Mä en enää jaksa tuota lasta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elämä on paskaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elämä on paskaa

Vieras
Nyt on mitta niin täynnä.
Se huutaa yöllä eikä anna mun eikä muiden nukkua, saan monesti yössä kysellä mikä vaivaa kun vaan raivoaa ( ei ole kauhukohtaus, nekin on koettu).
Se saa raivokohtauksia päivällä, ei nuku päikkäreitä, mulla ei yksinkertaisesti ole aikaa yrittää montaa tuntia sitä nukkumaan.
Herää liian ajoissa aamulla kun vaistoaa et siskokin on hereillä.

Ei anna vauvan nukkua kun raivoaa kovalla äänellään koko ajan ja karjuu.

Se on nyt koko ikänsä huutanut, 2,5 vuotta.

Mua oksettaa ihan konkreettisesti se raivohuutoääni, mun oikeasti tekis mieli oksentaa kun se alkaa huutaa.
Mä en enää jaksa.

Ollaan tehty lähtöä taas jo ainakin kaksi tuntia asioille, aina kun saan vauvan nukkumaan tuo "en edes tiedä miksi sitä sanoisi" alkaa taas raivota jostain ja vauva herää. Mä en saa vaatteita päälleni kun vauva huutaa väsymystään, saati puettua ketään muuta.
Vauva ei edes suostu enää syödä kun on taas niin väsynyt.

Lääkäriin? Sanon että on huutavaa sorttia?????
Se on sen luonne, hemmetin äkkipikainen ja väsyneenä varsinkin suuttuu joka vitun asiasta.

Ja neuvola tuskin pystyy mua auttaa. Ainoa mikä mua auttaisi on korvatulpat.
Mä en kestä enää edes radion tai television ääniä kun koko ajan joku huutaa.

Jokuhan sitä ilmeisesti vaivaa. Eikö saa huomiota tarpeeksi? Montako lasta teillä on? Ja peräjälkeen tietysti? Kannattaisko kokeilla viereen tai samaan huoneeseen teidän kanssa, jos mustis?
Meillä oli jo 4v eikä millään lailla mustasukkainen vauvasta ja nukkunut kauan omassa huoneessaan.
Alkoi tulla vauvan synnyttä makkarin lattialle nukkumaan yöllä. Toimme sänkynsä sinne ja muutaman kuukauden nukkui. Kun muutimme laitoimme heidät yhteiseen huoneeseen nukkumaan, vauva ensin ja sit hän, hyvin meni.

Meillä tyttö 2.5v saa kans yöllä joskus raivareita. Meillä auttaa, kun illalla ennen nukkumaan menoa jutellaan asiasta ja sanon, ettei yöllä saa huutaa, koska kaikkien täytyy saada nukkua. Pistä raivoamiselle tiukat rajat ja ole ehdoton siinä, että yöllä ei huudeta. Tsemppiä! Tiedän, että se ON raivostuttavaa... :hug:

Mä antaisin sen mielihyvin jonnekin vaikka viikoksi mutten luota kehenkään niin, isänsä ei ehdi pidemmäksi aikaa.
Ja sitten tulee syyllisyys kun haluan siitä edes hetkeksi eroon.

Ei se ole allergiaa, osaa puhua täysin ja kertoo kyllä jos on kipeä tms. Sillä vaan menee hermot joka asiasta.

Sinun jaksaminen minullakin huolestuttaa. Masennusta? Lapsi varmasti hermostuu ja huutaa ja karjuu ja kiukuttelee jos sinä olet oman jaksamisesi/väsymyksesi takia ärtynyt.
Ota syliin se pieni! Ja rauhoittele siinä.

Meillä tyttö 2.5v saa kans yöllä joskus raivareita. Meillä auttaa, kun illalla ennen nukkumaan menoa jutellaan asiasta ja sanon, ettei yöllä saa huutaa, koska kaikkien täytyy saada nukkua. Pistä raivoamiselle tiukat rajat ja ole ehdoton siinä, että yöllä ei huudeta. Tsemppiä! Tiedän, että se ON raivostuttavaa... :hug:

Niin mä yritän mut minkäs teet kun toinen kiukkuaa ja karjuu.

Oisko isompi mustasukkainen vauvalle. Meillä on ollut just samanlaista huutoa ja raivoamista ku vauva on ollu pieni. Jätä välillä huutamaan, jos et jaksa kuunnella. Voitko laittaa vauvan ulos nukkumaan, ettei isompi herätä? Jaksamista...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lääkäriin? Sanon että on huutavaa sorttia?????
Se on sen luonne, hemmetin äkkipikainen ja väsyneenä varsinkin suuttuu joka vitun asiasta.

Ja neuvola tuskin pystyy mua auttaa. Ainoa mikä mua auttaisi on korvatulpat.
Mä en kestä enää edes radion tai television ääniä kun koko ajan joku huutaa.

Tiedän, että toiset käyttävät kuulosuojaimia, kun on oikein rankka huutovaihe päällä. Ei yhtään huono ratkaisu, jos sillä saa pysymään omat hermot kurissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ruttunokka:
Sinun jaksaminen minullakin huolestuttaa. Masennusta? Lapsi varmasti hermostuu ja huutaa ja karjuu ja kiukuttelee jos sinä olet oman jaksamisesi/väsymyksesi takia ärtynyt.

Voi kuule, ei mulla mitään masennusta ole.
Muut lapset kyllä voivat ihan hyvin joten musta tuo huuto tuskin johtuu.
Jos tähän lisättäis masennus, olisin häipynyt aikapäiviä sitten.

Mä olen väsynyt sen kiukuttelun takia, ei toisinpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti2000:
Oisko isompi mustasukkainen vauvalle. Meillä on ollut just samanlaista huutoa ja raivoamista ku vauva on ollu pieni. Jätä välillä huutamaan, jos et jaksa kuunnella. Voitko laittaa vauvan ulos nukkumaan, ettei isompi herätä? Jaksamista...

Se on huutanut jo ennen vauvaa.

Jätänkin huutamaan, mutta esim yöllä kun siihen herää kaikki muutkin, alkaa suoraan sanottuna vituttaa.

Ei 2,5v osaa kertoa jos allergian takia sattuu vaikka kuinka hyvin puhuisi. Kun se on joskus aikuisellekin työ ja tuska saada selitettyä toiselle, jos jossain päin sisintä kipristää tai paisuttaa... Käytä se lapsi lääkärissä ja selittäkää tuo tilanne. Monesti sairaalat voivat ottaa valvovan lapsen yöksi osastolle, jolloin vanhemmat saavat levätä. Siellä on osaavat hoitajat lapsen kanssa hereillä illasta aamuun.

Jospa oot ite niin sipissä ja väsyny et se huudattaa pientä? Mulla itellä ainaki on pinna tosi kireellä jos ei saa nukkuu tarpeeks. Ja aika tutulta kuulostaa toi vauva+leikki-ikäinen huomion kipeeki varmasti on. Siinä on oma riittämättömyyden tunne aika pinnassa kun yrittää menksi revetä. Jos sulle apua on läheisitlä tarjolla niin ota ihmeessä vastaan, ei sulle oo lapsita paljon apua jos meet niin sippii että sairaalahoitoa tarvitset :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja KaksiKertaaPienempi:
Ei 2,5v osaa kertoa jos allergian takia sattuu vaikka kuinka hyvin puhuisi. Kun se on joskus aikuisellekin työ ja tuska saada selitettyä toiselle, jos jossain päin sisintä kipristää tai paisuttaa... Käytä se lapsi lääkärissä ja selittäkää tuo tilanne. Monesti sairaalat voivat ottaa valvovan lapsen yöksi osastolle, jolloin vanhemmat saavat levätä. Siellä on osaavat hoitajat lapsen kanssa hereillä illasta aamuun.

Kiitos vinkistä, muillekin mutta mä en ikinä jätäisi sitä yksin minnekään jos ei ole ihan pakko.
Sehän tässä oliskin sille vielä kamala temppu kun silläkin kait on paha olla.

Musta kuullostaa kans että tarviit apua. Varmasti oot väsynyt, jos on ollut vaativa lapsi koko pienen elämänsä. Että jaksaisit tulevaisuudessakin ja vauvan kanssa, niin apua olis saatava. Neuvolassa ehkä osaisivat kertoa, mistä saa kunnalllista apua? Entäs sukulaiset ja kaverit? Jos saisit vähän voimia itselle, niin jaksais sitten taas miettiä, miten toimia tuon lapsen kanssa. Väsyneenä sitä ei jaksa. Onko tuo lepo mahdollista mitenkään?

Niin mä yritän mut minkäs teet kun toinen kiukkuaa ja karjuu.

Mä oon joskus kantanut tytön alakertaan (nukutaan yläkerrassa) ja sanonut, että siellä pitää olla, jos yöllä huutaa ja meidän makkarissa ei huudeta. Huuto loppui aika lyhyeen. En tiedä oliko kovin kasvatuksellinen keino, mutten muutakaan keksinyt yöllä väsyneenä.

Oon huomannut, että positiivisen huomion antaminen päivällä ja rauhallinen ja sopuisa nukkumaan meno vähentävät meidän tytön raivareita.

Alkuperäinen kirjoittaja Ruttunokka:

Voi kuule, ei mulla mitään masennusta ole.
Muut lapset kyllä voivat ihan hyvin joten musta tuo huuto tuskin johtuu.
Jos tähän lisättäis masennus, olisin häipynyt aikapäiviä sitten.

Mä olen väsynyt sen kiukuttelun takia, ei toisinpäin.

En mä tarkoittanut olla sulle ilkeä, en todellakaan. Ei ihminen välttämättä tiedosta omaa masennustaan. Se voi olla lieväkin. Ei tuo ihan normaalia ole, että se lapsi huutaa ja raivoaa koko ajan. Eikä se ole ihme, että sä olet siihen väsynyt.
Tulee tunne, että sä et halua ottaa apua vastaan. Kauhean kielteisesti suhtaudut kaikkeen. Ei masennus ja väsymys ole häpeä. On häpeä jos ei tajua tehdä asialle jotain ja päästää tilanteen riistäytymään kokonaan käsistä.

:hug: Toivon, että osaat pyytää tilanteeseen apua. Aloita juttelemalla vaikka neuvolassa?