon ja avata uudelleen:) rellut ovat hassuja....

megane 98 vuosimallia... juu mä koklasin heti sen et käytin ovet lukossa ja avasin... mut ei vaikutusta

Kuulostaa samalta vialta kuin meitsin Renéssäkin on pari kertaa ollut. Eli ei kuulu edes naks kun yrittää startata? Ei ole välttämättä startti hajalla, vaan yksi piuha on irronnut liitoksestaan jos hyvin käy. Ei maksa muuta kuin että tunkee piuhan takaisin liittimeen ja kiristää. Mutta kun mä nyt en kuolemaksenikaan muista että mikä piuha se on. *tosi asiansa osaava autonomistaja Ü * Ja "hovikorjaajakaan" ei vastaa puhelimeen.

Palaan asiaan kun saan asiasta lisää tietoa. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Kuulostaa samalta vialta kuin meitsin Renéssäkin on pari kertaa ollut. Eli ei kuulu edes naks kun yrittää startata? Ei ole välttämättä startti hajalla, vaan yksi piuha on irronnut liitoksestaan jos hyvin käy. Ei maksa muuta kuin että tunkee piuhan takaisin liittimeen ja kiristää. Mutta kun mä nyt en kuolemaksenikaan muista että mikä piuha se on. *tosi asiansa osaava autonomistaja Ü * Ja "hovikorjaajakaan" ei vastaa puhelimeen.

Palaan asiaan kun saan asiasta lisää tietoa. :xmas:

just.... no mun työkaveri ja sen ukko tulee kohtapuolin ihmetteleen ja koklaan et jos nyt ku on jäähtyny käynnistys... eli pitää sanoo sille et kattoo kaikki piuhat... mut jos ei mitään tapahdu niin sitte

:/

Jos sulla on täys kasko, voit tilata hinausauton, joka vie sen lähimmälle sellaiselle korjaamolle, jossa se voidaan korjata ja maksu lähtee vakuutusyhtiöön (ei siis omavastuun alainen juttu). :)

...samoin jos sulla on täys kasko, oisitte saanu tulla julkisella kulkuneuvolla (tai jos sen käyttö ois ollu vaikeeta/kohtuutonta) niin taksilla vakuutusyhtiön laskuun kotiin.

Ja joo, en suinkaan OLE KOSKAAN jääny ranskattarella mihinkään keskelle matkaa...

Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
mikä rellu sulla on?

megane 98 vuosimallia... juu mä koklasin heti sen et käytin ovet lukossa ja avasin... mut ei vaikutusta
mulla oli clio -99
onko siinä sun autossa käynnistyksen esto? ja silloin kun tankaat, käytätkö avainta bensaluukun avamiseen? Meille kävi niin, että avain oli vääntynyt ja käynnistyksen esto ei enää tunnistanut sitä:)

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Jos sulla on täys kasko, voit tilata hinausauton, joka vie sen lähimmälle sellaiselle korjaamolle, jossa se voidaan korjata ja maksu lähtee vakuutusyhtiöön (ei siis omavastuun alainen juttu). :)

...samoin jos sulla on täys kasko, oisitte saanu tulla julkisella kulkuneuvolla (tai jos sen käyttö ois ollu vaikeeta/kohtuutonta) niin taksilla vakuutusyhtiön laskuun kotiin.

Ja joo, en suinkaan OLE KOSKAAN jääny ranskattarella mihinkään keskelle matkaa...

on mulla täyskasko mut toi on liian vanha siihen et ois toi hinausjuttu.... ja ei tarvittu julkista kulkuneuvoa ku tarha on 300 metrin päässä kotoa...

mikä rellu sulla on?

mulla oli clio -99
onko siinä sun autossa käynnistyksen esto? ja silloin kun tankaat, käytätkö avainta bensaluukun avamiseen? Meille kävi niin, että avain oli vääntynyt ja käynnistyksen esto ei enää tunnistanut sitä:)

on käynnistyksen esto en tarvi bensatankin luukkuun avainta... voihan vide eli eihän siinä tietty oo ku ziljoona vaihtoehtoo taas mikä voi olla vikana

:headwall: :headwall:

mikä rellu sulla on?

mulla oli clio -99

on käynnistyksen esto en tarvi bensatankin luukkuun avainta... voihan vide eli eihän siinä tietty oo ku ziljoona vaihtoehtoo taas mikä voi olla vikana

:headwall: :headwall:

onko sulla toista avainta? kokeilitko jo?
anteeks, et puhun nyt koko ajan siitä avaimesta.
Meidän auto vaan oli huollossa, eikä ne sieltä mitää vikaa löytänyt. Ja maksoi ihan törkeästi...
ja vika oli niin yksinkertainen:/ siis avain...

Jos vika on sama kuin omassa vastaavassa kotterossani on ollut, niin piuha on irronnut starttimoottorin solenoidilta/solenoidista (kielipoliisi minussa ei osaa päättää, kumi muoto on oikein :xmas: ). Piuha kiinni, kiristys, ja taas toimii. Samalla kannattaa kiinnittää solenoidiin menevä pitkähkö piuha puolesta välistä esim. nippusiteellä kiinni jonnekin, ettei moottorin tärinä irrota piuhaa uudestaan.

Yhteistyössä